Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?
Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ehdottaisi, että menemme kvelylle. Siinä puolin ja toisin näkee kemia, niin tiedämme kiinnostako toiset treffit.
Riskinä on , että joudut ostamaan naiselle lenkkarit kun kutsuja maksaa :D
Mulla oli kolmet treffit yksi viikko. Kenenkään kanssa en lähtenyt toisille treffeille. Maksoin oman osuuteni tietty.
Vierailija kirjoitti:
Mieshenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshenkilö kirjoitti:
Minusta on tosi noloa puhua rahasta ja maksamisesta mitään, kun on noin pienestä asiasta kyse. Herrasmiehen kannattaisi vain kuitata lasku lopuksi "kaikessa hiljaisuudessa" eikä puhua siitä sen kummempia.
Eri asia sitten jos tilanne menee niinpäin, että mies on kertonut jääneensä työttömäksi ja olevansa taloudellisesti tiukoilla, ja ehdottaa maksutonta tekemistä, mutta nainen sanoisi haluavansa ravintolaan syömään tms. JA sen jälkeen mies sanoisi, että voi hän oman osuutensa hoitaa.
Mutta jos ohjelma on miehen suunnittelema/ehdottama, tulisi hänen varautua se kustantamaankin. Voi toki olla hyvä mies, vaikka olisikin taloudellisesti tiukoilla, mutta toivottavasti ei ole joku kauhean saita tapaus.
Pikkurahoja, pikku asia. Naisille onkin sitten suoranainen mahdottomuus?
Onko naiset pihejä, köyhiä ja työttömiä?
Miestä et ole muuten nähnytkään.
Kyllä peilistä katsoo joka aamu jo 50 v täyttänyt mies. Ja kyllä, vaikken mikään kroisos olekaan, niin yksi syömässä käyminen on mielestäni niin pieni "panostus" siitä, että saat viettää aikaa kiinnostavan naisen kanssa (jos nainen ei olisi kiinnostava, emme varmasti päätyisi syömään yhdessä vapaa-ajalla), että pidän outona edes ottaa puheeksi sen maksamista etu- tai jälkikäteen. En toki ole ollut jatkuvasti viemässä naisia syömään, enkä nyt enää ollenkaan yhtä lukuunottamatta, kun olen rakkaani löytänyt, mutta olen sitten kai joidenkin mielestä vanhanaikainen kalkkis, kun katson herrasmiehen velvollisuudeksi hoitaa laskun, jos on naisen jonnekin kutsunut.
Naimisissa sitten eri asia, ja jos molemmat tienaavat, voidaan maksella suunnilleen vuorotellen tms., mutta outoa olisi mielestäni jauhaa rahasta ja maksamisesta koko ajan.
Jos sinusta vain löytyy miestä siihen, niin kerropas suoraan mitä kaikkia velvollisuuksia naisilla on herrasmiestä kohtaan.
Jos tarkoitat treffejä / tapaamista, niin maksua lukuunottamatta katsoisin naisella olevan samat "velvollisuudet" kuin miehelläkin, että tulee paikalle sovitusti ja kohtelee toista osapuolta kunnioittavasti ja kiinnostuneesti. Sitten jos ei ole myöhemmin kiinnostunut tapaamaan, niin se on sitten eri asia, mitään velvollisuutta sovitun ohjelman lisäksi ja velvollisuutta "yrittää" osoittaa kiinnostusta sovitun tapaamisen lisäksi ei ole, tietenkään.
Tuli mieleen vanha juttu. Kerran kävi niin, että nainen - johon oli pikaisesti tutustunut ystävättäreni kautta - laittoi viestiä ja kertoi, että tapaisi mielellään kanssani ja voisimme mennä esim. tiettyyn museoon, jonka mainitsi viestissään. No, olin sinkku ja todella kiinnostunut tapaamaan mukavalta vaikuttavan naisen nyt kahdestaan, mutta siinä oli joitakin kiireitä, joten viestittelyn jälkeen parisen viikkoa myöhemmin sovimme tapaamisen molemmille sopivana ajankohtana. Ei ollut varsinaisesti puhetta, että kyseessä olisi treffit, mutta kun hän - ilmoitettuaan viime tingassa olevansa ehkä 30 min myöhässä sovitulla tapaamispaikalla (no problem, en ollut kiireinen) - sitten saapui paikalle, niin hän saman tien esitteli minulle vanavedessään tulleen miehen, johon oli muistaakseni tutustunut netissä (tästä on 10 v aikaa, joten kaikkia detaljeja en muista)...joka tapauksessa yllätykseni oli melkoinen, mutta tervehdin miestäkin kohteliaasti, ja kävelimme lyhyen matkaa museolle, jossa teimme museokierroksen ystävällisesti asioista keskustellen. Kierroksen jälkeen kävelimme hieman vielä kaupungilla ja pistäydyimme tavaratalossa, jossa sitten toivotin heille hyvää illanjatkoa, olihan sovittu ohjelma ohi. Itse asiassa olisin ALUN PERIN mielelläni jatkanut iltaa ko. naisen kanssa, mihin hänellä ei tietenkään olisi ollut mitään velvollisuutta, mutta tuon kerran jälkeen en ole häntä koskaan tavannut, vaikka joitakin viestejä vaihdoimme vielä sen jälkeen. Mm. kiittelin kohteliaasti ohjelmasta. Hän ei koskaan pahoitellut "kolmatta pyörää", mutta itse pidin ko. käytöstä tökerönä, että tuo tuollaiseen tapaamiseen jonkun ulkopuolisen ennalta mainitsematta, kirjoittaen vielä koko ajan minä-muodossa tyyliin "Olen hieman myöhässä. Voimmeko tavata 30 min myöhemmin?". Jos olisin tiennyt hänen tuovan paikalle "kolmannen pyörän", en olisi ollut kiinnostunut tapaamaan ollenkaan.
Yllämainitulla esimerkillä en hae mitään typerää miehet vs. naiset-vastakkainasettelua, vaan kyseessä on vain esimerkki huonosta käytöksestä, jollaiseen jotkut ihmiset sukupuolesta riippumatta syyllistyvät.
En lähtisi. Maksaisin itse laskuni muutenkin. Jos mies etukäteen ilmoittaisi et ”Joo ompa ihana nähdä sinua tänään. Klo 19? Mennäänkö vaikka kahville ja syömään. Ainiin, molemmat varmaan maksaa omat sapuskansa, eikös niin.”
Tulee mieleen, että kun etukäteen vaikka ilmoittaa tuosta, on hänellä rahahuolia.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia. Maksan aina itse omani.
Ja näin toimii jokainen nainen jonka tunnen.
Kuinka usein käyt ensitreffeillä syömässä tai muussa maksullisessa paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Toki lähtisin jos olisin kiinnostunut miehestä. Ekoilla treffeillä pääsääntöisesti haluan maksaa oman osuuteni muutenkin, koska eihän silloin vielä edes tunne toista. En halua tuntea jääväni velkaa toiselle, jos en olisikaan kiinnostunut tapaamaan uudestaan.
Kuinka usein käyt ensitreffeillä syömässä tms? Kuinka usein ne johtavat tapailemisen jatkumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai mä lähtisin, jos mies muuten ok. Vai onko tämä joku feministinen uus-säätö että mies maksaa kaiken? Ähäkutti, hauskaahan sitä mennään pitämään.
Kuinka usein käyt ensitreffeillä syömässä tai muussa maksullisessa paikassa? Kuinka usein se johtaa tapailuun? Minua ihan aidosti kiinnostaa tämä, kun reaalimaailmassa hyvin harvoin kuulen kenenkään sopivan ensitapaamista "illalliselle".
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi, jos asiasta pitää etukäteen neuvotella. Tarjoudun aina puolittamaan laskun muutenkin. Jotkut miehet ottaa tarjouksen vastaan ja toiset haluavat maksaa koko laskun. Kumpikin OK, mutta kyllä maksava mies tekee vaikutuksen. Tämä siis vain ekoilla treffeillä, jatkossa maksan oman osuuteni tai sitten kumpikin tarjoaa vuorollaan. Tienaan enemmän kuin moni mies, joten tulisi typerä olo, jos en itse saisi maksaa mitään.
Kuinka monista tuollaisista ensitreffeistä sinulla on kokemus? Miksi ne eivät ole johtaneet suhteeseen?
JamesStadi kirjoitti:
En maksaisi. Siinä on se pelko että tänä päivänä daamilla voi olla muitakin treffikumppaneita ja jopa vakipano toisaalla. Jos minä tarjoaisin niin se tarttisi luottamuksen ettei nainen ole heti ensi viikolla maksattamassa treffinsä jollakin toisella miehellä. Nykyään voi olla että keskiviikkona viet daa min treffeille, se suutelee toisen kaa perjantaina ja makaa kolmannen tyypin kaa sunnuntaina - ja sinä keskiviikko seuralainen, sä olet maksaja ja "vain" kaveri jonka seura kiinnostaa vain jos saa ilmaisen ruoan.
Vuosikymmeniä sitten tapailtiin, edettiin hitaammin ja naiseen pystyi luottaa ettei se sekstaa heti toisaalla treffien jälkeen. Tutusrutiin hiljalleen ja miehen oli luonnollista maksaa koska ei ollut vakipanoja.
Eli en siis maksaisi ekoilla treffeillä. Mutta jos tapailraisiin pitkään ja olisi luottanuksellinen yhteys ja olisin varma ettei daamilla olisi toista, voisin tarjotakin.
Ei mitään järkeä tarjota ekoulla treffeillä kun ei ole luottoa toisesta taivarmuudella tietoa toisen parisuhdehässäköistä.
Ihmettelen naisia jotka ylimielisesti vaativat maksamaan automaattisesti seurasta. Sellaisten naisten kanssa ei menetä mitään; on hyvä olla kärsivällinen puolin ja toisin.... kun voi sitten luottaa ettei tosiaan ole muita.
Miksi kuitenkin sovit treffit johonkin maksulliseen paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin myös, että mies maksaa ensimmäisillä treffeillä. Sitten toisilla olisi minun vuoro maksaa.
Ei niitä toisia treffejä välttämättä tule, siksi parempi että molemmat maksaa osuutensa.
Miksi, selitä minulle miksi ei voi sopia maksutonta tekemistä, jos raha on ongelma?
Tuskin. Ehdollistaminen ei anna kovinkaan hyvää kuvaa tyypistä. Ongelmia tulisi varmasti myöhemmin. Miksi vaivautua.
Naisena, jos pyydän jonkun kahville, syömään tai kotiini, haluan osoittaa vieraanvaraisuutta ja tarjota, olenhan pyytänyt häntä seurakseni.
Eikä tulisi mieleen myöskään pyytää bensa tai vakuutusrahaa, jos mennään minun autollani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Jos miehellä ei ole sen vertaa halua panostaa treffeihin, niin ei jatkoon.
Miten se nainen sitten panostaa treffeihin?
Saapumalla paikalle, mieluummin taksilla, jonka mies maksaa.
Lähtöoletus on, että kumpikin maksaa omansa. Mutta jos toinen pyytää lähtemään johonkin tiettyyn paikkaan, pyytäjä tarjoaa. Jos tilanne on tavallaan palloteltu siihen, että mitä jos tavattaisiin, mitä tehtäis, käydäänkö syömässä?, niin kumpikin maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöoletus on, että kumpikin maksaa omansa. Mutta jos toinen pyytää lähtemään johonkin tiettyyn paikkaan, pyytäjä tarjoaa. Jos tilanne on tavallaan palloteltu siihen, että mitä jos tavattaisiin, mitä tehtäis, käydäänkö syömässä?, niin kumpikin maksaa omansa.
Olenpas hölmö. En edes vastannut itse kysymykseen. Pitänee harkita uraa politiikan parissa.
Otsikon kysymykseen ensimmäinen ajatus oli, että en lähtisi. Kuulostaa a) töykeältä ihmiseltä, joka on vainoharhaisen huolissaan ettei vaan naiset käytä hyväksi. Lokkeilu pitäisi huomata muutenkin, kuin töykeästi etukäteen varmistelemalla, en minäkään etukäteen tapaamatta oleta miehestä noin negatiivisia asioita. Tai b) ns. testaajalta. En pidä testailijoista. Eli otsikon kysymyksen kysyminen antaisi niin tökerön kuvan, että kiinnostus lopahtaisi.
Yleensä en loukkaannu, mutta kerran mies esitti asian niin töksäyttävästi, että se ei tuntunut mukavalle. Käveltiin kahvilaan ja se heitti sen jotenkin puoliksi nauraen, että "mähän en sitten sun syömisiä maksa". Se tuli jotenkin vähän jo agressiivisella tavalla. Jäi viimeisiksi treffeiksi sen "herrasmiehen" kanssa.
En, koska olen persaukinen. Muuten voisin kyllä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin myös, että mies maksaa ensimmäisillä treffeillä. Sitten toisilla olisi minun vuoro maksaa.
Ei niitä toisia treffejä välttämättä tule, siksi parempi että molemmat maksaa osuutensa.
Miksi, selitä minulle miksi ei voi sopia maksutonta tekemistä, jos raha on ongelma?
Hei jankkaaja, tuolla edellä on jo annettu esimerkkiselitys sille, miksi esimerkiksi kävelytreffit ei käy. Treffien kai kuuluisi olla kivat molemmille ja osa oikeasti *haluaa* istua alas juttelemaan lasillisen tms äärelle ja kunnolla saada katsoa sitä toista. Ei mua ainakaan haittaa maksaa itse kahvejani/viiniäni/mitä ikinä siitä ilosta.
Toistan: jotkut haluavat istua alas ja jutella kasvot vastapäätä. Se on harvemmin ilmaista, jos ei kotiinsa heti ensitreffeille ota.
Sivusta
Tää on jännä kysymys, ja piti oikein pysähtyä pohtimaan tätä.
Jos olisin nyt sinkku ja lähtisin treffeille jonkun uuden tyypin kanssa vaikkapa kahville, niin oletus olisi se, että molemmat maksavat omat eväänsä. Saattaisin itse asiassa jopa tarjoutua itse maksamaan seuralaisen annoksen, jos on tyyliin kahvi tai kalja.
Jos treffikumppani ennen treffejä ilmoittaisi erikseen, että molemmat maksavat omansa, niin se saattaisi hämmentää. Tai ainakin se herättäisi kysymyksiä, että miksi näin jyrkkä suhtautuminen. En usko että se olisi totaalinen deal breaker, mutta ihmetyttäisi. Haluaisiko samainen mies maksaa esimerkiksi yhdessä asuessa leipäpussista tasan sen osan, jonka itse syö vai pitäisikö molemmilla olla omat ruuat, vrt. nykyinen tilanne jossa molemmat laittavat summan X tilille, josta ostetaan ruuat ja kumpikin syö sen mitä syö.
N26
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Maksaisin itse laskuni muutenkin. Jos mies etukäteen ilmoittaisi et ”Joo ompa ihana nähdä sinua tänään. Klo 19? Mennäänkö vaikka kahville ja syömään. Ainiin, molemmat varmaan maksaa omat sapuskansa, eikös niin.”
Tulee mieleen, että kun etukäteen vaikka ilmoittaa tuosta, on hänellä rahahuolia.
Tai sitten mies on käynyt 3-4 treffeillä, maksanut aina ja toisia treffejä ei ole tullut eli on kustantanut naisen illanvieton omasta pussistaan.
Eikö olisi muka naisen reilua sanoa esim. siinä kahvittelun lomassa, että sori, mutta et ole yhtään mun tyyppiä. Maksan oman kahvini ja pullan niin ei tule mitään väärinkäsityksiä. Sen sijaan ghostataan treffien jälkeen jne.
En näe mitään ongelmaa siinä jos joku sanoo, että "Haluaisitko lähteä kahville paikkaan X, jotta voidaan tutustua paremmin? Ja ettei tule mitään väärinkäsityksiä niin sovitaanko jo nyt, että maksetaan erikseen? Sitten on sekin pois päiväjärjestyksestä eikä tule mitään vaivaantunutta oloa kummallekaan kun sen aika on?"
Ei se ole miehen asia kustantaa naisen illanviettoa. Jos treffit sujuvat hyvin ja nähdään toisenkin kerran niin miehenä voisin sitten ilomielin maksaa kaiken, koska homma ainakin jollain tasolla näyttää toimivan.