Onko moni ollut lapsena blondi, mutta tummentunut iän myötä?
Itse olen ollut. Tummenin 5-6-vuotiaana. Kulmakarvat muistona, että olen blondi.
Kommentit (17)
Se on erittäin yleistä. Tunnen monta, joiden hiusten väri on muuttunut jossain vaiheessa.
Eiköhän kaikki blondit ole tälläisiä
Lapsena melkein valkoiset hiukset, hiljalleen alkoivat tummua. Edelleen vaalenevat kesällä, mutta ei tietenkään läheskään niin vaaleaksi kuin ihan pienenä.
Todella iso osa suomalaisista on. Lapsena blondilla on lähes aina aikuisena hiukset maantien väriset eli tummanvaaleat/vaaleanruskeat.
Minä (mies) olin blondi vielä ajokortin kuvassa joten tuosta on ihan todisteet muistikuvien tueksi.
Sitten tukka tummeni "maantien väriseksi" eli suht tummaksi joskus 25v paikkeilla. Sellainen se on vieläkin.
Mulla tummeni 35v. jälkeen. Nyt tummanvaalea tukka, muuten täysin väritön.
Meidän perheessä ollaan lapsena aivan vaaleahiuksisia ja aikuisina lähes mustahiuksisia.
Ainoastaan suurin osa suomalaisista.
Mulla oli penskana melkein valkea tukka. Varmaan teini-iässä alkoi taittamaan vähän ruskeaan. Nyt 37 ja tukka aina yhtä muodikas suomalainen maantien harmaan värinen 😑
Syntyessä mustat hiukset, n. 1-v. asti alkoi täysvaalea levitä (musta takatukka oli pitkään). Koko lapsuus aivan pellavapäänä, kunnes murrosiän tiimoilla alkoi tummua ja nykyään 'tumma maantie'. Ei kyllä tule harmaatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista varmaan 60-70%
Lähestyy kyllä varmaan 100 prosenttia. Lapsenakin ruskeahiuksiset olivat yleensä silloin vaaleampia kuin aikuisina. Myös iho yleensä tummuu hieman, ja joskus jopa silmät.
Suomessa on paljon tummentuneita. Liikaa.
Ihan pikkulapsena, 1-2-vuotiaana hiukseni oli vaaleat tai vaaleanruskeat. Sitten jo 4-vuotiaana oli selkeästi ruskeat ja nykyään tummanruskeat.
Lapsena vaalea, edelleen vaalea (kohta nelikymppinen). Syntyessä oli ruskeat hiukset ainakin yhden kuvan mukaan.
Minä. Mun hiukset tummentui murrosiässä ja nykyään ne on jo ruskeat. Lapsena olin ihan pellavapää.