Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?

Vierailija
08.06.2020 |

Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.

Kommentit (549)

Vierailija
281/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus todennäköisesti lopahtaisi. Riippuu paljon siitä, mihin tyyliin mies tuon sanoisi.

Vierailija
282/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perinteisiin" ja "miehekkyyteen" vetoaminen on ihan täyttä höpönlöpöä.

Kyse on tasan yhdestä asiasta: naiset haluavat ilmaisia lounaita. Tuo on yhtä romanttinen asia kuin että jos minä pyytäisin av-mammoja laittamaan tililleni kaksi kymppiä ja keksisin jonkun sadun solidaarisuudesta tms (vaikka tienaisin saman verran kuin mammatkin) koska 20-luvulla tuettiin köyhiä.

Aika harva siellä treffeillä huvikseen käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perinteisiin" ja "miehekkyyteen" vetoaminen on ihan täyttä höpönlöpöä.

Kyse on tasan yhdestä asiasta: naiset haluavat ilmaisia lounaita. Tuo on yhtä romanttinen asia kuin että jos minä pyytäisin av-mammoja laittamaan tililleni kaksi kymppiä ja keksisin jonkun sadun solidaarisuudesta tms (vaikka tienaisin saman verran kuin mammatkin) koska 20-luvulla tuettiin köyhiä.

On se romanttista kun mies on hoitanut kaiken valmiiksi ja ilta sujuu ihanasti ja koen itseni kauniiksi ja hemmotelluksi.

Vierailija
284/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllä.

Siis jos vedotaan perinteisiin, niin mies on perheen pää ja omistaa kaiken. Siksi mies maksaa, koska naisella ei ole omaa rahaa. Raha-asiat ovat miesten juttuja. Ja joo, ei tarkoita että nainen istuisi työkseen peilin edessä selaamassa sisustusblogeja, nainen tekee työtä maatilalla tms.

Sitä on se perinteinen heterodeittailu.

Kuulostaako yhä hyvältä? Varmaan sitten kuulostaa jos poistetaan tuosta kaikki muu paitsi se että mies maksaa, joka perustui siihen kaikkeen muuhun.

Mulle ei treffeillä maksaminen ole noin suuria ennakkoluuloja avaava juttu. Treffit on treffit ja jos mies osoittautuu epäsopivaksi niin ei sinne nyrkin ja keittiön väliin tarvitse mennä. Kuule ihan itse saan ja voin valita millaiseen suhteeseen alan. Miksi treffailuun liittyvä hemmottelu ja toisen arvostaminen olisi automaattisesti sovinismia tai naista alistavaa?

Ei se olekaan. Mutta palstalla on jokunen luuserimies joka ei ole koskaan saanut mitään hemmottelua naisilta eikä yksikään nainen ole lompakkoaan hänen läsnäollessaan avannut. Siksi he kuvittelevat maksamisen ja hemmottelun olevan aina vain toispuolista siten että mies maksaa ja nainen hyötyy.

Vierailija
285/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtisi. Todella outoa itselle että pitää sopia maksamisesta siinä samalla kun pyydetään ulos. ”Haluaisitko lähteä mun kanssa perjantaina ulos? Mennään vaikka sinne uuteen pizzeriaan. Molemmat siis maksaa omat ruokansa. Oisko kello 18 ok.”.

Mä maksan aina muutenkin omat ruokani treffeillä, se on nykyään ihan normaalia. Mutta jotenkin vieroksun sitä että asiasta pitää sopia tollei, tai että se on niin oleellinen asia että se on samalla linjalla tärkeysjärjestyksessä kuin se itse treffikutsu.

Mutta toisaalta vastaan näin koska omat treffikokemukset on olleet ongelmattomia maksun suhteen. Ehkä tällä kysyjällä on ollut joku tosi huono kokemus ja kokee että on pakko sopia asiat etukäteen ja vielä viesteillä, että on mustaa valkosella.

Vierailija
286/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllä.

Siis jos vedotaan perinteisiin, niin mies on perheen pää ja omistaa kaiken. Siksi mies maksaa, koska naisella ei ole omaa rahaa. Raha-asiat ovat miesten juttuja. Ja joo, ei tarkoita että nainen istuisi työkseen peilin edessä selaamassa sisustusblogeja, nainen tekee työtä maatilalla tms.

Sitä on se perinteinen heterodeittailu.

Kuulostaako yhä hyvältä? Varmaan sitten kuulostaa jos poistetaan tuosta kaikki muu paitsi se että mies maksaa, joka perustui siihen kaikkeen muuhun.

Mulle ei treffeillä maksaminen ole noin suuria ennakkoluuloja avaava juttu. Treffit on treffit ja jos mies osoittautuu epäsopivaksi niin ei sinne nyrkin ja keittiön väliin tarvitse mennä. Kuule ihan itse saan ja voin valita millaiseen suhteeseen alan. Miksi treffailuun liittyvä hemmottelu ja toisen arvostaminen olisi automaattisesti sovinismia tai naista alistavaa?

Ei se olekaan. Mutta palstalla on jokunen luuserimies joka ei ole koskaan saanut mitään hemmottelua naisilta eikä yksikään nainen ole lompakkoaan hänen läsnäollessaan avannut. Siksi he kuvittelevat maksamisen ja hemmottelun olevan aina vain toispuolista siten että mies maksaa ja nainen hyötyy.

Aivan. Ei todellakaan ole yksipuolista se hemmottelu, varsinkin jos suhde jatkuu treffien jälkeen. Jos nainen rakastuu niin mieskin tulee takuuvarmasti saamaan taloudellisia lahjoja, hellyyttä ja emotionaalista ja fyysistä hyvänäpitoa ja osallistumista yhteisiin menoihin.

Vierailija
287/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää laskuasia on testi meille naisille. Eli jos suostut maksamaan omasi, niin mies aattelee että sua voi käyttää muutenkin. Ne hyödyntää tasa-arvokäsitystä omiin tarpeisiin. Mut samalla se paljastaa miehen aikeet eli onko tarpeeksi kiinnostusta ja/tai oletko miehen mielestä tarpeeksi kuuma kissa. Kissoille ei ikinä ehdoteta laskun puolitusta.

Heterodeittailu kuulostaa hankalalta ja epämukavalta.

Ei ollenkaan. Ihan selkeäähän tuo on. Kuinka sinä deittailet (oletan ettet ole hetero) ja kuka maksaa?

Useimmiten ekoilla treffeillä on kumpikin maksanut omansa. Tarkoitus on tutustua ja nähdä, onko kemiaa. Flirtti on löytynyt muuta kautta kuin ostamisesta ja maksamisesta. Toisilla treffeillä on voitu tehdä niin, että ensin toinen tarjoaa, sen jälkeen toinen - tämä on aina ollut mukavaa, kun silloin on tullut sellainen olo, että toinen viihtyy seurassani, kun haluaa olla pitempään kuin vain ensimmäisen juoman tai pelkän ruuan ajan.

Ja olen biseksuaali, mutta nykyisin on alkanut yhä enemmän tuntua siltä, että heterokuvioissa on kaikkea sellaista, mikä ei miellytä.

Vierailija
288/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän onko kyse treffeistä jos käydään pitsalla ja molemmat maksaa omansa? Mulla synkkaa monien kanssa ja fiilis on hyvä. Olis outoa suudella ja pidellä kädestä ja sit kuitenkin maksaa omat jutut. Ihan kuin kaverit, joilla on epämääräistä sutinaa. Hyi.

Vierailija
289/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi. Joku massadeittailija, joka ei halua panostaa. Tai rusinatpullastanoukkija, ilmaiseksi rynkyttäjä.

Vierailija
290/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä puheet "herrasmiehen kuuluu maksaa" on?

Sitä kun tasa-arvosta vouhotetaan niin jokainen hoitaa laskunsa. Vai onko "herrasnaisilla" jotain velvoitteita?

Vierailija
291/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää laskuasia on testi meille naisille. Eli jos suostut maksamaan omasi, niin mies aattelee että sua voi käyttää muutenkin. Ne hyödyntää tasa-arvokäsitystä omiin tarpeisiin. Mut samalla se paljastaa miehen aikeet eli onko tarpeeksi kiinnostusta ja/tai oletko miehen mielestä tarpeeksi kuuma kissa. Kissoille ei ikinä ehdoteta laskun puolitusta.

Ei ollenkaan. Ihan selkeäähän tuo on. Kuinka sinä deittailet (oletan ettet ole hetero) ja kuka maksaa?

Useimmiten ekoilla treffeillä on kumpikin maksanut omansa. Tarkoitus on tutustua ja nähdä, onko kemiaa. Flirtti on löytynyt muuta kautta kuin ostamisesta ja maksamisesta. Toisilla treffeillä on voitu tehdä niin, että ensin toinen tarjoaa, sen jälkeen toinen - tämä on aina ollut mukavaa, kun silloin on tullut sellainen olo, että toinen viihtyy seurassani, kun haluaa olla pitempään kuin vain ensimmäisen juoman tai pelkän ruuan ajan.

Ja olen biseksuaali, mutta nykyisin on alkanut yhä enemmän tuntua siltä, että heterokuvioissa on kaikkea sellaista, mikä ei miellytä.

No joo jos ekat "treffit" on joku jääkahvi kävellessä kun nähdään maks 20 minuutin ajan. Tuolloin minäkin voin ostaa oman juoman.

Itse aattelen niin päin, että sallin miehen ostaa mulle. Ostan itse jos/kun en halua miehestä kaveria enempää. Samoin sallin miehen auttaa takin päälleni jos mies kiinnostaa romanttisesti. Saan kyllä itsekin takin päälleni :D

En ole ikinä ollut toisen naisen kanssa treffeillä.

Vierailija
292/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän onko kyse treffeistä jos käydään pitsalla ja molemmat maksaa omansa? Mulla synkkaa monien kanssa ja fiilis on hyvä. Olis outoa suudella ja pidellä kädestä ja sit kuitenkin maksaa omat jutut. Ihan kuin kaverit, joilla on epämääräistä sutinaa. Hyi.

No eikö se suutelu ja kädestä pitely tapahdu ihan luontevasti siksi, että kahden ihmisen välillä on oikeanlaista kemiaa, oli sitten kyseessä etukäteen sovitut treffit tai joku muu tapaaminen? Eihän treffeilläkään välttämättä sitä kemiaa löydy.

t. se biseksuaali, joka näitä ketjuja lukiessa alkaa vieraantua siitä mahdollisuudesta, että haluaisi heterosuhteen

Vierailija
293/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on halukas maksamaan, hän esittää asian "saanko viedä sinut syömään?". Muuten kumpikin hoitaa syömisensä.

Vierailija
294/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että toisen naisen kanssa varmaan olettaisin että kutsuja maksaa :)

Vierailija
295/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi.

Minusta tuossa on taustalla kaukainen asetelma miehestä muka elättäjänä.

Mies pyrkii näyttämään, että lompsa on sitten hei lyönnissä.

Jos mies on iäkäs kuulu hänen maksaa ruoka ja kaikki muukin sen jälkeen harrastuksista ja vaatteista lähtien, jos parisuhde siitä kehkeytyy.

Vierailija
296/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on halukas maksamaan, hän esittää asian "saanko viedä sinut syömään?". Muuten kumpikin hoitaa syömisensä.

Ja jos treffiseura ei miellytä, voi kysyä "saanko viedä sinut saunan taakse?".

Vierailija
297/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo jos ekat "treffit" on joku jääkahvi kävellessä kun nähdään maks 20 minuutin ajan. Tuolloin minäkin voin ostaa oman juoman.

Itse aattelen niin päin, että sallin miehen ostaa mulle. Ostan itse jos/kun en halua miehestä kaveria enempää. Samoin sallin miehen auttaa takin päälleni jos mies kiinnostaa romanttisesti. Saan kyllä itsekin takin päälleni :D

En ole ikinä ollut toisen naisen kanssa treffeillä.

Minulla on onnistuneet ekat treffit olleet sellaiset, että ollaan istuttu pitkään juttelemassa, ilmassa on kipinää ja flirttiä, ja jossain vaiheessa suudellaan (koska tuntuu siltä). Se voi ihan yhtä hyvin tapahtua jääkahvin kuin ravintolaillallisen päätteeksi. Itselleni ei ehkä tuo tarjoaminen ja maksaminen (oli kummin päin vaan) ole treffeissä tai flirttailussa ja kiinnostuksen osoittamisessa mitenkään olennainen juttu.

Vierailija
298/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aloittaja on itse kutsumassa treffeille, mutta mies tarjoutuu kuitenkin maksamaan puolet, niin onhan se ihan hyvää käytöstä häneltä. Ja myös ihan ymmärrettävää, ettei siitä jää mitään kiitollisuudenvelkaa. Jos taas mies on kutsumassa, mutta ilmoittaa maksavansa vain oman osuutensa, niin sitten se on älytöntä käytöstä.

Vierailija
299/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä juttuja lukee niin aina vaan tuntuu enemmän siltä, että kannattaisi olla h0m0.

Vierailija
300/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se suutelu ja kädestä pitely tapahdu ihan luontevasti siksi, että kahden ihmisen välillä on oikeanlaista kemiaa, oli sitten kyseessä etukäteen sovitut treffit tai joku muu tapaaminen? Eihän treffeilläkään välttämättä sitä kemiaa löydy.

t. se biseksuaali, joka näitä ketjuja lukiessa alkaa vieraantua siitä mahdollisuudesta, että haluaisi heterosuhteen

Liian epämääräistä mulle. Jos etsin seurustelusuhdetta, niin haluan että mua hemmotellaan ja arvostetaan ja sallin miehen tehdä niin 😊

Odottaisin samaa kohtelua vaikka olis toinen nainen kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi