Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
601/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma broidi kysyin, ”miltäs nyt tuntuu”, kun täytin 40 vuotta. Hän on 6 vuotta minua nuorempi.

Eipä tämä nyt pahimmasta päästä ole mitä näitä juttuja on lukenut.

Mitä kamalaa tässä?

Kyllä mekin miehen kanssa kysyttiin hänen siskoltaan "miltä nyt tuntuu" Sisko oli 31v. Minä olin 27v ja mies 29v. Odoteltiin kauhuissaan omia 30v synttäreitä.

N35

Vierailija
602/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin terv.keskukseen poistattamaan luomea, kuten olin käynyt jo aiemmin.

Vuoroani odotellessa lääkäri huusi ovelta: "Tänne se jolla on niitä vanhuuden syyliä!" Säikähdin, mutta tiesin heti, että minua se tarkoitti.

Ihmiset tietysti kääntyivät katsomaan.

Minun luomeni ovat ns. rasva-, eli ikäluomia. Ei lekurin silti olisi tarvinnut huutaa kaikkien kuullen!

Traumoja tuosta en saanut. 😉

T. Nainen 31v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella töissä (noin 25v) ja opettaja heitti mut pihalle ”käytävältä lusmuilemasta” kun olin menossa vaihtamaan työvaatteita. En saanut sanaakaan väliin kun hermostui heti ettei tekosyyt nyt auta. Seisoin hetken hölmistyneenä teinien seassa ja kiersin sisälle toiselta ovelta 😄

Vierailija
604/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin kampaaja totesi iästä puhuttaessa että olen varmaan 18v täyttänyt jo kahdesti :D No en ollut, kerran vasta. Jäi viimeiseksi visiitiksi siinä talossa, ei tosin pelkästään tuon möläytyksen vuoksi vaan huonosti tehdyn työn vuoksi.

Oliko vanhempi nainen, luulen hänen tarkoittaneen sitä, että ennen vanhaan täysi-ikäinen oli vasta 21 vuotiaana. Eli rautalangasta väännettynä, jos ajatteli sinun olevan ainakin jo 21 v niin silloihan olet tavallaan tullut täysi-ikäiseksi kahteen kertaan. Minulta kyseltiin usein 90- luvulla, varsinkin vanhempien miesten kautta, että kumpaan sarjaan kuulun?

Vierailija
605/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24-vuotiaana kesätöissä, jossa ensimmäisten viikkojen perehdytys tapahtui parina toisen työntekijän kanssa. Toinen perehdytettävä oli 21-vuotias. Olin itse tosi nuoren näköinen (eräs toinen työntekijä sanoi luulleensa minua 18-19-vuotiaaksi), ja tämä toinen perehdytettävä yritti aivan selvästi pompottaa ja pomotella minua, koska kuvitteli olevansa  minua vanhempi (vaikka olimme samassa asemassa työntekijöinä). Mainitsin sitten tekeväni maisterin tutkintoa yliopistossa, niin tyyppi meni aivan sanattomaksi ja tuijotti minua järkyttyneenä. Pomottelu loppui siihen. Tyyppi ei saanut enää sanaa suustaan edes silloin kun myöhemmin varsinaisen työn alettua olisi pitänyt tervehtiä. 

Vierailija
606/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin terv.keskukseen poistattamaan luomea, kuten olin käynyt jo aiemmin.

Vuoroani odotellessa lääkäri huusi ovelta: "Tänne se jolla on niitä vanhuuden syyliä!" Säikähdin, mutta tiesin heti, että minua se tarkoitti.

Ihmiset tietysti kääntyivät katsomaan.

Minun luomeni ovat ns. rasva-, eli ikäluomia. Ei lekurin silti olisi tarvinnut huutaa kaikkien kuullen!

Traumoja tuosta en saanut. 😉

T. Nainen 31v.

Täällä toinen vanhuudensyyläinen. Ihotautilääkäri kysyi, onko meillä suvussa vanhuudensyyliä, kun mulla on niitä niin paljon. Mielestäni en nyt kovin syyläinen ole, ehkä 4 kpl pieniä. Kosmetologi taas totesi, että mulla on varmaan vaihdevuodet, kun tuli kuuma sinne kävellessä ja pahoittelin, että oli hieman nihkeä iho. Ikää 45v. 

Vierailija
607/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin plastiikkakirurgille sairaala SILUETTIIN

Ajattelin panostaa itseeni ja ottaa rasvaimun 5000 eur

Kirurgi puristeli kolmea pientä mahamakkaraani

Ja sanoi

EIHÄN TÄÄLLÄ OLE KUIN LÖYSÄÄ NAHKAA!!!

olen yli 50 vuotias hoikka nainen

en ole synnyttänyt /ollut ylipainoinen koskaan.

Kirurgi jatkoi

VOIN LEIKATA NAHAT POIS JA SIIRTÄÄ NAVAN.

hinta pompsahti 13000:en

sairaanhoitaja komppasi

sulta on nääs toi elastisuus hävinnyt..ikää tulee heh heh;)

Vierailija
608/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUNEUDEN HINTA kirjoitti:

Ja sanoi

Kirurgi jatkoi

sairaanhoitaja komppasi

Mulle ne siellä myös (olin toisesta asiasta siellä mutta tämä tuli puheeksi ja arvioivat senkin sitten pyynnöstäni) sanoi puristellessaan kylkiläskejäni ja reisiäni, että rasvaa ei kerta kaikkiaan ole. Tavallaanhan se on kohteliaisuus.

Vierailija
609/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin Terveystalon työntekijältä, että pitääkö minulle varattuun mammografiaan vielä erikseen ilmoittautua vai voinko mennä suoraan odottamaan. Työntekijä kysyi, että tulenko seulontaan. Seulonnat on yli 50-vuotiaille ja minä olin juuri täyttänyt 30... No toisaalta, multa kyllä lopetettiin papereiden kysyminen siinä 22-vuotiaana, vaikka silloin oli jo voimassa se sääntö, että alle 30-vuotiaan näköisiltä pitää kysyä paperit. Olen ilmeisesti todella nopeasti rupsahtavaa sorttia!

Vierailija
610/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sanoi

Kirurgi jatkoi

sairaanhoitaja komppasi

Mulle ne siellä myös (olin toisesta asiasta siellä mutta tämä tuli puheeksi ja arvioivat senkin sitten pyynnöstäni) sanoi puristellessaan kylkiläskejäni ja reisiäni, että rasvaa ei kerta kaikkiaan ole. Tavallaanhan se on kohteliaisuus.

minulle tuputettiin vaarallista nahan poisto operaatiota 13000 eurolla

sanottiin että en saa pömppöä pois muuten

tuo on painostusta TARPEETTOMAAN SUUREEN leikkaukseen

Vierailija
611/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sanoi

Kirurgi jatkoi

sairaanhoitaja komppasi

joku vika sinussa selvästi on?

onko naama ryppyinen kun rusina?

rasvaahan sinussa ei ole?

Vierailija
612/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sanoi

Kirurgi jatkoi

sairaanhoitaja komppasi

oon ottanu aurinkoo ja poltan askin tupakkaa joka päivä

iho hiottiin naamasta pois

Vierailija
613/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moka vaan suoraa ivaa, töissä haukuttiin vanhuksen näköiseksi jonka pitäisi mennä kasvoleikkaukseen

N20

Vierailija
614/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sanoi

Kirurgi jatkoi

sairaanhoitaja komppasi

oon ottanu aurinkoo ja poltan askin tupakkaa joka päivä

iho hiottiin naamasta pois

auttoiko?

Vierailija
615/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle  myytiin lasten bussilippu kun olin n. 40 vuotias.

Vierailija
616/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään itseäni nuoremman näköinen. 25-vuotiaana minulle mm. tarjottiin bussissa ja uimahallissa säännöllisesti lastenlippua, ja Alkossa kysyttiin paperit vielä yli 40-vuotiaana.

Noin 43-vuotiaana tapahtui selvä rupsahtaminen, ja papereiden kysyminen loppui saman tien. En vieläkään mitenkään ikälopulta näytä, mutta enää ei luulla alle kolmekymppiseksi.

Vierailija
617/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat hukassa kirjoitti:

Olimme kaverini kanssa menossa katsomaan K16-leffaa. Olinkohan itse jotain 21 ja kaverini pari vuotta vanhempi. Suurinpiirtein ikäisemme lipunmyyjä katsoi meitä kummallisen tutkivasti ja kysyi lopulta, olemmeko varmasti yli 16. Aloin kaivaa henkkareita esiin, jolloin tyyppi sitten uskoi ja myi meille liput. :D Tämä ei ollut mitenkään loukkaavaa, lähinnä huvittavaa ja toisaalta vähän outoakin, ettei samaa ikäluokkaa oleva osannut arvioida paremmin. Mutta iän arviointi on välillä tosi vaikeaa, tiedän sen itsekin, kun työskentelen alkoholijuomien parissa.

Toinen sattui kerran töissä, ei kylläkään minulle vaan samanikäiselle (n. 25 v.) työkaverilleni. Asiakas alkoi kysellä ivalliseen sävyyn, että luulis olevan vaikea työskennellä täällä, kun näytät yläasteikäiseltä. Vaikka tarkoitti sen ilmeisesti enemmänin kehuksi, ei kyllä ole kovin imarteleva kuulla näyttävänsä murrosikäiseltä pikkuteiniltä.. :D

Siis mistä sen lipunmyyjän iän tiesit :O

Vierailija
618/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri, joka oli hieman kateellisuuteen taipuvainen, sanoi minulle kerran naurahtaen, erään keskustelun puitteissa:

"Kyllä säkin sitten ymmärrät, kun täytät 40!"

Sanoin, että olen 43 v. Hän muuttui punaiseksi ja marssi pois.

Olin hyvin nuoren näköinen vielä nelikymppisenä, ja muutama tällainen tilanne tuli vastaan. Mielenkiintoista on, että sitä ei kuitattu naurulla, vaan suuttumuksella - siis se minua nuoremmaksi luullut toimi näin. 

Toinen tapaus, eri päin: Olin silloin 47 v, ja määräaikaisessa työssä eräässä paikassa, jossa n 24-vuotias työkaverini puhui minulle aina hitaasti ja kovalla äänellä, eikä siis puhunut muille noin. Siis tavalla, jolla puhutaan 85-vuotiaalle mummolle, jolla kuulolaite unohtunut yöpöydälle. Minulla on edelleen erittäin hyvä kuulo, siitä jopa vitsaillaan.  otin kyllä tuon kailottamisen puheeksi ja sanoin, että minulle ei tarvitse huutaa.

Vierailija
619/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tapahtunut molempiin suuntiin.

Minua on luultu parivuotiaan lapseni isoäidiksi noin 35-vuotiaana. Ja samana vuonna olin selvittämässä työpaikassani yläkoulussa yhdelle oppilaalle sattunutta onnettomuutta, jolloin ensihoitaja luuli minua 9.-luokkalaisen tytön luokkakaveriksi, ja pyysi hakemaan paikalle opettajan.

Katsojan ikä vaikuttaa varmasti eniten noihin virheisiin. 18-vuotiaalle 35-vuotias on vanha, 65-vuotiaan näkökulmasta taas nuori. Naapurin satavuotias pappa puhuu minusta edelleen "nuorisona", vaikka olen jo 45-vuotias. Viereisen päiväkodin lapsille olen joskus mummo, koska osalla on minun ikäluokkaa olevat isovanhemmat.

Vierailija
620/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuijottaa usein 14/15-vuotiaat teinitytöt jotenkin haastavasti, vaikka olen heitä puolet vanhempi.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi