Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?

Vierailija
08.06.2020 |

Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.

Kommentit (549)

Vierailija
141/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mies sanoi, että "tietenkin maksan sitten sun ruoat". Mä kysyin siitä, että mikä ihmeen tietenkin se on ja eikö se ole modernia kun nainen maksaa itse. "No kun sä olet pienituloinen opiskelija". Voin sanoa ettei oikein kiva maku jäänyt tuosta. Totta toki oli, että olin tuolloin opiskelija, eikä ylimääräistä ollut. Mutta tuosta jäi jotenkin inhottava valta-asetelma koko treffeille. Että hän on tässä joka tienaa ja mun pitää olla melkeinpä kiitollinen kun hän on lähtenyt nyt sitten treffeille ja oikein vielä maksaa mun sapuskat. Kyseisellä miehellä oli muutenkin huonoja sanavalintoja, kuten "no mä voin nakata sut kotiin tosta matkalta", kun siis tarkoitti että voi viedä mut autolla kotiin.

Ei mua nakata yhtään mihinkään ja tämä pienituloinen opiskelija ei kyllä jaksanut kuunnella tuon jätkän juttuja enää toista kertaa.

Vierailija
142/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en loukkaannu, mutta kerran mies esitti asian niin töksäyttävästi, että se ei tuntunut mukavalle. Käveltiin kahvilaan ja se heitti sen jotenkin puoliksi nauraen, että "mähän en sitten sun syömisiä maksa". Se tuli jotenkin vähän jo agressiivisella tavalla. Jäi viimeisiksi treffeiksi sen "herrasmiehen" kanssa.

Samoin kävi mulle. Oli vielä poliisi kyseessä. Siinä ei olisi uniformukaan peittänyt käytöstapojen puutetta, joten se siitä. Tämän lisäksi kaikki jutut kosketti hänen työtä ja tajusin, etten todella halua elää elämääni kuunnellen noita. Vääristää maailmankuvaa ihan huolella, jos ei ymmärrä edes vapaa-aikanaan irrottautua tuommosesta maailmasta eikä ymmärrä, että tuo maailma, mitä kohtaa töissään, on kuitenkin marginaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi kiinnostava, niin ei tuollainen asia estäisi tutustumasta.

Nykyihmisillä tuntuu olevan aivan liikaa dealbreakereita, onko ihme ettei suhteita synny, kun puolin ja toisin pistetään liinat kiinni pienimmästäkin... 

Keski-ikäisen tädin vinkit: Antakaa mahdollisuus, älkää olko nirppanokkia ja muistakaa, että ihmisiä virheinemme ollaan kaikki!

Vierailija
144/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olisit romantikko ja tarjoaisit miehelle?

Romantikona minä tarjosin pizzat. Yhdessä jo 30 vuotta 🙄

Vierailija
145/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle mies sanoi, että "tietenkin maksan sitten sun ruoat". Mä kysyin siitä, että mikä ihmeen tietenkin se on ja eikö se ole modernia kun nainen maksaa itse. "No kun sä olet pienituloinen opiskelija". Voin sanoa ettei oikein kiva maku jäänyt tuosta. Totta toki oli, että olin tuolloin opiskelija, eikä ylimääräistä ollut. Mutta tuosta jäi jotenkin inhottava valta-asetelma koko treffeille. Että hän on tässä joka tienaa ja mun pitää olla melkeinpä kiitollinen kun hän on lähtenyt nyt sitten treffeille ja oikein vielä maksaa mun sapuskat. Kyseisellä miehellä oli muutenkin huonoja sanavalintoja, kuten "no mä voin nakata sut kotiin tosta matkalta", kun siis tarkoitti että voi viedä mut autolla kotiin.

Ei mua nakata yhtään mihinkään ja tämä pienituloinen opiskelija ei kyllä jaksanut kuunnella tuon jätkän juttuja enää toista kertaa.

Minusta noiden lainausten perusteella mies taas kuulosti just hyvältä :) ekassa huomioi, tokassa rento meno.

Vierailija
146/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikin maksaa omansa esim. kahvit, niin miten tuo sitten eroaa kaveri-tai työtapaamisesta?

Vierailija
147/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, myötähäpeän puolestasi! Minä olisin kokenut tarjoamisen huomaavaisuutena ja ystävällisyytenä, ja tuo nakata-sanahan on oikein hauska ja käyttökelpoinen, kertoo että on laaja sanavarasto.

Älä muuten ihmettele jos jäät yksin. Kun mikään ei kelpaa =(

Vierailija
148/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähtisi treffeille jos mies sanoisi että minun pitää maksaa omat ruokani. Olen vanhanaikainen, en kannata äärimmäisyyksiin vietyä tasa-arvoa vaan haluan olla Nainen, joskus heikkokin sellainen. Minä hoidan kotityöt, ruoan laiton ja leipomukset, mies tekee miesten työt.

Sama sängyssä. Minä vikisen ja mies vie.

Tasapainoinen parisuhde hintelän koirailmeisen insinöörin kanssa ei todellakaan olisi mun juttuni.

Tämä kerää varmaan paljon alapeukkuja, pyydän anteeksi että mielipiteeni piikkeaa valtavirrasta.

Vierailija
149/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että päästit vapaaksi, nyt tuon kultakimpaleen saa joku joka osaa arvostaa <3 Minä olisin tykännyt.

Vierailija
150/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kokonaisuudesta. Jos viitteitä, että treffeillä on vastassa mielipiteiltään mustavalkoinen miesasiamies, en lähtisi. Tuo asia on ilmeisesti tärkeä kun siitä mainitsee. On se pieni turn off minulle ainakin. Suhteessa tarjoillaan puolin ja toisin. Ensitreffeillä ja alkuvaiheessa yleensä molemmilla on hurmausvaihe päällä. Tuollaisella miehellä on agenda kaiken edellä. Tai rahat lopussa.

Vierailija
151/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman osuuden maksaminen on mulle oletusarvo,aikuisena naisena maksan elämiseni itse.

Mut jos siitä oikein erikseen ilmoitettaisiin niin ei helvetissä.

Olen yhden kitupiikin kanssa käynyt muutamilla deiteillä, se riitti.

Sovittiin että pidetään leffailta mun luona ja että molemmat tuo jotain. Mä leivoin lohipiirakkaa, ostin juustoja ja keksejä. Kaveri tuli paikalle sipsipussin, jauheen ja dipin kanssa ja kysyi millä haluan maksaa puolet😂😂

Annoin tyypille kympin kouraan ja totesin että siinä on bensakulutkin mun luokse.

Vierailija
152/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikin maksaa omansa esim. kahvit, niin miten tuo sitten eroaa kaveri-tai työtapaamisesta?

No sehän se ensitapaaminen on kun toista ei vielä edes tunneta. Ei siinä vielä olla missään parisuhteessa.

Vierailija
153/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että mies jolla on tuo asenne että ”kumpikin maksaa omansa” on pienituloinen. Onko joku oikeasti ollut jonkun varakkaan miehen kanssa treffeillä joka on illan päätteksi vaatinut puolittamaan ravintolalaskua?

Itse en ole vakiintuneena kohta kolmeenkymmeneen vuoteen käynyt treffeillä mutta silloin kun olin nuori ei kukaan mies ehdottanut moista. Vaikka olivat köyhiäkin.

Vierailija
154/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän se ensitapaaminen on kun toista ei vielä edes tunneta. Ei siinä vielä olla missään parisuhteessa.

Tosi outo ajattelutapa. Miksi mä siis pyydettäessä edes lähtisin kahville tuntemattoman kanssa ja vielä maksaisin oman kahvini? Ei kiitos.

Vierailija
155/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että mies jolla on tuo asenne että ”kumpikin maksaa omansa” on pienituloinen. Onko joku oikeasti ollut jonkun varakkaan miehen kanssa treffeillä joka on illan päätteksi vaatinut puolittamaan ravintolalaskua?

Itse en ole vakiintuneena kohta kolmeenkymmeneen vuoteen käynyt treffeillä mutta silloin kun olin nuori ei kukaan mies ehdottanut moista. Vaikka olivat köyhiäkin.

Jenkeissä on miehelle kunnia-asia maksaa treffeillä vaikka olis ihan persaukinen. Ei tulis kuuloonkaan, että nainen maksaa (voi esittää maksavansa, mut miehen pitää aina jyrkästi tyrmätä naisen maksuyritys).

Olihan Suomessakin se sokkotreffiohjelma, jossa menivät ravintolaan syömään. Kyllä mies vaikutti äärimmäisen juntilta jos halusi puolittaa laskun. Onhan se naiselle merkki ettei mitään romantiikkaa ole, vaan bro-meiningillä mennään. Yleensä toisia treffejä ei tullut :D

Vierailija
156/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi outo ajattelutapa. Miksi mä siis pyydettäessä edes lähtisin kahville tuntemattoman kanssa ja vielä maksaisin oman kahvini? Ei kiitos.

Koska haluat tutustua ihmiseen? Vai haluatko vain ilmaisen kahvin?

Vierailija
157/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderaikaan porukat varmaan treffailee aika paljon ja treffit sovitaan hyvinkin pian vielä toista tuntematta. Ymmärrän täysin, ettei tuossa vaiheessa vielä tarjota toiselle. 

Vierailija
158/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähtenyt treffeille muutaman viestin jälkeen. Mukavampi heti tavata ja nähdä oisko tyyppi kiinnostava. 

Vierailija
159/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, haluan miehen joka haluaa tarjota minulle. Jos ei halua tulkitsen ettei halua tehdä vaikutusta eikä ole ihastunut ja muutenkin arvot/ajatusmaailmat ei kohtaa.

Vierailija
160/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi kiinnostava, niin ei tuollainen asia estäisi tutustumasta.

Nykyihmisillä tuntuu olevan aivan liikaa dealbreakereita, onko ihme ettei suhteita synny, kun puolin ja toisin pistetään liinat kiinni pienimmästäkin... 

Keski-ikäisen tädin vinkit: Antakaa mahdollisuus, älkää olko nirppanokkia ja muistakaa, että ihmisiä virheinemme ollaan kaikki!

Sinänsä ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta toisaalta itse päätin treffailla vain sellaisia, joista oli oikeasti hyvä tunne ja ekojen tinder-treffien jälkeen piti poistaa koko sovellus, kun homma toimi niin hyvin. Jos toinen tosiaan olisi tarpeeksi kiinnostava, varmaan sitä lähtisi treffeille eikä jäisi jahkailemaan yhden lauseen takia. Jos jää jahkailemaan, ehkä siihen on syynsä ja treffit olisivat vain ajanhukkaa. Ja rahan.