Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
501/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kaverille.

Olimme yhdessä kaupassa kaljaostoksilla. Kassa kysyi multa papereita ja näytin ne. Kassan kanssa sitten naurettiin, että 35v taitaa olla tarpeeksi ikää ostaa kaljaa. Tuli kaverin vuoro ja hän iloisesti kysy pitääkö hänenkin näyttää paperit?

Ei todellakaan.

Aika karusti sanottu ja todella huonoa käytöstä kassalta. Mikä parasta, kaveri suuttu mulle. Oli aivan helvetin vihainen, aivan helvetin pitkään. Mulle! Kassa sanoi typerästi, mutta ei se nyt mun vika ole

Olin menossa maistraatissa naimissin.

Sivusilmällä näin yhdessä huoneessa kauniin nuoren naisen hääpuvussa.

Akka tiskillä sanoi: oletteko tulleet todistamaan.

Sanoin itku silmässä(30 vuoden parisuhde) morsianhan minä

Akka käski muovipenkille odottamaan.

Vihkiminen meni ihan ohi..pyörrytti..onneksi mies ei huomannut.

Mies tirautti liikuttunena kyyneleenkin.

Olenko yliherkkä ?

No ehkä vähän yliherkkä oot, tai tilanne jännitti ja herkisti sinua erityisesti.

Kyllä muakin ois saattanut mielentilasta riippuen huvittaa tai ärsyttää, mutta en ois antanut sen pilata vihkitilaisuutta. Usein morsian, vaikka olisi enemmän ikää kuin 20+, viestii vaatetuksellaan juhlasta, voi olla kimppu kädessä tai kukkakoristetta hiuksissa. Jos kovin arkisena menee, voi maistraatin työntekijä ihan hyvin erehtyä. Tuskin tarkoitti mitään pahaa.

Vierailija
502/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kaverille.

Olimme yhdessä kaupassa kaljaostoksilla. Kassa kysyi multa papereita ja näytin ne. Kassan kanssa sitten naurettiin, että 35v taitaa olla tarpeeksi ikää ostaa kaljaa. Tuli kaverin vuoro ja hän iloisesti kysy pitääkö hänenkin näyttää paperit?

Ei todellakaan.

Aika karusti sanottu ja todella huonoa käytöstä kassalta. Mikä parasta, kaveri suuttu mulle. Oli aivan helvetin vihainen, aivan helvetin pitkään. Mulle! Kassa sanoi typerästi, mutta ei se nyt mun vika ole

Olenko yliherkkä ?

Mistä työntekijän olisi pitänyt tunnistaa sinut morsiammeksi?

Olisit pukenut vaikka valkoisen siistin trikoomekon.

Eihän vanhat ihmiset muutoinkaan mene naimisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin äiti jatkaa: viimeksi hamnashoitaja lässytti keijuista ja prinsessoista, kun piti oikomisen takia yksi hammas poistaa.

Vierailija
504/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kaverille.

Ei todellakaan.

Olenko yliherkkä ?

No ehkä vähän yliherkkä oot, tai tilanne jännitti ja herkisti sinua erityisesti.

Kyllä muakin ois saattanut mielentilasta riippuen huvittaa tai ärsyttää, mutta en ois antanut sen pilata vihkitilaisuutta. Usein morsian, vaikka olisi enemmän ikää kuin 20+, viestii vaatetuksellaan juhlasta, voi olla kimppu kädessä tai kukkakoristetta hiuksissa. Jos kovin arkisena menee, voi maistraatin työntekijä ihan hyvin erehtyä. Tuskin tarkoitti mitään pahaa.

Miksi maistraatti työntekijä kyselee ihmisiltä:

Oletteko tulleet todistamaan?

Olisi kysynyt : haetteko kalastuslupaa?

Vierailija
505/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kaverille.

Ei todellakaan.

Olenko yliherkkä ?

Miksi maistraatti työntekijä kyselee ihmisiltä:

Oletteko tulleet todistamaan?

Olisi kysynyt : haetteko kalastuslupaa?

Se kysyy kalastuslupaa kalastusvermeissä tulleissa.

Semmoisilta joilla on hattu päässä ja kompparit jalassa

Vierailija
506/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Seiskaluokkalaisen vanhempi luuli, että olen hänen poikansa luokkakaveri, olin 21

-Sosiaalityöntekijä oli tekemässä minusta lasua, kun olin 22, sossu itse oli suunnilleen ikäiseni

-16-vuotias poika flirttaili minulle ja ujoili seurassani. Karahti tulipunaiseksi, kun kuuli, että olin 23 ja siihen loppui flirttailu. Rennompi toki oli seurassani sen jälkeen

-ABC-aseman myyjä kysyi papereita, kun kävin siellä kaupassa keskellä yötä nyt 25-vuotiaana. Harvoin kysyvät lappuja oikeiltakaan alaikäisiltä

-Aspana (20v) ollessani tuli monelta asiakkaalta ihmettelyä, että mikäs pikkutyttö tänne on palkattu

-Paperit kysytään tietysti edelleen, kun ostan päihteitä, ilotulitteita, räiskintäpelejä ja tulentekovälineitä. Tätä en edes ihmettele, sillä kaikilta alle 23-vuotiailta näyttäviltä (päihteiden kohdalla alle 30v) niitä kuuluukin kysyä

-Pahinta on se, että varsinkaan vanhemmat ihmiset ei viitsi ottaa ikäistään nuoremman näköistä naista tosissaan, vaan kohtelevat, kuin teininvintiötä senkin jälkeen, kun kerron oikean ikäni

Vierailija
507/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kaverille.

Ei todellakaan.

Olenko yliherkkä ?

Oisit ostanut 3000 mekon ja pitänyt komiat sukuhäät.

Pikavippi korko on vain 10%

ootko köyhä? häh

vanha ilmeisesti oot...

Vierailija
508/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maistraattijankkaaja joka vastaat itsellesi, mene helevettiin tätäkin ketjua pilaamasta!

Vierailija
509/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä on hauskaa. Jaa, että kolmekymppiseltä löytyy elämänkokemusta oikein paljonkin? Kun itse olin kolmekymppinen en edes kuvitellut, että olisi vielä paljoakaan elämän kokemusta vaikka olinkin lähtenyt kotoa maailmalle jo 14-vuotiaana. Joten olin elättänyt itseni omalla työlläni, opiskelujen ohella kaikenaikaa tehnyt monenlaisia töitäkin, kohdannut jo monenmoisia mutkia elämässäni - enkä vielä silloin kokenut olevani kovinkaan kokenut.

Kyllä se vaan on niin, että hyvin harvalla sitä elämänkokemusta on vielä kolmekymppisenä - silloin sitä vasta oikeasti alkaa "kasvaa aikuiseksi". 

Nyt uskallan jo sanoa, että on elämänkokemusta vähintäänkin omiksi tarpeiksi.

Vierailija
510/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.

Monesti joo, mutta 11-vuotias tyttö voi hyvin näyttää jo ihan teiniltä, ja 40-vuotias voi helposti näyttää parikymppiseltä - kommentin ideahan oli, että tytär ei näyttänyt oletettua 20+ vuotta äitiään nuoremmalta, vaan esim. vain 10 vuotta tätä nuoremmalta. Itseäni luultiin 40-vuotiaana 26-vuotiaaksi, ikäni arvioi tuolloin väärin 21-vuotias tyttö. Ja kaverini 13-vuotiasta tytärtä luultiin monesti yli 18-vuotiaaksi kun oli niin pitkä ja aikava.

Vierailija
511/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä maistraattijankkaaja joka vastaat itsellesi, mene helevettiin tätäkin ketjua pilaamasta!

ja ikää oli?

Vierailija
512/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mikä moka parturilta! Minulta uusi kampaaja viimeksi kysyi varovasti että oletko vielä työelämässä. Olen 58 joten sikäli ymmärrettävää. Olen työtön.

Mitä hittoa kampaajalle kuuluu asiakkaan työkyvyttömyys, työttömyys tai ammatillinen status?

Ekä mummo oli laittamassa KOUVOLA tukkaa..ja kampaaja mietti hienovaraisesti miten sanoa että ei ehkä sovi

Vierailija
513/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja ikää oli?

sen verran ,että käytän kirosanoja saadakseni ääneni kuuluviin.

Vierailija
514/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletat että haukkuisin itseäni palstalla rumin sanoin????

Mitä minä siitä hyötyisin??

Vierailija
515/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kaverille.

Ei todellakaan.

Olenko yliherkkä ?

Mistä työntekijän olisi pitänyt tunnistaa sinut morsiammeksi?

Olisit pukenut vaikka valkoisen siistin trikoomekon.

Eihän vanhat ihmiset muutoinkaan mene naimisiin?

trikoo on vanhalla ruma:)

Vierailija
516/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa viimeisessä työpaikassa on luultu mua ”vastavalmistuneeksi” tai alle 25-vuotiaaksi ennen kuin olen paljastanut ikäni (päälle kolmekymppinen). En ole ihan varma onko tämä työelämässä hyvä, tulee sellainen olo etten vaikuta vakavastiotettavalta?

Toisaalta kun olin 15-vuotias ja menin laivalla baariin 18-vuotiaan kaverini kanssa, häneltä kysyttiin papereita ja minulta ei. Olin silloin kovin tyytyväinen itseeni :D

Vierailija
517/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraattijankkaaja. Sinut tunnistaa kirjoitustyylistäsi: Liikaa kysymysmerkkejä peräkkäin, ei väliyöntejä sanan ja hymiön välissä, yhdyssanojen virheet, joka lause omalla rivillään kuin runoa yrittäisit, jne.

Mitä ihmettä oikein haluat meiltä muilta?  Sääliä?

Vierailija
518/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mies kysyi kotitaloni hississä että mitä uutta olet tänään koulussa oppinut. Oli liki 30 v ja opettajana yliopistossa.

Vierailija
519/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi mies kysyi kotitaloni hississä että mitä uutta olet tänään koulussa oppinut. Oli liki 30 v ja opettajana yliopistossa.

Opettajan luulis haluavan oppia uutta. Ilmeisesti naapuri(?) erehtyi.

Vierailija
520/1691 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 45-vuotias ja minulta on kysytty papereita vielä viime kesänä, ei ihan joka kerta kun ostin alkoholia/tupakkaa, mutta melkein. Muutenkin aina luultiin paljon nuoremmaksi kuin olin joka paikassa eikä uskottu että minulla on teini-ikäiset lapset. Mutta nyt se on loppunut. Tekisi melkein mieli kaupan kassalla kysyä että mistä kohdasta nyt sitten rupsahdin sillä rupsahdus on tosiasia.