Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
661/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin papereita muutama kuukausi sitten kun ikää oli jo 49v . Ei ollut papereita mukana, mutta nostin maskia ja kysyin, että riittääköhän tämä. Riitti se.

Vierailija
662/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin 13-vuotiaana isäni mukaan Ranskaan työmatkalle. Hotelliin kirjautuessa respa pahoitteli "herralle ja rouvalle", kun huoneessa oli erilliset vuoteet eikä parisänkyä. Oli kiusallista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole varsinaisesti luokattu... Olin hammaslääkärissä aikoinani, ja hml alkoi puuduteaineen vaikutusta odotellessa kyselemään, aionko mennä lukioon. Mumisin vaan jotain, kun oli suussa tavaraa. Olin 24- vuotias...

Toinen tapaus oli, kun olimme kavereiden kanssa menossa baariin keikkaa kuuntelemaan, jonne ikäraja oli 20 v. Portsari päästi muut sisälle, mutta multa kysyi papereita. Olin oikeasti ihan pihalla vähän aikaa, että mitä papereita mulla olis pitänyt olla mukana, koska kyseessä oli ilmaiskeikka, eikä pääsylippuja tarttettu. Portsarin avustuksella tajusin näyttää ajokorttia. Olin 32- vuotias.

Ja vielä yksi. Olimme äitini ja tyttäreni kanssa linja-autolla ryhmämatkalla, kun yksi pariskunta tuli kyselemään minulta ja tyttäreltäni, että mihin se teidän mummo jäi. Selvisi, että luulivat minua ja tytärtäni siskoksiksi. Olin 42- vuotias ja tyttäreni 17-vuotias.

Että sellaista.

Vierailija
664/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 37v. Menin keskimmäiselle tyttärelleni (15v) hakemaan E-pillereitä apteekista. Annoin kela-kortin farmaseutille ja sanoin, että pitäisi saada lapselle pillerit. Farmaseutti naurahti, että no anna se lapsen kelakortti, tää on nyt varmaan sun oma kela kortti. Sanoin, että se on mun lapsen kela kortti ja pitäis saa ne pillerit. Farmaseutti yritti vielä selittää, että ei kun täällä kortilla on saatavilla vain ehkäisypillerit. Olin silleen että nii`in nimen omaan niitä olen hakemassa lapselleni. Sitten se katsoi varmaan tarkemmin sitä sotua ja mua ja meni vaikeaksi. En tiedä minka ikäiseksi se mua luuli, mutta ei ainakaan 15 vuotiaan äidiksi. Monesti on myös luultu, että oon lasteni sisko.

Vierailija
665/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kai meinaat käydä koulun loppuun vaikka vauvan saitkin?" kysyi tuntematon mummo bussipysäkillä kun odotin dösää vauva vaunuissa. Olin 29-vuotias.

Pikkuveljeäni työnsin rattaissa ollessani 14v, joku nainen kysyi "Onko se sun?". No EI!

Ravintolassa tutun tuttu kertoi kuinka minäkin "ymmärrän sitten kun täytän 30". Olen 39-vuotias.

Toisaalta taas olen saanut yli 40-vuotiaille tarkoitetun alennuksen jo 10 vuotta sitten. Ota näistä selvää.

Mistä yli 40-v saa alennusta?? Haluun tietää 😄

Vierailija
666/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään lähes aina paperit K-16-elokuviin. Oon 25-vuotias.

Vierailija
667/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä pari vuotta sitten 18 ja isotätini 68. Hän otti minusta kuvan, jossa istun sohvalla. Minulla oli täysin nykyaikaiset vaatteet ja kampaus ja kuvasta huomasi muutenkin, että se on tuore. Hän laittoi kuvan Facebookkiin.

Leukani meinasi pudota lattiaan, kun luin myöhemmin kuvan kommentteja. Parikin ihmistä kehui, kuinka "olet niin kaunis tässä Ulla." Minä en ole meistä kahdesta se Ulla.

Luonnollinen hiusvärini on kyllä harmaaseen taittutava, mutta ei se mielestäni kyllä 50 vuotta vanhenna. O_o Emmekä me oikeasti muistuta toisiamme hääppöisesti.

Vierailija
668/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kävin eräässä hoitokodissa tapaamassa iäkästä äitiäni (88 v.). Itse olin silloin 68 v. Nuori hoitaja kysyi olenko hänen veljensä? Sanoin että olen hänen poikansa ja 20 vuotta nuorempi. Vähän harmitti kun habitukseni oli hiukan vanhempi kuin todellisuus.

Vierailija
669/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin terv.keskukseen poistattamaan luomea, kuten olin käynyt jo aiemmin.

Vuoroani odotellessa lääkäri huusi ovelta: "Tänne se jolla on niitä vanhuuden syyliä!" Säikähdin, mutta tiesin heti, että minua se tarkoitti.

Ihmiset tietysti kääntyivät katsomaan.

Minun luomeni ovat ns. rasva-, eli ikäluomia. Ei lekurin silti olisi tarvinnut huutaa kaikkien kuullen!

Traumoja tuosta en saanut. 😉

T. Nainen 31v.

No tuota juttua en usko, eikä pitäisi kenenkään muunkaan uskoa. Rasvaluomia oli mulla jo kolmekymppisenä myös, ja poistatin ne yksityisellä. Lääkärit ei julista potilaan diagnooseja ovella sisälle kutsuessaan. Kuten toki tiedämme. 

Mitä toki tiedätte? Eihän tuo ollut kovin kummoista.

Minulle Tk-lääkäri huusi kaikkien kuullen odotushuoneessa, Tännepäin rouva niin katsotaan sitä pattia!!!

Tuossa ei ollut kylläkään iästä kyse, mutta ei ne lääkärit aina niin tahdikkaita ole. Tärkeintä tietysti että muuten osavat hommansa ja Suomessa kaikki pääsevät lääkärille. Suurin osa maailman ihmisistä ei pääse.

Vierailija
670/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyi eräs nuorehko mies, että miltä oikein tuntuu olla noin vanha, kun tietää, ettei enää elä kauan, vaan kuolema lähenee.

No, ihan aiheellinen kysymys tavallaan, kun olin silloin 71-vuotias. Nyt peräti 73-vuotias. En vain ole ihan varma, halusiko hän tosiaan tietää, vai halusiko ilkeillä. Vanhaksi sanominenhan on nykyisin loukkaus. 

Älä välitä. Minä olen vastannut tuollaiseen, että kukapa meistä tietää päiviensä määrää ja voithan sinäkin vaikka jäädä huomenna auton alle.

Menevät mietteliäiksi.

Terv. Yx eläkeläinen.

Vierailija
671/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika aikaisin alkanut hiustenlähtö niin kun päälle 20v menin baariin ikäisteni kaverien kanssa kysyi joku eläkeläinen että miks 40 vuotias ryyppää teinien kans :/

Vierailija
672/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma tarina, vaan kaverin, eikä ehkä niinkään loukkaus, mutta aika kiusallinen tilanne kuitenkin. Kaverini on opettaja isossa yhtenäiskoulussa, jossa on useampia eri yksiköitä ja pihoja. Hän oli välituntivalvojana jossain vähän vieraammalla pihalla, kun joku toinen opettaja tuli juttusille. Aluksi oli mennyt ihan normaalisti, mutta sitten se toinen opettaja alkoi kysellä jotain että tiedätkös miksei tuossa polkupyörätelineillä saa leikkiä. Ystäväni oli ihmetellyt vähän kysymystä mutta jatkoi kohteliaasti jutustelua. Hetken päästä se toinen opettaja kysyi, että milläs luokalla sinä olet. Kaverini vähän naurahtikin siinä, että olen viidennen luokan opettaja tuossa rakennuksessa. Se toinen opettaja ei ottanut kuuleviin korviinsa, vaan jututti kaveriani edelleen kuin alakoululaista. Kaiken huippu on, että kaverillani oli päällään se kivikoulun neonkeltainen huomioliivi, josta opettajat pihoilla tunnistaa. Kaverini on ihan nuorekas ja aika pienikokoinen, mutta ei nyt missään nimessä pikkulapsen näköinen. Hän on päälle kolmekymppinen ja itsekin alakouluikäisten lasten äiti. Sitä en tiedä ovatko he tämän toisen opettajan kanssa työasioissa sen kummemmin tekemisissä keskenään kuin tällä yksittäisellä välitunnilla.

Vierailija
673/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt minulle, mutta tuttavilleni. Olivat n. 35-40 vuotiaina poikenneet lenkillä Alkoon hakemaan juomia illallista varten, eikä kummallakaan ollut papereita mukana. Myyjä ei ollut myynyt viinejä kaksikolle, joista toinen soitti lähistöllä asuvan isän hakemaan pullot heidän puolestaan. Isä (n. 65 v) oli kävellyt Alkoon, ja kysynyt heti ovella "mitäs ne tytöt yritti täältä ostaa?", eikä myyjä sitten ollut myynyt niitä tällekään, kun oli olettanut tämän tulleen ostamaa alkoholia alaikäisille.

Tässähän ei ole mitään virhettä tapahtunut, henkkarit pitää kysyä ja ne pitää pystyä näyttämään kun ostaa k18 tuotteita.

Lässyti lää. Kyllä nyt on kyse siit että. Myyjä nautti kun pääsi näpäyttämään. Miksi te suomalaiset ootte näin nöyriä??

Vierailija
674/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, multa bussikuski kysyi että tuleeko lasten lippu. Olen 53v.

Ei ollut kyllä mikään loukkaus XD

Vierailija
675/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut uudelle paikkakunnalle töiden perässä. Lähdin kirjastoon, mutta en meinannut saada kirjastokorttia, koska piti todistaa olevansa yli 15... Ikää oli kuitenkin 20 ja asunut omillaan neljä vuotta joten oli aika hämmentävää.

Pian työpaikan kekkereissä ruokaravintolassa, kun tarjoilija kaatoi viiniä laseihin pysähtyi kohdalleni ja tokasi, että hetkinen oletkos edes täysi-ikäinen. Juu, muuten vaan tässä tyky tilaisuudessa olen kuokkimassa.

Vierailija
676/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa luistimia. Sitten joku noin 40 vuotias nainen tuli hakemaan niitä mun kotoa. Hän sitten kysyi multa että onko äiti kotona kun oli hänen kanssaan sopineet kaupan. No sanoin sitten että minä niitä myyn. Oon 26😂. Kuinakshan nuoreksi luuli, kyllä vähän ärsyttää kun kaikki luulee että oon joku lapsi.

Vierailija
677/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Multa kysyttiin lähikaupassa henkkarit.

Luulin että olin jo tuttu näky kaupassa ja lastenkin kanssa käynyt.

Henkkarit kysyttiin kun ostin pari olutta.

Samana iltana istuttiin henkkareita kysyneen naisen kanssa lastemme ylä-asteen vanhempainillassa.

Tästä parisen vuotta aikaa, olin silloin 37-vuotias.

Nytkin kysyttiin mutta maskin takia. Hirveä selittely myyjältä 😅

En pukeudu teinimäisesti, päin vastoin mielestäni.

Mutta vaikeahan se on oikeasti arvioida kun kaikilta alle 30-vuotiailta pitäisi henkkarit kysyä. Maskiaika nyt asia erikseen vielä.

Joskus nuorena äitinä olin painonvartijoissa.

Olen ollut 22-23-vuotias tuohon aikaan. Olin siellä äitini kanssa.

Vetäjä puhui ikärajoista ja teineille oli oma ohjelma. Oliko alle 16-vuotiaille? Kysyi että tarvitsenko minä sen ohjelman. Silloin nolotti tosi paljon.

Seuraavalla kerralla kävin vain punnituksessa ja tulin sinne vauvani kanssa vähän tarkoituksellakin jotta näkee että olen aikuinen. 😆

Nykyään ei haittaa vaikka luultaisiin nuoremmaksi. Harvemmin tosin enää kun alkaa ikä näkyä silmien ympäryksissä.

Kauhulla odotan kun aletaan kysellä minultakin mitä puuhaan päivisin näin eläkeläisenä 😬

Tuli vielä mieleen tällainen kun kaveriani luultiin äidikseni!

Kaverini on minua 15 vuotta vanhempi.

Niin ja baarissa on minua väitetty kaverini äidiksi! Luulen että se mies halusi vain loukata.

Kysyin kuinka vanhalta minä sitten hänen mielestään näytän. Vastasi että ainakin 34-vuotiaalta 😂 Olin silloin 34-vuotias eli en kyllä loukkaantunut. Sanoja oli noin viisikymppinen mies. Kaverini on minua jokusen vuoden nuorempi.

Vierailija
678/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo avaus mikään loukkaus ole.

Vierailija
679/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tuijottaa usein 14/15-vuotiaat teinitytöt jotenkin haastavasti, vaikka olen heitä puolet vanhempi.. 

Ne tuijottaa inhoten mutta sitähän ei setämies tajua 😀

Vierailija
680/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin terv.keskukseen poistattamaan luomea, kuten olin käynyt jo aiemmin.

Vuoroani odotellessa lääkäri huusi ovelta: "Tänne se jolla on niitä vanhuuden syyliä!" Säikähdin, mutta tiesin heti, että minua se tarkoitti.

Ihmiset tietysti kääntyivät katsomaan.

Minun luomeni ovat ns. rasva-, eli ikäluomia. Ei lekurin silti olisi tarvinnut huutaa kaikkien kuullen!

Traumoja tuosta en saanut. 😉

T. Nainen 31v.

Mieheni kävi viime viikolla poistattamassa selästä rasvaluomen = ikäluomen = vanhuudensyylän.

Kotiin tultuaan kertoi häneltä poistetun visvasyylän! Sanoin että ei hemmetissä!

Tutkittiin Terveyskirjastosta, ja vanhuuden syylähän se oli.

Oli mies vähän pettynyt että onko hän tullut jo NIIN vanhaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme