Olen 43 vuotias nainen, enkä ole kokenut ikinä seksuaalista ahdistelua tai sukupuolisyrjintää
Kommentit (149)
Varmasti olet kokenut, et vain ole tajunnut niin tapahtuneen.
Niin siis toivotko, että sinua olisi joskus ahdisteltu seksuaalisesti?
Mulla on muutama tuttu, jotka myös toistelee tätä samaa. Eihän siinä mitään, ollaa onnellisia (itseeni on käyty ihan fyysisesti käsiksi) mutta miksi se pitää usein ilmaista tavalla, joka antaa ymmärtää, että me muut kuvittelemme tai keksimme asioita?
Sinä vain olet sitten täysin seksitön ja ruma tai jotain tuollaista. En tiedä.
Ei ole mahdollista olla nainen ja väittää ettei ole kokenut syrjintää sukupuolen vuoksi, kun syrjintä on rakenteissa. Vai asusteletko kuussa?
Jännä, minä olen pian 56 ja ahdistelua olen todellakin kokenut, nyt vanhemmiten tosin huomattavasti vähemmän - se on näitä ikääntymisen harvoja hyviä puolia.
Syrjintää olen huomannut siinä, että sanojani ei aina uskota vaikka puhun ammattini edustajana. Kun mies sanoo saman asian, niin johan menee perille.
Voi olla että jos olisin kunnianhimoinen ja pyrkinyt urallani ylöspäin, olisin huomannut muutakin.
Se että joku yksilö ei huomaa noita, vaan löllöttää tyytyväisenä, ei tee asioita olemattomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama tuttu, jotka myös toistelee tätä samaa. Eihän siinä mitään, ollaa onnellisia (itseeni on käyty ihan fyysisesti käsiksi) mutta miksi se pitää usein ilmaista tavalla, joka antaa ymmärtää, että me muut kuvittelemme tai keksimme asioita?
Millä tavalla ap ilmaisi että muut kuvittelevat ja keksivät? En löytänyt aloituksesta sanaakaan, joka vihjaisi tästä. Eli koko vihjailu on sinun omassa päässäsi.
Joku just teki 430-sivuisen "tutkimuksen", jossa väitti että vanha sanonta kuuluu niin, että vain rumat naiset kokee tulleensa ahdistelluksi, kauniit naiset ei koskaan.
Tästä voimme päätellä, että aloittaja on vain niin kaunis nainen, ettei sitä ole ahdisteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ap ilmaisi että muut kuvittelevat ja keksivät? En löytänyt aloituksesta sanaakaan, joka vihjaisi tästä. Eli koko vihjailu on sinun omassa päässäsi.
Missä viittaan aloittajaan?
Onneksi olkoon. Kyse on kuitenkin rakenteellisesta syrjinnästä. Se, että et olet huomannut kohtaamasi syrjintää tai ehkä synnyit miehen kehossa ei tarkoita sitä, etteikö yhteiskunna sorra naisia.
Olen 61 ja kerran on työpaikalla nuorena eräs tollo mies taputellut pyllylle. Teki sitä kuulemma muillekin. Marssn samanten toimitusjohtajan huoneeseen ja kerroin asiasta. Mies sai vakavan varoituksen, minä sain ylimääräisen palkan. Ei taputellut enää ketään.
Voihan sitä aina kikatella tai uhriutua, voi myös tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Joku just teki 430-sivuisen "tutkimuksen", jossa väitti että vanha sanonta kuuluu niin, että vain rumat naiset kokee tulleensa ahdistelluksi, kauniit naiset ei koskaan.
Tästä voimme päätellä, että aloittaja on vain niin kaunis nainen, ettei sitä ole ahdisteltu.
Olin parikymppisenä niin kaunis, että miehet kävelivät useammin kuin kerran päin seinää mut nähtyään ja voin kertoa, että tulin kyllä ahdistelluksi. Joiltain miehiltä napsahti selvästi joku esto pois päästä kun he näkivät minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vain olet sitten täysin seksitön ja ruma tai jotain tuollaista. En tiedä.
Ja arvasin että kanssasisaret tulevat heti nokkimaan tämänkin aloittajan kun ei vahvista heidän uhritodellisuuttaan.
Pakkohan sitä on olla todella näkymätön tai vastenmielinen jos ei ikinä ole kokenut. Minua on ahdisteltu kymmeniä kertoja elämäni aikana. Käyty päälle kadulla keskellä päivää, käyty käsiksi ja kaivettu haarojen väliä bussissa keskellä kirkasta päivää kun olin teni-ikäinen. On ehdotettu seksiä, tarjouduttu maksamaan siitä, puristeltu ja kopeloita ja sitten huoriteltu kun en lähde mukaan. Jotkut ystävällisesti haluaa vain halata ja sanoa, että olen upea ja kaunis nainen tai sanoo suoraan, että olen seksikäs. Tuollainen ei ole ahdistelua. Kyllä minua saa halata tuntematonkin mies jos se päivää ilahduttaa. Pitää vaan jotkut tavat olla ihmisellä. Mutta jos ei ikinä ole kokenut niin kyllä sitten on ulkonäkö sellainen, että ei kukaan halua koskea.
Eise todista, että sitä ei tapahdu. Itse olen kokonut seksuaalista häirintää , ihan takapuolen ja jalkovälin kopelointia keskllä kirkasta päivää kaupungin pääkaduilla.
Oliskohan sun kannattanut pyrkiä elämässäsi muuhunkin kuin S-Marketin kassaksi?
On hiukan tulkinnallista, mitä pitää seksuaalisena ahdisteluna. Minä en pidä baarivonkausta sellaisena, jos uskoo kuitenkin eitä. Perään on vihellelty kaduilla ja torvea töötätty eikä sekään mielestäni ole ahdistelua eli en koe sitä ongelmaksi. Vähän kiusalliselta se nuorena tuntui kyllä mutta ei jäänyt ahdistamaan.
15-vuotiaana minua haukuttiin koulussa laudaksi ja se tuntui pahalta ja sitä mietin paljon jälkeenpäin. Ehkä kyse oli kuitenkin enemmän koulukiusaamisesta, olin koulukiusattu muutenkin.
23-vuotiaana kesätyöpaikallani nelikymppinen mies ahdisteli. Olin liian nuori ja arka puuttuakseni muuten kuin poistumalla tilanteista ja välttelemällä jäämistä kaksin. En tiedä, kenelle olisin voinut edes kertoa, työpaikalla kaikki muut olivat miehiä ja kavereita keskenään.
Muutamia vuosia myöhemmin eräs asiakas läpsäisi pyllylle ja siitä nostin metelin ja sain anteeksipyynnön.
Toinen asiakas taas ei suostunut kättelemään minua, koska olin nainen ja naureskeli ja yritti flirttailla ja samalla mitätöidä sanomisiani . Siihen ei puututtu, kun oli kyse ei-suomalaisesta ja siihen aikaan sillä kortilla pääsi vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista olla nainen ja väittää ettei ole kokenut syrjintää sukupuolen vuoksi, kun syrjintä on rakenteissa. Vai asusteletko kuussa?
Ilmeisesti sitten en ole ollut oikeanlaisissa "rakenteissa" kun minuakaan ei ole naisena kyllä syrjitty mitenkään.
Tokiaakn en väitä etteikö syrjiviä rakenteita olisi tai että ketään ei olisi syrjitty. Mutta eivät ne "rakenteet" nyt kaikkia koko ajan syrji.
Sama. Tosin olen ruma ja tissitön joten täysin ilmaa miehille. N31