Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?

Vierailija
08.06.2020 |

Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.

Kommentit (549)

Vierailija
241/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi ottaa kutsua vastaan, jollei mies suoraan sanoisi ettei rahasta tarvitse huolehtia.

Ja vaikka olisin varoissani en halua miestä,joka olettaa minun maksavan. Eli eipä ole paljon tulevaisuutta miesten kanssa mulla :D Kaikki haluaa että nainen maksaa kaikesta itse.

Ja naiset haluaa miehen kustantavan kaiken. Taidan jäädä sinkuksi koska en ihan periaatteesta hyväksy sitä, että minun sukupuoleni perusteella tulisi maksaa. Riippuen summasta ja omasta rahatilanteesta voin maksaakin, mutta jos se on perusvaatimus, niin haiskahtaa siltä että se on pääasia. Itse en kaipaa elättejä enkä maksullisia naisia. Olen kiinnostunut aikuisesta itsenäisestä naisesta, joka etsii kumppania eikä isähahmoa tai maksajaa.

Tässä ketjussa on tosi paljon sulle sopivia naisia!

Mutta monii heistäkin on sanonut loukkaantuvansa tuollaisen esiin tuomisesta. En siis oikein voi ennen treffejä tietää saada asiaa selville. Joko siis luovun periaatteistani tai saan pakit valtaosalta niistäkin naisista, jotka voisivat sopia minulle vain koska tämä nyt vaan on pahimman sortin red flag. Pidän siis todennäköisenä että jään sinkuksi.

No, voit pyytää treffeille, joissa ei tarvitse käyttää rahaa. Tai ehdottaa treffejä vaikka viinibaariin, mennä itse paikalle ajoissa ja ostaa oman juomasi. On aika luontevaa, että nainen käy sitten hakemassa itselleen juoman, kun tulee paikalle. Tai menette minne tahansa treffeille ja maksat oman osuutesi. Noloa on vain se, jos nainen ei ole varautunut maksamaan omaa osuuttaan. Eli treffaile rauhassa, maksa oma osiosi äläkä turhaan pohdi kohtuuttomia odotuksia. 

Vierailija
242/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kutsui treffeille ruokaravintolaan ja sanoi, että kumpikin maksaa oman laskunsa. Laskun maksun aikaan mies pyysi minua antamaan oman osuuteni käteisenä vaivihkaa pöydän alla. Sitten hän maksoi molempien laskun suurieleisesti, ettei vain tarjoilija luulisi, että hän ei pystyisi maksamaan naisseuralaisensa ruokia.

Tämä oli hauska!:)

No eihän ollut hauska. Mitä hauskaa tuossa muka on? Juntissa ja inhottavassa käytöksessä?

Väärinkäsitys? Tarkoitin, että hauska tyyliin päivän naurut, koska minustakin tuon miehen käytös oli typerää ja naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran maksoin ensitreffeillä seuralaiselle ruoan juomineen, ghostasi minut treffien jälkeen. Tuli vähän hölmö olo itselleni tästä. Muutoin on omat kahvit/oluet pitkälti itse maksettu, joskus nainen on tarjoutunut maksamaan kaiken, joskus itse. Tästä ei kuitenkaan etukäteen ole tehty meteliä vaan tilanteen mukaan on menty.

En siis miehenä oleta että treffeillä minun pitäisi maksaa tai tarjota kaikki. Toki jos itse ehdotan jotain mikä maksaa, niin voin tarjota. Mutta jos treffit ovat kahvilassa, niin en välttämättä maksa toisen kahveja.

Niin, ei se maksaminen tosiaan mitään takaa,mutta ainakin itse olit herrasmies ja nainen varmasti tiesi sinun olevan kiinnostunut. Parhaasi teit eli hyvä sinä. Suoraselkäistä toimintaa. Voihan se olla et nainen säikähti. Ei näistä voi tietää.

Mitenköhän se nainen sitten osoittaa kiinnostuksensa? Miehen ainoa tapa osoittaa kiinnostuksensa on näköjään se, että tarjoutuu maksamaan.

Jos hän haluaa nähdä sut uudellen ja/tai laittaa viestiä illalla. Kyllä sä luule tiedät kun nainen kiinnostuu :)

Mutta jos mies haluaa nähdä uudellen ja/tai laittaa viestiä illalla, niin se ei ole merkki kiinnostuksesta, jos hän ei tarjonnut ensitreffeillä?

Mistä tietäisin jo treffeille mentäessä että kiinnostaako naista minä vai tarjoilut? Se on tullut selväksi, että treffeille voidaan tulla tai jopa pyytää vaikka ei toinen kiinnostaisikaan.

No jos se nainen ei ole joku narkki tai muu vastaava vajaa tapaus, niin kyllä nainen suostuu vain siinä tapauksessa, että mies kiinnostaa.

Mutta mies kysyy treffeille vaikka ei olisi kiinnostunut? Sitähän täällä on moni sanonut, että se tarjoamatta jättäminen on merkki miehen kiinnostuksen puutteesta.

Itse näen asian niin, että mies kokeilee kepillä jäätä eli pyytää ulos, mutta ei kuitenkaan ole niin hullaantunut, että haittaisi jos suhteesta ei tulisi mitään muuta kuin seksiä. Siksi ehdottaa laskun puolitusta.

Miksi ihmeessä mies edes kuvittelee, että jossain vaiheessa olisi seksiä mukana kuvioissa? Kaverisuhdetta ei kannata pilata seksillä.

Vierailija
244/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Oletus on, että molemmat maksavat omansa ja asian erikseen terottaminen laittaa epäilemään tulevaisuudessa olevan suhteen mahdollisesti syventyessä vähintään jatkuvaa rahasta vääntämistä tai pahimmillaan taloudellista väkivaltaa.

Vierailija
245/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffietiketissä on kolme perussääntöä

1. Jos haluat itse päättää treffien sisällön ja ohjelman --> maksat koko laskun

2. Jos haluat molempien maksavan oman osuuteensa --> annat myös vastapuolelle aidon mahdollisuuden osallistua treffien suunnitteluun ja myös kieltäytyvän niistä asioista joita ei halua maksaa

3. Jos haluat toisen osapuolen maksavan kaiken --> et mitenkään puutu treffien suunnitteluun tai ohjelmaan etkä ole aloitteellinen treffien suhteen, vaan jätät kaiken toisen osapuolen päätettäväksi

Vierailija
246/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran on yksi nainen minulta etukäteen tiedustellut että maksanko minä kun käyn naisten kanssa treffeillä. Tuon naisen kanssa en sitten mennyt ensimmäisillekään treffeille. Ei tarvitse sietää moukkamaista käytöstä.

Eli nainen olis lähtenyt, mutta kysyi erikseen asiasta, koska rahat oli tiukilla. Oletpa typerä :D

No jos rahat olivat tiukilla niin sitten kannattaa joko ehdotella joitakin ilmaisia treffejä tai sitten odottaa toiselta osapuolelta selkeää yksipuolista treffikutsua jolloin voi myös olettaa että hän maksaa.

Täällähän on juurikin jankattu, että mies jos kutsuu ulos niin naisen pitää itse maksaa omat ruokansa!

Päättäkää jo miehet :D

Kai ne treffit nyt sentään yleensä yhdessä päätetään ja sovitaan minne mennään. 

Vierailija
247/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffietiketissä on kolme perussääntöä

1. Jos haluat itse päättää treffien sisällön ja ohjelman --> maksat koko laskun

2. Jos haluat molempien maksavan oman osuuteensa --> annat myös vastapuolelle aidon mahdollisuuden osallistua treffien suunnitteluun ja myös kieltäytyvän niistä asioista joita ei halua maksaa

3. Jos haluat toisen osapuolen maksavan kaiken --> et mitenkään puutu treffien suunnitteluun tai ohjelmaan etkä ole aloitteellinen treffien suhteen, vaan jätät kaiken toisen osapuolen päätettäväksi

Onko tämä hallituksen suositus?

Vierailija
248/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun treffikumppanit ovat aina maksaneet.

Vierailija
249/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran on yksi nainen minulta etukäteen tiedustellut että maksanko minä kun käyn naisten kanssa treffeillä. Tuon naisen kanssa en sitten mennyt ensimmäisillekään treffeille. Ei tarvitse sietää moukkamaista käytöstä.

Eli nainen olis lähtenyt, mutta kysyi erikseen asiasta, koska rahat oli tiukilla. Oletpa typerä :D

No jos rahat olivat tiukilla niin sitten kannattaa joko ehdotella joitakin ilmaisia treffejä tai sitten odottaa toiselta osapuolelta selkeää yksipuolista treffikutsua jolloin voi myös olettaa että hän maksaa.

Täällähän on juurikin jankattu, että mies jos kutsuu ulos niin naisen pitää itse maksaa omat ruokansa!

Päättäkää jo miehet :D

Kai ne treffit nyt sentään yleensä yhdessä päätetään ja sovitaan minne mennään. 

No mua on pyydetty aina tiettyyn paikkaan.

Vierailija
250/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran maksoin ensitreffeillä seuralaiselle ruoan juomineen, ghostasi minut treffien jälkeen. Tuli vähän hölmö olo itselleni tästä. Muutoin on omat kahvit/oluet pitkälti itse maksettu, joskus nainen on tarjoutunut maksamaan kaiken, joskus itse. Tästä ei kuitenkaan etukäteen ole tehty meteliä vaan tilanteen mukaan on menty.

En siis miehenä oleta että treffeillä minun pitäisi maksaa tai tarjota kaikki. Toki jos itse ehdotan jotain mikä maksaa, niin voin tarjota. Mutta jos treffit ovat kahvilassa, niin en välttämättä maksa toisen kahveja.

Niin, ei se maksaminen tosiaan mitään takaa,mutta ainakin itse olit herrasmies ja nainen varmasti tiesi sinun olevan kiinnostunut. Parhaasi teit eli hyvä sinä. Suoraselkäistä toimintaa. Voihan se olla et nainen säikähti. Ei näistä voi tietää.

Mitenköhän se nainen sitten osoittaa kiinnostuksensa? Miehen ainoa tapa osoittaa kiinnostuksensa on näköjään se, että tarjoutuu maksamaan.

Jos hän haluaa nähdä sut uudellen ja/tai laittaa viestiä illalla. Kyllä sä luule tiedät kun nainen kiinnostuu :)

Mutta jos mies haluaa nähdä uudellen ja/tai laittaa viestiä illalla, niin se ei ole merkki kiinnostuksesta, jos hän ei tarjonnut ensitreffeillä?

Mistä tietäisin jo treffeille mentäessä että kiinnostaako naista minä vai tarjoilut? Se on tullut selväksi, että treffeille voidaan tulla tai jopa pyytää vaikka ei toinen kiinnostaisikaan.

No jos se nainen ei ole joku narkki tai muu vastaava vajaa tapaus, niin kyllä nainen suostuu vain siinä tapauksessa, että mies kiinnostaa.

Mutta mies kysyy treffeille vaikka ei olisi kiinnostunut? Sitähän täällä on moni sanonut, että se tarjoamatta jättäminen on merkki miehen kiinnostuksen puutteesta.

Itse näen asian niin, että mies kokeilee kepillä jäätä eli pyytää ulos, mutta ei kuitenkaan ole niin hullaantunut, että haittaisi jos suhteesta ei tulisi mitään muuta kuin seksiä. Siksi ehdottaa laskun puolitusta.

Miksi ihmeessä mies edes kuvittelee, että jossain vaiheessa olisi seksiä mukana kuvioissa? Kaverisuhdetta ei kannata pilata seksillä.

Joo, no en tiedä. Sun ajatusmaailma on niin eri, en jaksa jatkaa. Tsemppiä treffailuun! :)

Vierailija
251/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikin maksaa omansa esim. kahvit, niin miten tuo sitten eroaa kaveri-tai työtapaamisesta?

Olisiko ilmapiiri ja kiinnostus toista kohtaan mitään?

Kiinnostaa toki kaveritkin, mutta ei ihan samassa mielessä.

Vierailija
252/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä väistöliike lompakkoloisesta. 

Vierailija
253/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisiko mies jollekin Sara Siepille tuollaista? En usko, joten jääköön mies metsästämään sitä oman elämänsä Sara Sieppiä.

Vierailija
254/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2020 naisen mielestä , joidenkin ainakin, mielestä miehen kuuluu maksaa !

Ja pähkäilevät sopiiko osoittaa , että on kiinnostunut /ottaa itse yhteyttä jne.

Minä, jonka ei ole edes sopivaa vanhana kääkkänä osallistua keskusteluun, en voi kuin ihmetellä mitä 1800- luvun käytösopasta te seuraatte.

Vierailija
255/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään, että koko deittiskene on niin vaikeaa miehille. 

Maksat kaiken niin olet sovinistisika, joka ei ymmärrä, että naiset ovat itsenäisiä ja tasa-arvoisia miesten kanssa ja pystyvät kyllä maksamaan omat laskunsa.

Ehdotat puoliksi maksamista niin olet köyhä mammanpoika, jolla on varmaan vielä pikavippivelkojakin.

Homma menee niin että miehen kuuluu ainakin tarjoutua maksamaan ekoilla treffeillä. Nainen siihen kyllä Suomessa useimmiten vastaa, että pistetään puoliksi tai molemmat maksaa omansa. Jos ei edes tarjoudu maksamaan, osoittaa se sellaista piheyttä jota en suhteessani haluaisi kokea. 

Tienaan hyvin, olen parisuhteissani tarjonnut toisellekin. Mutta jos mulle ei edes tarjouduta tarjoamaan, katson että toista ei kiinnosta tarpeeksi. Ei ole kyse rahasta, vaan eleestä.

Taas kätevästi niin että mies on se jonka "kuuluu" ottaa riski. Näinhän tämä menee treffeille pyytämisessä ja seksialoitteissakin. Jos nainen ei ennen tilaamista ole tarjoutunut maksamaan omiaan, niin ei ole miehestä kiinostunut vaan ilmaisen ruoan ja juoman perässä.

Miksi sinä haluat mennä ventovieraan kanssa syömään?

Olen eri, mutta menin yhden miehen kanssa syömään aika pian siitä kun alettiin kirjoitella deittisivustolla. Oli ihan mukavaa ja juttua riitti kovasti, mutta kummallekin oli selvää ettei toisille treffeille lähdetä. Ei vaan ollut mitään kipinää vaan oli sellainen kaveritunnelma. Kumpikin maksoi oman ruokansa. 

Vierailija
256/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole osunut kohdalle tuota rahasta puhumista kertaakaan ja aina miehet ovat halunneet maksaa. Tehneet asian laskua pyydettäessä selväksi, joten olisi ollut moukkaimaista alkaa vääntämään asiasta. Toisekseen, en ikinä menisi ekoille treffeille ravintolaan syömään. Kahville tai viinilasilliselle korkeintaan, koska siinä yleensä ehtii huomata kohtaako kemiat ollenkaan. Ja muutaman euron kahvikupin hinnasta, jos joku mies olisi alkanut laskemaan minulle omaa osuuttani, olisi homma jäänyt siihen. Tulisi sellainen olo, että ko. henkilön kanssa voisi tulla jatkossakin haasteita, jos homma etenisi avoliittoon. Siinä sitten laskettaisiin kuka maksaa ja miten paljon, jos mies esim. vaikka syö enemmän. Pitäisikö miehen maksaa ruokalaskuista silloin esim. 70%? Tai paljonko pitäisi maksaa yhteisestä autosta, jota käytän vain 10%? Alkaa ihan päätä sattumaan tuollainen, joten onneksi kohdalleni osui tapaus, jonka kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa rahan suhteen. Minulla on isompi palkka ja maksan yhteiselle tilille enemmän, mutta tuloihin suhteutettuna saman verran eikä tarvitse miettiä kuka syö tai tekee mitä - kaikki on kuitenkin yhteistä. 

Vierailija
257/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa keskustelussa kannattaisi ehkä ensin määritellä mitä tarkoitetaan treffeillä. Siinä että sovitaan että tavataan kaupungilla ja sitten siellä kävellessä päätetään yhdessä että mennään kahvilaan ei varsinaisesti ole kyse treffeistä.

Ja voisi myös määritellä mikä on treffipyyntö. Jos jompi kumpi alustavasti puhuu että voitaisiin joskus tavata, niin ei hän silloin ole välttämättä pyytänyt treffeille niin että varsinaisten treffien koittaessa hänen pitäisi ehdottomasti maksaa. Jos taas erikseen pyytää että tuletko huomenna kanssani elokuviin ja sen jälkeen Hans Välimäen ravintolaan syömään, niin silloin on kyseessä selkeä treffipyyntö ja kutsuja maksaa.

Vierailija
258/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että mies jolla on tuo asenne että ”kumpikin maksaa omansa” on pienituloinen. Onko joku oikeasti ollut jonkun varakkaan miehen kanssa treffeillä joka on illan päätteksi vaatinut puolittamaan ravintolalaskua?

Itse en ole vakiintuneena kohta kolmeenkymmeneen vuoteen käynyt treffeillä mutta silloin kun olin nuori ei kukaan mies ehdottanut moista. Vaikka olivat köyhiäkin.

Jenkeissä on miehelle kunnia-asia maksaa treffeillä vaikka olis ihan persaukinen. Ei tulis kuuloonkaan, että nainen maksaa (voi esittää maksavansa, mut miehen pitää aina jyrkästi tyrmätä naisen maksuyritys).

Olihan Suomessakin se sokkotreffiohjelma, jossa menivät ravintolaan syömään. Kyllä mies vaikutti äärimmäisen juntilta jos halusi puolittaa laskun. Onhan se naiselle merkki ettei mitään romantiikkaa ole, vaan bro-meiningillä mennään. Yleensä toisia treffejä ei tullut :D

Toisaalta Jenkeissä on myös huomattavat tuloerot ja muutenkin ihan eri kulttuuri. Iso osa koulutetuistakin naisista jää kotirouviksi lasten synnyttyä, koska päivähoito maksaa niin paljon. Pohjoismaissa tasa-arvo on todella paljon pidemmällä kuin siellä.

Vierailija
259/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi ottaa kutsua vastaan, jollei mies suoraan sanoisi ettei rahasta tarvitse huolehtia.

Ja vaikka olisin varoissani en halua miestä,joka olettaa minun maksavan. Eli eipä ole paljon tulevaisuutta miesten kanssa mulla :D Kaikki haluaa että nainen maksaa kaikesta itse.

Ja naiset haluaa miehen kustantavan kaiken. Taidan jäädä sinkuksi koska en ihan periaatteesta hyväksy sitä, että minun sukupuoleni perusteella tulisi maksaa. Riippuen summasta ja omasta rahatilanteesta voin maksaakin, mutta jos se on perusvaatimus, niin haiskahtaa siltä että se on pääasia. Itse en kaipaa elättejä enkä maksullisia naisia. Olen kiinnostunut aikuisesta itsenäisestä naisesta, joka etsii kumppania eikä isähahmoa tai maksajaa.

Tässä ketjussa on tosi paljon sulle sopivia naisia!

Mutta monii heistäkin on sanonut loukkaantuvansa tuollaisen esiin tuomisesta. En siis oikein voi ennen treffejä tietää saada asiaa selville. Joko siis luovun periaatteistani tai saan pakit valtaosalta niistäkin naisista, jotka voisivat sopia minulle vain koska tämä nyt vaan on pahimman sortin red flag. Pidän siis todennäköisenä että jään sinkuksi.

Mitäpä jos treffailisit vain tuttuja naisia? Heille voit sanoa, että maksetaan kumpikin omat. Kai sinä uskallat sanoa kavereillesi noin, joten mikset tutulle naiselle?

Miehet ne vasta loukkaantuvatkin, jos he sanovat tarjoavansa ja heille vastaa, että minulla on rahaa ostaa omat kahvini.

Miksi treffailisin kavereita, jos tavoitteena on parisuhde? Sinkkunaisia tutuissani on hyvin vähän. Nekin omien kavereiden exiä, exän kavereita tai sitten itseäni huomattavasti nuorempia (tai vanhempia) - ei kiitos.

Miksi tuokin kahvin tarjoaminen pitää miehille ilmoittaa noin tylysti?

Et siis pysty missään tutustumaan kavereiden tyttöystävien kavereihin, serkkujesi kavereihin tai vastaaviin? Aika pienissä piireissä liikut. Tuossa vastauksessa ei ole mitään epäkohteliasta, sanon sen nätisti. Miehelle tulee kerralla selväksi, että en ole miehen rahojen perässä ja kannatan tasa-arvoista parisuhdetta. Minun talous ei kaadu kahteen euroon.

Vierailija
260/549 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. Oletus on, että molemmat maksavat omansa ja asian erikseen terottaminen laittaa epäilemään tulevaisuudessa olevan suhteen mahdollisesti syventyessä vähintään jatkuvaa rahasta vääntämistä tai pahimmillaan taloudellista väkivaltaa.

Kuten tästäkin ketjusta voi huomata, nii monella perusoletus on edelleen se, että mies maksaa. Sen takia minusta on hölmöä loukkaantua siitä, että joku yrittää selventää asiaa etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi