Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
541/1691 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi hakemassa Torista ostamani tavaran eräältä perheenäidiltä ja kotiin päästyään kuvaili, että sellainen minua nuorempi äiti-ihminen, joka asui kivassa omakotitalossa toi sen tavaran. Siis tavallaan ihmetteli, kun niin nuorella äidillä on hieno omakotitalo. Mies ei vaan tiennyt, että tämä myyjä oli tuttuni lukioajoilta ja saman ikäinen neljää kymppiä käyvä kuin minä. Heh Heh. Nyt jo naurattaa, mutta kriiseilin rupsahtaneesta ulkonäöstäni miehelle yhden illan. Ei varmasti koskaan enää kommentoi ikää tuolla tavalla.

Vierailija
542/1691 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 30 vuotta vanhemman sukulaisnaisen kanssa kaupassa joulun aikaan. Siellä oli joulupukki, joka tuli ojentamaan karkkilaatikkoa ulko-ovella. Tokaisi avaussanoiksi, että "mitäpäs sisarukset".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1691 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nykyistä vaimoa luultiin kun hän oli vähän päälle 30, teinitytöksi.

Olimme kaksistaan risteilyllä ja palaamassa Tallinnasta  Helsinkiin, laiva oli se vanha Kristina Regina jossa oli a' la carte ravintola hienossa salongissa. Ravintolassa ei ollut kovin paljon muita meidän lisäksi, mutta oli yksi perhe jossa teini-ikäisiä lapsia.

Vaimolla oli sievät letit ja rusetit, ja angoravillapusero. Hän kertoi vähän huvittuneesti että toisessa pyödässä istuva teinipoika katseli häntä, vähän haaveilevasti. Mun mielestän se oli huvittavaa. Luuliko se kundi että m olen vaimoni isä tai joku sugardaddy? (siihen aikaan sellaista käsitettä ei ollut, mutta jotkut harrastivat sellaista kumminkin) .

Etkö sitten itse teininä katsellut kolmekymppisiä naisia haaveillen? Tai jopa sitä kolmevitosta opettajaa?

Vierailija
544/1691 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, tämän tarinan aikaan Englannissa. Olin lentämässä Ranskaan poikaystävääni tapaamaan. Lentokentällä ystävällinen täti kysyi olenko yli 18v, että voin käyttää automaattista passinlukijaporttia.

Lentokoneessa istuin nuoren naisen vieressä. Hän ryhtyi juttusille ja kysyi mistä olen, kun luin kirjaa ranskaksi, mutta puhuin lentoemolle englantia. Juteltiin koko lento niitä näitä. Hän oli puoliksi englantilainen, puoliksi ranskalainen, ja oli palaamassa Ranskaan tapaamasta toista vanhempaansa Englannissa. Itse kerroin, että menen tapaamaan poikaystävää ja että olen töissä tunnetussa rahoitusalan yrityksessä. Kertoilin myös, missä maissa olin asunut aikaisemmin ja että syksyllä on edessä muutto Aasiaan poikaystävän kanssa.

Tässä vaiheessa nainen kysyi hämmästyneenä ikääni. Olin vähän vajaa 24 ja hän totesi ihmetellen, että oli luullut minua ikäisekseen! Aloin itse huolestua omasta mokastani, sillä olin myös luullut meitä saman ikäisiksi. Kysyin hänen ikäänsä ja olikin vasta 16. Kyseli minulta sitten kieli pitkällä ihonhoitovinkkejä (miten olen säilynyt niin hyvin?!), parisuhdeneuvoja ja mistä tunnistaa tosirakkauden / onko nykyinen poikaystävä Se Oikea :) Sanoi myös, että näytän joltain Victoria's Secret- mallilta, kai joltain niistä blondeista?

Olen vaalea pitkähiuksinen babyface ja käytän kevyttä meikkiä (jotkut naiset kommentoivat, että "niin sähän et käytä meikkiä), päälläni taisi olla t-paita ja farkut. Vieruskaverinillani taas oli muodikas ruskea polkkatukka, kivat mustat kissansilmänrajaukset (joita en itse osaisi vieläkään tehdä, onneksi eivät vaaleisiin silmiini sovikaan) ja myös joku t-paita ja farkut. Lisäksi häntä varmaan vanhensi mielessäni se, että alkoi niin rohkeasti jutella vieraan ihmisen kanssa, lensi yksin ja jutteli tottuneeseen sävyyn matkustelusta, monikielisyydestä ja etäsuhteista.

Muutamaa vuotta aiemmin minut oli Italiassa arvioitu 13-vuotiaaksi ollessani 20.

Edelleen luullaan aika nuoreksi, paitsi jos pukeudun bisnestyyliin tai olen kertonut eri maissa viettämistäni vuosista ja työkokemuksestani ensin, silloin saatetaan arvata oikein tai +2v.

Tosin hiljattain 25 täyttäneenä joku vuoroaan odottava 45-50v täti kysyi kynsistudiossa, ovatko kaksi teinityttöä lapsiani. Olin töiden jälkeen bleiserissä ja otin siinä juuri pedikyyriä, tytöt olivat ihan vähintään 13v, todennäköisesti 15v. Nainen itse oli rähjäinen mustiinpukeutunut noita-akka ja ottikin sellaiset 3cm pitkät tekokynnet, niin kuin noitien kuuluu. Ehkä mokansa oli tahallinen yritys saada minut tuntemaan itseni rupsahtaneeksi, sillä hän tyrkytti minulle jonkin kosmetiikkamerkin lehtisen ja yritti saada ostamaan meikkejä ja ihmerasvoja, joita hän myi. Katsoin noidan naamaa ja mietin, että eivät ainakaan itsellään ole toimineet.

Ehkä sitten bisneshabitukseni ja varani maksaa jollekin varpaideni lakkauksesta vanhensivat minua, tai ei voinut uskoa teinityttöjen olevan keskenään liikkeellä. Lisäksi tytöt ja minä olimme ainoat muut asiakkaat ja he höpöttivät keskenään englantia ja minä vastailin myös englanniksi (paikallisen kielen sijaan). Tytöt olivat tosin brittejä aksentista päätellen.

Mutta kuinka vanhaksi hän minua luuli, että olisin ehtinyt pyöräyttää jo kaksi teiniä :D

Vierailija
545/1691 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50v koiraa lenkittävä nainen tuli  vihaisesti kysymään miksen ole koulussa vaan puskassa salatupakalla, kun  pysähdyin pensaan taakse (jossa kulki kuitenkin polku) sytyttämään tupakkaa.  Minulla on, ei tupakasta niinkuin helposti luulisi vaan pitkään jatkuneesti refluksista  johtuva käheä  matala ääni ja nainen hämmentyi selvästi, kun vastasin että mulla on vapaapäivä  ja Kelalle olen menossa. Olin tuolloin 28v.  En ole lyhyt tai siro, mutta minulla oli  tuohon aikaan pitkät vaaleat, toiselta sivulta siilit   hiukset ja olin pukeutunut farkkutakkiin.

Vierailija
546/1691 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15v kun pikkuveljeni syntyivät ja kuulin paljon hölmöjä kommentteja ja kysymyksiä, jos olimme yhdessä jossain.

"No ei oo paljon ikäeroa!" (Eip, muutama minuutti)

"Onko ne identtiset?" (Aivan erilaiset kasvot, eriväriset hiukset, toisella kiharat, toisella suorat, toinen päätä pidempi kuin toinen...)

Ja kaikista ajattelemattomin:

"Ei kai nämä SUN lapsia ole?!"

Kuvitelkaa, miten pahalta tuo tuntuisi nuoresta/nuoren näköisestä äidistä!

Vierailija
547/1691 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut, vaan enemmänkin huvitti:

Aikaisemmassa työpaikassani yläkoulun opettajana jouduin kerran valvomaan yhtä ysiluokkaa, kun heille luennoitiin pankkiasioiden hoitamisesta ym. tulevaisuudessa hyödyllisistä aiheista. Luennoitsijat vaihtuivat välillä. Istuin yhdessä pulpetissa oppilaiden seassa luokan reunalla. Yksi luennoitsija, kuusissakymmenissä oleva mies, jakoi oppilaille tuntinsa alussa jotain lappusia, jotka piti liimata vihkoihin, jotka oppilaat olivat saaneet aikaisemmin. Minun kohdallani mies alkoi tivata, miksi minulla ei ole vihkoa. Totesin vaan siihen, että "Koska olen opettaja." Mies meni aika vaikeaksi siinä kohtaa ja sopersi jotain, että kun nykyään opettajatkin ovat niin nuoria. :D Olin siis 27.

Vierailija
548/1691 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 15v kun pikkuveljeni syntyivät ja kuulin paljon hölmöjä kommentteja ja kysymyksiä, jos olimme yhdessä jossain.

"No ei oo paljon ikäeroa!" (Eip, muutama minuutti)

"Onko ne identtiset?" (Aivan erilaiset kasvot, eriväriset hiukset, toisella kiharat, toisella suorat, toinen päätä pidempi kuin toinen...)

Ja kaikista ajattelemattomin:

"Ei kai nämä SUN lapsia ole?!"

Kuvitelkaa, miten pahalta tuo tuntuisi nuoresta/nuoren näköisestä äidistä!

Mun lapset olivat 2v ja 5v niin joku kysyi että ovatko identtiset kaksoset :D Ovat vieläpä eri sukupuoltakin.

Vierailija
549/1691 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapseni kanssa kaupassa ja satavuotias ukko tuli siihen hymisemään lapselle, että oletkos lähtenyt mummun kanssa kauppaan. Minä olin 40-vuotias ja lapsi 6-vuotias. Joo en ollut ehtinyt ja jaksanut käydä kampaajalla värjäyttämässä tukkaani ja ohimoilta pukkasi pahasti harmaata. Varasin kyllä kampaamoajan heti kotiin päästyäni.

Vierailija
550/1691 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. Ei kauhean uskottavaa. Kukaan ei sano vanhuuseläke jutustellessaan kuulumisia.

Vierailija
551/1691 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotiaana oltiin käymässä isoäitini luona isän (46) ja pikkusiskojen kanssa, kun isoäitini alkoi kehumaan "onpas sulla kaunis vaimo" tarkoittaen minua. Pistin sen hänen huonon muistin ja näön piikkiin, vaikka silti järkytyin.

Vierailija
552/1691 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäkäs kirjoitti:

Olin 30 vuotta vanhemman sukulaisnaisen kanssa kaupassa joulun aikaan. Siellä oli joulupukki, joka tuli ojentamaan karkkilaatikkoa ulko-ovella. Tokaisi avaussanoiksi, että "mitäpäs sisarukset".

Joulupukki yritti olla kohtelias sukulaisellesi eikä ymmärtänyt kommenttinsa ääliömäisyyttä. 

Ette varmasti näytä sisaruksilta. 

Vierailija
553/1691 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iäkäs kirjoitti:

Joulupukki yritti olla kohtelias sukulaisellesi eikä ymmärtänyt kommenttinsa ääliömäisyyttä. 

Ette varmasti näytä sisaruksilta. 

Miksi sisarusten ikäero ei voisi olla 30 vuotta? Esikoinen ja iltatähti yhdessä liikkeellä.

Vierailija
554/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 16 vuotiaana peruskoulun päättäneen ekaan työpaikkaan. Mitä aloitti samalla kertaa viisi tyttöä. Muut olivat kyseisestä kaupungista ja minä viereisestä kaupungista. Kuulin kun muut juttelivat keskenään lukion aloittamisesta ym. Päivän lopuksi oltiin pukuhuoneessa ja pakkailin kiirellä että ehtisin bussiin. Muut tytöt puhuivat myötätuntoisesti minulle, että varmaan se aikuisena on hankalaa kun on aina kiire ja pitää hakea lapset hoidosta ja kotona odottaa vielä kotityöt. Öö, sanoin että olen kyllä vasta 16. Koko porukan naamat venähtivät.

Minulta ei ole ikinä kysytty papereita. Olin ja olen kyllä laiha, kuitenkin pyöreäkasvoinen ja paljon urheileva. Olen kuitenkin pitkä ja hyvin tummasilmäinen ja tummakulmainen. Enpä tiedä, mitä voisin tehdä näyttääkseni ikäiseltä.

Vierailija
555/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä en niin loukkaantunut vaan huvituin. Työpaikalle tuli uusi kollega, minua kymmenen vuotta vanhempi, eli 54 vuotias. Olin tekemässä töitä koneella ja hän loukkaantui sydänjuuriaan myöten, yritti komentaa minua pois koneelta sanomalla että nuoret tytöt väistävät kun vanhemmat ihmiset tarvitsevat työpisteen.

Vierailija
556/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin 16 vuotiaana peruskoulun päättäneen ekaan työpaikkaan. Mitä aloitti samalla kertaa viisi tyttöä. Muut olivat kyseisestä kaupungista ja minä viereisestä kaupungista. Kuulin kun muut juttelivat keskenään lukion aloittamisesta ym. Päivän lopuksi oltiin pukuhuoneessa ja pakkailin kiirellä että ehtisin bussiin. Muut tytöt puhuivat myötätuntoisesti minulle, että varmaan se aikuisena on hankalaa kun on aina kiire ja pitää hakea lapset hoidosta ja kotona odottaa vielä kotityöt. Öö, sanoin että olen kyllä vasta 16. Koko porukan naamat venähtivät.

Minulta ei ole ikinä kysytty papereita. Olin ja olen kyllä laiha, kuitenkin pyöreäkasvoinen ja paljon urheileva. Olen kuitenkin pitkä ja hyvin tummasilmäinen ja tummakulmainen. Enpä tiedä, mitä voisin tehdä näyttääkseni ikäiseltä.

Itse olen 34-vuotias ja taas päinvastaiset kokemukset kuin sinulla. Papereita kysytään ässä-arvan ostoonkin! 

Kerran työni puolesta (nuokkarilla) menin jutustelemaan pihalla tupakoivia nuoria ensimmäisen työviikon aikana, että nuokkarin läheisyydessä ei saisi tupakoida täysi-ikäisetkään ja työntelin jengiä pusikkoon päin. Meillä  piipahtelee välillä poliisit myös jutustelemassa nuoria ja työntekijöitä vähän ennalta ehkäisevästi, niin eikö nyt sitten perjantain kunniaksi poliisit käyneet kyselemässä onko ikää tupakoida. Minua eivät tienneet työntekijäksi, uusi kun olin, ja sain kamalat naurut jengiltä osakseni, kun kysyttiin minultakin henkkareita - olin jo silloin 31-vuotias :D

Mun on siis pakko pitää henkkarit aina mukana, koskaan ei tiedä milloin kysytään.

Vierailija
557/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias e4ri alalta tullut kesätyöntekijä koitti ohjeistaa minua pikkupomona, kuinka mikäkin asia tehdään. Aikani seurailin ja myhäilin, mutta lopulta alkoi jo ärsyttämään, kun jatkuvasti pomotteli ja saarnasi omia näkemyksiään, joten tokaisin olleeni alalla jo 10 vuotta ja tiedän kyllä moniakin asioita. Ei ollut uskoa, että olin yli 10 vuotta vanhempi, jouduin henkkarit näyttämään. Siihen loppui sitten hänellä se ohjeistaminen ja omaehtoisena kymppinä toimiminen.  Lieneekö en verran häpesiilannetta, koska ei enää loppukesästä jutellut minulle :D

Vierailija
558/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

tytäreni oli 33v. raivosi minulle  entisen Antilan tavaratalossa kemppari osasto,kun katsoin hius värejä ja naama rasvaa.Ala tulla jo pudokki naama kananperse tukka. Noi ei sinua auta mitenkään.näin muuten mies ystäväsi mero portailla ,on samanlainen pudokki naama kuin sinä!Pienten lasten lasteni kuullen.Olin silloin 56v. yleistalous konen tytärelleni kuin lastenhoitajakin.Oltava 24h/ satavilla 7 pvä .vuodessa.Mies ystävääni vihasi koska vaaden aikaa myös pariskuhteeseeni.Vaikka mumona olo on maailman paras asia!Kaikki on katsojan silmissä.jotkut palvoo ulkonäköä.Jotkut näkee syvälle sisin sydän ja arvostaa sitä.Siskoni joka minua pyöreesti 8v. vanhmempi ,vakavaranen,käy kylpylät päärny.Kauneushoidot tallinna. eltelän matkat ,ruotsin matkat ymm.Eläin lääkäristämme,olivat kerran autolla mukana ja minulla ei kuskia.Totesi eläinlääkäristämme: Mitä tuoossa näet ,juopon näköinen.Ei kai eläin lääkäriä valita ulkonäön myötä? Normalin näköinen mies.Kaukana juopon näöstä.Ystävästäni.huom ! Ystävä. Joka mies sano: Mitä tossa jätkässä näet.On kuin ET- näkö.Ei kai ystäviä valita ulkonäon mukaan? Paras oli edes meneen siskon poijan ex- vaimmo. Kysy mies ystävästäni: Mitä tossa läskissä näet? Nainen oli raskaasti ylipainoinen,kävi lopulta lihavuusleikaus,irto nahan poisto julkinen sektoori.Koska he erosivat en tiedä onko hoika,normi paino ymm.Kaikki on niin ulkokuorta,en käsitä?

Vierailija
559/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vuotiaana en saanut ostettua tupakkaa, kun mukanani ei ollut henkilöllisyystodistusta, 32 vuotiaana minulle ei meinattu myydä keskiolutta ruokailun yhteydessä. Ruokailukaverini sai tarjoilijan vakuuttuneeksi iästäni. Tarjoilija tokaisi siihen hieman ikävään äänensävyyn 'no jo olet hyvin säilynyt'. Mutta vuosikymmenien jälkeen on tämäkin ongelma poistunut, hahaa.

Vierailija
560/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ollessani 54, minua luultiin kaksikin kertaa 18-v tyttäreni siskoksi..:::))  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan