Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1698)

Vierailija
301/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mult taas parturi kysy et monennelle luokalle oon menossa. Oli kesä siis ja mä olin 21v silloin.

T. poika23

Minulla hieman saman tyyppinen. Bussikuski kysyi, että otatko lastenlipun? Olin myös 21.

P38

Vierailija
302/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni luultiin lapsenlapsemme isäksi. Kyllä nolotti minua mutta kyllä oli kommentin laukonutkin kiusaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä.."

Tarkoittaako otsikon kirjoittaja "mikä toisen tekemä väärä arvio iästäsi on loukannut sinua eniten"? Vai tarkoittaako hän "milloin joku on mokannut pahiten kun hän on luullut sinua eri-ikäiseksi kuin olet"? 

Vierailija
304/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hiukan huvitti, kun kaupassa nuori myyjä (varmaankin kesätyöläinen) halusi nähdä minulta paperit sanomalla: "Saisinko ajokorttia nähdä, kun näytät niin nuorelta... Tai siis, ainakin alle 30-vuotiaalta." Oikeassa hän kyllä tosin oli, olin viikkoa vaille 30 tuolloin 😁

Vierailija
305/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työpaikassa kollega kertoi rakentavansa terassia pyöreille synttäreille. Ajattelin mielessäni että enpä olisi uskonut että hän täyttää vasta 40. Hetken kuluttua hän mainitsi täyttävänsä 30... Olin järkyttynyt, olin itse 27 ja pitänyt tätä lyhyttukkaista tupakkaäänistä tätiä reilusti itseäni vanhempana. Onneksi en ehtinyt sanoa mitään 40v synttäreistä!

Vierailija
306/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helmi! ;D

Vierailija
307/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.

22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.

Olen kokenut saman tyyppisen tilanteen. Olin itse 25-vuotiaana 21-vuotiaiden opiskelukavereiden kanssa kuntosalilla. Toinen heistä alkoi kehua, että eihän uskoisi Mirkun olevan jo 25! Toinen yhtyi kuoroon ja totesi minun olevan hyvin säilynyt ja pohdiskeli, että miltäköhän itse mahtaa näyttää sitten joskus 25-vuotiaana. Siinä tilanteessa minulle tuli olo, kuin olisin ollut vähintäänkin 50-vuotias.

Pakko tosin myöntää, että 19-vuotiaana pidin 24- ja 25-vuotiaita kaverin kavereita tosi aikuisena. Samoin 27-vuotias tuntui ikälopulta, kun sen ikäinen mies tuli mulle baarissa juttelemaan...

Näin 3-kymppisen perspektiivistä hävettää ja huvittaa.

Vierailija
308/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin isäni vaimoksi/tyttöystäväksi, kun olin 27-vuotias ja isä 60. Kysyjä, joka oli isän työkaveri, vielä ihmetteli, miten isällä voi olla noin iso tyttö. En todellakaan halunnut kysyä, minkä ikäiseksi työkaveri minua oikein luuli.

Vierailija
309/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus hiukan huvitti, kun kaupassa nuori myyjä (varmaankin kesätyöläinen) halusi nähdä minulta paperit sanomalla: "Saisinko ajokorttia nähdä, kun näytät niin nuorelta... Tai siis, ainakin alle 30-vuotiaalta." Oikeassa hän kyllä tosin oli, olin viikkoa vaille 30 tuolloin 😁

Hän toimi ohjeiden mukaisesti.

Vierailija
310/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tapaus sinänsä, ei iästä kysymys vaan näöstä: 

Olin aikanaan Tikkurilassa naistentansseissa. Into piukeena tiirailin haettavia, ja bongasinkin takaviistosta komean "pukumiehen". Kävin pokkaamassa, ja kun "mies" kääntyi, sain jäätävän kuitin: "minä olen kyllä nainen"... Loppuillan viihdyinkin sitten baaritiskillä

Vierailija
311/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla Alkossa ja minulta kysyttiin henkilöllisyystodistus. Täytän tällä viikolla 41v. Huvittaa enemmänkin. Olin ilman meikkiä ja 2ison Prisma kassin kanssa liikenteessä.

Olen myös noin 30vuotiaana matkustanut Hesassa lastenlipulla,kun ostin väsyneenä kertalipun. Katsahdin sitä tarkemmin vasta kun melkein oltiin perillä.

Kai se on hyvä asia tavallaan että näyttää nuorelta. Pääsen toistaiseksi helpommalla ihonhoitorutiineissa. Putsaus,kosteutus ja silmänympärysvoidetta. 🧐

Vierailija
312/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin toimi (olen itsekin kaupassa töissä) mutta minua huvitti tuo, että ensin sanotaan, kuinka kovin nuorelta näytän, mutta sitten korjataan, että alle 30-vuotiaalta, myyjän itse ollessa varmaankin alle 20-vuotias.

Vierailija
313/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin toimi (olen itsekin kaupassa töissä) mutta minua huvitti tuo, että ensin sanotaan, kuinka kovin nuorelta näytän, mutta sitten korjataan, että alle 30-vuotiaalta, myyjän itse ollessa varmaankin alle 20-vuotias.

Olin siis imarreltu, että olisin näyttänyt alle 20-vuotiaalta, mitä mielestäni "kovin nuori" tarkoittaa, mutta tuo korjaus kaatoi hiukan kylmää vettä niskaan 😅

Vierailija
314/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana töissä joku pappa kysyi, osoittaen liikkeen toista , -silloin 19-vuotiasta- työntekijää, että olenko ottanut lapseni mukaan töihin.

Vierailija
315/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän ikähän ei liity mitenkään siihen asiakkaan iän tarkastamiseen.

-eri

Vierailija
316/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kesää sitten 18-vuotiaana nousin Onnibussin kyytiin ja kuski kyseli minulta että onhan joku aikuinen minua vastassa määränpäässä :D väärinymmärrykseen saattoi vaikuttaa se että olin jättänyt meikkaamatta tuona aamuna

Vierailija
317/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän ikähän ei liity mitenkään siihen asiakkaan iän tarkastamiseen.

-eri

Ei liity ei. Mutta minua huvitti, että minua 10 vuotta nuorempi sanoi minun olevan kovin nuoren näköinen, mutta korjasi sanansa sitten tarkemmin katsottuaan.

Vierailija
318/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni loukkaantui minua enemmän Alkossa joskus yli 10 vuotta sitten. Oli ostamassa jouluna alkoholillista glögiä ja jo niitä tutkiessa myyjä oli tosi nihkeänä. Ei oikein suostunut palvelemaan. Syykin selvisi ku kassalle mentiin, oli kuulemma ostamassa niitä minulle, alaikäiselle. Sisko veti kilarit mut mie näytin paperit, ikää oli sillon se liki 25. Sai sisko pullonsa.

Huvittavaa taasen oli toisen siskon kanssa ku mentiin baariin, kysyttiin molemmilta paperit. Portsari oli vähän vaikeana jo ku omani näytin ja 11 vuotta vanhemman siskon kohdalla vielä nolompi. Totesi vain että ai oot tätä dingosukupolvea.

On mua myös luultu 20 vuotiaan yli 30 vuotiaaksi koska olen ollut liian järkevä ja fikupuheinen.

Viimevuonna eräs arvaili seurueeseen kuuluvien ihmisten ikiä,. Muut meni oikein, musta tuli 10v nuorempi. Olin otettu.

.

Vierailija
319/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko mun mokani sitten vai ei, mutta muinoin eräs tyttö arvuutteli ensi kertaa tapaamani serkkunsa ikää, kun kaikki aina luulee sitä paljon vanhemmaksi. No veikkasin, että 16v. Oikea ikä oli 15v. Olivat jotenkin pettyneen oloisia.

Vierailija
320/1698 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoustalon kassajonossa olin ostamassa vaippoja "iltatähdellemme"- Olen siis isä, ja silloin ikää oli 42. Edessäni jonossa oli n 60 vuotias nainen. Takanani tuli 3-kympinen epäsiisti pariskunta joka alkoi ladella ostoksia hihnalle ennenkuin olin kerennyt laittaa vaippapaketin sille. Huomautin että "Voisitteko odottaa vuoroa?" He vastasivat että "Ai, me luultiin että sä oot ton kanssa!"`ja osoittivat 60-vuotiasta rouvaa. Siis luulivatko he että olen lapsen vaari vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi