Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
681/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin viiskymppisenä kolmekymppiseksi, prrr-kele

Vierailija
682/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole varsinaisesti luokattu... Olin hammaslääkärissä aikoinani, ja hml alkoi puuduteaineen vaikutusta odotellessa kyselemään, aionko mennä lukioon. Mumisin vaan jotain, kun oli suussa tavaraa. Olin 24- vuotias...

Toinen tapaus oli, kun olimme kavereiden kanssa menossa baariin keikkaa kuuntelemaan, jonne ikäraja oli 20 v. Portsari päästi muut sisälle, mutta multa kysyi papereita. Olin oikeasti ihan pihalla vähän aikaa, että mitä papereita mulla olis pitänyt olla mukana, koska kyseessä oli ilmaiskeikka, eikä pääsylippuja tarttettu. Portsarin avustuksella tajusin näyttää ajokorttia. Olin 32- vuotias.

Ja vielä yksi. Olimme äitini ja tyttäreni kanssa linja-autolla ryhmämatkalla, kun yksi pariskunta tuli kyselemään minulta ja tyttäreltäni, että mihin se teidän mummo jäi. Selvisi, että luulivat minua ja tytärtäni siskoksiksi. Olin 42- vuotias ja tyttäreni 17-vuotias.

Että sellaista.

Mahtoi tytärtä viiksettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liikkeellä 40v anoppini kanssa, mukanamme hänen 2v tytär ja mun 1v poikani (siis hänen lapsenlapsensa). Mua luultiin lasten siskoksi:)

22v:nä tuo oli tosi noloa mutta pienenä ja sirona näytin max 15v:ltä.

Tuon jälkeen en kyllä ole nolostunut jos mua on luultu 10-15v nuoremmaksi:)

Vierailija
684/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedin herneet menuun kun kävin päivämeikissä 30+ ikäisenä ja kosmetologi ehdotteli minulle innokkaana huulikiiltoa ja muita kevyitä, lasten vaihtoehtoja vaihtoehtoja "nämä kun sopii niin hyvin sun ikäisille". Joo, huulikiilto oli silloin teinillä muodissa.

Se osui arkaan paikkaan sillä kärsin töissäkin siitä että minua luullaan usein joksikin tettiläiseksi.

Siitä jäi niin paskat fiilikset että en mennyt toista kertaa samaan paikkaan.

Nyt olen jo keski-ikäinen eikä minua yhtään haittaa vaikka näytänkin nuoremmalta. Teiniltä en sentään enää näytä.

Kasvojen hidas ikääntyminen johtuu siitä että minulla ei toimi kaavoissa mikroilmeitä tekevä hermotus. Vähän kuin olisi kevyt botox koko kasvoissa. Ilmeisesti tämän takia moni pitää minua teennäisenä tai epäaitona.

Vierailija
685/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin 13-vuotiaana isäni mukaan Ranskaan työmatkalle. Hotelliin kirjautuessa respa pahoitteli "herralle ja rouvalle", kun huoneessa oli erilliset vuoteet eikä parisänkyä. Oli kiusallista

Hahah varmasti kiusallista, mutta Ranska on kyllä sellainen kulttuuri, missä on aika normaalia että miehelläni huomattavasti nuorempi nainen. Ja valitettavasti on ihan pedofiliakin aika hyväksyttyä siellä ollut aikoinaan...

Vierailija
686/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä Saksassa kielikurssilla. Joitain sanoja olin ehtinyt jo oppia, mutta en ollut ihan sisäistänyt teitittelykulttuuria. Pääsin juttusille ihanan pojan kanssa, joka luuli minua muita kurssilaisia vanhemmaksi. Poika sinutteli kaveriani, mutta kysyi minulta kohteliaasti, missä hän asuu ("te" ja "hän" saksaksi siis sama). Ihmettelin, että kuka hän, kenestä puhutaan. Poika sanoi painokkaasti, että "no hän hän". Olin ihan kujalla ja sanoin vaan, että keine Ahnung. Ihana poika piti minua ihan pöljänä , kun en tiedä, missä asun.

Vierailija
687/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vanhempi mummo sai kunnon kilarit nähtyään minut ja luultuaan, että oli "joutunut kandin vastaanotolle" ja alkoi vaatia paikalla olevalta hoitajalta aikaa "oikealle lääkärille". Selitin sitten ystävällisesti ja rauhallisesti, että olen valmistunut lääkäriksi 7 vuotta sitten ja kohta valmis erikoislääkäri. Kaiken lisäksi tämän mummon asia oli sellainen perushomma, että kuka tahansa kandi olisi sen pystynyt hoitamaan. Lähti lopulta tyytyväisenä vastaanotolta. Omituisinta tässä, että olin 35, enkä näytä edes erityisen nuorelta.

Vierailija
688/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 22-vuotias ja odottamassa bussia pysäkillä. Olin tulossa sairaalasta. Samalle pysäkille käveli samanikäinen nainen koiransa kanssa. Koira sekosi täysin nähdessään minut eli alkoi uikuttamaan iloisesti ja häntä heilui propellin lailla. Omistaja yritti hillitä koiraansa, mutta hänen oli vaikea pidätellä koiraa, koska koira oli isokokoinen. Noh, nainen lähenee koiransa kanssa minua pitämisvaikeuden takia ja pahoittelee kovasti. En oikein osaa sanoa mitään, ihmettelen vain kun en ennen ole nähnyt vieraan koiran innostuvan näkemisestäni niin kovin.

Omistaja pahoittelee ja sanoo, että sä näytät aivan mun äidiltä. Sun vaatteet ja koko olemus, oot ihan mun äidin näköinen.

Tyrmistyn, en saa sanottua, että olen kyllä 22-vuotias, joten en mitenkään voisi olla äitisi. :D Noh, silloin mulla oli jotkut mummokuteet päällä, mutta ei kai vaatteet nyt +20 vuotta voi vanhentaa...?

Annoin koiran haistaa minua, jotta se huomasi, etten olekaan sen omistajan "äiti".

Meni loppupäivä vähän masentavissa merkeissä. :D Ja olen sittemmin yrittänyt pukeutua nuorekkaammin.

Mielenkiintoista kyllä, minua on luultu kerran 18-vuotiaaksi nyt kolmekymppisenä.

Vierailija
689/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt minulle, mutta tuttavilleni. Olivat n. 35-40 vuotiaina poikenneet lenkillä Alkoon hakemaan juomia illallista varten, eikä kummallakaan ollut papereita mukana. Myyjä ei ollut myynyt viinejä kaksikolle, joista toinen soitti lähistöllä asuvan isän hakemaan pullot heidän puolestaan. Isä (n. 65 v) oli kävellyt Alkoon, ja kysynyt heti ovella "mitäs ne tytöt yritti täältä ostaa?", eikä myyjä sitten ollut myynyt niitä tällekään, kun oli olettanut tämän tulleen ostamaa alkoholia alaikäisille.

Tässähän ei ole mitään virhettä tapahtunut, henkkarit pitää kysyä ja ne pitää pystyä näyttämään kun ostaa k18 tuotteita.

Vain Suomessa joku kokee sisäistä pakkoa kirjoittaa tällainen kommentti joka sitten saa 78 yläpeukkua ja 7 alapeukkua. Siis kyseessä oli 65-vuotias isä ja 35-40-vuotiaat tyttäret.

Vierailija
690/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten kävin eräässä hoitokodissa tapaamassa iäkästä äitiäni (88 v.). Itse olin silloin 68 v. Nuori hoitaja kysyi olenko hänen veljensä? Sanoin että olen hänen poikansa ja 20 vuotta nuorempi. Vähän harmitti kun habitukseni oli hiukan vanhempi kuin todellisuus.

Sinänsä se että olet 20 vuotta nuorempi ei poista sitä mahdollisuutta että olisit voinut olla äitisi sisarus, sillä entiseen aikaan kun perheet olivat suuria oli hyvin tavallista että vanhimman ja nuorimman ikäero oli tuota luokkaa.

Vierailija
691/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten lääkärissä vähän yli nelikymppisenä. Mukava lääkäri, mutta vähän ihmettelin kun hän sanoi että jotain tapahtuu "kahdenkympin paremmalla puolella". Eikö lääkäri katso ikää etukäteen? Eikä ole ainoa tapaus kun on pidetty puolet nuorempana, mutta en ole pitänyt sitä imartelevana kun en mielestäni näytä sellaiselta.

Kerran itse arvioin pahasti väärin, ajattelin että miten noin nuori tyttö tulee yksin verikokeisiin. Arvioin iäksi 12. Luin kela-kortista viivakoodin ja huomasin että ikä olikin 22. Vilkaisin häntä uudestaan ja totesin että näyttää lapselta, mutta en alkanut kyseenalaistamaan.

Vierailija
692/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppisenä rinkkaa ostamassa, äitini oli seurana mukana. Myyjä suositteli tiettyä mallia sanoen "Tässä on runsaasti säätövaraa sitä mukaa kun pituutta tulee lisää", johon äitini nauroi, että eipä tuo käyttäjä taida enää kovin paljon kasvaa. Myyjä totesi, että niin ne äidit aina sanoo...

Vierailija
693/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17-vuotiaana kävelemässä kotiin autokoulusta, kun takanani kävelevä puolituttu naapurintäti kysyi, olenko tulossa jostain kerhosta. Ajatteli siis jotain seurakunnan tyttökerhoa tms ilmeisesti. Ja siis ihan silleen tiesi mut ennestään, mutta vuodethan vierii vanhana nopeasti, niin olin päässyt hänen huomaamattaan varttumaan. 

Speed date -tapahtumassa, ollessani vajaa kolmekymppinen, juttelin jonkun viisikymppisen äijän kanssa. Hän oli jotenkin omituisen ivallinen ja piikitteli minua muka humoristisesti. Tapahtuman loputtua hän tuli uudestaan juttelemaan ja pahoitteli käytöstään - oli kuulemma arvioinut ikäni väärin. En vieläkään tiedä, kumpaan suuntaan, ja miksi tämä virhearvio sai hänet ilkeälle tuulelle. 

Vierailija
694/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tarkalleen muista minkä ikäinen olin tämän sattuessa, mutta ainakin 20, ehkä pari vuotta vanhempikin... 

Osallistuin äitini kanssa erääseen tapahtumaan, johon kuului illalla myös sauna. Menimme saunaan, ja siellä oli jonkin verran muutakin porukkaa, kyseessä oli naisten sauna, joten luonnollisesti oltiin lauteilla ja suihkussa alasti. Jossain vaiheessa menin istuskelemaan terassille, jossa oli tapahtuman puolesta myös juomatarjoilu. Valitsin itselleni huurteisen lonkeron, ja juuri kun olin korkkaamassa juomaa, rientää luokseni yksi hätääntynyt kanssasaunoja, ja hädissään huudahtaa, että "Siinä on kuule alkoholia! Ehkä haluaisit mieluummin ottaa tuolta jonkun limsan? Siellä on myös lapsille sopivia juomia...". Olin aika tottunut siihen, että minua luullaan ikäistäni nuoremmaksi, joten tokaisin vain että "Joo, tiedän. Kyllä mulla on ikää." Nainen näytti edelleen aivan järkyttyneeltä, kunnes äitini saapui paikalle ja vakuutti, että kyllä tyttö on ihan reilusti täysi-ikäinen. Tämän jälkeen äitini vielä kysäisi naiselta, että minkä ikäiseksi tämä minua sitten oli luullut. Nainen vastasi pokkana, että ehkä 11-12... Tämä siis henkilöltä, joka oli nähnyt minut alasti, ja jonka kanssa olin mielestäni puhunut ihan järkeviä!

Joskus on ihan imartelevaa kun luullaan ikäistään nuoremmaksi, mutta tämä ei kyllä ollut niitä kertoja...

Vierailija
695/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin muuttaneen perheen pikkupoika (n. 5- 6 vuotias) kyseli mieheltäni tontin reunalta osoittaen minua : voisiko tuo teidän tyttö tulla minun kanssani leikkimään?

Olin silloin jo 50 vuotta täyttänyt, mutta pienikokoinen.

Vierailija
696/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä ei ole loukkaus, mutta töissä kerran asiakas sanoi että onpa mahtavaa että olet noin nuorena saanut vakipaikan. Minä siihen että joo, kiitos niinhän se on. Olin 37. Asiakkaan tiedoista näin että hän oli 31.

Vierailija
697/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työpaikassa ja keskusteltiin vanhemman työkaverin kanssa lapsista. No sanoin ettei minulla ole.. Niin työkaveri tokaisi että minullahan on vielä niin paaaljon aikaa. Olen siis 32-vuotias,joten en nyt tiedä tuosta paljosta ajasta.. Luuleekohan työkaverini minua miten nuoreksi?

698/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskin penteleet yrittää joskus myydä lastenlippua kysymättä, täytän alle kuukauden päästä 31. Kun olin 22 ja asuin yksin, ilmestyi ovelleni eräänä iltana ovelta ovelle-myyjä. Avattuani hän kysyi onko isä tai äiti kotona. Suljin vain oven. Samassa iässä meikkitaiteilija luuli minua 16-17 -vuotiaaksi.

Vierailija
699/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sukulaistädin luona kylässä yliopisto aikoinani ja lähdössä pois bussilla niin lähtiessä täti sitten kyseli olenhan muistanut käydä pissillä.

Olin melkein 30-vuotias silloin😅

Vierailija
700/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuoten miesten kuuminta hiusmuotia on nyt..." Siis voi apua. Olin 36-vuotias äiti-ihminen. En ollut kovinkaan naisellinen ilmeisestikään puolipitkine hiuksineni. Oli todella kiusallista, kun jossain vaiheessa selvisi, että minulla on kaksi lasta ja ihan ITSE synnyttänyt heidät. Parturikampaaja yritti tosin sitäkin kyseenalaistaa ja ihan ronskisti selitin sitten miten lapset saivat alkunsa ja miten tulivat alapäästäni ulos. Tyhmä ämmä, mutta tukanleikkuu oli edullinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan