Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
421/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v luultu aikuiseksi ja koitettu tarjota viiniä, kun taas vieressä istuvalta 21v veljeltä kysyttiin paperit.

Vierailija
422/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaavista oli se, kun yliopiston opiskelukaverini sanoi joskus että minä olen paska äiti, kyvytön olemaan koskaan yhtään mitään koska olen saanut lapseni jo 19-vuotiaana ennen korkeakouluopintoja. Olin tällöin 24. Lapseni olin saanut nuorena mutta sen ansiosta olin hyvä äiti ja motivoitunut rakentamaan tulevaisuuttani. Nyt olen johtotehtävissä hyvässä työssä ja samainen opiskelukaveri spurguna jossain koska hän jätti itse opiskelunsa kesken. Tämä sisuunnutti vaikka todella loukkaannuin silloin. Kenenkään äitiyttä ei arvostella iän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Minä olen 38-vuotias ja minulta kysytään edelleen aika usein henkkareita, sanoisin, että joka kolmannella kerralla. Välillä kassatyöntekijät näyttävät yllättyneiltä nähdessään syntymäaikani. Todella paljon vaikuttaa se, miten olen pukeutunut. Jos olen tulossa töistä jakku päällä ja hiukset nutturalla, ei henkkareita kysytä, mutta salilta tullessa urheiluvaatteissa, hiukset ponnarilla ja reppu selässä kyllä. Olen lyhyt ja minulla on pyöreät kasvot.

Vierailija
424/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin aina paljon nuoremmaksi vielä alta nelikymppisenä. Sitten tapahtui joku pikavanhennus, minkä itsekin näen peilistä. Ei ylipainoa, mutta kasvot vanhenivat. Ilmeisesti elämässä vuosia kestäneet järkyttävät tapahtumat vanhensivat ilmettä.

Olen muuten huomannut, että ne jotka näyttävät teininä huomattavasti vanhemmilta, jotenkin pysyvät sen näköisinä kauan. Eli jossain vaiheessa muut kirivät ja menevät heidän ohitseen. Esim mieheni, joka näytti kaksikymppisenä nelikymppiseltä, näyttää nyt viisikymppisenä ihan samalta.

Vierailija
425/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin omistamassani asunnossa. Pölynimurikauppias avasi (pikahäviämänsä) pelin kysymällä onko kotona vanhempaa väkeä.

Vierailija
426/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25v ja näkyvästi raskaana. Olin töissä nuorisokodissa. Jonkun nuoren vanhempia tuli käymään, avasin oven ja päästin heidät sisään. He jäivät odottamaan ja kysyin että ketä pyydän tulemaan niin he kysyivät että eikö täällä ole henkilökuntaa paikalla?

Siskoni on minua 8 vuotta nuorempi. Olimme sukujuhlissa ja muutama harvemmin tapaamamme sukulainen tuli tervehtimään 'Matin' tyttöjä eli meitä ja he puhuttelivat minua siskoni nimellä, oikaisin että en ole Leena vaan Tiina. No sukulainen pahoitteli virhettä ja jatkoi että muisti väärin että nuorempi oli Leena.

Sama sisko sai vauvan kun oli 30v. Hän oli pienen lapsensa kanssa linja-autossa kun joku ihminen oli ihastellut lasta ja sanonut että pikkunen on äidin kanssa lähtenyt matkaan ja katsonut sitten siskoani ja kysynyt että vai onko se mummo?

Vierailija
427/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, kun täällä hyvin usea kertoo, kuinka nuorennäköinen on. Tuntuu siltä, että puolet Suomen 30 - 60 -vuotiaista (varsinkin naisista) on erityisen nuorennäköisiä ikäisekseen. Hyvä, jos uskoo itse niin. Tosin arkihavainto ei tätä lähelläkään aina tue. Elämä on silloin miellyttävämpää.  ossakin viestissä todettiinkin, että varsinkin naisen iästä pitää ottaa -10 vuotta pois, kun sitä ääneen arvioi. Nykyäänhän kysytään henkkarit yli-ikäisiltä alkoholia ostaessa, koska säännöt niin vaativat, vaikka myyjä ymmärtää, että kyseessä on todellakin yli 18-vuotias. 

Minä ja siskoni olemme perineet äidiltämme hyvät geenit. Äitiämme on aina kaikki luulleet 10 vuotta vanhemmaksi kun on. Nyt hän on jo yli 70, ja alkaa vähitellen näyttää "mummolta". Kun hän täytti 50, ihmiset luulivat hänen täyttävän 40. Kun hän täytti 60, ihmiset luulivat hänen täyttävän 50. Kun hän jäi eläkkeelle, ihmiset surkuttelivat että miten hän nyt noin nuorena, ja onko terveyden kanssa ongelmia. No ei, vaan ihan iän puolesta vanhuuseläkkeelle jäi...

Siskoni sai ensimmäisen lapsensa 29-vuotiaana, ja hän sai kuulla paljon tuota "kylläpä nuorena lisäännyt" tms. Kolmannen lapsen jälkeen (hän oli tuolloin 34 v.) tuli joku ryppy naamaan, mutta silti ihmeteltiin, miten nuorena on lapset tehnyt...

Minua luullaan jatkuvasti myös nuoreksi. Ja kyllä, näytän omastakin mielestäni nuorelta. Ihmettelen jopa, miten samanikäiset (35 v) tai nuoremmat kaverini näyttävät niin vanhoilta ja ryppyisiltä. Ja 10 vuotta minua vanhemmat näyttävät jotkut minua vanhemmilta... :D

Vierailija
428/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentä vuotta sitten minulta kysyttiin henkkarit kaupassa, kun ostin tupakkiaskin. Olin tuolloin 32-vuotias. Kassalla ollut keski-ikäinen nainen pyysi anteeksi, kun näki henkkarini. Sanoin, että ei tarvitse pyytää anteeksi ja kiitos kehuista.

Vierailija
429/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui, kun olin yliopistossa 22-vuotiaana (matlu-aine, opintoihin tullaan yleensä suoraan lukiosta tai armeijasta, joten perus- ja aineopintojen tekijät ovat keskimäärin aika nuoria). Juteltiin pienryhmässä tehtävien teon lomassa pehmeitä ja eräs kurssikaveri kysyi, onko outoa olla yliopistossa nuorten seassa. Naureskelin jotain tyyliin "eihän tässä vielä sentään eläkeiässä olla", myöhemmin tajusin, että kysyjä varmaan luuli minua (vähintään) yli kolmikymppiseksi. Kadehdin kaikkia teitä, joita on luultu nuoremmiksi! 

Vierailija
430/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilu parikymppinen opiskelija kun bussikuski kysyi olenko alle 15-vuotias (siis olenko oikeutettu nuorisolippuun). Menin niin hämilleni, etten älynnyt sanoa että olen jotta olisin päässyt halvemmalla.

Vierailija
431/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten ostamassa jotain elokuvaa ja kassalla myyjä kysyi "Ootko sä yli 12" Elokuva oli k16, että en tiedä miks kysy yli 12, mutta ikää oli tosiaan 18 :D Tiedän näyttäväni ikäistäni nuoremmalta, mutta en nyt sentään noin paljoa! Ei tää mua mitenkään loukannut, mutta aiheutti kyllä suurta ihmetystä.

Hyötyähän siitä on näyttää nuoremmalta. Täydestä menee edelleen bussissa ja junassakin alaikäisen lipulla :DD

Vierailija
432/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähdössä paikalliseen kesätapahtumaan ja minulla oli polvi kipeä leikkauksen jäljiltä. Sinne mentiin vanhanajan "lättähatulla", jonne oli junaradalta korkea hyppäys tervejalkaisellekin. Niinpä mieheni meni edeltä ja veti minua molemmista käsistä junan sillalle. Takaani kuului pahantuulinen kailotus: "Ei tuonne junnaan piäse ennenkuin suavat tuon mummon sisälle!" Käännyin katsomaan taakseni ja näin sanojan, joka oli arviolta 60-65 vuotta. Itse olin 30-vuotias. Ei tämä totuudentorvi häkeltynyt sittenkään, vaikka näki kasvoni.

Vierailija
433/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin aina paljon nuoremmaksi vielä alta nelikymppisenä. Sitten tapahtui joku pikavanhennus, minkä itsekin näen peilistä. Ei ylipainoa, mutta kasvot vanhenivat. Ilmeisesti elämässä vuosia kestäneet järkyttävät tapahtumat vanhensivat ilmettä.

Olen muuten huomannut, että ne jotka näyttävät teininä huomattavasti vanhemmilta, jotenkin pysyvät sen näköisinä kauan. Eli jossain vaiheessa muut kirivät ja menevät heidän ohitseen. Esim mieheni, joka näytti kaksikymppisenä nelikymppiseltä, näyttää nyt viisikymppisenä ihan samalta.

Tätä odotellessa :D

T. Se 27v jota on aina luultu vanhemmaksi

Vierailija
434/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olessani n. 40-vuotias, puolituttu oli nähnyt sisareni ja kysyi,kuinka paljon minua nuorempi siskoni on. 7 vuotta minua vanhempi.. Puolituttu yritti sitten pelastaa kasvonsa ja tokaisi." Joo,se on jännä juttu, kuinka laihat ihmiset näyttävät nuoremmilta". En ollut ylipainoinen:)

50-vuotiaana hoidin pieniä lapsenlapsiani ja minua luultiin jatkuvasti heidän äidikseen.

Kerran olin sopinut miniän kanssa, että vien päiväkoti-ikäiset lapset kaverisynttäreille. Synttärisankarin äiti oli sitten päivitellyt miniälle, kuinka hänellä voi olla niin  nuori äiti:). 

Kyllä, ikä on katsojan silmässä.

Vierailija
435/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ovelta ovelle -myyjä kysyi onko isä tai äiti kotona, kun avasin oven. Sanoin olevani se äiti ja loukkaantuneena suljin oven. Olin tuolloin 22. Seuraavana päivänä bussikuski tarjosi lastenlippua ja kauppakeskuksen tuote-esittelijä ikääni kysellessään arvioi minun olevan 16-17.

Vierailija
436/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atooppinen iho, eli hyvin kuiva, ja silmien ympärille tulee helposti ryppyjä. Eipä ole kysytty papereita koskaan, jos olen jotain alkoholijuomaa kaupasta ostanut. Olen nelikymppinen ja näytän siltä.

Vierailija
437/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/milta-ik…

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a7f2fb8-ca97-49f4-95e9-88b4e16f3ddd

https://ikaonvainnumero.fi/

Tuossa muutama testi, voitte kokeilla. On aika vaikeeta, varsinkin ilman vaihtoehtoja. Jos siis joku arvaa sun iän pieleen 1-7 vuodella suuntaan jos toiseen (ja olet selkeesti aikuinen), se kertoo vain siitä, että iän arvaaminen on oikeesti tosi hankalaa, ihmiset ikääntyy niin eri tahtia.

Vierailija
438/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorentavia juttuja:

- pyöreät kasvot

- babyface -look, suuret silmät (joka joillain vain on, eikä sille oikein mahda mitään)

- hoikkuus

- pienikokoisuus, siro ruumiinrakenne

- kuulas iho

- miehillä parrattomuus, siistit kulmakarvat ym.

- paksut, kiiltävät hiukset

- naisilla kurvit kohdillaan, eli selkeä vyötärölinja, pystyt rinnat

- sporttinen pukeutuminen

- kaunis hymy

- hyvät geenit

Vanhentavia juttuja:

- liika laihuus eli kuivakkuus

- rypyt silmien ja huulten ympärillä (johtuen auringossa oleilusta, ylipäätään runsaasta ulkonaolosta, tupakoinnista, kuivasta ihosta ym.)

- runsas ylipaino

- tummat silmänaluset

- miehillä parta, mitä paksumpi ja tuuheampi, mutta epäsiisti, sitä suurempi vanhentava vaikutus

- kaljuus tai pakeneva hiusraja

- ohenevat hiukset

- hyvin epämuodikkaat vaatteet

- huonot hampaat

- huonot geenit

Vierailija
439/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 20 eräs rääväsuinen tuttava ihmetteli "Miten toi Titta on ihan viiskymppisen väsyneen les taäidin näkönen?" Loukkaannuin, mutta myöhemmin ymmärsin kommentin pitäneen paikkaansa. Väsyin jo nuorena meikkaamisen pakkopullaan  vaikka minulla on tummat varjot silmien alla ja kalpea iho, kaksivitosena tuli myös kunnon vatsastapuhujan nuken juonteet. Olen laiha , semmoinen lihomaton läpipas ko mutta silti olen aina pitänyt vähän roikkuvista  paidoista.  En osaa pukeutua "seksikkäästi". Minulta on ehkä kerran elämässäni kysytty henkkarit ja kun täytin 30 ja hehkutin työkaverille lähestyviä pyöreitä vuosia, he hommasivat kahvihuoneeseen  "happy 40" kakun.

Vierailija
440/1691 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä kuluneella viikolla keräilemässä kukkia omien lasteni (2kpl) sekä hoitolasteni kanssa (4kpl). Siinä opastin lapsia mitä voi kerätä mitkä on myrkyllisiä/pistäviä jne kun yhtäkkiä kuului naisen ääni ”hei missä vanhemmat ovat ei sinun vastuulla voi olla nämä kaikki? Ja osoitteli lapsia” siinä sitten totesin että joo nämä kaksi koululaista ovat minun lapsia ja pienet ovat vastuullani ihan luvalla, sill olen kunnallinen perhepäivåhoitaja, että heidån vanhemmat kyllä tietää missä ovat kiitos vain. Nainen ei millään uskonut ja selitti ilmoittavansa johonkin, että ei tuon näköinen voi olla mikään lastenvahti...

Olen 30 v ja toki aika lapsenkasvoinen ja pienikokoinen alle 50kg. Ehkä sitten kesämekossa näytin pikkutytöltä, mutta ihan tutkinto lapsista löytyy ja ammattitaitoinen olen työssäni. Jäi kaihertamaan miltä sitten kuuluisi näyttää, että voi lapsia hoitaa🙄