Kovat on keskiarvorajat
Ressuun tänä keväänä 9,69 ja Norssiin (Ratakadun) 9,5 ja Viikin hieman matalampi. Nousi tuo Ressun raja keväästä-17 (9,42) jolloin omalla lapsellani asia oli ajankohtainen.
Kommentit (1531)
Voi tehdä vertailevaa tutkimusta miten kirjoitettu minäkin vuonna ympäri Suomen yotilastot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norsseissa opettajat saavat parempaa palkkaa kuin esim. kuntien kouluissa. Lisäksi lukioissa, ainakin Helsingin ns. ykkösnorssin ja Viikin norssin, oppilasaines on lähtökohtaisesti motivoitunutta.
Kovan keskiarvovaatimuksen takia käkkäräpäitä ei näy lainkaan.
Kyllä kovien keskiarvojen lukioissa on paljonkin ulkomaalaistaustaisia. Mm. minun kaksi adoptiolastani on käyneet huippukoulut. Ja siellä ns "suomalaisten nimien" takana on virolaisia, venäläisiä ja paljon sellaisia joilla toinen vanhempi on ulkomaalainen.
katoin että Suomi toisena kielenä Ressussa, 10 kirjoitti tänävuonna ja Hgin kielilukiossa 34
Vierailija kirjoitti:
Edelleen lukiotodistuksella ei mitään tee. Yliopistoihin voi päästä pelkällä pääsykokeella ja M:n matikalla moneen paikkaan suoraan sisään. Älä stressaa.
Vai oliko tarkoitus, että sun lapset parempia? No sanotan näin, että itse en kehtaisi lukion nimellä juppailla (merkitsemätöntä).
nimenomaan lukiotodistuksella tekee pääsee suoraan opiskelemaan jos tarpeeksi älliä ja voi olla muutama exemia
Itse olen mennyt ala-asteen lopusta lähtien mennyt noin tunninmatkan kouluun, koska on pakko asun pienessä kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lukioissa saisi myös olla koulupiiri, ja siihen oman piirin lukioon hakiessa saisi esim 0.5 lisää omaan keskiarvoon tms. Muuallekin voisi toki hakea, mutta oman alueen nuoria suosittaisiin.
Ihan älytöntä vaikka pk-seudulla matkustella ristiin rastiin, kun kaikki lukiot kuitenkin ovat oikein hyviä.
Älyttömyyden taakan kantaa hakija eikä kukaan pakota hakemaan kauempana olevaan eliittilukioon. Ei asuinpaikasta voi antaa lisäpisteitä. Se asettaa eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan.
Eriarvoista on myös se jos ulkopaikkakuntalainen voi hakea lukioon helsinkiin. Yliopistoto on erikseen mutta lukio on vielä peruskoulun jatke. Se on helsinkiläisenäkin kummallista olla vähemmistössä oman kaupungin koulussa samalla kun onat kaverit joutuu toisiin lukioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lukioissa saisi myös olla koulupiiri, ja siihen oman piirin lukioon hakiessa saisi esim 0.5 lisää omaan keskiarvoon tms. Muuallekin voisi toki hakea, mutta oman alueen nuoria suosittaisiin.
Ihan älytöntä vaikka pk-seudulla matkustella ristiin rastiin, kun kaikki lukiot kuitenkin ovat oikein hyviä.
Samaa mieltä. Lukion aloittavat ovat kuitenkin alaikäisiä nuoria, joiden ei kuuluisi joutua käyttämään aamuisin ja iltapäivisin tunti/suunta koulumatkoihin, esim. helsinkiläinen 8-tason oppilas joka saa lukiopaikan vain Vantaalta. Ja vain sen takia, että jonkun kehyskunnassa asuvan 10-tytön pitää pakkomielteisesti päästä Helsingin keskustan lukioon.
No, juu, tämä on selvä epäkohta. Aikoinaan pääsi Hkissä lukioon helposti vähän päälle kasin keskiarvolla.
Skidisti huvittaa. Oma päästötodistus oli 7.2. Ei kai sillä olisi edes 1990 päässy mihinkään. Yli 100ke vuositulot on kuitenkin paremmat kuin monella "eliitti" lukion käyneellä. Ei voi yleistää, mutta ei maailma lopu huonoon päättötodistukseen.
Me on ajateltu niin että kun kerran Helsingissä asutaan, pannaan sitten lapset parhaisiin kouluihin mitä täällä on.
Ovat lukeneet runsaasti kieliä kun kerran täällä se mahdollista on ja kuopus kuvispainotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norsseissa opettajat saavat parempaa palkkaa kuin esim. kuntien kouluissa. Lisäksi lukioissa, ainakin Helsingin ns. ykkösnorssin ja Viikin norssin, oppilasaines on lähtökohtaisesti motivoitunutta.
Kovan keskiarvovaatimuksen takia käkkäräpäitä ei näy lainkaan.
Kyllä kovien keskiarvojen lukioissa on paljonkin ulkomaalaistaustaisia. Mm. minun kaksi adoptiolastani on käyneet huippukoulut. Ja siellä ns "suomalaisten nimien" takana on virolaisia, venäläisiä ja paljon sellaisia joilla toinen vanhempi on ulkomaalainen.
katoin että Suomi toisena kielenä Ressussa, 10 kirjoitti tänävuonna ja Hgin kielilukiossa 34
Ressussa on aina ollut paljon mm. diplomaattien ja yritysjohtajien/asiantuntijoiden lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen lukiotodistuksella ei mitään tee. Yliopistoihin voi päästä pelkällä pääsykokeella ja M:n matikalla moneen paikkaan suoraan sisään. Älä stressaa.
Vai oliko tarkoitus, että sun lapset parempia? No sanotan näin, että itse en kehtaisi lukion nimellä juppailla (merkitsemätöntä).
nimenomaan lukiotodistuksella tekee pääsee suoraan opiskelemaan jos tarpeeksi älliä ja voi olla muutama exemia
Lukion päättötodistuksella ei haeta mihinkään vaan haku tapahtuu ylioppilastodistuksella siinä olet oikessa että jos siellä on ns oikeista aineista ne L:t ja M:t. niin tiettyihin tiedekuntiin pääsee suoraan sisään.
Kaikki alle 9.8 keskiarvolla on täysiä luusereita ja tyhmiä tyhjäpäitä. Ei niitä mihinkään pitäisi päästääkään. Onneksi näin. Saa älyköt pitää koulunsa jatkossa omanaan.
Yliopistossa noilla keskiarvoilla ei ole mitään käyttöä. Ei ole tae menestyksestä yliopisto-opiskeluissa. Sanoisinpa, että enemmän on haittaa, koska luulee osaavansa opiskella mutta samat metodit ei toimi huoipputason opiskelussa vaikka lukiossa toimisikin.
Vierailija kirjoitti:
Skidisti huvittaa. Oma päästötodistus oli 7.2. Ei kai sillä olisi edes 1990 päässy mihinkään. Yli 100ke vuositulot on kuitenkin paremmat kuin monella "eliitti" lukion käyneellä. Ei voi yleistää, mutta ei maailma lopu huonoon päättötodistukseen.
7,2 keskiarvolla ei ehkä ymmärrä, että suurimmalle osalle eliittilukion valinta ja yleisesti opiskelun ykköstarkoitus ei ole tienata mahdollisimman paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 9.8 keskiarvolla on täysiä luusereita ja tyhmiä tyhjäpäitä. Ei niitä mihinkään pitäisi päästääkään. Onneksi näin. Saa älyköt pitää koulunsa jatkossa omanaan.
No minä menin maakunnassa lukioon 7,1 keskiarvolla, kirjoitin e:n paperit, niin vain tuli dippainssi. Pelkkää nousukiitoa siis.
Itse muinoin pääsin lukioon, matikkapainotteiselle luokalle, noin kasin keskiarvolla. Koulu oli asuinalueellamme. Ja mitä minusta tuli kasin keskiarvolla? Kävin kauppakorkean, samalla kävin töissä, ja sen jälkeen olen johtanut kansainvälisiä yrityksiä menestyksellä. Eli tuo keskiarvo on ihan väärä mittari jatko-opintoihin. Joku psykologinen testi olisi parempi!
Vierailija kirjoitti:
Skidisti huvittaa. Oma päästötodistus oli 7.2. Ei kai sillä olisi edes 1990 päässy mihinkään. Yli 100ke vuositulot on kuitenkin paremmat kuin monella "eliitti" lukion käyneellä. Ei voi yleistää, mutta ei maailma lopu huonoon päättötodistukseen.[/quote
Snadisti ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukion päättötodistus ja ylioppilastodistus ovat kaksi eri asiaa. Edellistä ei kysytä missään, jälkimmäisellä voi päästä suoraan yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukion päättötodistus ja ylioppilastodistus ovat kaksi eri asiaa. Edellistä ei kysytä missään, jälkimmäisellä voi päästä suoraan yliopistoon.
Itse asiassa sitä päättötodistusta kysytään monessa ulkomaisessa yliopistossa.
Peruskoulun päättötodistus on Suomessa elintärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Anna lukiolaisen ja perheen tehdä valinta.
Tyypillistä vihervasemmiston "me tiedämme paremmin ja olemme muuten niitä parempia ihmisiä" -asennevamma