Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin baarissa 19-vuotiaana, niin yksi keski-ikäinen nainen tuli raivoamaan mulle, että alaikäiset ovat baarissa ja mut pitäis heittää pihalle.
Matkustin 21-vuotiaana yksin lentokoneella ulkomaille. Silloin koneessa tarjottiin vielä alkoholia ilmaiseksi. No, minulta lentoemo kysyi lässyttäen haluanko LIMPPARIA.
Myös kun menin parikymppisenä hakemaan Visa Electron -korttia, niin pankkihenkilö huudahti, että niissä on kyllä ikäraja. Joo, 15 taisi olla se ikäraja...Olen miettinyt onko kortilla maksamisessa ikäraja kun joskus minulta kysytään maksanko kortilla🤔 Näköjään se on tuo 15 sitten.
Mistä alapeukut? HUOH!😂😂😂
Eivät he iän takia kysy, vaan siksi että kassakoneesta painavat nappulaa, jotta korttimaksupääte aktivoituu.
Siksi alapeukut.
Aha. Kaikki täällä eivät tunne kassatyön hienouksia, itse olen pikemminkin pääomasijoitusalalla 😁 eräässä isossa rahastossa.
Niin minä loukkaannuin.
Herkkäperse.
Hammaslääkärissä kassatyöntekijä tytötteli mua "no niin, kukas tyttö sieltä nyt tulee?", olin 42v. En tiedä, yrittikö olla vitsikäs vai luuliko mua oikeasti niin nuoreksi.
Nämä kummatkin kun tuli mieleen liittyy baareiluun.
Olin äitini kanssa keikkaa odottamassa eräällä klubilla, oltiin tiskillä ja tilattiin oluet sekä alettiin hörppimään.
No jostain pelmahti äidin tuttu juttelemaan ja kuuntelin vieressä, tämä tuttava kysyi innoissaan äidiltä "Oletko ottanut Ilonankin mukaan?" viitaten Ilonalla (nimi muutettu) tuolloin 15-vuotiaaseen pikkusiskooni...
Muuten hyvä, mutta olin itse 25 ja kalja kädessä plus periaatteessa itse otin äidin mukaan. :D
Toinen tapahtui nuorempana, olin parikymppinen ja ystäväni 17.v, hän rämäpäänä halusi testata pääseekö baariin jotta voidaan istua iltaa sitten.
Epäilin hiukan suunnitelmaa, mutta lähdettiin koittamaan.
Perätysten mentiin sisään ja ajattelin ettei tule mitään, loppujenlopuksi portsari kysyi paperit minulta muttei lainkaan kaveriltani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja pikkusiskollani on ikäeroa 4 vuotta. Minä kasvoin naisennäköiseksi jo 13 vuotiaana, 15 vuotiaana koin jonkun tyyliherätyksen, että haluan kulkea vain korkkareissa ja mahdollisimman ajattomissa, tyylikkäissä vaatteissa. Siskoni on aikuisenakin minua liki päätä lyhyempi, babyface joka näytti aina reilusti nuoremmalta. Hänellä alkoi murrosikäkin vasta lukiossa...
No. Olin 16 vuotias, ja asioimme kirjastossa. Siskoni kirjastokortti oli hajonnut, ja tarvitsi uuden. Kirjastovirkailija puhui meistä äitinä ja tyttärenä :D
Teinitytöstä voi olla joskus vaikea ulkoisesti päätellä hänen ikäänsä... Itse kuulun näihin, jotka kehittyivät aikaisin, pääsin baareihinkin sisään jo 15-vuotiaana, sittemmin jämähdin kommenttien perusteella noin 25-30- vuotiaan näköiseksi - katotaan, josko vaihdevuosien alkaessa vihdoin alkaisin näyttää ikäiseltäni... :D
15-19-vuotiaana minullakin oli vaihe, että pyrin pukeutumaan nahdollisimman aikuismaisesti ja ajattomasti, oli jakkuja, mustia korkkareita ja värit joko mustaa tai beigeä tai vaaleansinistä. Ei mitään sen ajan teinimuotia merkkikuteineen. Sekin varmasti hämäsi kanssaihmisiä.
Ennen syntymäpäivääni 3 aikuista tyttöäni kokoontui kesämökille Luulin että he järkkäilevät jotain kivaa juhlaan Viikon päästä 70 juhlat oli ja sain kuulla ettei siellä mitään järkkäilty Olivat kaljoissaan haukkuneet minua Tulivat pokkana juhliin lahjoineen ja kortteineen jossa luki rakas äiti Olen yksin itkenyt tätä vuoden enkä pääse oikeen yli Olen edelleen asiasta pahalla mielillä
Olin ystäväni kanssa kaupassa, ikää molemmilla neljän- ja viidenkympin keskivaiheilla, minä vanhempi. Olin kassajonossa ruokaostosteni kanssa ensimmäisenä ja vaihdoimme jonottaessa muutaman sanan. Ystäväni ruokaostosten joukossa oli kaksi tölkkiä keskiolutta. Olin pakkaamassa tavaroita, kun kassa kääntyi minun puoleeni ja vaati nähdä henkilöllisyystodistuksen, ystävältä ei. En ottanut asiaa enää kohteliaisuutena. Olen ihan ikäiseni näköinen, ja kassakin arviolta samaa ikäluokkaa. Ehkä häntä oli jostain syystä ärsyttänyt meidän rupattelu jonossa.
Vanhempani ovat eronneet. Kun olin 16v:na isän ja 5v pikkuveljen kanssa viettämässä joulua, jakoi maksettu vieras joulupukki ja joulumuori lahjoja. Veli sai toimia lahjojen jakajana ja mun nimellä varustellut paketit joulumuori kannusti veljeäni viemään tästä paketti "äidille". Olin aika sanaton, muori kuitenkaan itse ei ollut mikään 70+v heikkonäköinen. En käyttänyt edes meikkiä ja olin hoikka ja varmasti enemmän alle 20v kuin yli 20v näköinen. Ja isä on mua 30v vanhempi.
Kaksi erisuuntaista sattumusta, molemmat tapahtuivat kirkossa seurakunnan tilaisuudessa.
Kirkkokahveilla olin tarttumassa kahvikuppiin, kun kahvia kaatava rouvashenkilö ystävällisesti kertoi, että "sivupöydällä olisi kyllä mehuakin tarjolla".
Toisessa tilaisuudessa juttelin jotain vieressäni istuvan iäkkään naisen kanssa. Hän kertoili eläkepuuhistaan ja kysyi minulta: "Oletteko te vielä työelämässä?"
Olen 39 v.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan sovittamassa sadetakkia jossain tavaratalossa, kun lähelleni tuli vanhempi pariskunta tarkoituksenaan ilmeisesti ostaa miehelle samanlainen takki. Tämä herra ei vain itse ollut asiasta kovinkaan innostunut, joten rouva viittasi minuun päin ja sanoi että "Katso nyt, kun näyttää niin hyvältä tuolla nuorella pojallakin tuo takki!" Olin 28 -vuotias nainen..No enää en onneksi näytä pikkupojalta lähes viisikymppisenä :)
Vanhempien ihmisten mielestä nelikymppisetkin on vielä nuoria poikia :D
Ikäisekseen pitkä lapseni oli 12 v yhdessä tapahtumassa ja kertoi myöhemmin muiden kyselleen lukio-opinnoista. Tenava ei korjannut vaan kertoili niitä näitä. Oli alakoulun 5. luokalla.
Täällä on monia hauskoja ja selkeästi vilpittömiä erehdyksiä. Itseäni pojitellaan ihan vain tölväisymielessä.
Käväisin nopealla kauppareissulla kun kuulin että ystäviä tulossa yllätysvierailulle. Tarkoitukseni oli ostaa myös pullo viiniä, mutta myyjä kysyi henkkareita ja mukanani oli ainoastaan pankkikortti. Myyjä ei oikeasti myynyt minulle viinipulloa kun paperit puuttuivat. Muuten ihan järkevästi toimittu, mutta olen 42-vuotias, ja minua ei mitenkään voi luulla alaikäiseksi. Olen nelikymppisen naisen näköinen. Ja mikä ärsyttävintä, myyjä oli samaa ikäluokkaa kanssani, ja aivan satavarmasti tiesi minun olevan ikäisensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.
Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.
Minulla on kollega, jolla on 11- ja 14-vuotiaat tytöt. Ihmettelin vaan, että onpas nuorena tehnyt, kun on varmaan suunnilleen minun ikäiseni (itse olen 27). Voit kuvitella ihmetykseni, kun yhtenä päivänä toi töihin kakun, ja kertoi, että tänään juhlitaan hänen nelikymppisiään!
Eli kyllä, vaikka kaikki nelikymppiset eivät näytä teineiltä, niin osa oikeasti säilyy pitkään nuorekkaana ja nuoren näköisenä. Yleensä tietenkin edesauttaa se, että on lyhyt ja pienikokoinen muutenkin.
Naapurustossamme asuu 7-lapsinen lestadiolaisperhe. Perheen äiti on pieni, hoikka ja tyttömäinen, menisi helposti 16-vuotiaasta. En tiedä hänen oikeaa ikäänsä, mutta pakkohan sen on olla reilusti yli 30, kun vanhin lapsistakin on yläasteella.
Tästä on jo vuosikymmen aikaa, mutta exä tuli uuden naisystävänsä kanssa hakemaan lapsia luotani. Istuin ulkona terassilla lueskelemassa lehteä, kun pariskunta ajoi oven eteen. Tämä uusi naisystävä oli minut nähtyään kysynyt, että olenko miehen tytär. Exällä ja minulla oli 3 vuotta ikäeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.Saanko udella miksi sun rinnat poistettiin ja paljon niiden poisto maksoi? Olen itse isorintainen nainen ja haluaisin eroon rinnoistani. (En ole transseksuaali vaan haluan tehdä sen estetiikan vuoksi ja jotta vihdoin saisin miehen.)
N20
Yksikään vastuullinen kirurgi ei poista rintoja tuolla perusteella, mutta ihan aiheellisen passituksen lanttumaakarille voi kirjoittaa.
Miksi me suomalaiset olemme näin törkeitä suustamme? Täällä mainitaan törkeitä töksäytyksiä joita on saanut kuulla ja tämä on yksi niistä! Olen myötäloukkaantunut kyselijän puolesta. Elä ja anna toisten elää.
Itselläni on usein käynyt niin että terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat alkavat huutaa mulle tai jotenkin ylimielisesti pomottaa. Kerran gastroskopiassa hoitaja alkoi huutaa mulle niin että näitä lääkäri joutui ojentamaan hoitajaa, enhän itse voinut suu tukittuna sanoa mitään. Ensiapukurssilla opettaja/ hoitaja otti silmätikukseen ja alkoi huutaa, tk:lla samoin näitä äänensäkorottajia löytyy joka nurkasta.
Niin olen ajatellut että sairaanhoitokoulutuksessa ei opeteta käytöstapoja eikä ihmisen kunnioitusta, vaan hoitajat huutaa niin kuin heille on huudettu (koulutuksessa/työnohjauksessa)?
Jostain syystä minun naaman nähdessään niillä alkaa huutohinku ja tylytys.
Minä olen myös sellainen potilas jolle aina joku haluaa tiuskia ja pilkata. Itse käyttäydyn aina kohteliaasti, joten kaipa se on ulkonäössä jokin iso vika joka saa hoitoalan ihmiset hermostumaan. Toisaalta uskon kyllä enemmän siihen että ovat liian kauan olleet työssään, eivätkä jaksa enää välittää ja toisaalta eipä heidän tarvitsekaan välittää koska jos on vakituinen virka, ei potilaan huono kohtelu ole virkavirhe eikä potkujen syy.
Vierailija kirjoitti:
Olin 36-vuotias ja raskaana. Tuttu täti tuli vastaan ja ihmetteli, miten nykyään niin nuoret ihmiset saavat vauvoja.
Haha, tätä me keski-ikäiset naiset aina keskenään nauretaan itsellemme että äidit sen kuin nuorenee eli tuoreet ensimmäisen lapsen saaneet äidit näyttää aina vain nuoremmilta. Johtuu siis siitä että vanhenemme itse, mutta emme aina sitä tajua itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41 v ja kadulla vanhempi rouva kysyi, olenko päässyt jo ripille.
Toisaalta uimahallissa äiti sanoi lapselleen, joka meinasi juosta minua päin: "Älä törmää mummoon."
Että vaatteet päällä nuori ja uikkarissa vanha.
Nämä on hauskojakin tilanteita ja voin sanoa että ei ole helppoa kun on ammatissa jossa pitää ihmisen ikä päätellä ulkonäöstä. Ihan mahdoton tehtävä ja väistämättä joskus loukkaa jotain asiakasta, ihan tahtomattaan. Yleensä pyydänkin anteeksi ja sanon että en osaa arvioida ollenkaan ihmisten ikää.
Päädyin juttelemaan erään tuntemattoman miehen kanssa ja sitten kysyi ikääni, vastasin että 33-vuotta. Silmät pyöreinä sanoi että "eikä! Oot 18-vuotias kun olet niin laiha ja pikkuinen!" Sanoi varmaan vain piristykseksi :)
Olen 26v ja isäni kaveri kysyi multa eilen että oonko mä jo lukiossa. Vastasin että olen 26v 4-vuotiaan lapsen äiti. 😂