Vuoto ei lopu lainkaan
Pitää mennä lääkäriin jos vielä jatkuu verenvuoto, kuukaut. jälkeen kuin toiset kuukautiset. Hormoneja ei voi syödä eri syistä. Mikä valmiste hillitsee vuotoa tai hormonitoimintaa? Keski-ikä tai vaihdevuodet. Aika ahdistavaa. Mitään vakavaa se ei tunnu olevan, mutta vuoto heikentää ajatuksena jo.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vuosin kerran 2kk putkeen. Kunnon vuotoa. Pari vkoa ei oo vielä mitään.
Gyne määräs keltarauhashormonia.
Minulle tuli kauheat haitat keltarauhashormonista aikoinaan. Hyvä jos sinulle auttoi. ap
Mä söin kyllä hormonikuureja lopettaakseen kuukautisen. Tapahtui usein, kuukaudeksi tuli tosi harvoin ja joka toiset jäi päälle. Siis elimistöni ei tuottanut tarpeeksi hormonia, joten loogista syödä vrt. Insuliini tai tyroksiini
Vuosin 3 kk kuin härän kurkusta myoomien takia. Ferritiini kyllä romahti siinä kunnes laitettiin hormonikierukka.
Vierailija kirjoitti:
Mä söin kyllä hormonikuureja lopettaakseen kuukautisen. Tapahtui usein, kuukaudeksi tuli tosi harvoin ja joka toiset jäi päälle. Siis elimistöni ei tuottanut tarpeeksi hormonia, joten loogista syödä vrt. Insuliini tai tyroksiini
Juu. Joillakin voi hormonivalmiste auttaa. Aurallisen migreenitaipumuksen vuoksi en voi ottaa hormoneja lainkaan, aina tuli haitat nuorempana. ap
Minulla on auttanut reseptillä saatava Caprilon-lääke.
Cyklokapron reseptillä vähentää vuotoa suht nopeasti. Runsaisiin kuukautisiin ja lisääntyneeseen vuotoon ku vaihdevuodet alkaa olla ajankohtaista noin +-50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Joillakin voi hormonivalmiste auttaa. Aurallisen migreenitaipumuksen vuoksi en voi ottaa hormoneja lainkaan, aina tuli haitat nuorempana. ap
Siinä vaiheessa kun veriarvot on niin matalat, että jouduin sairaalaan, niin ihan kiitollinen oli hormoonipistoksista. Olen itsekin kärsinyt migreenistä, mutta asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun veriarvot on niin matalat, että jouduin sairaalaan, niin ihan kiitollinen oli hormoonipistoksista. Olen itsekin kärsinyt migreenistä, mutta asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen..
En tosiaan pysty lainkaan käyttämään hormonivalmisteita, tulee heti pahoja ongelmia ja se on vaarallista käyttää, jos aurallinen taipumus. Rautavalmiste on. Luulisi että lääkäreillä on jokin muu ratkaisu tai valmiste. On mahdollista että vuoto loppuukin, mutta se voi uusia aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan pysty lainkaan käyttämään hormonivalmisteita, tulee heti pahoja ongelmia ja se on vaarallista käyttää, jos aurallinen taipumus. Rautavalmiste on. Luulisi että lääkäreillä on jokin muu ratkaisu tai valmiste. On mahdollista että vuoto loppuukin, mutta se voi uusia aina.
Minipilleri voi käydä vaikka olisi aurallinen migreeni. Kysy gyneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minipilleri voi käydä vaikka olisi aurallinen migreeni. Kysy gyneltä.
Ei ole käynyt koskaan sekään. Siitä tuli myös pahoja haittoja.
Mulla on aurallinen migreeni ja silti laitettiin hormonikierukka just samaan vaivaan. Kuukautiset loppui iäksi ja ei edes tullut migreeneitä lisääntyvässä määrin.
Voi olla kyse esim. myoomasta. Mars lääkärille!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aurallinen migreeni ja silti laitettiin hormonikierukka just samaan vaivaan. Kuukautiset loppui iäksi ja ei edes tullut migreeneitä lisääntyvässä määrin.
Valitettavasti ei käy kierukka edes tai laastari. Koska niissä on verenkiertohäiriön mahdollisuus niillä, joilla on aurallinen migreeni ja aiempia haittoja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Se vaikuttaa paremmalta hieman, nyt. Mutta aiempina päivinä se alkoi aina uudelleen. Pitkittynyt vuoto siis. Lääkärille ei julkiselle pääse helposti ja yksityiselle joudun säästämään, joskin voi olla että sukulainen auttaa jos ei vuoto loppuisi. Heikko olo tulee siitä kun katsoo liikaa punaista, ehkä pieni säikähdys, vaikka kauan jaksoin. Saatan ensi kerrallakin säikähtää taas vähän, vaikka ratkaisua etsitään.
Kannattaa ehdottomasti mennä gynekologille. Hyvällä tuurissa sulla on vain myoomia, pahalla kohdun limakalvon syöpä. Ja kannattaa ehdottomasti syödä ne progesteronit, jos ne on määrätty nimenomaan estämään sen syövän tulo.
Jos et halua edes kokeilla hormoneja, joita ellmistömme tuottaa luontaisesti, niin tuskin siihen mikään muu auttaa. Nähtävästi vuorosi on pientä tiputtelua, eikä uhkaa terveyttäsi. Mutta muutrn: jos on tosi kysymyksessä, on valittava pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti mennä gynekologille. Hyvällä tuurissa sulla on vain myoomia, pahalla kohdun limakalvon syöpä. Ja kannattaa ehdottomasti syödä ne progesteronit, jos ne on määrätty nimenomaan estämään sen syövän tulo.
Ei suvussa ole sitä syöpää. On muu vaiva todennäköisesti tai hormonit kropassa. Ei ole mahdollista syödä keltarauhashormoneja, koska niistä tuli pahimmat ja miltei vakavimmat haitat. Ei ole määrätty nyt mitään sellaisia, se oli nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua edes kokeilla hormoneja, joita ellmistömme tuottaa luontaisesti, niin tuskin siihen mikään muu auttaa. Nähtävästi vuorosi on pientä tiputtelua, eikä uhkaa terveyttäsi. Mutta muutrn: jos on tosi kysymyksessä, on valittava pienempi paha.
Ottaisin toki hormonia jos se ei olisi synteettinen hormonivalmiste tai kävisi minulle. Olen saanut niistä vakavia haittavaikutuksia nuorempana ja vuosien haitat oli niiden käytön aikana päällä. Kärsin niiden käytöstä. Luulen että runsas vuoto on inhottava, ehkä heikentää, mutta jossain kohtaa se loppuu. Ei tule aina yhtä pahana. Mitään pienempää pahaa ei ole, hormonivalmiste on "iso paha". Lääkäri tekee ehkä diagnoosin, jos on mahdollisuus tutkia tarkemmin ja tietää mikä lääke, jos tarvitsee varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaikuttaa paremmalta hieman, nyt. Mutta aiempina päivinä se alkoi aina uudelleen. Pitkittynyt vuoto siis. Lääkärille ei julkiselle pääse helposti ja yksityiselle joudun säästämään, joskin voi olla että sukulainen auttaa jos ei vuoto loppuisi. Heikko olo tulee siitä kun katsoo liikaa punaista, ehkä pieni säikähdys, vaikka kauan jaksoin. Saatan ensi kerrallakin säikähtää taas vähän, vaikka ratkaisua etsitään.
Nyt vaikka lainaat ne rahat ja menet gynelle. Gyne laittaa lähetteen sitten julkiselle puolelle jos tarvetta on.
Itsellä kolmen viikon vuodot ja löytyi myooma ja endometrioosi. Sain itse avun lääkityksstä. Leikkaus saattaa tulla eteen kohta, olen seurannassa.
Vuosin kerran 2kk putkeen. Kunnon vuotoa. Pari vkoa ei oo vielä mitään.
Gyne määräs keltarauhashormonia.