Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
621/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla lomalla ystäväni kanssa. Minä silloin 51 ja ystävätär 45. Olen kolmen lapsen äiti ja ystäväni on sinkku, sellainen hyvin nuorekkaasti pukeutunut, minihame ja hihaton toppi, blondi pitkä letti. Lipevä 140 cm pätkä matkamuistokauppias puhutteli meitä äidiksi ja tyttäreksi. (emme ole millään lailla samannäköisiä!)

Minä kiljaisin, että luuletko että minä sain lapsen 6-vuotiaana?!

Nauroimme pitkään tapahtumalle ystäväni kanssa, miesparka oli ihan nolo ja levitteli käsiään. :D 

Vierailija
622/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole mukavaa jos luullaan ikäistään nuoremmaksi. Olen 53 ja melkein aina kun sanon ikäni niin ihmiset hämmentyvät tyyliin "Oho, niin VANHA, luulin että oot joku 40.."

No kyllä se varmaan kohta loppuu ja fyysinen keho saavuttaa oikean iän:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin katselemaan silmälasikehyksiä juuri 30 täyttäneenä. Nuori optikko kysyi, tuleeko monitehot vai tavalliset.

Vierailija
624/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2- ja 4- vuotiaitten lasten kanssa odottamassa bussia. Pysäkillä joku pultsarieukko alkoi jotain jutella lapsista ja kysyi: niin et sä mummo oo? Olin 38.

Vierailija
625/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 24-vuotiaana kesätöissä, jossa ensimmäisten viikkojen perehdytys tapahtui parina toisen työntekijän kanssa. Toinen perehdytettävä oli 21-vuotias. Olin itse tosi nuoren näköinen (eräs toinen työntekijä sanoi luulleensa minua 18-19-vuotiaaksi), ja tämä toinen perehdytettävä yritti aivan selvästi pompottaa ja pomotella minua, koska kuvitteli olevansa  minua vanhempi (vaikka olimme samassa asemassa työntekijöinä). Mainitsin sitten tekeväni maisterin tutkintoa yliopistossa, niin tyyppi meni aivan sanattomaksi ja tuijotti minua järkyttyneenä. Pomottelu loppui siihen. Tyyppi ei saanut enää sanaa suustaan edes silloin kun myöhemmin varsinaisen työn alettua olisi pitänyt tervehtiä. 

Mulle kävi hyvin samankaltainen juttu joskus. Olin tuolloin varmaan 27v ja aloittanut uudessa työssä. Työ ei vastannut ollenkaan koulutustani, mutta olipahan töitä kuitenkin. Tarkoitus oli olla pätkä siellä ja jatkaa oman alan töiden etsintää samalla.

Sain perehdyttäjäksi ekana päivänä jonkun täysi-ikäisyyden ilmeisesti juuri saavuttaneen joka käyttäytyi tosi tylysti mua kohtaan, pompuutteli sinne ja tänne oikkujensa mukaan yms. Kun sitten juteltiin vähän ja selvisi että olen jo vanhempi ja maisterikin niin tämän tympeä käytös muuttui heti nöyräksi. Selvisi että hän asui vielä vanhemmillaan ja oli vasta muuttamassa omaan kämppään. Siinä sitten tsemppailin että hyvin se menee jne. Käytös oli kuin yö ja päivä ennen kuin hän tiesi ikäni.

Minua arvellaan usein paljon nuoremmaksi kuin olen, mutta tämä oli sellainen tilanne missa käytös oli aluksi tosi ikävää ja on jäänyt mieleen tuon takia.

Vierailija
626/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin terv.keskukseen poistattamaan luomea, kuten olin käynyt jo aiemmin.

Vuoroani odotellessa lääkäri huusi ovelta: "Tänne se jolla on niitä vanhuuden syyliä!" Säikähdin, mutta tiesin heti, että minua se tarkoitti.

Ihmiset tietysti kääntyivät katsomaan.

Minun luomeni ovat ns. rasva-, eli ikäluomia. Ei lekurin silti olisi tarvinnut huutaa kaikkien kuullen!

Traumoja tuosta en saanut. 😉

T. Nainen 31v.

No tuota juttua en usko, eikä pitäisi kenenkään muunkaan uskoa. Rasvaluomia oli mulla jo kolmekymppisenä myös, ja poistatin ne yksityisellä. Lääkärit ei julista potilaan diagnooseja ovella sisälle kutsuessaan. Kuten toki tiedämme. 

Vierailija
627/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin Terveystalon työntekijältä, että pitääkö minulle varattuun mammografiaan vielä erikseen ilmoittautua vai voinko mennä suoraan odottamaan. Työntekijä kysyi, että tulenko seulontaan. Seulonnat on yli 50-vuotiaille ja minä olin juuri täyttänyt 30... No toisaalta, multa kyllä lopetettiin papereiden kysyminen siinä 22-vuotiaana, vaikka silloin oli jo voimassa se sääntö, että alle 30-vuotiaan näköisiltä pitää kysyä paperit. Olen ilmeisesti todella nopeasti rupsahtavaa sorttia!

Tuo seulontakysymys tuli häneltä varmaan ihan rutiinilla, tuskin oikeasti luuli sinua viisikymppiseksi.

Vierailija
628/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25-vuotiaana lähdössä yksin Lontooseen ja katselin kaupassa uutta kameraa. Arviolta noin ikäiseni nuorimies esitteli erilaisia ja pinkin kohdalla totesi iloisesti: "No siis tämä tämmöinenhän on jokaisen teinitytön unelma!" Naurua pidätellen meni loppuaika kaupassa. En loukkaantunut, huvitti vain.

Vierailija
629/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tapahtunut itselle, mutta kuuntelin sivusta kuinka vanhemmat naiset pohtivat oliko liikunta vetäjämme (28-vuotias mies) tuonut pikkuveljensä töihin. Tämä "pikkuveli" oli hänen lapsensa.

Vierailija
630/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloitus oli ikään liittyen "loukattu", 

ja nyt täällä harhaiset 40-50 -vuotiaat naiset valehtelee kuinka heitä luullaan alaikäisiksi ja papereita kysellään jatkuvasti. 

Hohhoijaa, jos miehet taantuu vanhemmiten niin jotain näköjään naisillakin vinksahtaa iän myötä. 

Vierailija
631/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 48 ja työkaverini oli juuri täyttänyt 44.  Pomo sanoi isoon ääneen, että: ei voi olla totta, luulin, että olet monta vuotta "Lissua" nuorempi. Kyllä oli myötähäpeä kun pöydän täydeltä katsottiin punastuvaa "Lissua".

Mielestäni "Lissu" ei todellakaan näytä minua vanhemmalta.

Vierailija
632/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Tuskin oikeasti, mutta olit varmaan tyytyväinen. Itsekin sanoin v..tuillessani naapurin äidille ja tyttärelle, että mihin siskokset ovat menossa. Äiti oli tyytyväinen, mutta tytär suuttui. Samoin suututin tätini, kun kerroin vitsiä isoäitini 85- vuotispäivillä, jossa olivat mukana äitini ja kolme tätini, että kukkakaupan lähetti kysyi, että kuka teistä on päivänsankari?

Vierailija
633/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin terv.keskukseen poistattamaan luomea, kuten olin käynyt jo aiemmin.

Vuoroani odotellessa lääkäri huusi ovelta: "Tänne se jolla on niitä vanhuuden syyliä!" Säikähdin, mutta tiesin heti, että minua se tarkoitti.

Ihmiset tietysti kääntyivät katsomaan.

Minun luomeni ovat ns. rasva-, eli ikäluomia. Ei lekurin silti olisi tarvinnut huutaa kaikkien kuullen!

Traumoja tuosta en saanut. 😉

T. Nainen 31v.

No tuota juttua en usko, eikä pitäisi kenenkään muunkaan uskoa. Rasvaluomia oli mulla jo kolmekymppisenä myös, ja poistatin ne yksityisellä. Lääkärit ei julista potilaan diagnooseja ovella sisälle kutsuessaan. Kuten toki tiedämme. 

Eihän sitä tarvitse uskoa, mutta noin se vaan meni. Tämä on vanhempi kokenut mieslääkäri ja erityisen pätevä juuri luomien arvioinnissa. Tuttava oli siinä kuulemassa ja ihmetteli asiaa hänkin.

Ei tuossa käynyt kuinkaan, mutta toivotaan ettei huutele intiimimpiä vaivoja kaikkien kuullen.

Vierailija
634/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani vaihdossa olin ainoa jolta ei ikinä kysytty papereita kun menimme porukalla baareihin. Tulihan siinä hieman rupsahtanut olo kun kaikilta muilta kysytään ja joukossa oli itseäni vanhempiakin. Uskottelen itselleni, että kyse oli olemuksesta eikä niinkään ulkonäöstä. 

Vierailija
635/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan seurakuntanuorten toiminnassa mukana ja meidän pikkupaikkakunnalla joka vuosi joukko vapaaehtoisia nuoria kiersi srk:n nuorisotyöntekijöiden kanssa ylioppilaaksi valmistuneiden seurakuntanuorten juhlia, joihin juhlakalut siis kutsuivat tämän porukan esittämään laulun tai pari, juomaan kakkukahvit ja onnittelemaan. Yhdessä tällaisessa tilanteessa juhlahumussa eräät vieraat olivat miettineet, että kukas tämä perhe on, tarkoittaen minua, isokokoista miespuolista kaveriani ja minua huomattavasti lyhyempää naispuolista kaveriani. Olin 15-16-v. enkä ilahtunut, että minua luultiin samanikäisen kaverini äidiksi, vaikka muista se tuntui olevan hauska juttu.

Vierailija
636/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.

Kyllä näyttää. Tiedän monia hoikkia siroja lapsenkasvoisia, joista ei ikä näy. Ei se ole kohteliaisuus heidän mielestään, liittyy helposti uskottavuus asioihin ja saavat tytöttelyä osakseen.

Vierailija
637/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Tää on jo paha

Olisko tuossa joku väärinkäsitys/väärin kuultu? Jotenkin tosi outoa olisi, että hammaslääkäri alkaisi elinaikaa ennustamaan. Miksi niin tekisi?

Ettekö te oikeasti tajua, että tuo on vitsi! Herranjumala kun ihmiset on tosikoita.

Vierailija
638/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sinänsä loukkaus, mutta tämmöinen huvittava arjen juttu ikään liittyen.

Olin noin 20-vuotias ja työparini päälle 40-vuotias edelleen toki todella nuorekas nainen.

Työtä tehtiin yhdessä siivoojina kiertäen aina muutamaa eri firmaa joka päivä.

Todella usein asiakkaat luulivat meitä siskoksiksi ja osa ei erottanut meistä kumpi on kumpi, eikä edes näytetty samanlaisilta.

Naureskeltiin näitä aina yhdessä.

Vierailija
639/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä kun olen tehnyt pihatöitä, niin veljeni ovat usein luulleet minua kauempaa äidiksemme. Itse olen 26, ja äitini 57, eikä meillä ole edes samanlainen ruumiinrakenne. Nykyään äitini kutsuu minua kaksosekseen.

Vierailija
640/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsailin noin 15-vuotiaiden oppilaiden kanssa, että suostun kyllä lähtemään heidän kanssaan luokaretkelle risteilylle, jahka täyttävät 18, enkä ole enää vastuussa. Siihen yksi poika loihe lausumaan, että minähän olen silloin jo kuollut (vanhuuteen). En ollut tuolloin edes neljääkymmentä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi