Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
381/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19v kaverini oli menossa perheensä kanssa mökille saunomaan. Ostivat ostokset puoliksi isänsä kanssa. Poika edellä, 42v isä perässä. Molemmilla ostosten seassa sixback olutta. Isältä kysyttiin paperit :D.

Ajattelin, etten vastaa mihinkään, mutta tää oli niin hauska, että en voinut olla ottamatta kantaa Nuorekas isä todennäköisesti, ei kait paha juttu.

Vierailija
382/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minua viisi vuotta vanhemman siskoni ja hänen pienen poikansa kanssa kahvilla. Siskoni lähti käymään vessassa ja sillä välin naapuripöydän tädit alkoivat ihastella poikaa ja jutustella, minä vastailin heidän kysymyksiinsä ja olettivat ilmeisesti minun olevan äiti, ihan ymmärrettävää ja ei siinä mitään, olin niihin aikoihin n. 30-vuotias. Kun n. 35-vuotias siskoni palasi pöytään, kommentoivat he 'ja tämän täytyy sitten olla mummo...'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 25-vuotiaana menin silloisen tyttöystävän kanssa hänen työpaikalleen, jossa joku työkaveri alkoi puhumaan minusta tyttöystäväni lapsena. Tyttöystäväni oli minua vuotta nuorempi. Ehkä sitten oma urheilullisempi vaatetus ja tyttöystävän ehkä vähän tätimäinen työpaikkalook hämäsi, mutta aika väärä käsitys täytyi olla tyttöystäväni iästä, jos uskoi aikuiseen lapseen...

Vierailija
384/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kaveri joka näki mut ensimmäistä kertaa, sanoi miehelleni: "ompas sulla kaunis tytär, et oo kertonu! Millon syntyi?" Ja kun mies sanoi, että hän (minä) on vaimoni, rupes heittämään jotain pedarijuttuja...

Ei ollu mieheni tätä kaveria nähny muutamaan vuoteen, mutta joku raja.

Olen 25. Mieheni 10v vanhempi, ei mun mielestä mikään erityisen paha.

Joo varmaan joku kysyy ”milloin syntyi” jos on kyseessä kaksikymppinen nainen ja edellisestä ”kaverin” tapaamisesta on muutama vuosi.

Vierailija
385/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelussa 20-vuotiaana palvelukodin asukas oli tehnyt valituksen, kun minut oltiin laitettu yksin aamiaista tekemään. Mummo pajatti kiukkuisena, ettei lapsia voi pistää töihin.

Asiaa selviteltiin, mummu pyysi minut luokseen, pyysi anteeksi ja sanoi luulleensa minua 12-vuotiaaksi. 😁

Vierailija
386/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.

22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.

Mä olin 22v ja veli täytti 30v. Pienessä hiprakassa kysyin veljeltä, että vituttaako sitä olla noin vanha :D. Nykyään ollaan 52v ja 60v, eikä kumpaakaan vituta. Mutta veli kysyi samaa minulta kun täytin 50v. 

Eli kielenkäyttönne ei ole kehittynyt yhtään vuosikymmenien kuluessa.

Vierailija
387/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sairaalan ensiapuun ja mieheni oli saattamassa minua jääden kanssani odottelemaan. Touhukas hoitaja tuli huoneeseen, katsoi miestäni merkitsevästi ja sanoi minulle: "No niin, meidän pitäisi sitten riisua vaatteet ja käydä tuohon sängylle." Aloin riisuutua ja mies jatkoi istumistaan. Hoitaja asettui mieheni ja minun väliin ja yritti peitellä alastonta olemustani ja sanoi lopulta huokaisten tuskastuneena: "Pitäisiköhän tämän kuljettajan nyt poistua tuonne odottamaan, kun tässä ollaan kohta ilman vaatteita!" Vastasin, että meillä on tämän mieheni kanssa kolme yhteistä lasta, joten hän on kyllä nähnyt minut ennenkin ilman vaatteita. Hoitaja punastuneena: "Voi, ja minä kun luulin että hän on autonkuljettajanne, kun on niin paljon nuoremman näköinen kuin te." Näin kohteliaita ollaan Pohjois-Karjalan keskussairaalassa.

Vierailija
388/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliovaippasetä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoustalon 8kassajonossa olin ostamassa vaippoja "iltatähdellemme"- Olen siis isä, ja silloin ikää oli 42. Edessäni jonossa oli n 60 vuotias nainen. Takanani tuli 3-kympinen epäsiisti pariskunta joka alkoi ladella ostoksia hihnalle ennenkuin olin kerennyt laittaa vaippapaketin sille. Huomautin että "Voisitteko odottaa vuoroa?" He vastasivat että "Ai, me luultiin että sä oot ton kanssa!"`ja osoittivat 60-vuotiasta rouvaa. Siis luulivatko he että olen lapsen vaari vai mitä?

Ehkä näytät 20 vuotta ikääsi vanhemmalta kuten vanhoina isiksi tulleet usein näyttävät? Pikkulapsi uuvuttaa vanhat vanhemmat.

Moni tosin ON jo isoisäkin nelikymppisenä...

On tai ein, niin se ei ole hauskaa kun jotkut luulee nelikymppistä kuuskymppiseksi. Tämä kyseinen pariskunta oli yleisesti ottaen törppö kun luulivat minut jonossa edessäni olevan kuuskymppisen rouvan aviomieheksi.

Toivottavasti hekin ovat ovat saaneet  lapsia vasta nelikymppisenä niin ovat muut voineet pistää "vahingon kiertämään". He eivät nimittäin hirveän hyvin säilyneen näköisiä naamoiltaan olleet, vaikka vaatetuksen ja miehen hiustyylin perusteella arvelin 30-40 vuoden välillä.

Vierailija
389/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa minua luullaan lapseksi/teiniksi äänen perusteella. Pyydetään vanhempia puhelimeen tai kysytään, onko vanhemmilta lupa tai sanotaan, että tarvitaan vanhempien suostumus. Olen 36 v.

Naamasta ja kropasta näytän kuulemma huomattavasti ikäistäni nuoremmalta, ja monesti kuittaillaan, että miten näin nuori tyttö on päässyt näin vastuulliseen hommaan. Oletetaan minun olevan ehkä lukiolainen? 10 vuotta sitten kysyttiin usein että olenko tet-harjoittelussa ja mihin aion mennä opiskelemaan peruskoulun jälkeen.

En nyt tiedä onko ikään perustuen ollut varsinaisesti tarvetta loukkaantua, mutta ärsyttäähän tämä, kun ei näytä ikäiseltään eli väsyneeltä turvonnneelta pullataikinalta ;)

Minua 10 vuotta vanhempaa työkaveriani luultiin isäkseni, kun juttelimme hetken ajan käytävällä niitä näitä. Minua tuo lähinnä huvitti, mutta työkaverista saattoi tuntua aika kamalalta :D Hän on kieltämättä charmantisti harmaantunut, eli on jo vähän harmaantunut. Hänellä on vähän partaa, ja näyttää (ainakin valokuvien perusteella) paremmalta parran kanssa kuin ilman sitä. Mutta samalla parta vähän vanhentaa. Ja kun minä näytän nuorelta, niin helpostihan siinä voi luulla, että olemme eri sukupolvea :D

Vierailija
390/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen lipsauttanut samanlaisen eläkeläismokan tahallani. 22 vuotiaana lupauduin opettamaan suomea isäni kaverille, 50-60v harmaantuneelle, eronneelle miehelle, joka yritti jatkuvasti flirttailla kanssani. Halusin vähän näpäyttää äijää ja tehdä selväksi, kuinka vanha hän silmissäni oli, mutta en kehdannut olla töykeä isäni kaverille, joten opetin kuinka suomeksi ostetaan eläkeläislippu junassa. Mies selvästi vaivaantuneena selitti, ettei ole vielä eläkkeellä ja minä tokaisin vain mahdollisimman viattomasti että hupsista, näytit siltä...

Vierailija
391/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko loukkaavaa, mutta ainakin vttumaista kun minulla epäillään olevan "feikit pahvit". Lukuisia kertoja on elämäni aikana pidetty ajokorttiani kourassa ja alettu kysellä horoskooppia, ajokortin saamisen päivämäärää, henkilötunnuksen loppuosaa, jne. Ihan vihaisenakin vielä. Se kyllä taitaa olla portsareiden juttu, että asiakkaita kohtaan pitää olla täysi sika ja huutoraivota heille...

Mutta kaupan kassallakin kun ostin pari siideriä, on epäilty että minulla on väärennetyt paperit, joltain varastetut henkkarit, tai siskon ajokortti. Olen sitten noissa tilanteissa sitten vetänyt ihan loppuun asti, eli kun kassamyyjä uskoo, että henkkarit onkin minun omat, niin en ole antanut asian olla ja jatkanut matkaa. Olen painottanut sitä, että jos hän epäilee minun varastaneen jonkun henkkarit, niin sitten hänen on kutsuttava poliisi paikalle. Minähän en mihinkään lähde, ennen kuin asia on poliisien kanssa selvitetty. Jono takanani kasvaa, mutta kasvakoot :D Eikä minua haittaa että pakasteet sualvat, minähän haen sitten lopulta vain uudet tilalle ja ne kassalla sulavat menevät hävikkiin.

Poliisit on pari kertaa tulleet paikalle, ja ajokorttia puoli sekuntia vilkaistuaan todenneet sen olevan minun. Kerran yhdessä kaupassa esimiehenä (Tms.) oli kaverini, joka on vuoden minua vanhempi ja hän sanoi että saan ostokset ilmaiseksi jos ei tarvitse kutsua poliiseja paikalle. Silloin annoin olla.

Mutta ärsyttää tosiaankin tuo portsareiden sikamainen käytös. Onko heillä kaikilla sokeuden lisäksi alzheimer, vai mikä tuon huonon käytöksen aiheuttaa? Kannattaisi kyllä oikeasti heidän käydä vähintään optikolla ja vihanhallintakurssilla.

Vierailija
392/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko loukkaavaa, mutta ainakin vttumaista kun minulla epäillään olevan "feikit pahvit". Lukuisia kertoja on elämäni aikana pidetty ajokorttiani kourassa ja alettu kysellä horoskooppia, ajokortin saamisen päivämäärää, henkilötunnuksen loppuosaa, jne. Ihan vihaisenakin vielä. Se kyllä taitaa olla portsareiden juttu, että asiakkaita kohtaan pitää olla täysi sika ja huutoraivota heille...

Mutta kaupan kassallakin kun ostin pari siideriä, on epäilty että minulla on väärennetyt paperit, joltain varastetut henkkarit, tai siskon ajokortti. Olen sitten noissa tilanteissa sitten vetänyt ihan loppuun asti, eli kun kassamyyjä uskoo, että henkkarit onkin minun omat, niin en ole antanut asian olla ja jatkanut matkaa. Olen painottanut sitä, että jos hän epäilee minun varastaneen jonkun henkkarit, niin sitten hänen on kutsuttava poliisi paikalle. Minähän en mihinkään lähde, ennen kuin asia on poliisien kanssa selvitetty. Jono takanani kasvaa, mutta kasvakoot :D Eikä minua haittaa että pakasteet sualvat, minähän haen sitten lopulta vain uudet tilalle ja ne kassalla sulavat menevät hävikkiin.

Poliisit on pari kertaa tulleet paikalle, ja ajokorttia puoli sekuntia vilkaistuaan todenneet sen olevan minun. Kerran yhdessä kaupassa esimiehenä (Tms.) oli kaverini, joka on vuoden minua vanhempi ja hän sanoi että saan ostokset ilmaiseksi jos ei tarvitse kutsua poliiseja paikalle. Silloin annoin olla.

Mutta ärsyttää tosiaankin tuo portsareiden sikamainen käytös. Onko heillä kaikilla sokeuden lisäksi alzheimer, vai mikä tuon huonon käytöksen aiheuttaa? Kannattaisi kyllä oikeasti heidän käydä vähintään optikolla ja vihanhallintakurssilla.

Vierailija
393/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoustalon 8kassajonossa olin ostamassa vaippoja "iltatähdellemme"- Olen siis isä, ja silloin ikää oli 42. Edessäni jonossa oli n 60 vuotias nainen. Takanani tuli 3-kympinen epäsiisti pariskunta joka alkoi ladella ostoksia hihnalle ennenkuin olin kerennyt laittaa vaippapaketin sille. Huomautin että "Voisitteko odottaa vuoroa?" He vastasivat että "Ai, me luultiin että sä oot ton kanssa!"`ja osoittivat 60-vuotiasta rouvaa. Siis luulivatko he että olen lapsen vaari vai mitä?

Ehkä näytät 20 vuotta ikääsi vanhemmalta kuten vanhoina isiksi tulleet usein näyttävät? Pikkulapsi uuvuttaa vanhat vanhemmat.

On tai ein, niin se ei ole hauskaa kun jotkut luulee nelikymppistä kuuskymppiseksi. Tämä kyseinen pariskunta oli yleisesti ottaen törppö kun luulivat minut jonossa edessäni olevan kuuskymppisen rouvan aviomieheksi.

Toivottavasti hekin ovat ovat saaneet  lapsia vasta nelikymppisenä niin ovat muut voineet pistää "vahingon kiertämään". He eivät nimittäin hirveän hyvin säilyneen näköisiä naamoiltaan olleet, vaikka vaatetuksen ja miehen hiustyylin perusteella arvelin 30-40 vuoden välillä.

Jos joku sanoo kauppajonossa luulleensa, että olet samaa porukkaa edelläsi olevan asiakkaan kanssa, ei se tarkoita, että luulee teidän olevan pariskunta.

-eri

Vierailija
394/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuo kommenttini tuli kahteen kertaan? No, joka tapauksessa olisi varmasti kannattanut kirjoittaa siihen että edellisen kerran ajokorttiani on epäilty varastetuksi viime vuonna, olen nyt 35 v eli en lähellekään alaikäinen enää.

Vierailija
395/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työharjoittelussa 20-vuotiaana palvelukodin asukas oli tehnyt valituksen, kun minut oltiin laitettu yksin aamiaista tekemään. Mummo pajatti kiukkuisena, ettei lapsia voi pistää töihin.

Asiaa selviteltiin, mummu pyysi minut luokseen, pyysi anteeksi ja sanoi luulleensa minua 12-vuotiaaksi. 😁

Tästä huomaa mummoutumisen! Kun kaikki nuoret alkavat näyttää lapsilta :D Olen itse vasta 40v mutta henkisesti mummo ja mieheni tykkää pistää minut arvioimaan nuorten/teinien ikää. Miestäni jaksaa aina naurattaa kun minä luulen kaikkia 10-25 ikävuoden väliltä 12 vuotiaiksi :D Yhdestä tv:ssä esiintyneestä tytöstä väittelimme pitkään kun minun mielestäni hän oli selvästi 16v ja mieheni mielestä vanhempi - no selvisi että hän oli 31!

T. mummeli

Vierailija
396/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut teille nelikymppisille jotka näytätte nuorilta! Minä olen 27v eikä minulta ole kysytty henkkareita 10 vuoteen alkoissa, kaupoissa eikä baareissa :) Olokin on kyllä sen mukainen!

Vierailija
397/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin baarissa 19-vuotiaana, niin yksi keski-ikäinen nainen tuli raivoamaan mulle, että alaikäiset ovat baarissa ja mut pitäis heittää pihalle.

Matkustin 21-vuotiaana yksin lentokoneella ulkomaille. Silloin koneessa tarjottiin vielä alkoholia ilmaiseksi. No, minulta lentoemo kysyi lässyttäen haluanko LIMPPARIA.

Myös kun menin parikymppisenä hakemaan Visa Electron -korttia, niin pankkihenkilö huudahti, että niissä on kyllä ikäraja. Joo, 15 taisi olla se ikäraja...

Minulle on 31-vuotiaana yritetty tyrkyttää visa electronia kun "se on ilmainen alle 26-vuotiaille, niin sinun kannattaisi ottaa se". Visa-kortistani (pankki + luotto) oli hajonnut siru ja jouduin tilaamaan uuden kesken voimassaoloajan, ja se piti noutaa pankista, ei lähetetty postin mukana kotiin. Pankkivirkailija haki minut sellaiseen kopperoon ja kävimme samalla kaikki pankkiasiani läpi ja yritti tyrkyttää minulle ties mitä vakuutuksia ja ylimääräisiä tilejä. Jännä kuitenkin, ettei nähnyt henkilötunnustani, kun luuli minun olevan alle 26 v...

Vierailija
398/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin päivystykseen vatsakivun takia, minut otettiin yöksi osastolle ja sain yöpuvun. Sh sitten totesi miehelleni "Voitte mennä käytävään odottamaan kun äitinne riisuu", mies oli tyrmistyksestä toivuttuaan kuolla nauruun ja minä taas luulin kipulääkittynä kuulevani harhoja.  Olin tuolloin 40 ja mies oli 38...

Vierailija
399/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoo kauppajonossa luulleensa, että olet samaa porukkaa edelläsi olevan asiakkaan kanssa, ei se tarkoita, että luulee teidän olevan pariskunta.

-eri

Kyllä se oli niin että ne tyypit luulivat että mä olen sen 6-kymppisen rouvan mies. Tuskin he hänen pojakseen minua luulivat. Tai rakastajaksi. Eikä työkaveriksikaan koska meillä oli sellaiset ostokset joita viedään suoraan kotiin emmekä olleet laittautuneet että olisimme menossa kaljalle töiden jälkeen esim.

Vierailija
400/1691 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin ystäväni äidiksi... oon 45v ja ystävä 47v :(

Työkaverille, 50v, sattui hauskempi juttu. Oli avannut oven kun ovikello soi. Ovella kaupustelija joka oli kumartunut ja sanonut että haetko äidin tai isin tähän ovelle, sedällä olis tärkeetä asiaa... :D

Täytyy sanoa että hän on tosi pienikokoinen ja hoikka nainen.