Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?

Vierailija
08.06.2020 |

Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.

Kommentit (549)

Vierailija
101/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi minkään pihistelijän kaa trffeille.

N19

Vierailija
102/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehes pitää maksaa.

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi, jos asia ilmaistaisiin noin. Maksaisin muutenkin itse.

Joo sama. Tai hetkonen. Kun tapasin mieheni 20 vuotta sitten ja kävimme ekoilla treffeillä niin hän maksoi kahvini. Kun päätimme jäädä istumaan iltaa ja otimme alkoholijuomat niin hän sanoi että sen saan kyllä maksaa itse. Tuossa se ukko nytkin on vieressä.

Vierailija
104/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se erikseen sanoa? Minä olen aina olettanut että se on kaikille paitsi gold diggereille itsestäänselvyys maksaa omat kulunsa.

Vierailija
105/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi niin, että molemmat maksaa omat. Jos ei tule jatkoa, niin on reilumpaa mun mielestä.

Vierailija
106/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Jos miehellä ei ole sen vertaa halua panostaa treffeihin, niin ei jatkoon.

Miten se nainen sitten panostaa treffeihin?

Vierailija
107/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tässä joku sukupolvien ero, vai mistä maailmasta tämä "kutsuja maksaa" -mentaliteetti on tullut?

Ainakin meillä tuttavapiirissä (3-kymppisiä PK-seutu) jokainen maksaa automaattisesti oman osuutensa, tarjottu on vain juhlan sankarille tai muutaman ystävän kanssa vuorotellen (minä maksan nämä, maksa sinä ensi kerralla). Ravintolassa lasku maksetaan yhdessä ja jälkikäteen muu seurue lähettää maksajalle esim 1/4 tai 1/5 osuuden riippuen seurueen koosta.

Treffeillä maksoin aina omani, nykyinen mies on ensimmäinen joka maksoi ensitreffit ravintolassa (tämä tosin ei ole se syy, miksi suhteeseen päädyimme). Mies on kuulema kasvatettu siihen että naiselle tulee tarjota, nyt 2 vuoden jälkeen on viimeinkin sopeutunut ajatukseen että minäkin voin tarjota yhteisiä illanviettoja. Hän on melkein 10 vuotta vanhempi, joten epäilisin että joku kasvatusero meillä on ollut.. tai sitten eri sosiaaliluokat, mies tulee ns. paremmista piireistä kun taas itse olen ihan perus työläisperheen vesa.

Olet siis Vesa ja sinulla on mies.

108/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Itse en missään nimessä lähtisi syömään nimenomaan kenenkään sellaisen kanssa, joka aikoo tarjota minulle, koska silloin en kehtaisi tilata kuin paikan halvimman ja pienimmän aterian, ja senkin jälkeen pelkäisin kuukausitolkulla, että seuralainen alkaa kinuta takaisinmaksua. Minä olen aina auliisti tarjoamassa muille, mutta on ahdistavaa ottaa jotain vastaan muilta. Arvostan ihmisissä sitä, että he huolehtivat itse omista kuluistaan eivätkä elä yli varojensa.

Saa haukkua niuhoksi, en suutu.

Vierailija
109/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ilmaiselle, mutta lyhyelle kävelylle. 

Kumpikin maksaa omat kengänpohjansa. 

Kyllä miehen kuuluisi maksaa naiselle jotain korvausta kengänpohjien kulumisesta. Varsinkin jos mies kutsuu kävelylle. En lähtisi minkään pihin miehen kanssa kävelylle, jos mies ei panosta kävelyyn edes sen vertaa, etyä maksaisi naisen kengänpohjien kuluman.

Vierailija
110/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, jos asiasta pitää etukäteen neuvotella. Tarjoudun aina puolittamaan laskun muutenkin. Jotkut miehet ottaa tarjouksen vastaan ja toiset haluavat maksaa koko laskun. Kumpikin OK, mutta kyllä maksava mies tekee vaikutuksen. Tämä siis vain ekoilla treffeillä, jatkossa maksan oman osuuteni tai sitten kumpikin tarjoaa vuorollaan. Tienaan enemmän kuin moni mies, joten tulisi typerä olo, jos en itse saisi maksaa mitään.

Vierailija
111/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ok maksaa itse ja maksaisinkin, mutta jos se ilmoitettaisiin niin, että minä en sitten tarjoa, niin ihmettelisin että mikäs hemmo tämä tällainen on. Ei se, ettei hän maksaisi vaan sitä miksi se pitää ilmoittaa ja noin kömpelösti.

Ajattelisin, että mies on sosiaalisilta taidoiltaan vajaa, mt, köyhä tai pihi. Tai ehkä hän ei ole kovin kiinnostunut minusta. Lähtisin treffeille jos ne ovat jo sovittu, mutta alkuasetelma olisi jo miinuksen puolella. Ehdottaisin varmaan jotain muuta kuin maksullista tekemistä ja vielä niin, että pääsen luikkimaan tieheni jollain tekosyyllä jos seura on outoa.

Vierailija
112/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa, jos pieni kustannus kuten kahvit tms. Jos sen sijaan leffaan tai syömään, molemmat maksavat itse. Ja asia on todellakin syytä sopia etukäteen, koska voi tulla este ettei olekaan rahaa juuri silloin, jolloin voi perääntyä kunniallisesti keksimällä jonkun tekosyyn :D

Vierailija
113/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pyytää treffeille oletan hänen tarjoavan. Halutessaan voi pyytää vaikka kahville, muutaman euron treffit :). Kertoo paljon miehen asenteista ja arvoista. Jos itse pyydän miehen treffeille, tarjoan itse.

Senpä tähden naiset eivät juurikaan tee alotteita, kun joutuisivat itse maksamaan.

Vierailija
114/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ymmärrän että useimmille naisille se 50/50 kaikessa on ok mutta itse haluan että mies maksaa treffeillä, oli ne sitten ensimmäiset tai sadannet.

Vierailija
115/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa, oli mies tai nainen. Eikä siitä tarvitse keskustella. Piste.

Vierailija
116/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtisin. En ymmärrä miksi miehen pitäisi maksaa tuntemattomalle varsinkin jos kemiat ei edes kohtaa. Parempi jättää tarjoamiset myöhempään ajankohtaan puolin ja toisin.

117/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Siinä on se pelko että tänä päivänä daamilla voi olla muitakin treffikumppaneita ja jopa vakipano toisaalla. Jos minä tarjoaisin niin se tarttisi luottamuksen ettei nainen ole heti ensi viikolla maksattamassa treffinsä jollakin toisella miehellä. Nykyään voi olla että keskiviikkona viet daa min treffeille, se suutelee toisen kaa perjantaina ja makaa kolmannen tyypin kaa sunnuntaina - ja sinä keskiviikko seuralainen, sä olet maksaja ja "vain" kaveri jonka seura kiinnostaa vain jos saa ilmaisen ruoan.

Vuosikymmeniä sitten tapailtiin, edettiin hitaammin ja naiseen pystyi luottaa ettei se sekstaa heti toisaalla treffien jälkeen. Tutusrutiin hiljalleen ja miehen oli luonnollista maksaa koska ei ollut vakipanoja.

Eli en siis maksaisi ekoilla treffeillä. Mutta jos tapailraisiin pitkään ja olisi luottanuksellinen yhteys ja olisin varma ettei daamilla olisi toista, voisin tarjotakin.

Ei mitään järkeä tarjota ekoulla treffeillä kun ei ole luottoa toisesta taivarmuudella tietoa toisen parisuhdehässäköistä.

Ihmettelen naisia jotka ylimielisesti vaativat maksamaan automaattisesti seurasta. Sellaisten naisten kanssa ei menetä mitään; on hyvä olla kärsivällinen puolin ja toisin.... kun voi sitten luottaa ettei tosiaan ole muita.

Vierailija
118/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuulostaa niin pihiltä, että tuskin sovittaisiin yhteen.

Vierailija
119/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ok maksaa itse ja maksaisinkin, mutta jos se ilmoitettaisiin niin, että minä en sitten tarjoa, niin ihmettelisin että mikäs hemmo tämä tällainen on. Ei se, ettei hän maksaisi vaan sitä miksi se pitää ilmoittaa ja noin kömpelösti.

Ajattelisin, että mies on sosiaalisilta taidoiltaan vajaa, mt, köyhä tai pihi. Tai ehkä hän ei ole kovin kiinnostunut minusta. Lähtisin treffeille jos ne ovat jo sovittu, mutta alkuasetelma olisi jo miinuksen puolella. Ehdottaisin varmaan jotain muuta kuin maksullista tekemistä ja vielä niin, että pääsen luikkimaan tieheni jollain tekosyyllä jos seura on outoa.

Todennäköisesti on vaan kyllästynyt naisiin, jotka olettavat että miehen pitää maksaa ensitreffeillä.

Vierailija
120/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin myös, että mies maksaa ensimmäisillä treffeillä. Sitten toisilla olisi minun vuoro maksaa.