Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
341/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoa on luulitu 5v serkun äidiksi kun oli itse 17v. Hän oli silloin ylipainoinen ja pukeutui peittävästi. Ollaan kaksosia ja minä olen ”vanhempi” (vain kaksi minuuttia. Sisko syntyi keskosena, minä täysipainoisena ja olin aina isompi kunnes hän aloitti masennuslääkkeet), olen vähän pidempi myös, mutta siskoa luullaan aina aikuiseksi ja minua lapseksi kun puhuu niin paljon, minä taas en ikinä ota kontaktia vieraisiin ihmisiin. Ujouteni tulkitaan nuoruutena.

Tuntuu oudolta ajatella että vaikka ulkopuoliset eivät tiedä että olemme kaksosia, he silti vertaavat meitä keskenämme jos liikumme yhdessä. Ilmeisesti tämä on ihan normaalia, oli kyseessä sitten sisarukset tai vain kaverukset.

Kaksoissiskosi keskonen ja sinä muka et? Nyt tais mennä termit sekaisin =) Keskonen on se joka syntyy liian aikaisin, paino on sitten eri juttu.

Wikipedia: "Keskosuudesta on kyse, jos lapsi syntyy raskausviikkojen 22 ja 37 välillä". Minulla on siis kolme yli nelikiloista keskosta, diabeetikkona lapset oli isoja vaikka viikot 36-37 ;)

Syntyessään alle 2500 g painanutta vauvaa kutsutaan myös keskoseksi, vaikka olisi syntynyt täysiaikaisena.

Keskimmäiseni painoi 2480g- ei saanut keskosstatusta (syntyi 38+4)

Kuopus syntyi 36+4 - ei saanut keskosstatusta (painoi 2920g)

Vierailija
342/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.

22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.

Jostain ihmeellisestä syystä varsinkin 19 - 23- vuotiailla miehillä on hirveä ikäjakovaihe. Eli siis hirveä ongelma varsinkin jos on itse nuorempi. Tää johtuu usein siitä, että nää on perheensä nuorimmaisia ja pidetty kotona jopa nuorempana kuin ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikun minua 14 v. vanhemman siskoni kanssa, häntä luullaan usein äidikseni. Minä näytän ikääni nuoremmalta ja hän vanhemmalta. Mutta noloa se on.

Vierailija
344/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ongelma on juuri käänteinen. Olen 43v korkeimman tason asiantuntijatehtävissä työskentelevä mies ja luullaan usein vastikään opinnot aloittaneeksi tai harjoittelijaksi. Nykyisin otan sen jo kohteliaisuutena.

Vierailija
345/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Olen 42 vuotias mies. Minulta on kysytty paperit yhtenäpäivänä kun ostin s-marketista 2 olutta. NO näytin paperit. Sitten 4 tuntia myöhemmin kävin ruokaostoksella ja ostin 4 olutta. Sama nuori poika taas kysyi paperit minulta!? Hieman omituinen olo...

Vierailija
346/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 36 ja multa kysyttiin henkkarit eilen, kun ostin alkoholittoman oluen kaupasta. Tälläset jutut on ihan kivoja. Ihmettelin silti.

Vierailija
347/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mieheni kanssa viime kesänä Tukholmassa ja oltiin ostamassa tunnelbanaan lippuja. Myyjä kysyi että olenko alle 16 v 😂 Olen 35 ja mies 39.

Vierailija
348/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoustalon 8kassajonossa olin ostamassa vaippoja "iltatähdellemme"- Olen siis isä, ja silloin ikää oli 42. Edessäni jonossa oli n 60 vuotias nainen. Takanani tuli 3-kympinen epäsiisti pariskunta joka alkoi ladella ostoksia hihnalle ennenkuin olin kerennyt laittaa vaippapaketin sille. Huomautin että "Voisitteko odottaa vuoroa?" He vastasivat että "Ai, me luultiin että sä oot ton kanssa!"`ja osoittivat 60-vuotiasta rouvaa. Siis luulivatko he että olen lapsen vaari vai mitä?

Ehkä näytät 20 vuotta ikääsi vanhemmalta kuten vanhoina isiksi tulleet usein näyttävät? Pikkulapsi uuvuttaa vanhat vanhemmat.

Moni tosin ON jo isoisäkin nelikymppisenä...

Vierailija
349/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀

Multa kysyttiin vielä muutama vuosi sitten mutta olen lihonut reilut 20kg ja sen myötä näyttäisi siltä ettei juuri koskaan tarvitse papereita näyttää. Ja ikää on nyt 27.

Niin eli näytit ikäiseltäsi, alle 30-vuotiaalta. Ymmärtäkää nyt ettei se tarkoita että näytätte alaikäisiltä jos niitä henkkareita kysytään. :D

Vierailija
350/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poikani oli muutaman vuoden ikäinen, noin 65-vuotias nainen kysyi minulta olenko poikani äiti vai mummi. Olin 35-vuotias. 

Vierailija
351/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Helsingissä tilaisuudessa, jossa oli läsnä eri alojen korkeakoulutettuja, esim. lääkäreitä, insinöörejä, juristeja jne. Minä siis yksi osallistujista. Samaan aikaan oli ensimmäinen koululaisten ilmastomielenosoitus. Minua ylsi vanhempi herra tuijotti minua pitkään kunnes tokaisi "eiks sun pitäis olla tuola eduskuntatalon portailla?". Sanoin olevani 20 vuotta vanhempi kuin nuoriso siellä, olin kuitenkin jo 35-vuotias.

Vierailija
352/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olimme mieheni kanssa baarissa, joku parikymppinen nuorimies tuli kysymään että anteeksi, oletteko pariskunta? Mies sanoi että aviopari ollaan, kuinka niin? Nuorimies vastasi, että no kun teillä on  ainakin 20-25-vuotta ikäeroa ja tuo nainen on vanhempi, mies on noin 20 ja nainen nelikymppinen. Minä olin silloin 45 v ja mieheni 36 vee, eli olen 9 vuotta miestäni vanhempi. Mutta vaikka olisin ollut sen 20-25, vuotta  vanhempi, ei minusta ole ollenkaan Ok mennä ihmettelemään täysin tuntemattoman pariskunnan ikäeroa, oli sitten kumpi vaan vanhempi! 

Vierailija
353/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muistaakseni jotain 16-vuotias (ihan teini siis vielä kuitenkin), kun käytiin isän kanssa moottoripyöräreissulla. Käytiin sukulaisten luona samalla kertaa kyläilemässä.

Sukulaisilla oli sitten joku tuttavapariskunta käymässä (lestadiolaisia kaikki, en tiedä oliko tällä vaikutusta). Isäni oli sisällä, ja itse juttelin tämän sukulaisperheen äidin kanssa jotain terassilla ja seuraan liittyi tuttavapariskunnan nainen. Tuo nainen kysyi, että olenko isäni uusi naisystävä! :D Ei hyvänen aika, teininä menin ihan puihin asiasta ja liukenin vähin äänin pois. Isälläni ja minulla siis reilu 30v. ikäeroa. Molemmat näyttettiin kyllä ihan ikäisiltämme eli mikälie aivopieru oli sitten tuolta naiselta xD

Voi olla että haluavat varmistaa, että ette olleet missään sopimattomassa suhteessa. Samasta syystä minulta kyselivät jehovan todistajat että onko seurassani ollut pikkutyttö minun. No, olihan se 5-vuotias pikkusiskoni, olin itse 14. Asia selvittyä minut toivotettiin tervetulleeksi heidän kokouksiinsa. Jostain syystä jätin väliin.

Vierailija
354/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 vuotias mies. Minulta on kysytty paperit yhtenäpäivänä kun ostin s-marketista 2 olutta. NO näytin paperit. Sitten 4 tuntia myöhemmin kävin ruokaostoksella ja ostin 4 olutta. Sama nuori poika taas kysyi paperit minulta!? Hieman omituinen olo...

No et ollut siinä neljän tunnin aikana muuttunut vanhemman näköiseksi, ja myyjä noudatti lakia!? Hieman omituista... :OOO 

Vierailija
355/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyslaitoksella luultu hädin tuskin täysi-ikäiseksi. Ekalla kerralla olin 27 ja toisella 31 🙄

Vanhempi hoitajatäti rupesi paasaamaan minulle siitä, miten vastuutonta on, kun tällainen teinityttö hankkiutuu yksin raskaaksi...Mummolla putosi leuka lattiaan, kun puolisoni meni esittäytymään.

Oli luullut vierustoveriani aikuiseksi ja minua lapseksi.

T: lapsenkasvoinen

Tässä tarinassa kiinnittyi kyllä vahvasti huomio ensisijaisesti tuohon hoitajaan! Mitähän vettiä kehtaa sanoa tulla tavalla potilalle ja vielä synnytyslaitoksella? Ihan kamalaa millaisia hoitajia sitä tapaa, ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja tai empatiakykyä. :(

Näitä hoitajia kyllä löytyy. Mulla meni aikoinaan selkä ja ambulanssilla sairaalaan, koska en pystynyt itse seisomaan tai kävelemään. Siellä itkiessäni ja odotellessa edes jotain diagnoosia, vanhempi hoitaja kävi sanomassa, että voin lopettaa pelleilyn. Miehelleni kyllä lirkutteli, kuinka hyvä omaishoitaja hänestä tulisi, kun hän auttoi minua pyörätuoliin.

Vierailija
356/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀

Multa kysyttiin vielä muutama vuosi sitten mutta olen lihonut reilut 20kg ja sen myötä näyttäisi siltä ettei juuri koskaan tarvitse papereita näyttää. Ja ikää on nyt 27.

Niin eli näytit ikäiseltäsi, alle 30-vuotiaalta. Ymmärtäkää nyt ettei se tarkoita että näytätte alaikäisiltä jos niitä henkkareita kysytään. :D

Ja sitten taas se, että joskus ei kysytäkään henkkareita, ei tarkoita että näyttää vanhalta TAI edes ikäiseltään. Olen kertonut tämän ennenkin, kerron uudestaan. Olen AINA kuullut olevani tosi nuoren näköinen ja noh, omistan myös peilejä. Minua katsotaan pitkään, kun olen auton ratissa (tosin se ei ole ainoa syy XD vaan miekkoset katsovat minua aina muutenkin.) Noh olin työssäoppimassa ja siellä sitten sellainen about 50-v "kollega" (XD) kysyi yhtäkkiä, että asunko vielä kotona. Oltiin juteltu kaikenlaista että ei hän ihan puskista kysynyt, mutta kuitenkin. Olin että mikäs v...n kysymys tuo nyt on, kun jotenkin pidin ihan automaationa, että hän tajusi ikäni suurinpiirtein XD.

No repesin siinä, koska en osaa pitää pokkaa noin yllättävissä tilanteissa XD Hymyillen sanoin, että olen asunut vuosikaudet omillani. Ns. kollegan ilme oli aivan tyrmistynyt XD. Sitten kun hän sai tietää ikäni, hän oli aivan suu ammollaan että hän kun luuli minua *tähän ikä*, joka on siis 8 vuotta vähemmän kuin oikea ikäni. Ja hän luuli hetken aikaa, että vitsailin, koska hymyilin kertoessani ikäni.

(Oikea ikäni on palstalla salaisuus XD.)

MUTTA tästä ja lukemattomista muista tapauksista huolimatta minulta ei ihme kyllä pyydetä henkkareita joka kerta. Toki käytökseni antaa vihiä, etten jännitä ikärajatuotteiden ostamista XDDD, koska käyttäydyn ihan tyynesti kassalla ja mietiskelen omiani. Olen itse nääs ollut kassatyössä ja huomasin itsekin aina, kun tosi nuorelta näyttävä asiakas oli täysi-ikäinen. Olivat aina ihan rennosti siinä ja sen vain aisti, että ikää on. VAIKKA eivät siltä näyttäneet.

Vierailija
357/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole mitään verrattuna muiden tarinoihin, mutta itse otin rankasti. Olimme häissä, jossa myös isoveljeni oli paikalla. Tuntematon tyyppi oletti heti, että minä olen se isosisko ja veljeni on siis meistä se nuorempi. Kun sanoin veljeni olevan kolme vuotta vanhempi, tämä tyyppi näytti aivan äimistyneeltä. Olin silloin 30v. Mielestäni en ollut mitenkään rupsahtanut verrattuna isoveljeeni, mutta kai sitten näytän häntä vanhemmalta :O Olin toki silloin raskaana, että olisiko se voinut vaikuttaa habitukseeni.

Vierailija
358/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tääkään loukkaus ole, mutta outo. Täytän syksyllä 47 ja multa kysyttiin tänään Alkossa paperit, kun "pitää varmistaa että ikää on 30".  Mielestäni näytän täysin ikäiseltäni velttoine ihoineni, mutta ilmeisesti ihmiset voivat nähdä asiat niin eri tavoin, tässäkin. En viitsinyt edes katsoa, naurattiko kassajonossa seuraavana ollutta...

Vierailija
359/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta sitten olin ravintolassa syömässä kavereideni ja hänen vanhempien kanssa no  tarjoilia kysyi minulta, että haluasinko valkoviiniä alkuruualle olin tolloin 13 vuotias

Vierailija
360/1691 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ongelma on juuri käänteinen. Olen 43v korkeimman tason asiantuntijatehtävissä työskentelevä mies ja luullaan usein vastikään opinnot aloittaneeksi tai harjoittelijaksi. Nykyisin otan sen jo kohteliaisuutena.

Kasvata parta niin ongelma poistuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi