Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
641/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 24-vuotiaana kesätöissä, jossa ensimmäisten viikkojen perehdytys tapahtui parina toisen työntekijän kanssa. Toinen perehdytettävä oli 21-vuotias. Olin itse tosi nuoren näköinen (eräs toinen työntekijä sanoi luulleensa minua 18-19-vuotiaaksi), ja tämä toinen perehdytettävä yritti aivan selvästi pompottaa ja pomotella minua, koska kuvitteli olevansa  minua vanhempi (vaikka olimme samassa asemassa työntekijöinä). Mainitsin sitten tekeväni maisterin tutkintoa yliopistossa, niin tyyppi meni aivan sanattomaksi ja tuijotti minua järkyttyneenä. Pomottelu loppui siihen. Tyyppi ei saanut enää sanaa suustaan edes silloin kun myöhemmin varsinaisen työn alettua olisi pitänyt tervehtiä. 

Mulle kävi hyvin samankaltainen juttu joskus. Olin tuolloin varmaan 27v ja aloittanut uudessa työssä. Työ ei vastannut ollenkaan koulutustani, mutta olipahan töitä kuitenkin. Tarkoitus oli olla pätkä siellä ja jatkaa oman alan töiden etsintää samalla.

Sain perehdyttäjäksi ekana päivänä jonkun täysi-ikäisyyden ilmeisesti juuri saavuttaneen joka käyttäytyi tosi tylysti mua kohtaan, pompuutteli sinne ja tänne oikkujensa mukaan yms. Kun sitten juteltiin vähän ja selvisi että olen jo vanhempi ja maisterikin niin tämän tympeä käytös muuttui heti nöyräksi. Selvisi että hän asui vielä vanhemmillaan ja oli vasta muuttamassa omaan kämppään. Siinä sitten tsemppailin että hyvin se menee jne. Käytös oli kuin yö ja päivä ennen kuin hän tiesi ikäni.

Minua arvellaan usein paljon nuoremmaksi kuin olen, mutta tämä oli sellainen tilanne missa käytös oli aluksi tosi ikävää ja on jäänyt mieleen tuon takia.

Minua luullaan myös ikäistäni nuoremmaksi ja 153cm pituinen varteni ja pyöreät kasvot eivät tosiaankaan auta asiaa. Työelämässä, uusissa paikoissa tai uusien ihmisten esim. asiakkaiden kanssa, tulee ihan säännöllisesti näitä "Ohhoh, osasit sittenkin" tai muuta vastaavaa. Siinä sitten rauhallisesti saa aina vastailla, että juu, olen tehnyt tämän alan töitä 20 vuotta, että enköhän minä osaa.

Minulla on nuorelta näyttävä keski-ikäinen kolleega, jolle asiakkaat aiheuttavat harmia, erityisesti setämiehet. Tilanne ratkeaa sillä, että työkaveri ilmoittaa, että hänellä on aikuiset lapset, jotka ovat muuttaneet jo kotoa, että eiköhän me olla melkein tasoissa ikämme puolesta.

Vierailija
642/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Tää on jo paha

Olisko tuossa joku väärinkäsitys/väärin kuultu? Jotenkin tosi outoa olisi, että hammaslääkäri alkaisi elinaikaa ennustamaan. Miksi niin tekisi?

Ettekö te oikeasti tajua, että tuo on vitsi! Herranjumala kun ihmiset on tosikoita.

Juu hammas-alalla on aika roisia huumoria mutta outoa jos asiakkaalle tuolla tavalla laukoo. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja ostaessani röökiä ei kysytty henkkareita.

Vierailija
644/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu lapseni tyttökaveriksi.

Olen lyhyt ja ns. babyface, vaikka ikää yli 40v.

Poikani parikymppinen, pidempi nuori mies.

Oli niin noloa, ettei poika enää käytä äitiä kaupassa🙈😂

Vierailija
645/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei se että näyttää nuoremmalta ole aina tosiaan kiva juttu. Olen nelikymppinen babyface nainen ja olen aina kuullut että näytän paljon nuoremmalta kuin mitä oikeasti olen. Papereita kysellään joskus edelleen, tosin näin maskiaikana en ihmettele sitä yhtään. Mutta siis tiedän että varsinkin näin ylipainoisena se nuoremmalta näyttäminen ei ole mikään kehu, tiedän varsin hyvin näyttäväni vähän kulahtaneelta kolmikymppiseltä :D

Vierailija
646/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20 vuotias ja jalkahoitaja sanoi että jalkaongelmani voivat johtua koulun sisäliikunnasta😂

Olipa nuori tai vanha, aika moni ongelma voi johtua koulun sisäliikunnasta.

Vierailija
647/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 50v nainen ja pariin otteeseen ollaan kysytty paprut,mut suurin osa luulee kyllä mua 30vuotiaaksi,oon ihan tyytyväinen.

Vierailija
648/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku jotenki höpöstä ku puolet kommenteista keski-ikäisten kehuskelua siitä kuinka on jonkun mielestä näyttänyt niin ja niin nuorelta. Luitteko otsikkoa ollenkaan???

Vierailija
649/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja lapsenkasvoinen. 22-vuotiaana omassa asunnossani, jossa asuin mieheni ja esikoisemme kanssa, soi ovikello. Menin avaamaan. Ovella seissyt kaupustelija kysyi minulta, olisiko jompikumpi vanhemmistani kotona!

Vierailija
650/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vaimoni (vaimo 43-v, minä 34-v) kanssa varanneet puhelimitse halvan hotellihuoneen Lontoosta. Saavuimme paikalle ja hotellin puolalaiset omistajat alkavat siunailla: "Voi ei, olemme antaneet teille huoneen parivuoteella ja te olettekin äiti ja poika. Minä 173/55, vaimo 5 cm pitempi ja noin 35 kg painavampi. Minua juttu huvitti, vaimo oli aika tuohtunut.

Vierailija
651/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lie korttia kirjoitin varsin suuressa liikkeessä sille sopivassa tilassa. Ylläni oli tuulipuku. Sitten kuulin äänen: "Voisitko väistää, että me pääsemme pakkaamaan?" Hyvin käskevän, sellaisen kuin joskus keskenkasvuisille käytetään. Minulla kiehahti, siirtsin tavarani pois, käännyin katsomaan sanojia, ja kysyin: "Josko te nyt mahdutte?" Pariskunta katsoi hämmentyneenä toisiinsa ja mutisi: "Mutta eihän se ollutkaan..." Ei, ei ollut teini-ikäinen vaan yli 50-vuotias, joka olisi halunnut kirjoittaa korttinsa rauhassa.

Vierailija
652/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjakortin hemmottelevaan kasvohoitoon. Kun saavuin paikalle, työntekijä moitti housujani epämuodikkaiksi (sellaiset leveälahkeiset joita on monilla nykyään). Kasvohoidon lomassa hän kertoi, mitä kaikkea kasvoissani on vialla ja mitä niille onneksi voisi tehdä, mm roikkuva leukalinja. Mitään tällaisia neuvoja en ollut pyytänyt.

Lopputulos oli se, että lähdin hoitolasta pahoilla mielin, en todellakaan virkistyneenä.

Ollaan varmasti käyty samassa paikassa tai sitten kosmetologeilla on tapana tyrkyttää tökerösti lisää palveluitaan. Mulle kävi nimittäin tässä taannoin juuri noin, eli lähdin hakemaan pientä hemmottelua ja poistuin pahoilla mielin. Hävettävintä oli vielä se, kun siihen asti olin pitänyt itseäni ihan nuorekkaana nelikymppisenä ja hoitanut aina ihoani hyvillä tuotteilla, niin odotin salaa jopa pientä kehua kosmetologilta hyvin hoidetuista kasvoistani...No, siinähän putosin kolisten todellisuuteen!

Vierailija
653/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu mun tyttären vauvaksi! Oon nähkääs niin peipifeis.

Vierailija
654/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme vaimoni (vaimo 43-v, minä 34-v) kanssa varanneet puhelimitse halvan hotellihuoneen Lontoosta. Saavuimme paikalle ja hotellin puolalaiset omistajat alkavat siunailla: "Voi ei, olemme antaneet teille huoneen parivuoteella ja te olettekin äiti ja poika. Minä 173/55, vaimo 5 cm pitempi ja noin 35 kg painavampi. Minua juttu huvitti, vaimo oli aika tuohtunut.

Ei tuo nyt ollut kovin hauska. Ikäänkuin haluat mollata vaimoasi, joka on kookas ja sinä mieheksi hernekeppi. Ikäeronne ei ainakaan ollut syynä.

Vierailija
655/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrällä joskus kauan sitten hain tuotetta, joka sijaitsi peliautomaattien välittömässä läheisyydessä, eikä sitä olisi saanut muutoin otettua, ellei olisi kävellyt automaatteja kohti. No, nariseva nainen kassalla sanoi heti, että ”paperit ensin!” Äänellä kuin oven sarana, joka kaipaisi öjljyä. Aika oli vielä jopa sitä, kun pelikoneet olivat k-15 eikä 18, ja olin itse jo lähelle kolmeakymmentä. No, näytin sitten henkkarini ihan huvin vuoksi ja kerroin, että mä tätä lehteä tästä näin vain. Meni hiukka noloksi.

Vierailija
656/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtunut mulle, mutta sivusta seurasin: Mun mies kysyi uudelta naapurilta että onko hänellä lapsia ja asuvatko vielä kotona. Naapuri naureskeli että omassa kodissaan on tytär jo pitkään asunut. Hän oli tuolloin n. 85- vuotias ja tyttärensä viisissäkymmenissä.

Vierailija
657/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 32v ja uusi työkaveri kysyi joko minusta on tullut mummu? Poikani oli 2v

Vierailija
658/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Jäi yks kampaaja yhden kerran kokeiluksi, kun se aloitti hiuksia värjätessäni lauseen "Sit ku ihmisestä tulee vanha niinku sä, niin onkse niin..." Olin 40 v, enkä millään lailla vanha. Yleensä luultiin nuoremmaksi.

40-vuotias on kylläkin jo enemmän "vanha" kuin enää "nuori". Keski-ikäinen henkilö eli nuoruus ohitettu ja pari vuosikymmentä sitten! Miksi hyljeksit vanhoja ihmisiä?

Vierailija
659/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi eräs nuorehko mies, että miltä oikein tuntuu olla noin vanha, kun tietää, ettei enää elä kauan, vaan kuolema lähenee.

No, ihan aiheellinen kysymys tavallaan, kun olin silloin 71-vuotias. Nyt peräti 73-vuotias. En vain ole ihan varma, halusiko hän tosiaan tietää, vai halusiko ilkeillä. Vanhaksi sanominenhan on nykyisin loukkaus. 

Vierailija
660/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.

Tää vois olla myös ketjussa "hölmöimmät kommentit"... Jotkut vaan tekee hölmöjä johtopäätöksiä ja päläyttää ne ääneen. Kertoen samalla omasta suppeasta kokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi