Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 43 vuotias nainen, enkä ole kokenut ikinä seksuaalista ahdistelua tai sukupuolisyrjintää

Vierailija
12.06.2020 |

Olenko kummajainen?

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ahdisteltu ensimmäisen kerran ollessani viisivuotias. Kun olin 11 minulle on tarjottu seksiä. Baarissa minua on yritetty repiä väkisin mukaan "jatkoille", purtu kaulaan, suudeltu väkisin yms. Juuri viime viikolla joku mies yritti keskellä arkipäivää päästä väkisin mukaan asunnolleni eikä meinannut millään ottaa kieltävää vastaustani tosissaan.

Olet onnekas ap.

Klassikko. Nainen kertoo kuinka seksikäs ja ihana on kun kaikki ahdistelee ja kaikki tietää että ap:n ”onni” on siis sitä että on ruma.

Vierailija
142/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä ahdistelua en ole onneksi joutunut kokemaan pitkään aikaan. Nuorempana kävi muun muassa sitä, että baarissa jotkut miehet ahdistivat ns. Nurkkaan eivätkä päästäneet pois tilanteesta, koska halusivat ”vain jutella”. Pari kertaa myös käynyt niin, että bussissa vieressä istuva mies on laittanut käden reidelle. On seurailtu illalla jne. Onneksi ei tosin mitään vakavampaa ole koskaan käynyt. Nyt olen kolmekymppinen nainen johtoasemassa. Jos ei nyt päivittäin niin viikottain osaamistani kyseenalaistetaan eikä sanomisiani oteta vakavasti. Naisena saan jatkuvasti todistella itseäni ja töissä pitää olla tietty ”bosslady” rooli päällä, jotta minut otetaan vakavasti. Välillä tuntuu, että johtajanaisena kunnioitusta saa vain jos on hirveä bitch, mutta kuka nyt semmoinen haluaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -75. Kehityin tosi vahrain. Äijiä oli kimpussa vaikka olin esim vasta 11. Teininä vain kävelin kotiin, niin auto hidasti vierellä ja mies huuteli mukaansa. Ja muistutan, etrei ollut olemassakaan herutusvaatteita vaan oli Anttilan farkut ja Seppälän college.

Tet -harjoittelussa Sokoksella puristeltiin. Nuorena baarista kävellessä autosta huutelua, joku seuraa perässä yms.

Yläasteella ja lukiossa jotkut miesopet.

Reilu parikymppisenä olin kaupassa myyjänä. Useilta miehiltä vihjailuja ja limaista tuijottelua.

Markkinoilla torimyyjä kysyy, paljollako teet illan miesporukalle. Ja korostan taas, että vaatteina farkut, anorakki ja reppu selässä.

Hehheh ”parikymppisenä miehiltä ehdottelua”. Tiedätkö, se kuuluu pariutumiseen että ehdotellaan.

Vierailija
144/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen kolmekymppinen nainen johtoasemassa. Jos ei nyt päivittäin niin viikottain osaamistani kyseenalaistetaan eikä sanomisiani oteta vakavasti. Naisena saan jatkuvasti todistella itseäni ja töissä pitää olla tietty ”bosslady” rooli päällä, jotta minut otetaan vakavasti. Välillä tuntuu, että johtajanaisena kunnioitusta saa vain jos on hirveä bitch, mutta kuka nyt semmoinen haluaa olla.

Tuo on kyllä hyvin totta.

Vierailija
145/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku just teki 430-sivuisen "tutkimuksen", jossa väitti että vanha sanonta kuuluu niin, että vain rumat naiset kokee tulleensa ahdistelluksi, kauniit naiset ei koskaan. 

Tästä voimme päätellä, että aloittaja on vain niin kaunis nainen, ettei sitä ole ahdisteltu.

Viittaatko velvoitetyöllistetyn håmån pamflettiin, jossa on lähteenä käytetty mm. Aku Ankkaa? Håmåhan toki naisten kokemasta tietää enemmän kuin naiset itse 😂

Tämän "ajatuspajan" "kirjaan", jossa ei ole ajateltu ja jota ajatuspajan älyköt eivät ole osanneet lukea? Jolla lähtee valtionapu lainvastaisten väitteiden vuoksi? PS-Jugend jo hakeutui konkurssiin.

Millähän logiikalla muuten nainen haluaisi tulla ahdistelluksi jos on kaunis? Millä logiikalla ruma kokisi saman epämiellyttävänä?

En pääse tuohon ajatukseen kiinni, mutta sen taustalla väittäjä itse myöntää, että KAIKKIA NAISIA ahdistellaan.

Katsokaa Areenasta Tottumiskysymys. Ahdistelu on niin yleistä, että siihen turtuu ja lakkaa huomaamasta. Kenen muun etu se on kuin näiden ahdistelevien oman elämänsä Epsteinien?

Vierailija
146/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan sun kannattanut pyrkiä elämässäsi muuhunkin kuin S-Marketin kassaksi?

Veikkaan, ettei Tarja Halonenkaan ole kokenut ahdistelua, ainakaan aikuisiällä.

Veikkaan että nimenomaan Tarja Halonen on kokenut ahdistelua aikuisiällä.

Ahdistelussa on kyse vallankäytöstä ja hyvin monia miehiä on suututtanut, että Tarja Halonen pääsi presidentiksi asti ja rikkoi lasikaton. Juuri sellaisia naisia ahdistellaan, jotka uhkaavat miesten valta-asemia. Ahdistelu on aivan eri asia kuin iskeminen, eikä se liity millään lailla ulkonäköön tai kiinnostukseen.

Vierailija
147/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorempana olen kokenut "seksuaalista ahdistelua" lähinnä ravintoloissa humalaisilta miehiltä. On saatettu tulla iholle ja läpsitty takapuolta ohi mennen jne.  En ole tätä kokenut koskaan minään... Lähinnä tokaissut läpsyttelijälle, painu v*******n... ja jatkanut iltaa kuin mitää ei olisi tapahtunut.... Tällaista tapahtyy yökerhoissa paljon ja naiset harrastavat ihan samaa.... 

Toisaaltaa sukupuolisyrjintään en ole koko 33v elämäni aikana törmännyt...

Olin lapsena poikamainen, en tykännyt leikkiä nukeilla vaan kiipeilin puissa ja leikin pihan poikien kanssa poliisia ja rosvoa... Kotiin menin aina vaatteet likaisena jne... Kukaan ei koskaan sanonut ettenkö voisi käyttäytyä kuten käyttäydyin, sen takia, että olin tyttö... 

Kotona myös vanhemmat jakoivat hommat osaamisen perusteella.... ei äitistä olisi ollut korjaamaan autoa tai isästä pesemään pyykkiä.... auto olisi hajonnut ja vaatteet olisivat olleet pilalla.... 

Työelämässä sukupuolella ei ole ikinä ollut mitään merkitystä.... Eikä mieleen tule, että joku tuttu olisi tällaisesta koskaan puhunut.... 

Itse olen myös sellainen etten hyväksy minkään näköistä toisen ihmisen alistamista. Ja mua ei kuukaan alista oman tahtonsa mukaan. En voisi ikinä seurustella sellaisen miehen kanssa, joka vaatii mua tekemään ruokaa, siivomaan ja pesemään pyykkiä sen takia, että kuuluun mun hommiini, koska olen nainen.  Tällaisia miehiä on nykyään onneksi hyvin vähän. En myöskään jaksa kuunnella naisia, jotka alistuvat tällaiseen.... Ovat sovinistin kanssa naimisissa, nyrkin ja hellan välissä. Itse en jotenkaan ymmärrä sitä, että joku rakastaa k***päätä ja elää tämän pillin mukaan... Mun tunteet kuolee k***päisyydestä... 

Vierailija
148/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voi olla trolli tai provo.

Vaikea uskoa, että joku nainen ei olisi kokenut koskaan seksuaalista ahdistelua.

Syrjintää voi olla vaikeampi huomata, sillä se voi olla vain sitä että jätetään kutsumatta, ylennys jää saamaatta tai ei huomioida omaa puheenvuoroa kokouksessa ja toinen varasta idean itselleen. Eli hienovaraista ja sellaista, että siitä on vaikea jäädä kiinni tai edes todistaa mitenkään.

Itse olen työelämässä kokenut täysin avointa syrjintää rakennusalalla, jossa sitä ei edes yritetä peitellä mitenkään. Ainakin omat silmät aukeni! Sitä ennen olin itsekin naiivi ja kuvittelin, että tasa-arvo on jo täällä. Jossain näennäisen tasa-arvoisilla valkokaulusaloilla syrjintä piilotetaan paremmin.

Itse olen kokenut ahdistelua ensimmäisen kerran höröhampaisena 12-vuotiaana enkä todellakaan ollut mikään sievä lapsi. Ahdistelu ei ole ulkonäöstä kiinni.

Vierailija
149/149 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olet kokenut, et vain ole tajunnut niin tapahtuneen.

Niin. En ole ap mutta kommentoin. Eikö kohteen tekemä tulkintavasta tee siitä sukupuolista syrjintää? Jos en koe sitä siksi niin se on jotain muuta.