Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreiden Emma Kari ehdotti valkoposkihanhille omia ruokailupeltoja

Vierailija
09.06.2020 |

Kari tarjosi Maaseudun Tulevaisuudessa lintupeltoja vaihtoehdoksi valkoposkihanhien harventamiselle. Linnut ovat aiheuttaneet tuhoja pelloilla, ja niiden vähentämistä vaaditaan muun muassa lakialoitteella.
Kuinka fiksuna pidätte näitä vihreiden edustajia? Saavatko nämä mielestäsi Suomen nousuun ideologiallaan?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pihassa iso kirsikkapuu, joka kevät samaan aikaan rastas tulee sinne pesimään,  samalle oksalle.

Rastaat nyt vain tykkäävät kirsikoista ja varmasti valitsee sen ainoan kestävän oksan. Huimaa?!

Vierailija
82/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se Kari kumppaneineen olisi sitten ohjailemassa hanhia oikealle pellolle.

Se rouva ei tiettävästi tee mitään hyödyllistä, lähinnä ”ajattelee” ja sitten laukoo pehmosia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä saa kokooon yhteen paikkaan niin helppo tappaa

Vierailija
84/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko Emma jo mistä rahat näihin peltoihin? Metsästys ei maksa mitään kun alan harrastajat tekevät sen ilmaiseksi.

Vierailija
85/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalianhanhet olisi lennätetty tänne charter-lennoilla. Hyvä että edes lentomatka pitää tehdä itse.

Vierailija
86/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavathan ne linnut älytä tuon... Taitaa olla heillä päässä vain että pelto kuin pelto. Nykyisellään nämä Vihreät ovat kyllä vieraantuneet luonnosta täysin suurimmalta osaltaan.

Tuntemani vihreät asuvat pääkaupunkiseudulla kerrostalossa, matkustavat lomillaan lentokoneella mahdollisimman kauas Suomesta johonkin suureen kaupunkiin ja syövät toiselta puolen maailmaa rahdattua soijasafkaa. 

Ja tämäkin viesti sensuroitiin vaikka perustuu 100% omakohtaiseen kokemukseen vihreiden äänestäjistä!?!!

vihreä ei kestä nähdä itseään peilistä. 

Vierailija
87/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä peltoja voi suojata jollain harsolla tai verkoilla? Tai pelotella hanhet tiehensä, kuten esim. lokit pelotellaan laitureilta ja katoilta isoa petolintua muistuttavilla leijoilla.

Voisivat saada häädöt peltojen lisäksi puistoista ja uimarannoilta. Nämä hanhet on pilanneet monen kaupunkipuiston ja rannan täysin. Hanhilauman sekaan ei ole kiva mennä piknikille, kun ne ovat kälättäviä, aggressiivisia kun poikasia ja kakkaavat koko nurmikon. Kiva myös uimarannalla kävellä paljain jaloin kun koko ajan astut linnunkakkaan. Eikä sellaiseen puistoon voi lapsiakaan päästää leikkimään tai pelaamaan, kun koko nurmi on täynnä linnunkakkaa.

Vierailija
88/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran olen Emma Karin kanssa samaa mieltä. En kannata nyky-Vihreitä missään muodossa. Olen kyllä aina eläinten puolella, vaikka ihmistä vastaan, jos se sitä vaatii. Mielummin siis hanhet paskomassa nurmikoilla kuin ihmiset roskaamassa niillä. Viljeilijälle valtio korvaa vahingot. Mikä ongelma?

Vierailija
89/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran olen Emma Karin kanssa samaa mieltä. En kannata nyky-Vihreitä missään muodossa. Olen kyllä aina eläinten puolella, vaikka ihmistä vastaan, jos se sitä vaatii. Mielummin siis hanhet paskomassa nurmikoilla kuin ihmiset roskaamassa niillä. Viljeilijälle valtio korvaa vahingot. Mikä ongelma?

Mistä rahat?

Vierailija
90/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa samalla ehdottanut hanhien paskomisalueiden vuokraamista, jotta kuntien hiekkarannoilla voisi taas käydä normaalisti uimassa, eikä veneilijöiden tarvitsisi alati pestä hanhenjätöksiä veneistään.

Millä perusteella voidaan metsästää monia muita yleisiä eläimiä, mutta ei valkoposkihanhia?

Vierailija
91/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä rahat?

Vihreästä taikaseinästä, tietty!

Vierailija
92/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä rahat?

Kun argumentointitaidot loppuvat, siirrytään epäolennaisuuksiin.

Vierailija
93/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa samalla ehdottanut hanhien paskomisalueiden vuokraamista, jotta kuntien hiekkarannoilla voisi taas käydä normaalisti uimassa, eikä veneilijöiden tarvitsisi alati pestä hanhenjätöksiä veneistään.

Millä perusteella voidaan metsästää monia muita yleisiä eläimiä, mutta ei valkoposkihanhia?

Helsinkiin voitaisiin kustantaa verorahoin hanhille oma wc-alue

-vihreä-

Vierailija
94/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä rahat?

Ai rahoitus näin kalliissa hankkeessa on epäolennaista? Voi sitä vihreää todellisuuttanne...

Vierailija
95/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin voitaisiin kustantaa verorahoin hanhille oma wc-alue

-vihreä-

Tämä on vihreiltä erittäin nokkela avaus. Toivottavasti iltapäivälehdistö nostaa asian pöydälle ja yleiseen keskusteluun.

Vierailija
96/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös olisi kaikesta parhainta että tekisivät ne ruokkimispeltonsa sinne hesaan kun niin siellä niitä halutaan hyysätä ja keksitään mitä oudoinpia  menetelmiä miten eivät linnut söisi kaikkia viljelijöiden työn tuloksia.Siellä niillä on aikaa turhanpäiväisyyksiin.

Vierailija
97/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä rahat?

Vihreillehän ei mikään rahasumma ole liikaa uhrattavaksi vihreän poliittisen uskonnon alttarille.

Vierailija
98/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on naisia ja lapsia.

T. Emma

Vierailija
99/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten tällainen valtavina massoina esiintyvä haittaeläin voi olla rauhoitettu.

Mikä rauhoituksen perusteena on, koska se ei voi olla uhanalaisuus?

Koska Suomi kuuluu EU:hun, joutuu Suomi noudattamaan näitä EU:n direktiivejä. Voi kysyä, miksi kuulumme EU:hun tai miksi poliitikkomme EU:ssa ei ole vaikuttanut tähän asiaan?

Karin ehdotus on täysin järjetön. Tässä menee sekaisin luonnonsuojelu ja hulluus.

Ruotsi ja Virokin kuuluvat EU:hun, mutta näissä maissa metsästys onnistuu. Ei tämä ole EU:n vika, vaan omien päättäjien tahdossa.

Mutta mielestäni nämä ruokailupellot ovat varsin erinomainen idea. Niistä kannattaa tiedottaa valkoposkihanhia, sekä facebookissa, että sähköpostilla. Pellot voidaan osoittaa värein ja opastekyltein.

Vierailija
100/116 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että Emma Kari ilmoittaa ammatikseen tietokirjailija. Noilla näytöillä voi palkka jäädä pieneksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan