Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätättekö teinit näin kesälomalla?

Vierailija
11.06.2020 |

Itsellä alkaa työpäivä kääntyä jo ehtoopuolelle ja teini se vaan porskuttaa yöuniaan edelleen.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän. Joo, olen kamala äiti, mutta muuten rytmi on aivan päinvastainen kuin normaalisti. On sovittu, että kun me vanhemmat käymme töissä, niin valvoa saa enintään klo 23 asti (käytännössä 24) arkisin ja viikonloppuisin sitten niin pitkään kuin haluaa. Herätys on arkisin klo 9-10, viikonloppuna saa nukkua niin pitkään kuin haluaa. Sitten kun kaikilla on loma, niin saa valvoa ja nukkua oman halunsa mukaan.

Vierailija
2/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu, että laittaa kellon soimaan puol ysiks, joskus sovitusti voi nukkua pidempään, jos on jotain erityistä ollut illalla tms. Ja olen itse etätöissä kotona, mutta en halua herätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän, jos nukkuu vielä puoliltapäivin. Unirytmi kääntyy muuten tosi hankalaksi ihan jo ruoka-aikojenkin suhteen.

Vierailija
4/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini herää  kesätöihin klo 6:30. Ei tarvitse herätellä eikä käskeä nukkumaan.

Vierailija
5/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätän. Joo, olen kamala äiti, mutta muuten rytmi on aivan päinvastainen kuin normaalisti. On sovittu, että kun me vanhemmat käymme töissä, niin valvoa saa enintään klo 23 asti (käytännössä 24) arkisin ja viikonloppuisin sitten niin pitkään kuin haluaa. Herätys on arkisin klo 9-10, viikonloppuna saa nukkua niin pitkään kuin haluaa. Sitten kun kaikilla on loma, niin saa valvoa ja nukkua oman halunsa mukaan.

Juu. Olet kauhea ja perustelusi itsekäs.

Vierailija
6/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nekö muka myös nousee silloin kun käsketään? Meillä ei kyllä tapahtunut mitään vaikka kuinka olisi sovittu ja herätetty. Nyt kumpikin omillaan ja näyttävät heräävän kouluun ja töihin ihan hyvin vaikka pahimpina teini aikoina valvoivat koko yön ja nukkuivat päivät.

Vierailija
7/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit osaavat laittaa itse herätyskelloon herätyksen, jos heidän pitää herätä tiettyyn aikaan.

Vierailija
8/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. Nukun itsekin 15:een. Myös vanha äitini on aamuntorkku, hänelle ei saa koskaan soittaa ennen klo 12, vaikka on jo kasikymppinen. Me nukutaan pitkään koko suku ja valvotaan ja tehdään tärkeimmät jutut illalla ja yöllä.

Vierailija
9/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antaa tytön siksi nukkua, kun muistan itsekin kuinka uni maittoi teini-iässä. Mitä se haittaa, jos kesälomalla nukkuu niin paljon kuin sielu sietää. Äsken vein vielä valmiin aamupalankin sänkyyn sille, kun heräsi.

Vierailija
10/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sovittu, että laittaa kellon soimaan puol ysiks, joskus sovitusti voi nukkua pidempään, jos on jotain erityistä ollut illalla tms. Ja olen itse etätöissä kotona, mutta en halua herätellä.

Miksi ihmeessä lomalla pitää laittaa kello soimaan ja vielä 8.30?

Vierailija
11/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, kai nyt lomalla nukkua saa.

Vierailija
12/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini herää  kesätöihin klo 6:30. Ei tarvitse herätellä eikä käskeä nukkumaan.

Meillä 5.40. Ei ongelmaa illalla valvomisen suhteen 😀

Vierailija
13/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI. Nukun itsekin 15:een. Myös vanha äitini on aamuntorkku, hänelle ei saa koskaan soittaa ennen klo 12, vaikka on jo kasikymppinen. Me nukutaan pitkään koko suku ja valvotaan ja tehdään tärkeimmät jutut illalla ja yöllä.

Tästä tuli mieleen eräs vanhussukulaiseni, joka valitti, että riskiryhmien kauppa-aika on aamulla niin aikaisin. Hän valvoo sinne asti, käy kaupassa klo 7-8 ja menee sitten vasta nukkumaan! Luontaisen rytmi ei muutu koskaan.

Vierailija
14/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme diktaattoreja täällä. Teinillä on ansaittu kesäloma. Laittaako teini sinulle lomallani herätyksen klo 7 jottei pikkumamin rytmi mene sekaisin?

Vierailija
15/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä lomalaista. On raatanut koko kevään päästäkseen haluamaansa lukioon. Nyt saa rentoutua rauhassa. Yleensä hänellä on jotain menoa sovittu ja laittaa kellon soimaan. Joskus nukkuu yli puolenpäivän. Ei ole ongelma, koska ei melua öisin, vaikka valvoisi.

Vierailija
16/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kidutusta herättää kesken unien!

Vierailija
17/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta loman loppupuolella aletaan kääntelemään rytmiä. Muuten saa nukkua ihan vapaasti niin kuin tykkää. Joskus herää aikaisin ja nukkuu päikkärit, joskus nukkuu kahteentoista jne. Lomallahan se on parasta, että voi tehdä vapaasti mitä haluaa.

Myös kouluaikoina saa valvoa vapaasti, mutta yhtäkään poissaoloa nukkumisen takia en hyväksy, vaan kouluun mennään. Oppi kahdessa viikossa, että iltaisin pitää mennä ajoissa nukkumaan.

Vierailija
18/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näin kesäaikaan kaikki lapset kotona, myös 21-vuotias opiskelijaneito. Hän tietysti elää oman rytminsä mukaan, kesätyö seurakunnassa ja hevosharrastus pitävät huolen, että hän herää jo ennen viittä useimpina päivinä ja menee nukkumaan yhdeksältä. Usein hän nukkuukin tallilla.

Nuoremmilla 17- ja 14-vuotiailla herätys on klo 7.30 ja aamiainen klo 8. Nukkumaan mennään klo 23 viimeistään. Molemmilla tiukka opiskelu-ja harrastusohjelma myös kesällä ja riittävä uni on tarpeen.

Vierailija
19/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättelijöille tiedoksi, että vuorokaudessa on yhtä monta tuntia vaikka nukkuisi mihin aikaan. Ei aamulla valvominen ole sen ahkerampaa kuin illalla valvominen, eikä aamulla nukkuminen sen laiskempaa kuin illalla nukkuminen.

Vierailija
20/108 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä.

Meillä kukin nukkuu mitä nukkuu ja miten nukkuu, pääasia, että hoitaa hommansa. Kullakin on omat kotityönsä ja ne pitää tehdä tietyn vuorokauden aikana, muuten ei rahnaa heru. esim päivällinen pitää olla valmis kello 18.00, vuorossa oleva hoitaa itse aikataulutuksensa.

Tänään mä heräsin viimeisenä! Eli olen nyt 13.34 aamukahvilla, tuli pelattua aamu neljään. Mies oli herännyt ysin aikaan tekemään töitään, pari teiniä lähti kesäleiriä pitämään puoliltapäivin, yksi katselee leffaa ja vanhin meni aamuvuoroon.

N48