Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?

Vierailija
08.06.2020 |

Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.

Kommentit (549)

Vierailija
161/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikin maksaa omansa esim. kahvit, niin miten tuo sitten eroaa kaveri-tai työtapaamisesta?

No sehän se ensitapaaminen on kun toista ei vielä edes tunneta. Ei siinä vielä olla missään parisuhteessa.

Tosi outo ajattelutapa. Miksi mä siis pyydettäessä edes lähtisin kahville tuntemattoman kanssa ja vielä maksaisin oman kahvini? Ei kiitos.

Koska haluat tutustua ihmiseen? Vai haluatko vain ilmaisen kahvin?

Siis mitä? :D

Jos joku pyytää mua kahville niin joko lähden tai en, riippuu kysyjästä onko mullaielenkiintoa. Kuka hemmetti lähtis "ilmaisen kahvin" takia yhtään mihinkään, mitä helvettiä :D Ja jos joku mua kysyy niin aattelen, et hän haluaa tutustua muhun eli tietenkin tarjoaa kun kerta kysyikin.

Vierailija
162/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erakkoluonteeni takia korkea kynnys treffailla ylipäätään ketään, mutta ketjua lukeneena minusta on törkeää olettaa että miehen pitäisi maksaa minun kuluni. Se on eri asia, jos jompi kumpi tarjoaa omasta halustaan, mutta se ei ole kenenkään velvollisuus. Ei ole ikinä kuulunut minun kasvatukseen, että miehen pitäisi kustantaa naisen kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ehdottaa laskun puolitusta niin kyseessä on kaverisuhde (jossa mies yrittää vieläpä saada seksiä kaupan päälle). Kyllä miehen lompakko avautuu jos hän haluaa tehdä vaikutuksen naiseen parisuhdemielessä.

Vierailija
164/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää laskuasia on testi meille naisille. Eli jos suostut maksamaan omasi, niin mies aattelee että sua voi käyttää muutenkin. Ne hyödyntää tasa-arvokäsitystä omiin tarpeisiin. Mut samalla se paljastaa miehen aikeet eli onko tarpeeksi kiinnostusta ja/tai oletko miehen mielestä tarpeeksi kuuma kissa. Kissoille ei ikinä ehdoteta laskun puolitusta.

Vierailija
165/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, haluan miehen joka haluaa tarjota minulle. Jos ei halua tulkitsen ettei halua tehdä vaikutusta eikä ole ihastunut ja muutenkin arvot/ajatusmaailmat ei kohtaa.

Minä ajattelen myös juuri näin. Eli en lähtis jos mies ehdottaa että molemmat maksaa omansa.

Vierailija
166/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään, että koko deittiskene on niin vaikeaa miehille. 

Maksat kaiken niin olet sovinistisika, joka ei ymmärrä, että naiset ovat itsenäisiä ja tasa-arvoisia miesten kanssa ja pystyvät kyllä maksamaan omat laskunsa.

Ehdotat puoliksi maksamista niin olet köyhä mammanpoika, jolla on varmaan vielä pikavippivelkojakin.

Vierailija
167/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat kaiken niin olet sovinistisika, joka ei ymmärrä, että naiset ovat itsenäisiä ja tasa-arvoisia miesten kanssa ja pystyvät kyllä maksamaan omat laskunsa.

Ehdotat puoliksi maksamista niin olet köyhä mammanpoika, jolla on varmaan vielä pikavippivelkojakin.

Riippuu naisesta, kuten olet fiksuna varmasti huomannut.

Mitä itse luontaisesti tekisit jos olet todella kiinnostunut/ihastunut? Antaisitko naisen maksaa?

Vierailija
168/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan korrektia, että ensimmäisillä treffeillä jokainen maksaa omat ruokansa ja juomansa. Voidaan sopia, että jos tulee toiset treffit niin sitten mies tarjoaa ruoat. Vai onko sinne vain tarkoitus mennä syömään / juomaan ilmaiseksi?

Sehän on ihan oletus että aluksi kumpikin maksaa omansa.

Ei sitä tarvitse eikä pidä erikseen mainita.

Vierailija
169/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää laskuasia on testi meille naisille. Eli jos suostut maksamaan omasi, niin mies aattelee että sua voi käyttää muutenkin. Ne hyödyntää tasa-arvokäsitystä omiin tarpeisiin. Mut samalla se paljastaa miehen aikeet eli onko tarpeeksi kiinnostusta ja/tai oletko miehen mielestä tarpeeksi kuuma kissa. Kissoille ei ikinä ehdoteta laskun puolitusta.

Sen vanhimman ammatin harjoittajille maksetaan.

On ihan ok maksaa jos reidet aukee.

Vierailija
170/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan korrektia, että ensimmäisillä treffeillä jokainen maksaa omat ruokansa ja juomansa. Voidaan sopia, että jos tulee toiset treffit niin sitten mies tarjoaa ruoat. Vai onko sinne vain tarkoitus mennä syömään / juomaan ilmaiseksi?

Sehän on ihan oletus että aluksi kumpikin maksaa omansa.

Ei sitä tarvitse eikä pidä erikseen mainita.

Onko tosiaan oletus? En lähde sitten ikinä enää syömään jos joku mies, muu kuin työkaveri tmv., kysyy.

Vierailija
171/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vanhimman ammatin harjoittajille maksetaan.

On ihan ok maksaa jos reidet aukee.

Höpö höpö. Seksillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Paremminkin on niin päin, että maksamalla laskun mies kunnioittaa naista naisena eikä jonain fwb-panona.

Vierailija
172/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletus mulla että molemmat maksaa omansa. Mutta jos mies tuntisi tarvetta sopia tai mainita asiasta etukäteen, ennakko-odotukset laskisi kyllä. Onko varaton, kyynistynyt tms..? Antaisin vielä mahdollisuuden ja menisin treffeille, mutta paikattavaa olisi jo syntynyt :D

Miehenä (enkä naisenakaan sen puoleen) en puhuisi asiasta mitään etukäteen, vaan odottaisin mielenkiinnolla miten nainen toimii kun laskun aika on. 

Vierailija
173/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kutsui treffeille ruokaravintolaan ja sanoi, että kumpikin maksaa oman laskunsa. Laskun maksun aikaan mies pyysi minua antamaan oman osuuteni käteisenä vaivihkaa pöydän alla. Sitten hän maksoi molempien laskun suurieleisesti, ettei vain tarjoilija luulisi, että hän ei pystyisi maksamaan naisseuralaisensa ruokia.

Vierailija
174/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lähtisin. En mä miehestä isää halua, joka ostaa mulle kaikki mitä haluan. Mä ostan itse ne mitä haluan ja tarvitsen. Ja mihin mun rahat riittää.

Vierailija
175/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse luontaisesti tekisit jos olet todella kiinnostunut/ihastunut? Antaisitko naisen maksaa?

Tekisin niin, että selvittäisin etukäteen mitä mieltä nainen on kuten AP:n tapauksessa on varmaan yritetty tehdä, mutta vihkoon meni sekin. Näköjään se, että mies automaattisesti maksaa saa myös monella naisella herneet nenään joten tee siinä sitten spontaanisti se oikea valinta...

Jos ei kerran voi tietää ja asian tiedusteleminenkin tuntuu olevan väärin niin mitä helvettiä jää enää jäljelle? No varmaan se joku kävelylenkki, mutta entäs sitten kun ulkona onkin räntäsade tai ukkostaa? Voihan sitä tosin aina tehdä tänä päivänä jonkun Skype-tapaamisenkin.

Vierailija
176/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin niin, että selvittäisin etukäteen mitä mieltä nainen on kuten AP:n tapauksessa on varmaan yritetty tehdä, mutta vihkoon meni sekin. Näköjään se, että mies automaattisesti maksaa saa myös monella naisella herneet nenään joten tee siinä sitten spontaanisti se oikea valinta...

Jos ei kerran voi tietää ja asian tiedusteleminenkin tuntuu olevan väärin niin mitä helvettiä jää enää jäljelle? No varmaan se joku kävelylenkki, mutta entäs sitten kun ulkona onkin räntäsade tai ukkostaa? Voihan sitä tosin aina tehdä tänä päivänä jonkun Skype-tapaamisenkin.

Siis mikset voi tehdä niin kuin itse ajattelet että on oikein / hyvä? Sitten jos nainen ei tykkää siitä niin ette ole sopivat toisillenne. Älä teeskentele jotain mitä et ole.

Eri

Vierailija
177/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi jos hän sanoo sen noin ”lähdetkö kahville? Molemmat sitten maksaa omansa, minä en sinun kahvia maksa!” Jos vaan mentäisiin kahvilaan ja kasuaalisti molemmat maksaa omansa niin ei ongelmaa.

Vierailija
178/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hän ei vaikuta sosiaalisesti kovin kyvykkäältä töksäytellessään asian noin.

Tärkeää ei ole se maksaako vai ei, vaan miten se esitetään. Myös se on turn off jos suurieleisesti maksaa ja sitä nostetaan, että katso, enkö ollutkin mahtava kun tarjosin ja vielä kalliissa ravintolassa...

Maksa tai älä maksa, mutta rahasta numeron tekeminen on kiusallista.

Vierailija
179/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kutsui treffeille ruokaravintolaan ja sanoi, että kumpikin maksaa oman laskunsa. Laskun maksun aikaan mies pyysi minua antamaan oman osuuteni käteisenä vaivihkaa pöydän alla. Sitten hän maksoi molempien laskun suurieleisesti, ettei vain tarjoilija luulisi, että hän ei pystyisi maksamaan naisseuralaisensa ruokia.

Voi ei, olisitpa vain maksanut ruokasi tarjoilijalle suoraan. Ehdotus taisi yllättää sinut?

Vierailija
180/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi jos hän sanoo sen noin ”lähdetkö kahville? Molemmat sitten maksaa omansa, minä en sinun kahvia maksa!” Jos vaan mentäisiin kahvilaan ja kasuaalisti molemmat maksaa omansa niin ei ongelmaa.

Kukaanhan ei voi tietää miten tuo on AP:n tapauksessa kysytty. 

Entä jos onkin kysytty, että "btw, Onko okei, että molemmat maksavat omat laskunsa niin ei tarvitse siellä kahvilassa miettiä ja voidaan keskittyä olennaisiin asioihin? :) Tämä on varmaan reiluinta molemmille, koska tapaamme ensimmäisen kerran."

Mutta mammapalstalla se on tietysti automaattisesti joku peliongelmainen mt-sika.