Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Olessani n. 40-vuotias, puolituttu oli nähnyt sisareni ja kysyi,kuinka paljon minua nuorempi siskoni on. 7 vuotta minua vanhempi.. Puolituttu yritti sitten pelastaa kasvonsa ja tokaisi." Joo,se on jännä juttu, kuinka laihat ihmiset näyttävät nuoremmilta". En ollut ylipainoinen:)
50-vuotiaana hoidin pieniä lapsenlapsiani ja minua luultiin jatkuvasti heidän äidikseen.
Kerran olin sopinut miniän kanssa, että vien päiväkoti-ikäiset lapset kaverisynttäreille. Synttärisankarin äiti oli sitten päivitellyt miniälle, kuinka hänellä voi olla niin nuori äiti:).
Kyllä, ikä on katsojan silmässä.
Ehkäpä miniän äiti sitten tosiaan on nuoren näköinen. Toisin kuin anoppinsa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin 20 eräs rääväsuinen tuttava ihmetteli "Miten toi Titta on ihan viiskymppisen väsyneen les taäidin näkönen?" Loukkaannuin, mutta myöhemmin ymmärsin kommentin pitäneen paikkaansa. Väsyin jo nuorena meikkaamisen pakkopullaan vaikka minulla on tummat varjot silmien alla ja kalpea iho, kaksivitosena tuli myös kunnon vatsastapuhujan nuken juonteet. Olen laiha , semmoinen lihomaton läpipas ko mutta silti olen aina pitänyt vähän roikkuvista paidoista. En osaa pukeutua "seksikkäästi". Minulta on ehkä kerran elämässäni kysytty henkkarit ja kun täytin 30 ja hehkutin työkaverille lähestyviä pyöreitä vuosia, he hommasivat kahvihuoneeseen "happy 40" kakun.
Miten tuo kakkujuttu päättyi? Kerroitko että on väärä numero vai annoitko kaikkien luulla et oot 40? Toi ois kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.
Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.
Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.
No jo on sekopäistä porukkaa... toivottavasti osaat sanoa takaisin jotain nasevaa tuollaisille ääliöille. En ymmärrä tuota että ventovieraalle mennään möläyttelemään yhtään mitään. Tsemppiä loppuraskauteen!
Vierailija kirjoitti:
Synnytyslaitoksella luultu hädin tuskin täysi-ikäiseksi. Ekalla kerralla olin 27 ja toisella 31 🙄
Vanhempi hoitajatäti rupesi paasaamaan minulle siitä, miten vastuutonta on, kun tällainen teinityttö hankkiutuu yksin raskaaksi...Mummolla putosi leuka lattiaan, kun puolisoni meni esittäytymään.Oli luullut vierustoveriani aikuiseksi ja minua lapseksi.
T: lapsenkasvoinen
Näiden tarinoiden perusteella hirvittää ajatella, millaista kohtelua sitten oikeasti teiniäidit saavat joissakin paikoissa jos nämä ovat totta! :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyslaitoksella luultu hädin tuskin täysi-ikäiseksi. Ekalla kerralla olin 27 ja toisella 31 🙄
Vanhempi hoitajatäti rupesi paasaamaan minulle siitä, miten vastuutonta on, kun tällainen teinityttö hankkiutuu yksin raskaaksi...Mummolla putosi leuka lattiaan, kun puolisoni meni esittäytymään.Oli luullut vierustoveriani aikuiseksi ja minua lapseksi.
T: lapsenkasvoinen
Näiden tarinoiden perusteella hirvittää ajatella, millaista kohtelua sitten oikeasti teiniäidit saavat joissakin paikoissa jos nämä ovat totta! :(
Jep, minä sain lapseni 18 vuotiaana ja olen onneksi päässyt helpolla ilkeiden kommenttien suhteen. Se kuitenkin harmitti, kun mua ultrannut hoitaja yritti painostaa aborttiin vaikka ilmaisin selvästi useaan kertaan etten halunnut aborttia. Hän vain jankkasi ja jankkasi, vaikka sikiö oli siis aivan terve ja elinkelpoinen. En ole uskonnollinen, mutta olin lapsirakas, avoliitossa ja muutenkin ihan järkevä tyyppi joten olin päättänyt ehdottomasti pitää lapsen. En ole katunut päätöstäni kertaakaan. Nyt esikoiseni on jo aikuinen ja minulla on iltatähti saman miehen kanssa.
Ei ole yhtään mukavaa, kun minusta ajatellaan, että olen nuori, vaikka olen vanha. Ikäiseni ja nuoremmat eivät ota minua vakavasti ulkonäköni takia. Joudun monesti sanomaan, että olen yhtä vanha, kuin hekin. En tietenkään halua olla vanhan näköinen, mutta on todella harmillista, kun minun tietotaidoillani ei tunnu olevan painoarvoa, ennen kuin kerron ikäni.
Koulutuksessa juteltiin lapsistamme ja yksi nainen sanoi minun tehneen nuorena lapset. Sanoin hänelle, että ei kai se nyt kovin nuorena ole, jos 25 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksessa juteltiin lapsistamme ja yksi nainen sanoi minun tehneen nuorena lapset. Sanoin hänelle, että ei kai se nyt kovin nuorena ole, jos 25 vuotiaana.
Nykyaikana se on nuorena. Itse olen saanut lapset 33-37-vuotiaana. Tuolloin asuin alueella, jossa neuvolan terkkarin mukaan synnyttäjien keski-ikä oli 39v. Olin siellä siis sarjassa "nuoret äidit". Johonkin tutkimukseen oli kyselty alle 25-vuotiaita raskaana olevia. Niitä oli löytynyt 2 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei mikä moka parturilta! Minulta uusi kampaaja viimeksi kysyi varovasti että oletko vielä työelämässä. Olen 58 joten sikäli ymmärrettävää. Olen työtön.
Mitä hittoa kampaajalle kuuluu asiakkaan työkyvyttömyys, työttömyys tai ammatillinen status?
Kaikesta tekin jaksatte loukkaantua.
Multa eräs nainen kysyi olenko lapseni mummi, lähinnä nauratti.
Mua luullaan naapuriyhteisössä 2kymppiseksi ja vähätellään sen takia, vaikka olen 3kymppinen. En ole koskaan maininnut ikääni suuntaan tai toiseen, koska mielestäni asialla ei ole merkitystä ihmiseen suhtautumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan naapuriyhteisössä 2kymppiseksi ja vähätellään sen takia, vaikka olen 3kymppinen. En ole koskaan maininnut ikääni suuntaan tai toiseen, koska mielestäni asialla ei ole merkitystä ihmiseen suhtautumisen kannalta.
Tavallaan hyväksyt vähättelyn, koska et puutu siihen ja korjaa asiaa. Ei sillä, että nuoria saisi sen enempää vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin jaksatte loukkaantua.
Multa eräs nainen kysyi olenko lapseni mummi, lähinnä nauratti.
Useimmat täysi-ikäisyyden saavuttaneet eivät pidä siitä, että heitä luullaan selvästi vanhemmiksi kuin mitä he ovat. Hyvä, että sinulla on itsetunto kohdillaan, eikä mummottelu haittaa sinua. Moni muu kuitenkin toivoisi näyttävänsä ikäiseltään, jotkut mieluiten vähän nuoremmilta.
Iän arvuuttelu on oikeasti tosi ärsyttävää. Moni ihminen näyttää vanhalta (vaikka tämä ketju muuta väittää) ja kun ruvetaan ikää arvaamaan, niin aina arvaaja yrittää veikata varuiksi alakanttiin, ettei tulisi arvanneeksi liian korkeaa ikää eikä kohde loukkaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei mikä moka parturilta! Minulta uusi kampaaja viimeksi kysyi varovasti että oletko vielä työelämässä. Olen 58 joten sikäli ymmärrettävää. Olen työtön.
Miksi kampaajat ja kosmetologit utelevat kaiken mahdollisen asiakkaan töistä, haluan unohtaa työasiat kun käyn hemmottelemassa itseäni.
Osa varmaan puhelee small talkia mutta tuntuu että osa kampaajista haluaa tietää hyvinkin tarkkaan mitä työtä teet ja sitä kautta varallisuutesi ja mihin luokkaan kuulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana se on nuorena. Itse olen saanut lapset 33-37-vuotiaana. Tuolloin asuin alueella, jossa neuvolan terkkarin mukaan synnyttäjien keski-ikä oli 39v. Olin siellä siis sarjassa "nuoret äidit". Johonkin tutkimukseen oli kyselty alle 25-vuotiaita raskaana olevia. Niitä oli löytynyt 2 kpl.
Oikeesti??
Missä kunnassa on niin paljon nelikymppisiä synnyttäjiä, että keskiarvo voi olla noin korkea?
Minäkin pidän 25-vuotiasta nuorena äitinä, mutta 39-vuotiasta jo aika vanhana, varsinkin, jos on ensisynnyttäjästä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Olin lähdössä paikalliseen kesätapahtumaan ja minulla oli polvi kipeä leikkauksen jäljiltä. Sinne mentiin vanhanajan "lättähatulla", jonne oli junaradalta korkea hyppäys tervejalkaisellekin. Niinpä mieheni meni edeltä ja veti minua molemmista käsistä junan sillalle. Takaani kuului pahantuulinen kailotus: "Ei tuonne junnaan piäse ennenkuin suavat tuon mummon sisälle!" Käännyin katsomaan taakseni ja näin sanojan, joka oli arviolta 60-65 vuotta. Itse olin 30-vuotias. Ei tämä totuudentorvi häkeltynyt sittenkään, vaikka näki kasvoni.
Törkeää käytöstä huutelijalta riippumatta iästäsi. On todella epäkohteliasta huudella vammautuneille tai vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kampaajat ja kosmetologit utelevat kaiken mahdollisen asiakkaan töistä, haluan unohtaa työasiat kun käyn hemmottelemassa itseäni.
Osa varmaan puhelee small talkia mutta tuntuu että osa kampaajista haluaa tietää hyvinkin tarkkaan mitä työtä teet ja sitä kautta varallisuutesi ja mihin luokkaan kuulut.
Salon Seija :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.Tuosta sanamuodosta ei saa selvää onko sinulta poistettu rinta vai rinnat, kun taivutusmuoto on sama yksikössä ja monikossa :D
Mutta siis, miksi ekg:ssä käyminen on tuskallista? Minulta on poistettu rinta ja saatetaan poistaa toinenkin. Olen käynyt ekg:ssa monesti, eikä se ole mitenkään tuskallista...
Ei ole kovin mukavaa riisuutua julkisesti ja maata alasti läpyskät ympäriä vartaloa lätkittyinä.
Joku täällä kirjoittikin aikaisemmin, että oli kysynyt 38-vuotiaalta naiselta paperit. Minä myös :D, mutta nainen oli 39. Hän oli erittäin lyhyt ja todella nuoren näköinen, hups.
Itseäni on luultu täysi-ikäiseksi 13-vuotiaasta lähtien, koska olin silloin aika lihava. pahalta se kyllä silloin tuntui.