Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hävitätte kelan kirjeet yms. joissa on hetu ja muita henkilökihtaisia tietoja?

Vierailija
12.06.2020 |

Ei ole uunia jossa polttaa tai silppuria jossa tuhota. Jatkanko vaan arkaluontoisten kohtien pikkuriikkisiksi paloiksi leikkelyä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperisilppuri ei paljoa maksa

Vierailija
2/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunanpesässä poltan. Silppurin saa kirjakaupasta parillakympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän leivinuuniin sytykkeeksi

Vierailija
4/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin henkilötiedot sisältävän kohdan irti, silppuan pieniksi paloiksi ja ripottelen roskikseen.

Jos joku haluaa ne roskiksesta kaivaa ja yhdistellä niin sitten käyköön niin.

Vierailija
5/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpäriin ja vettä päälle. Tai lavuaariin. Hetken päästä niitä voi hajottaa pienemmäksi, ihan vaikka kunnon paperimassaksi jos mieli tekee, ja puristella palloiksi. Sitten ihan tavalliseen roskiin. Silppurikin minulla on, mutta ensinnäkin se silppu vie roskiksessa järjettömästi tilaa ja lisäksi vielä pölyää ympäriinsä kun silppuria tyhjentää.

Vierailija
6/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmat määrät voi laittaa pariksi päiväksi ämpäriin likoamaan ja sen jälkeen muussata hienoksi paperimössöksi. Lämmin vesi vauhdittaa pehmenemistä. Lopuksi tarkistaa vielä että kaikki on muussaantunut, ja sitten vain valuttaa vedet pois.

Vierailija
7/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin palasiksi ja jaan palaset useampaan roskikseen.

Vierailija
8/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten vissiin uskalla missään kaupassa, virastossa tai maan rajalla näyttää henkkareita? Siinähän se teidän arvokas hetu tulisi toisten tietoon.

Vierailija
9/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin ne silpuksi ja vedän vessanpöntöstä, eikä se pönttö tukkoon mene vaikka noin tekeekin, olen jo vuosia tehnyt noin

Vierailija
10/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuremmat määrät voi laittaa pariksi päiväksi ämpäriin likoamaan ja sen jälkeen muussata hienoksi paperimössöksi. Lämmin vesi vauhdittaa pehmenemistä. Lopuksi tarkistaa vielä että kaikki on muussaantunut, ja sitten vain valuttaa vedet pois.

Vaikeaa on eläminen joillakin.

Vierailija
11/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin mitään koska ne menee paperinkeräykseen ja ei kukaan etsi mitään paperiroskiksesta.

Vierailija
12/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dogelle. Ei ole edes haitallista, kun sekottaa koiran ruokiin. Kuidun lähde.

Vierailija
13/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämpäriin ja vettä päälle. Tai lavuaariin. Hetken päästä niitä voi hajottaa pienemmäksi, ihan vaikka kunnon paperimassaksi jos mieli tekee, ja puristella palloiksi. Sitten ihan tavalliseen roskiin. Silppurikin minulla on, mutta ensinnäkin se silppu vie roskiksessa järjettömästi tilaa ja lisäksi vielä pölyää ympäriinsä kun silppuria tyhjentää.

Panet silppuriin roskapussin ja viet silpun paperinkeräykseen. Pussin panet takaisin silppurin alle, ei pölise eikä vie tilaa roskiksesta.

Mä silppuan kaiken arkaluontoisen. Helpoimmin identiteettivarkaus käy penkomalla jätesäiliöt ja keräyspaperilootat. Ihan suotta pelkäätte digivarasta, jos ette paperienne tietosuojasta piittaa.

Vierailija
14/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Revin ne silpuksi ja vedän vessanpöntöstä, eikä se pönttö tukkoon mene vaikka noin tekeekin, olen jo vuosia tehnyt noin

Asut kerrostalossa, rivitalossa. Niin joltain muulta voi mennä pönttö tukkoon ja kakkavedet tulla ylös.

Vierailija
15/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin mitään koska ne menee paperinkeräykseen ja ei kukaan etsi mitään paperiroskiksesta.

Yllätys...

"...mySafetyn toimitusjohtaja Niclas Fagerlund.

Fagerlundin mukaan kolmasosa identiteettivarkauden uhreista ei tiedä, miten tiedot on varastettu. Hän toteaa, että yleisimmin tiedot viedään netistä, mutta myös avoimeen paperinkeräyslaatikkoon heitettävät dokumentit kuten tiliotteet ja laskut ovat henkilötietojen kalasteluun otollista materiaalia."

https://www.iltalehti.fi/digi/a/201705312200174344

Vierailija
16/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipussi on kätevämpi. Paperit sinne, vettä päälle ja vaikka keittiön altaaseen yöksi, siltä varalta, että pussi vuotaa. Aamulla pari reikää pussin pohjaan ja vesi puristetaan pois kunnolla. Ei pysty kukaan lukemaan tietoja tuon käsittelyn jälkeen. Sitten vaan sekaroskikseen.

Vierailija
17/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut kerrostalossa, rivitalossa. Niin joltain muulta voi mennä pönttö tukkoon ja kakkavedet tulla ylös.

Voipi mennä omakotitalossakin ja itse rassaat sen tukoksen sitten 😂

Eikä paljon naurata sekään, jos viemäriverkoston pumppu tukkeentuu ja paskavedet tulvivat lattiakaivosta ylös.

Vierailija
18/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppurin saa alle 20 eurolla. Huomattavan pieni investointi omaan turvallisuuteen.

Putkimiehen keikka on alkaen 60 €/tunti.

Vierailija
19/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teille tulee tällaista postia että silppuri kannattaisi sen takia ostaa?

Itse revin sen osan missä nää tiedot on ja laitan sekajätteeseen.

Vierailija
20/33 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien töihin tietosuojaroskikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän