Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
321/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla meille järjestettiin kurssi muutama vuosi sitten ja siihen osallistui väkeä eri yksiköistä joista suurinta osaa en tuntenut. Lounaalla yksi nuorempi nainen kysyi multa ettö milaista oli työ IT-firmoissa 1970-luvulla! Nolona piti sanoa että olin silloin vielä koulussa, ja opiskelin 1980-luvulla ja eka työkokemus alalta oli 1980-luvun puolivälissä, eli n 10 vuotta meni pieleen.

Vierailija
322/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 1970-luvun lopussa kun olin juuri täyttänyt 18 ja oli tuore ajokortti, yhdessä asemaravintolassa  tarjoilija ei suostunut myymään olutta, vaikka näytin papereita. Hän väitti että ajokortti ei ole minun, että se kuuluu pojalle! Minulla oli vaaleat kesähousut ja t-paita, olin teininä aika "nätti" poika niin että piti möreällä äänellä vakuuttaa että ajokortti on todella minun. Jonkun aikaa kesti ja kyllä nolotti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin serkkuni ylioppilasjuhlissa, että milloin sinä olet valmistunut ja mistä lukiosta, kun puhuin kuutosluokan päättötodistuksesta. Juttelin heidän naapurinrouvan kanssa.

Vierailija
324/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsyrjintä on esimerkiksi sitä, että yli 40-vuotias nainen on surkea ja usein myös läski ja huonokuntoinen ikäloppu, joka ei kelpaa mihinkään työhön. Yli 40-vuotias on aina sairauslomalla ja kohta jo työkyvyttömyyseläkkeellä. Ainut paikka, minne yli 40-vuotias, iäkäs työnhakija voisi päästä töihin, on joku vanhainkoti tai kotihoito. Työnkuva näissä töissä on lähinnä vanhusten p##seitten pesemistä, kun halukkaita työnhakijoita ei Suomessa ole. Työnantajat - sekä suuret että pienet yritykset - harrastavat tätä ikäsyrjintää jokaisessa rekrytoinnissa. Suurin osa työnantajista osaa salata ikärasismin taitavasti eikä joudu koskaan oikeuteen syrjinnästä. Työhakemukseen on pakko laittaa ikä ja se on ensimmäinen, hyvä karsintaperuste. Yli 40-vuotiaan työnhakijan on myös aivan turha odotella kutsua työhaastatteluun.

Vierailija
325/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20-vuotias kun minua luultiin keski-ikäiseksi. Olin odottamassa linja-autoa pysäkillä ja siinä vieressä oli toinen samanikäinen nainen odottamassa kyytiä ison koiransa kanssa. Koira rupesi innoissaan uikuttamaan ja heiluttelemaan häntäänsä, minua kohti pyrkien. Pelkään isoja koiria ja sen koiran käytös hieman epäilytti minua (mistäs se nyt niin innostui?). Nainen yritti pitää koiraansa aisoissa ja poistua kauemmaksi. Hän pahoitteli tilannetta ja sanoi minulle: "Joo, sori, tää mun Rekku luulee sua mun äidiksi kun näytät ihan siltä!"

Minulla oli pitkä vihreä sadetakki päällä, ehkä se teki minusta vanhemman näköisen.

Vierailija
326/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa yksi oma tarina, tapahtui isälleni.

Olen ollut vaihto-oppilaana Itä-Aasiassa ja eräs kesä sikäläinen host-siskoni tuli käymään Suomessa meidän luona. Minä ja host-sisko olimme tuolloin n. 23-vuotiaita, eli tosi nuoria. Minulla sattui olemaan yhtenä päivänä joku pakollinen meno, mutta vanhempani keksivät, että isäni voisi näyttää host-siskolleni meidän mökin, jonne ei ollut kovin pitkä matka kotoa.

No, isäni, yli 50-vuotias mies, sitten ajeli nuoren aasialaisen tytön kanssa läheiselle mökkipaikkakunnalle, ja kuulemma sai kaupassa ja muualla ihmisten ilmoille osakseen järkyttävän paheksuvaa tuijotusta.

Luulivat, että isäni ottanut thai-vaimon? Paha maku jäi, en selittänyt host-siskolle asiasta mitään... :(

Vierailija
327/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikituntematon nainen sanoi miehelleni ja minulle, että näkee, että me olemme sukulaisia. Poika (siis mieheni) on aivan äitinsä (minun) näköiseni. Mieheni on vanhempi kuin minä. Jotta voisin olla hänen äitinsä, minun pitäisi olla noin 80🙈 Tämän jälkeen olin kauan siipi maassa.

Vierailija
328/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo lapsesta saakka ollut tosi pitkä, mistä syystä minua luultiin nuorena vanhemmaksi, kuin mitä olin.

Esim.

- Lasten junalippua 14-vuotiaana ostaessa lipunmyyjätäti virnuili ivallisesti ja tivasi henkilöllisyystodistusta (mitä ei lapsella yleensä edes ole!). Minä olin juuri hankkinut Visa-electron kortin ja tuohon aikaan henkilöllisyys piti todistaa jos osti yli 50 euron(?) ostoksia, joten olin hankkinut "alaikäisen henkilökortin". Pelästyin ja näytin sitä ja täti oli silmin nähdin ihmeissään ja pyysi jopa anteeksi...

- Olin ulkoiluttamassa pientä koiraamme kotini lähellä n. 12-vuotiaana, kun autolla ohi ajaneet amispojat huutelivat jotain ikkunasta... Olin vielä ihan lapsi ja järkytyin seksuaalissävytteisestä huutelusta.

- Toisaalta kerran oli toisin päin ikävä tapaus. Olin lukion risteilyllä ja muita vuotta vanhempi (vaihtovuosi). Olin muistaakseni jo 19-vuotias, mutta kaikki luokkalaisista eivät vielä olleet täyttäneet 18-vuotta. Baarin tiskillä me täysi-ikäiset porukasta tilattiin jotkut juomat ja luonnollisesti henkilöllisyystodistukset (minulla jo ajokortti) katsottiin. Jostain syystä baarin toinen työntekijä käski vielä näyttää ajokorttia uudestaan, kun olin saanut sen takaisin ja laittanut lompakkoon asti. Lähti sitten tutkiskelemaan sitä johonkin valon luokse... Inhottavaa, että epäilivät väärennystä / vääriä henkilöpapereita, vaikka toinen baarimikko oli ne jo katsonut :(

Vierailija
329/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, edellinen pitkä tyttö jatkaa vielä...

Olin käymässä kunnan terveyskeskuksessa vielä peruskouluikäisenä, joskus yläasteella. Ilmoittautuessani vastaanoton hoitaja alkoi kyselemään että mites lasku. Kun olin ihan ihmeissäni asiasta, täti katsoi tietokoneelta tarkemmin ja tokaisi että ai olitkin syntynyt 90- etkä 80-luvulla!

Siis vaikka olinkin pitkä, en millään itse voinut uskoa, että ihmiset kuvittelet minut 16-vuotiaana 26-vuotiaan näköiseksi, eli vanhemmaksi kuin mitä 7 vuotta vanhempi isosiskoni...

Vierailija
330/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten kesällä iäkkäämpi naismyyjä ei myynyt mulle energiajuomaa, koska en pystynyt todistamaan, että oon 16v (vai oliko 15v, en tarkkaan muista). Olin oikeesti 25.

Vierailija
331/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmenneelle anopilleni huuteli just semmoiset amisautolla menevät 18-vuotiaat. Anoppi oli yli 60. Anoppi käänsi naamansa ja pojat meni hiljaiseksi. Oli todella sporttinen täti, hoikka, puettu hyvin ja takaa hän meni todellakin kaksikymppisestä. Naama tietysti oli sitten se 60v. ja päällekin, koska oli vähärasvainen.

Itselleni terassilla tuli iskemään noin 50-vuotias, kaljan pöhöttämä ja kaljuuntuva kesäkännääjä. Olin jotain 31. Mies päätti sitten iskeä minua laittamalla minut maanrakoon ensin, etten kuvittele itsestäni liikoja. Kysyi ikää. Vastasin, että reilu 30. Mies hörähti nauramaan ja sanoi, että naiset valehtelee aina. Hänestä olin kuulemma ihan selvästi ainakin 45. Ja oikeasti olin aivan tavallisen kolmekymppisen näköinen.

Vierailija
332/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös jo 40 kympin päälle vähän. Tähän asti Alkossa kysytty aina paperit. No se on tietty vaan imartelevaa mut noloakin. Oma lapsenikin jo täysi-ikäinen :)

Vierailija
333/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikanaan sovittamassa sadetakkia jossain tavaratalossa, kun lähelleni tuli vanhempi pariskunta tarkoituksenaan ilmeisesti ostaa miehelle samanlainen takki. Tämä herra ei vain itse ollut asiasta kovinkaan innostunut, joten rouva viittasi minuun päin ja sanoi että "Katso nyt, kun näyttää niin hyvältä tuolla nuorella pojallakin tuo takki!" Olin 28 -vuotias nainen..No enää en onneksi näytä pikkupojalta lähes viisikymppisenä :)

Vanhempien ihmisten mielestä nelikymppisetkin on vielä nuoria poikia :D

Joo, paitsi yleensä naisia ei pojitella,

Vierailija
334/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känninen sukulainen alkoi kailottaa sukujuhlissa, että kelaa, sä oot jo kolmekymppinen! Sulla on kiire hankkia lapsia! Tätä siis meuhkasi kaikkien kuullen.

Olen vela, mutta en pidä meteliä asiasta. Tiedostan myös ikäni. Minua ei tarvitse muistuttaa siitä.

Ei sovi tuo alkoholi kaikille.

Vierailija
335/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa mieheni kanssa. Häneltä kysyttiin henkkareita, minulta ei. Hän on 41v, minä 28v. On kyllä vähän babyface mutta silti otti vähän aivoon :D

Vierailija
336/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 v vanhemman siskoni kanssa baarissa ja häneltä kysyttiin papereita ja minulta, silloin alaikäiseltä ei.

Muistan tämän loukkauksen vieläkin, vaikka aikaa on kulunut yli 50 v😅

Vierailija
337/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut alkoholia 22v ikäsenä myyjä prkl meni kysymään papereita. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin olen siinä samalla kassalla jankaten pääni sisällä samaa mantraa "kysypaperitakysypaoereitakysypapereita" jos kysyy niin JESS! ja jos ei niin, ite oot vanha kääpä prkl...

Vierailija
338/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten töissä kirjastossa ja tokaisin leffoja lainaamaan tulleelle "tytölle", että näissä on kyllä 16 ikäraja. Tyttö tempaisi henkkarit tiskiin. Oli aitten 35 vuotias nainen. Katsoin sitten häntä vähän tarkemmin, niin juu, kyllä hän ihan täysi-ikäiseltä näytti, mutta ei kyllä lähellekään kolmevitoselta!

Vierailija
339/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, edellinen pitkä tyttö jatkaa vielä...

Olin käymässä kunnan terveyskeskuksessa vielä peruskouluikäisenä, joskus yläasteella. Ilmoittautuessani vastaanoton hoitaja alkoi kyselemään että mites lasku. Kun olin ihan ihmeissäni asiasta, täti katsoi tietokoneelta tarkemmin ja tokaisi että ai olitkin syntynyt 90- etkä 80-luvulla!

Siis vaikka olinkin pitkä, en millään itse voinut uskoa, että ihmiset kuvittelet minut 16-vuotiaana 26-vuotiaan näköiseksi, eli vanhemmaksi kuin mitä 7 vuotta vanhempi isosiskoni...

Minuakin on lapsena ja nuorena usein luultu ikäistäni vanhemmaksi pituuteni takia. Esim. yläasteikäisenä ei suostuttu myymään junaan lasten lippua ilman iän todistamista henkkarilla. Kun olin n. 18-v., niin joku gallup-kyselyn tekijä tuli kadulla kyselemään asuntolaina-asioista ja ymmärsin puheestaan kyselyn olleen tarkoitettu noin 30-vuotiaille. Ikävintä kuitenkin oli (ei liittynyt pituuteni), kun minua ulkomailla luultiin mieheni äidiksi. Olimme molemmat tuolloin 30-vuotiaita, mieheni tosin oli silloin aika baby face.

Vierailija
340/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole nyt varsinainen moka mutta on varsin kätevää kun luullaan alaikäiseksi, vaikka olen 25. Aina jos tulee joku feissari tyrkyttämään jotain sanon vain olevani alaikäinen ja he nielevät sen nikottelematta ja jättävät rauhaan.

Yksi päivä olin miehelleni ostamassa tupakkaa ja olin jo ojentamassa henkkareita myyjälle kun hän sanoi, että uskoo minun olevan täysi-ikäinen. Häkellyin kun ei halunnut henkkareita kuten tavallisesti ja taisin sanoa jotain että kerrankin näin päin mutta rupesin sitten miettimään että tarkoittaako se nyt sitten että hän ajatteli minun olevan yli 30v. Toisaalta sitten tajusin että hän varmaan muistaa minut sillä usein jään hänen kanssaan rupattelemaan hetkeksi ja kyseessä kuitenkin aika pikkuinen putiikki ja muutenkin minulla on hieman huomiota herättävä pukeutumistyyli. Hän on minulle useasti antanut postipaketin ja on pitänyt varmistaa henkilöllisyys, ehkä siitä tietää että olen täysikäinen.

Miten lie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi