Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
461/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole moka vaan pikemminkin söpöä. Pidetii ön ammattiryhmän tilaisuutta ja toisen järjestäjän 5-vuotias tyttö oli siinä mukana pyörimässä. Juttelin hänelle siinä loppusiivouksen lomassa ja hän kyseli kaikkea. Sitten tuli kysymys "oletko sä jo töissä?“ jouduin vastaamaan 34-vuotiaana kyllä.

Vierailija
462/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naiseksi pitkä ja kehityin aikaisin. Kuudennella luokalla syksyllä olin yli 170cm ja jo jonkinlaiset naisen muodot omaava. Minulla oli myös kova hinku olla isompi kuin olinkaan, pukeuduin ja meikkasin kuin teinit. Eräänä perjantaina koiraa lenkittäessäni pienessä humalassa oleva nuori mies alkoi jututtaa ja päädyin hänen luokseen. Seurustelimme jokusen viikon, enkä missään vaiheessa paljastanut olevani 12-vuotias. Poika oli juuri 18 vuotta täyttänyt ja kuvitteli minua 16-17-vuotiaaksi. Ikäni paljastui hänelle vasta, kun sattui tapaamaan minut luokkakaverini kanssa, joka näytti aivan ikäiseltään 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Ja multa kysytään kans . Olen 55. Yli 50- kymppisenä on monesti kysytty. Olen melko lyhyt.

Vierailija
464/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti, kun mulla oli 12v syntymäpäivä ja mentiin 4v pikkusiskon kanssa lähikauppaan ostamaan jäätelöä. Kauppa oli talomme alakerrassa. Joku nainen voivotteli miten kamalaa sulla varmaan on teiniäitinä. Hämmennyin paljon ja luikahdin tilanteesta pois. Jälkeen päin, kun katson itseäni 12v kuvissa, niin voin vaan ihmetellä miten semmoista luuli. Olin täysi kakara kuten kuuluukin. Olin silloin jo pitkä. Ehkä johtui siitä? 

Vierailija
465/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ikuisesti, kun mulla oli 12v syntymäpäivä ja mentiin 4v pikkusiskon kanssa lähikauppaan ostamaan jäätelöä. Kauppa oli talomme alakerrassa. Joku nainen voivotteli miten kamalaa sulla varmaan on teiniäitinä. Hämmennyin paljon ja luikahdin tilanteesta pois. Jälkeen päin, kun katson itseäni 12v kuvissa, niin voin vaan ihmetellä miten semmoista luuli. Olin täysi kakara kuten kuuluukin. Olin silloin jo pitkä. Ehkä johtui siitä? 

Multa on 12-vuotiaana (olin tosi lyhyt ja lapsen näköinen ja myös aivan äitini näköinen), seistessäni kadulla äitini vieressä, kysytty olemmeko lesbopari. Tosin kysyjä oli humalassa ja olemuksesta päätellen ollut sitä melko pitkään, silti ihmetytti.

Vierailija
466/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naiseksi pitkä ja kehityin aikaisin. Kuudennella luokalla syksyllä olin yli 170cm ja jo jonkinlaiset naisen muodot omaava. Minulla oli myös kova hinku olla isompi kuin olinkaan, pukeuduin ja meikkasin kuin teinit. Eräänä perjantaina koiraa lenkittäessäni pienessä humalassa oleva nuori mies alkoi jututtaa ja päädyin hänen luokseen. Seurustelimme jokusen viikon, enkä missään vaiheessa paljastanut olevani 12-vuotias. Poika oli juuri 18 vuotta täyttänyt ja kuvitteli minua 16-17-vuotiaaksi. Ikäni paljastui hänelle vasta, kun sattui tapaamaan minut luokkakaverini kanssa, joka näytti aivan ikäiseltään 🙈

Kaikille ei tietysti merkkaa samat asiat, mutta itseäni ihmetyttää miten joku voi olla ihan seurustelusuhteessa tietämättä toisen tarkkaa syntymäaikaa.

Vierailija
467/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kuulla koko ajan olevani ikäistäni nuoremman näköinen.  Eräässä tilaisuudessa hitaan puoleisena tunnettu freelancer toimittaja totesi tytölleni - sähän voit  vaikka mennä sinne mummon kanssa. Turhamaisuuttani oli loukattu ;) 

Vierailija
468/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain siskoni lapset päiväkodista. Sinne oli kerrottu, että minä haen lapset. Minulle sitten joku hoitajista tokaisi, että teillä taitaa olla iso ikäero, kun minä näytin niin nuorelta. Joo, huimat kaksi vuotta ikäeroa meillä... Siskoni ei kyllä mielestäni näytä vanhalta, päinvastoin! Minä kyllä näytän nuorelta, mutta en sentään ihan NIIN nuorelta! Olin kuitenkin 33 v tuolloin.

Vierailija
469/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on atooppinen iho, eli hyvin kuiva, ja silmien ympärille tulee helposti ryppyjä. Eipä ole kysytty papereita koskaan, jos olen jotain alkoholijuomaa kaupasta ostanut. Olen nelikymppinen ja näytän siltä.

Kaverillani on myös atooppinen iho. Ja hän oikein venyttää silmien ympärillä olevaa ihoa rasvatessaan sitä. Hänen naamansa on todella ryppyinen. Ja kun hän lisäksi leikkautti hiuksensa lyhyiksi (ennen ylsivät reilusti ponnarille), niin häntä ei mitenkään olisi uskonut alle 45-vuotiaaksi. Käytti toki vielä teinimäisiä vaatteita, kun meillä oli ikää 25 ja 26 v. Kukaan ei meinannut uskoa kaverini olevan minua nuorempi, ja minua luultiin max. 20-vuotiaaksi kun näytän naamasta niin nuorelta. Kaverini on kyllä monesti pahoittanut mielensä kun häntä on luultu vanhemmaksi kun onkaan. Kun hän sai lapsen, häntä luultiin lapsen mummoksi. Ja minua lapsen äidiksi, kun liikuimme kolmestaan. Kun kaverini on miehensä ja lapsensa kanssa jossain, luullaan häntä miehensä äidiksi ja lapsensa mummiksi. Joo, on pahoittanut mielensä monesti...

Vierailija
470/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.

Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??

Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.

Tuosta sanamuodosta ei saa selvää onko sinulta poistettu rinta vai rinnat, kun taivutusmuoto on sama yksikössä ja monikossa :D

Mutta siis, miksi ekg:ssä käyminen on tuskallista? Minulta on poistettu rinta ja saatetaan poistaa toinenkin. Olen käynyt ekg:ssa monesti, eikä se ole mitenkään tuskallista...

Ei ole kovin mukavaa riisuutua julkisesti ja maata alasti läpyskät ympäriä vartaloa lätkittyinä.

No ei se kyllä mitenkään hankalaa tai epämukavaakaan ole? Eikä minun kyllä tarvitse itseäni alasti riisua, riittää että ottaa ylävartalon ja nilkat paljaiksi.

T: Tuo, jolta on rinta poistettu ja saatetaan poistaa toinenkin.

Vierailija
471/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Olin 16-vuotiaana hautajaisissa, ja pappi kysyi minulta kahvittelun yhteydessä, mitä alaa opiskelen vai olenko jo työelämässä.

Puoli vuotta aikaisemmin kun kerroin täyttäneeni 16, eräs melko uusi tuttu luuli että olen kolmekymppinen.

Kummassakaan tilanteessa en tosin loukkaantunut, huvitti vain.

Eihän tuossa ensimmäisessä mitään outoa ole - itsekin aloitin työt jo 16-vuotiaana ja miljoonat muut.

Innostuin tosin opiskelemaan vasta 30-vuotiaana jopa kolmea eri alaa. 

Vierailija
472/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten oltiin koko perheen voimin mummoa katsomassa vanhainkodissa, kun joku vanha rouva tuli juttelemaan meille. Jostakin tuli puheeksi, millä oltiin tultu paikalle ja isä kertoi että autolla. Rouva oletti meidän äidin ajaneen ja kun isä kertoi että hän ajoi, rouva alkoi ihmetellä, miten isällä voi olla jo ajokortti. Kävi ilmi, että vanha rouva oli luullut meidän äidin tulleen paikalle kolmen lapsensa kanssa, joista isä oli siis yksi. Ilmeisesti vielä alaikäinenkin, jolla ei voinut vielä ajokorttia olla. 😂 Isä oli tuolloin n. 5-kymppinen ja ilmeisesti hyvin säilynyt, koska tuo ei ollut ensimmäinen kerta kun häntä luultiin ikäistään nuoremmaksi. Tuo vaan oli niistä tapauksista kaikista paras ja mieleen jäänein. 😂

Henkilökohtaisesti toivon kyllä että olisin perinyt ennemmin isän kuin äidin geenit tuon nuorekkaan ulkonäön suhteen. 😁

Vierailija
473/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksessa juteltiin lapsistamme ja yksi nainen sanoi minun tehneen nuorena lapset. Sanoin hänelle, että ei kai se nyt kovin nuorena ole, jos 25 vuotiaana.

Nykyaikana se on nuorena. Itse olen saanut lapset 33-37-vuotiaana. Tuolloin asuin alueella, jossa neuvolan terkkarin mukaan synnyttäjien keski-ikä oli 39v. Olin siellä siis sarjassa "nuoret äidit". Johonkin tutkimukseen oli kyselty alle 25-vuotiaita raskaana olevia. Niitä oli löytynyt 2 kpl. 

Oikeesti??

Missä kunnassa on niin paljon nelikymppisiä synnyttäjiä, että keskiarvo voi olla noin korkea?

Minäkin pidän 25-vuotiasta nuorena äitinä, mutta 39-vuotiasta jo aika vanhana, varsinkin, jos on ensisynnyttäjästä kyse.

En puhunut kunnasta vaan alueesta. Kyse oli Helsingin Kruununhaasta. En tiedä, mikä tilanne siellä on nyt. Omat lapseni syntyneet 1996-2000.

Vierailija
474/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja kassa kysyi minulta papereita kun ostin miehelleni nikotiinipurkkaa muiden viikko ostosten lisäksi. Hämmennyin totaalisesti kassalla kun en ensin ymmärtänyt miksi hän niitä henkkareita haluaa, kurkun takiako? kunnes tajusin että nii joo ne purkat. En sitten löytänyt ajokorttiani korttieni joukosta, oli jäänyt kotiin lenkkitakin taskuun. Jäi purkat ostamatta ja kävin hakemassa ne käytävän toiselta puolelta ärrältä. Ei siinä mitään kassa toimi ihan oikein eikä myynyt kun en ikääni voinut todistaa, hämmennyin vain että luuliko hän mua oikeesti 17v 😂

Vierailija
475/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi veikkasi minua 27-vuotiaaksi, olin 21-vuotta. 25- vuotiaana minua on luultu yli kolmekymppiseksi. Tosi kurjaa ja syö jo olematonta itsetuntoa. Olen ollut tosi ryppyinen jo nuoresta, vaikka käytän hoitotuotteita ja otan jopa botoxia.

Vierailija
476/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäiset naapurit tuppaavat aina silloin tällöin neuvomaan meitä ”nuoria” asioissa, joita ollaan tehty about 30 vuotta. Olemme mieheni kanssa siis viidenkympin paremmalla puolella, mutta aina vaan nuoria ja tyhmiä, jotka eivät vielä elämästä mitään ymmärrä. Hohhoijaa. Vai ehkä tämä pitäis ottaa vaan kohteliaisuutena.

Vierailija
477/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten enoni 60v juhlissa eräät vieraat luulivat minua kolmen lapseni sisaruksesi. Ajattelivat, että äitini on meidän kaikkien neljän mummo ja pöydästä puuttuneen sitten se minun ja lasteni äiti. :D Olin tuolloin 32v, lapset 9v, 6v ja 3v. Nämä vieraat ajatteli, että olisin noin 15v.

Ylipäänsä vieraat ihmiset monesti yllättyy, että en ookaan mikään noin 20v tyttönen ekassa työpaikassani vaan reippaasti vanhempi ja työuraakin ihan hyvin takana. Ihmiset myös useasti hämmästyy, että ai olenko äiti jo. Vielä enemmän hämmästyvät kun kuulevat, että esikoinen on 11v.

En ole näistä koskaan loukkaantunut. :)

Vierailija
478/1691 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään kovin ihmeellisiä ikään liittyviä loukkauksia ole sattunut. Vähän nuoremmaksi on välillä luultu, mikä johtuu varmaan lyhkäisyydestä, babyfacesta ja pyöreistä kasvonpiirteistä.

Lukiossa meillä oli lukio ja yläaste samassa rakennuksessa. Yläasteelaisten piti mennä ulos välitunneilla. Kerran sitten yläasteen opettaja tuli patistelemaan minua ulos välitunnille. Taisin olla jotain 18-vuotias.

18-vuotiaana olin juuri saanut ajokortin. Istuin kuljettajan paikalla autossa, olin juuri lähdössä pois kaupan parkkipaikalla. Siitä ohi sitten käveli mieshenkilö, joka ensin vilkaisi nopeasti vain ohi mennessään, sitten kääntyi katsomaan pidemmäksi aikaa ihmeissään. Ilme oli ihan sellainen, että veikkaan hänen ajatelleen, että mitä ihmettä lapsi tekee auton ratissa.

19-vuotiaana kaupungilla tuli  "kulta rahaksi" -myyjä esittelemään palveluaan. Sanoi, että tähän pitää sitten olla vanhempien lupa.

Vierailija
479/1691 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38 ja kassa kysyi minulta papereita kun ostin miehelleni nikotiinipurkkaa muiden viikko ostosten lisäksi. Hämmennyin totaalisesti kassalla kun en ensin ymmärtänyt miksi hän niitä henkkareita haluaa, kurkun takiako? kunnes tajusin että nii joo ne purkat. En sitten löytänyt ajokorttiani korttieni joukosta, oli jäänyt kotiin lenkkitakin taskuun. Jäi purkat ostamatta ja kävin hakemassa ne käytävän toiselta puolelta ärrältä. Ei siinä mitään kassa toimi ihan oikein eikä myynyt kun en ikääni voinut todistaa, hämmennyin vain että luuliko hän mua oikeesti 17v 😂

Ei, vaan alle 30 v..

Vierailija
480/1691 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on atooppinen iho, eli hyvin kuiva, ja silmien ympärille tulee helposti ryppyjä. Eipä ole kysytty papereita koskaan, jos olen jotain alkoholijuomaa kaupasta ostanut. Olen nelikymppinen ja näytän siltä.

Kaverillani on myös atooppinen iho. Ja hän oikein venyttää silmien ympärillä olevaa ihoa rasvatessaan sitä. Hänen naamansa on todella ryppyinen. Ja kun hän lisäksi leikkautti hiuksensa lyhyiksi (ennen ylsivät reilusti ponnarille), niin häntä ei mitenkään olisi uskonut alle 45-vuotiaaksi. Käytti toki vielä teinimäisiä vaatteita, kun meillä oli ikää 25 ja 26 v. Kukaan ei meinannut uskoa kaverini olevan minua nuorempi, ja minua luultiin max. 20-vuotiaaksi kun näytän naamasta niin nuorelta. Kaverini on kyllä monesti pahoittanut mielensä kun häntä on luultu vanhemmaksi kun onkaan. Kun hän sai lapsen, häntä luultiin lapsen mummoksi. Ja minua lapsen äidiksi, kun liikuimme kolmestaan. Kun kaverini on miehensä ja lapsensa kanssa jossain, luullaan häntä miehensä äidiksi ja lapsensa mummiksi. Joo, on pahoittanut mielensä monesti...

Minulla on myös atooppinen iho. En nyt väitä näyttäväni huomattavasti ikäistäni nuoremmalta, mutta en kyllä näytä vanhemmaltakaan. Olen koko ikäni rasvannut itseäni säännöllisesti aamuin illoin ja suojannut ihoani sekä kuumuudelta että kylmyydeltä, ja nyt keski-ikäisenä ihoni on tosi hyvässä ja kehuttavassa kunnossa, rypytön, kimmoisa ja kuulas, ja siitä myös kehuja saan.