Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herätättekö teinit näin kesälomalla?

Vierailija
11.06.2020 |

Itsellä alkaa työpäivä kääntyä jo ehtoopuolelle ja teini se vaan porskuttaa yöuniaan edelleen.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nekö muka myös nousee silloin kun käsketään? Meillä ei kyllä tapahtunut mitään vaikka kuinka olisi sovittu ja herätetty. Nyt kumpikin omillaan ja näyttävät heräävän kouluun ja töihin ihan hyvin vaikka pahimpina teini aikoina valvoivat koko yön ja nukkuivat päivät.

Varmaan riippuu siitä, kuka ja miten ilmoittaa, että on aika herätä. Aina ei kevyt kehotus riitä.

Vierailija
102/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite, kun olin teini, niin yleensä heräsin automaattisesti siinä klo. 9-10 välillä. Yleensä ennen 9:ä. Vasta aikuisena oppi siihen, että mikäli ei mitään ole tiedossa, voi nukkua pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16-vuotias menee joka arkipäivä kuudeksi töihin, ja herää kauan ennen meitä aikuisia. Ei siis tarvitse herättää aamulla, eikä todellakaan tarvitse illalla komentaa nukkumaan. Sääliksi vähän käy, mutta itsepä halusi olla koko kesän töissä ja ansaita rahaa. 

Vierailija
104/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V...un kermaperseet. Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon turmioon vie. Herätätte ne laiskat herraterttunne ajoissa, loma ei ole mikään veruke vetelehtiä puoleen päivään. Kotitöitä teillä varmasti riittää jos kakaranne eivät jostain syystä ole kesätöissä. 70-80 luvuilla syntyneet eivät osaa kasvattaa lapsiaan vaan opettavat vetelehtijöiksi, jotka ovat kusessa kun pitäis siirtyä työelämään.

Ai, että kun tuli katkeraa tekstiä. Etkö ole saanut nukkua tarpeeksi, ja nyt sit ottaa päähän?

Vierailija
105/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16-vuotias menee joka arkipäivä kuudeksi töihin, ja herää kauan ennen meitä aikuisia. Ei siis tarvitse herättää aamulla, eikä todellakaan tarvitse illalla komentaa nukkumaan. Sääliksi vähän käy, mutta itsepä halusi olla koko kesän töissä ja ansaita rahaa. 

Eikö huoleta, että ei jaksa syksyllä tehdä lukio-opintoja, kun ollut koko kesän töissä?

Vierailija
106/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan herätä! Miksi herättäisin? Itse lähden töihin 6.30, mutta en herätä viikonloppuisinkaan. Jos ollaan viikonloppuna jonnekin menossa aamulla/aamupäivällä, niin sitten sovitaan mihin aikaan teinit laittaa ihan itse herätyksen soimaan. 

Vierailija
107/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ennen vanhaan tullut kuuloonkaan, että kakarat makaavat puoleen päivään sängyssä, siinä menee koko päivä pilalle. Yöllä nukutaan ja aamulla herätään ajoissa.

Kermaperseet antavat kakaroidensa riekkua yöt ulkona ja vetelehtiä puoleen päivään sängyn pohjalla.

Minä veikkaan, että nämä vanhemmat ovat 70-80 luvulla syntynyttä tietokonesukupolvea. Ei ihme ,että pää ei kestä armeijaa tai työelämää kun kotona  saa velttoilla miten haluaa.

Höpsistä! Minä olen 70-luvun loppupuolella syntynyt äiti. Annan teinieni nauttia kesällä valvomisesta ja pitkään nukkumisesta. Tämähän on ainut aika vuodesta, kun niin voi tehdä. Molemmat teinit ovat kesällä myös töissä vähän, opiskelevat, mökkeilevät ja matkustavat. Muun ajan saavat olla, miten haluavat. Se on sitä lomaa ja  vapautta, m

Olen myös 70-luvulla syntynyt, eikä mua potkittu kesälomalla ylös sängystä. Ihan ihminen minusta tuli, aamuvirkku ja ahkera vieläpä. :D Töihin menen aikaisin ja vapaallakin tykkään nousta aikaisin. Aamulla on parhaat tunnit ja illalla on ihana käydä ajoissa nukkumaan. Siis tämä sopii mulle ja muut saa tykätä muusta. Teinit saa nukkua ja valvoa kesällä miten tykkäävät. Talvella sitten kouluryhmi.

Vierailija
108/108 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V...un kermaperseet. Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon turmioon vie. Herätätte ne laiskat herraterttunne ajoissa, loma ei ole mikään veruke vetelehtiä puoleen päivään. Kotitöitä teillä varmasti riittää jos kakaranne eivät jostain syystä ole kesätöissä. 70-80 luvuilla syntyneet eivät osaa kasvattaa lapsiaan vaan opettavat vetelehtijöiksi, jotka ovat kusessa kun pitäis siirtyä työelämään.

Ai, että kun tuli katkeraa tekstiä. Etkö ole saanut nukkua tarpeeksi, ja nyt sit ottaa päähän?

Sillä on aivovaurio kun ei ole saanut lapsena nukkua kunnolla. Eri asia käskeä mukulat illalla ihmisten ajoissa nukkumaan kuin estää heitä nukkumasta aamulla. Se turha herättäminen ja univajeen aiheuttaminen on väkivaltaa