Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
221/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime kesänä ostoksilla marketissa ja ostin miehelleni samalla tupakkaa. Myyjä kysyi papereita, no minä siinä hämmentyneenä kaivoin paperit laukusta, ja jotenkin nolotti siinä kun toiset odottivat kärsimättöminä takanani. Olin 45. 0_o

Vierailija
222/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette te korjaa koskaan noita virheoletuksia?

Ne on syystä oletuksia, koska ne ei tule koskaan puheeksi. Varsinkin jos tapaa henkilön ensimmäistä kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei varmaan oo mitään ihmeellistä mutta oon lyhyt nainen. 20 vuotiaana mulle annettin lasten menu Virossa ravintolassa kun mulla oli vaaleanpunainen perhospaita päällä.

Tosi usein mua luullaan lapseksi vaikka mulla on aika isot tissit. Mulla on myös lyhyet hiukset ja pukeudun t paitoihin ja lökäreihin, ja naapurin lapset luulee mua pojaksi. Harmittaa, mutta minkäs teet. Haluaisin kyllä tietää mitä nää lapset mietti sillon kun näkivät mut mekko päällä 😁

Vierailija
224/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoa on luulitu 5v serkun äidiksi kun oli itse 17v. Hän oli silloin ylipainoinen ja pukeutui peittävästi. Ollaan kaksosia ja minä olen ”vanhempi” (vain kaksi minuuttia. Sisko syntyi keskosena, minä täysipainoisena ja olin aina isompi kunnes hän aloitti masennuslääkkeet), olen vähän pidempi myös, mutta siskoa luullaan aina aikuiseksi ja minua lapseksi kun puhuu niin paljon, minä taas en ikinä ota kontaktia vieraisiin ihmisiin. Ujouteni tulkitaan nuoruutena.

Tuntuu oudolta ajatella että vaikka ulkopuoliset eivät tiedä että olemme kaksosia, he silti vertaavat meitä keskenämme jos liikumme yhdessä. Ilmeisesti tämä on ihan normaalia, oli kyseessä sitten sisarukset tai vain kaverukset.

Vierailija
225/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on minua vain reilu vuoden vanhempi, hän on pitkä ja aika harteikas ja parrakas, on vain 29 mutta häntä luullaan aina selvästi vanhemmaksi. Itse olen lyhyt ja muutenkin pienikokoinen. Kävin viime kesänä hänen työpaikallaan, olin shortseissa ja t-paidassa, pitkät hiukset auki. Hänen työkaverinsa (mies) kovaan ääneen kailotti että "et voi olla Tuomon sisko! Ei voi Tuomolla olla noin nuorta siskoa!". Kun olin lähdössä, kuulin takaa vielä toisen miehen äänen "siis oliko TOI Tuomon sisko!?"

En oikein tiedä minkä ikäiseksi luulivat veljeäni tai minua. Myöhemmin veljeni sanoi, että vielä kolmas työkaveri (noin 30v) oli tullut käyntini jälkeen sanomaan hänelle, että "kun siskos täyttää 18 niin pyydä uudelleen käymään täällä kjäh kjäh". Olin siis 27 tuolloin.

Ihan kamalilta työkavereilta kuulostaa, mutta ihan mukavia kuulemma ovat, kai tuo on ihan normaalia miesten huumoria sitten. 😅

Vierailija
226/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä oliko loppujen lopuksi loukkaus, mutta vähän kiusallista toki. Kun odotin esikoistani 26-vuotiaana, niin useammatkin ihmiset katsoivat kiukkuisesti pitkin nenänvartta ja osa kommentoikin jotain tyyliin "on se kamalaa kun lapset tekevät lapsia". Olen aina näyttänyt 10 vuotta nuoremmalta kuin olen...

Vierailija
227/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.

22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.

Näitä kummajaisia on paljon. Suomessa ei ole perhekeskeistä keskustelu- ja juhlakulttuuria. Samanikäiset viettävät vapaa-aikaa yhdessä ja eri-ikäisten ystävyyssuhteet ovat harvinaisia.

Silloin ihmiset eivät tiedä mitään eri-ikäisten ajatuksista ja elämästä. Silloin jo viisi vuotta vanhempi tuntuu "vanhalta".

Vierailija
228/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää ollut loukkaus, mutta

Olin 24-vuotias ja opiskelin rakennusinsinööriksi ja olin kesätöissä koulun remontissa. Koulu oli edelleen käynnissä, vaikk pientä remontti olikin.

Oli kahvitauko ja istuin käytävän lattialla. Siihen tuli opettaja mua piristämään luullen mua lukion oppilaaksi. Kyseli, miksi näytän niin apealta. (siihen aikaan ei vaadittu mitään kulkulupalappuja vaatteissa.)

Tekussa oli siihen aikaan kesäloma lähes 4 kuukautta, jotta pystyi olemaan kesätöissä alalla kauemmin.

Ihana, tämmöinen piristävä tapaus. Ei minua kouluaikoina kukaan opettaja tullut piristämään vaikka olen hieman apean näköinen olen ollut.

Vierailija
229/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoa on luulitu 5v serkun äidiksi kun oli itse 17v. Hän oli silloin ylipainoinen ja pukeutui peittävästi. Ollaan kaksosia ja minä olen ”vanhempi” (vain kaksi minuuttia. Sisko syntyi keskosena, minä täysipainoisena ja olin aina isompi kunnes hän aloitti masennuslääkkeet), olen vähän pidempi myös, mutta siskoa luullaan aina aikuiseksi ja minua lapseksi kun puhuu niin paljon, minä taas en ikinä ota kontaktia vieraisiin ihmisiin. Ujouteni tulkitaan nuoruutena.

Tuntuu oudolta ajatella että vaikka ulkopuoliset eivät tiedä että olemme kaksosia, he silti vertaavat meitä keskenämme jos liikumme yhdessä. Ilmeisesti tämä on ihan normaalia, oli kyseessä sitten sisarukset tai vain kaverukset.

Kaksoissiskosi keskonen ja sinä muka et? Nyt tais mennä termit sekaisin =) Keskonen on se joka syntyy liian aikaisin, paino on sitten eri juttu.

Wikipedia: "Keskosuudesta on kyse, jos lapsi syntyy raskausviikkojen 22 ja 37 välillä". Minulla on siis kolme yli nelikiloista keskosta, diabeetikkona lapset oli isoja vaikka viikot 36-37 ;)

Vierailija
230/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksoissiskosi keskonen ja sinä muka et? Nyt tais mennä termit sekaisin =) Keskonen on se joka syntyy liian aikaisin, paino on sitten eri juttu.

Wikipedia: "Keskosuudesta on kyse, jos lapsi syntyy raskausviikkojen 22 ja 37 välillä". Minulla on siis kolme yli nelikiloista keskosta, diabeetikkona lapset oli isoja vaikka viikot 36-37 ;)

Minulla siis on ollut keskosia, nyt on jo isoja.

Vierailija
231/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23v. Työpaikalla väki supatti minusta että näytän mummolta jolle kauneusleikkaus tekisi hyvää ja nolostuivat kun tajusivat minun kuulleen istuessani parin metrin päässä

Vierailija
232/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo ketjuun aiemmin mutta tuli mieleen tilanne jossa minua luultiin 4v nuoremman veljeni pikkusiskoksi. Tähän olen jo itse tottunut, veljeni sen sijaan tuntui harmistuvan kun häntä luultiin vanhemman näköiseksi.

Vierailija
233/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-luvulla syntynyt mies, hiukan ehkä itseäni nuoremman näköinen. Kerran kävin ihan normaalisti ruokaostoksilla ja ostin siinä mukaan liköörikonvehteja, en siis edes mitään oikeaa alkoholia. Kassalla nuori kassaneiti vilkaisi minua ja pyysi nähdä henkkareita. Olin niin hämmentynyt, että en edes kyseenalaistanut asiaa vaan kaivoin ne vain esiin. Ikäni nähtyään kassa alkoi nolona selittämään, kuinka kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä tarkistetaan paperit. Minua tilanne vain huvitti ja olin ihan hyvillänikin, vaikka normaalin ihmisen silmään en varmasti menisi ainakaan alle 40-vuotiaasta.

Vierailija
234/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin henkkarit K18-leffaan kun olin 25-vuotias. Nolotti silloin hirveästi.

Vierailija
235/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.

Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??

Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.

Saanko udella miksi sun rinnat poistettiin ja paljon niiden poisto maksoi? Olen itse isorintainen nainen ja haluaisin eroon rinnoistani. (En ole transseksuaali vaan haluan tehdä sen estetiikan vuoksi ja jotta vihdoin saisin miehen.)

N20

Yksikään vastuullinen kirurgi ei poista rintoja tuolla perusteella, mutta ihan aiheellisen passituksen lanttumaakarille voi kirjoittaa.

Miksi me suomalaiset olemme näin törkeitä suustamme? Täällä mainitaan törkeitä töksäytyksiä joita on saanut kuulla ja tämä on yksi niistä! Olen myötäloukkaantunut kyselijän puolesta. Elä ja anna toisten elää.

Itselläni on usein käynyt niin että terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat alkavat huutaa mulle tai jotenkin ylimielisesti pomottaa. Kerran gastroskopiassa hoitaja alkoi huutaa mulle niin että näitä lääkäri joutui ojentamaan hoitajaa, enhän itse voinut suu tukittuna sanoa mitään. Ensiapukurssilla opettaja/ hoitaja otti silmätikukseen ja alkoi huutaa, tk:lla samoin näitä äänensäkorottajia löytyy joka nurkasta.

Niin olen ajatellut että sairaanhoitokoulutuksessa ei opeteta käytöstapoja eikä ihmisen kunnioitusta, vaan hoitajat huutaa niin kuin heille on huudettu (koulutuksessa/työnohjauksessa)?

Jostain syystä minun naaman nähdessään niillä alkaa huutohinku ja tylytys.

Vierailija
236/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani lapseni kanssa päivystyksessä kuumeen vuoksi, lääkäri tuli huoneeseen paperin ja kynän kanssa ja alkoi kyselemään minulta, asunko vielä vanhempieni kanssa ja pystynkö huolehtimaan lapsestani itse. Ilmeisesti pohti, pitäisikö minusta tehdä ilmoitus jonnekin. Olin kuitenkin jo 20 v., en alaikäinen.

Neuvolassa vanhempi täti opasti alentuvasti, että lapsi ei ole mikään nukke, kun kyselin, onko normaalia että tämä sairastaa nuhaa jatkuvasti. Olin 22v.

NIIN törkeää. noihin pitää vastata, että anteeksi, mitä tuo on tarkoittavinaan?

Vierailija
237/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Jos omalle kohdalle sattuisi en edes pitäisi minkäänlaisena mokana.

Tunnen aika paljon hammas-alalla olevaa porukkaa ja musta huumori on vahvaa heillä.

Vierailija
238/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä tiedä oliko loppujen lopuksi loukkaus, mutta vähän kiusallista toki. Kun odotin esikoistani 26-vuotiaana, niin useammatkin ihmiset katsoivat kiukkuisesti pitkin nenänvartta ja osa kommentoikin jotain tyyliin "on se kamalaa kun lapset tekevät lapsia". Olen aina näyttänyt 10 vuotta nuoremmalta kuin olen...

Eli sun 10v synttärikuvissa on vauva. Mitä ihmettä niissä aikaisemmissa kuvissa sitten näkyy?

Vierailija
239/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei varmaan oo mitään ihmeellistä mutta oon lyhyt nainen. 20 vuotiaana mulle annettin lasten menu Virossa ravintolassa kun mulla oli vaaleanpunainen perhospaita päällä.

Tosi usein mua luullaan lapseksi vaikka mulla on aika isot tissit. Mulla on myös lyhyet hiukset ja pukeudun t paitoihin ja lökäreihin, ja naapurin lapset luulee mua pojaksi. Harmittaa, mutta minkäs teet. Haluaisin kyllä tietää mitä nää lapset mietti sillon kun näkivät mut mekko päällä 😁

Minulta 7-vuotias kysyi viime vuonna olenko tyttö vai poika. Minulla oli keskipitkät hiukset, kukkapaita ja tavalliset kapealahkeiset farkut. Olin 30v joten rinnatkin oli.

Käytiin Pariisissa kun olin 19 ja isäni 51. Isääni luultiin miesystäväkseni ja minua puhuteltiin aina rouvaksi, ei neidiksi. Olimme mielestäni ikäisemme näköisiä, isäni harmaantunut ja silmälasipäinen, minä hoikka tyttö.

Vierailija
240/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kysyi että minkä ikäinen olinkaan. Vastasin että 40, johon hän sanoi että ai olenkin niin nuori, hän luuli että olen lähemmäs 50. Omituisinta tässä oli että kyseinen nainen, alle 30v, oli pyytänyt minua treffeille ja hänen eksänsä oikeasti oli lähemmäs 50...

Edellinen vastaavan ikäinen treffikumppani luuli että olemme samanikäisiä, eli ilmeisesti iän arviointi ei ole naisten vahvuus :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi