Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko huonokäytöksisen lapsen jättää ilman lahjoja?

Vierailija
24.12.2024 |

Kasa lahjoja olisi kyllä valmiina, mutta lapsi on kiukutellut koko päivän. Onko kukaan jättänyt lahjat antamatta ja antanut esim. myöhemmin vai onko liian julmaa? Vähensin jo yhden lahjan annettavaksi syntymäpäivänä ihan kiukuttelun vuoksi.

Onko muilla käynyt sama mielessä?

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt vaan ne lahjat. Sitä jännittää.

Vierailija
2/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi, myös huonokäytöksiset aikuiset. Tiiän muutaman. Eikä se riitä, et o vaan suurimman osan vuodesta kunnolla, vaan pitää olla koko vuoden täysin kiltti muita kohtaan. Eikä suurin osa lapsista edes tarvitse mitään joululahjoja, jos eivät itsekään osta niitä kellekään esim vanhemmilleen. Ite en ole saanu mun 3:lta siskon pojalta ikinä yhtään joululahjaa, siis itse ostamaa. Ja ite ne vaatii ties mitä tarpeetonta krääsää........ja yhdelle ei kelvannut edes saippua !! Se, jos mikä, suututti, mut pidin asian omana tietonani. Ku ei oo varaa ostaa niille mitään kallista.......se ei vaadi isoja summia, jos ostaa edes halpis deodorantin. Mulle sellainen käy ihan hyvin, mä en nyt niinkään piittaa siitä, mitä se o maksanut ja merkkiä. Ja tää, jolle ostin viime vuonna sen saippuan, sattuu oleen vieläpä vammainen juuri 19-v täyttänyt nuori. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi ja pitääkin! Oppiihan olemaan.

Vierailija
4/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti huonokäytöksisille on annettu lahjaksi joko risuja tai vyö.

Vierailija
5/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Hän rupeaa käyttäytymään paremmin heti, kun huomaa jääneensä ilman joululahjoja.

Vierailija
6/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna nyt vaan ne lahjat. Sitä jännittää.

Eikä jännitä vaan on itsekäs ja kiittämätön minäminäminä nykypenska. Pettymyksen tunteita täytyy tuottaa lapsille. 

Vierailija
7/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokäytöksinen, no ei se mitään auta jos jätät olman lahjoja. Anna lahjat ja se paiskii ne kuitenkin sinne ja tänne jos ei ole mieleisiä. Älä välitä siitä, vaan tee hyvää jouluruokaa.

Vierailija
8/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Hän rupeaa käyttäytymään paremmin heti, kun huomaa jääneensä ilman joululahjoja.

/s

Vierailija
9/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole oikea hetki ja aika rangaista lasta. Lapset nyt kiukuttelee välillä. Kuuluu kasvamiseen. Juttele lapsen kanssa.

Vierailija
10/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika trauma jäisi

Vierailija
11/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla päässä vikaa, jos tämä maailma ei kiukuta.

Vierailija
12/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu huonokäytöksiä sukulaisia tai lapsia.

Saan olla parhaassa seurassa yksin! Siitä saatte. Pysykää poissa!

Vierailija
13/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oireilee huonosta kohtelusta. Ei saa läsnäoloa tai tule kuulluksi. Ei läheisyyttä, eikä rakkautta. Vanhempien peiliin katsomisen paikka. Kaikelle käytökselle on syynsä ja aika ilmiselvää jos vielä jouluna uhkaillaan viedä lahjat. Kuka vanhempi voi tehdä sellasta? Henkistä väkivaltaa

Vierailija
14/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos panisit lahjojen saamisen ehdoksi anteeksi pyytämisen? Kävisi rangaistuksesta ja menis vähän oppia samalla.

Vierailija
15/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin silloin kun minä olin lapsi, niin minut ja veli jätettiin yhtenä jouluna ilman lahjoja. Sanottiin, että Joulupukki tuo lahjoja vain kilteille lapsille, mutta me olimme olleet tuhmia. Muistaakseni minä olin 10v ja veli 8v. Myöhemmin sain selväksi, että lahjoja oli ostettu, mutta ne oli heitetty roskiin.

Vierailija
16/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki tuo risuja

Vierailija
17/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi oireilee huonosta kohtelusta. Ei saa läsnäoloa tai tule kuulluksi. Ei läheisyyttä, eikä rakkautta. Vanhempien peiliin katsomisen paikka. Kaikelle käytökselle on syynsä ja aika ilmiselvää jos vielä jouluna uhkaillaan viedä lahjat. Kuka vanhempi voi tehdä sellasta? Henkistä väkivaltaa

Sama. Kyllä vanhemmasta kertoo jo tuo kysymys. Lapsilla on kiukkupäiviä ihan kuin aikuisillakin kun tuntuu ett kaikki menee pieleen. Onko jo aamusta perheessänne riidelty ja tiuskittu niin puolisoiden kesken kuin lapsillekin. Ei ihme jos lastakin jo riepoo. 

Vierailija
18/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukka jonka lehmä kesällä söi. 

Minä kuulin haistattelua, homottelua ja v sanaa teiniltä tänään jo ennen joulurauhan julistusta. Ainoa mitä häneltä pyydettiin, ettei kiroile tänään. No ei onnistunut. 

Ja sinun mielestä on vanhempien vika. Ei ne kuule lapset ja etenkään teinit jossain pussissa elä, vaan muualtakin voi se paha mieli tulla kuin vanhempien aiheuttamana. Jessus sentään sun kanssasi. Toivottavasti et ole meidän seinänaapuri? Tule vielä paijaamaan "väärinymmärretyn" teinin päätä, kun äiti kehtasi pyytää olemaan kiroilematta ja räyhäämättä jouluaattona. 

Niin ap, ymmärrän tunteesi ihan tasan. Kyllä toi sama kävi mielessä. Täällä joulu pääsi jatkumaan kun teini vähän rauhoittui, parin tunnin päästä ymmärsi jo olla pahoillaan. 

-
19/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan ne lahjat. Jouluaatto on niin jännitystä täynnä, että onkohan saanut nukutuksikaan.  Joulu ei ole rangaistusten jakoaikaa.

Vierailija
20/197 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jännittää. Anna yksi lahja jo etukäteen (joku millä tiedät innostuvan leikkimään). Hyvin yleinen toimintamalli.