Mitä tarkoittaa diagnoosi "Muu masennustila"?
Onko kellekkään muulle lätkäisty tälläistä diagnoosia eli F32.8 muu masennustila?
Kommentit (10)
Että jostain syystä et saanut diagnoosia niillä "normaalin" masennuksen spekseillä. Ehkä joku kriteeri jäi täyttymättä, ajallisesti oireet eivät vastaa diagnoosiluokitusta tjsp. Kysy lääkäriltäsi jos on tärkeä asia.
Aina parempi tuo määrittelemätön. Osoittaa hienotunteisuutta tulkitsijalta. Ahdistusoireilussa taitaa olla myös tämmoinen.
Ei minulla itsellä, onneksi olen välttynyt, mutta kyllä muutamallakin potilaalla on ollut. Se voi olla esimerkiksi naamioitunut masennus tai epätyypillinen masennus. Lääkäri varmaan selitti, mistä sinun kohdalla on kyse? Voimia toipumiseen!
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla itsellä, onneksi olen välttynyt, mutta kyllä muutamallakin potilaalla on ollut. Se voi olla esimerkiksi naamioitunut masennus tai epätyypillinen masennus. Lääkäri varmaan selitti, mistä sinun kohdalla on kyse? Voimia toipumiseen!
Hei! Minullakin on sama, huomasin dg listassani. Ei selityksiä.
Siis diagnoosit on kyllä huvittavia kun niitä lukee. Samasta sairaudesta monta eri versiota. Mulla on varmaan määrittelemätön muu, F Y diagnoosi ainakin eräitä tyyppejä kohtaan ja syystä