Miehet parisuhteessa naisen silmin
Vastasin toiseen ketjuun joka hävisi samalla kun kirjoitin. Miksi ihmeessä? Keskeinen aihe suomalaista romantiikkaa.
Miehet valittaa kun naiset ei halua ja naiset ei tee aloitteita. Pitkässä parisuhteessa tilanne on usein tämä ja näin toimii oman kokemusten ja ystävieni mukaan valtaosa suomalaisista miehistä.
Mies toivoo että nainen tekee aloitteita seksiin mutta todellisuudessa ei. Jos miestä ei haluta ei hänellä seiso ja se on hänestä noloa ja epämiellyttävää. Niinpä naisen on turha houkutella, kun jos toista ei innosta niin ei innosta. Mies rappaa autoa pihalla tai hänellä on tärkeä juttu puhelimella menossa kun makaa sohvalla. Tai on menossa salille Maken ja Peten kanssa. Ainut miten hän huomioi naista on kysymys joko ruoka on valmiina. Jos nainen yrittää häiritä hänen tärkeitä verkkopelejä tai sometusta vihjailemalla hellyyshetkestä, hän saa vain kyllästyneen katseen. Lihakset on krampissa treenien jälkeen ja just pitää mennä silittämään autoa. Turha kuvitella muuta kun mies ei itse nyt halua.
Niinpä on sujuvinta odotella että miehen kassit on täynnä. Siihen menee keskimäärin kolme päivää. Silloin miehelle syttyy kiilto silmiin ja hän alkaa kiehnäämään lähellä. Työntää käsiä tisseihin ja kourii takapuolta. "Miten ois?" "Voisitko kulta vähän?" Jos et voi, alkaa mökötys ja kiukuttelu ja mies on kuin maansa myynyt, elämänhalunsa menettänyt. Helpointa on avata haarat jonka jälkeen mies on taas hyväntuulinen ja poissa jaloista muutaman päivän kunnes sama rundi alkaa uudestaan kun pussukat täyttyvät.
Näin se menee valtaosalla miehiä ja pitkissä parisuhteissa vaikka miehet kuin yrittää luoda itsestä kuvaa suurina rakastajina ja huomaavaisina kumppaneina. Ehkä alun teeskentelyvaiheessa kyllä mutta tähän se lipeää ja on kautta vuosituhansien suomalaisessa perhe-elämässä livennyt.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisillahan koko juttu perustuu suhteen alkuaikoina miehelle valehtelemiseen. Ei ehkä tietoisesti, mutta ainakin seksuaalisesti ja ehkä sitä biologiakin ohjaa. Miesten pitäisi vain osata nähdä ne merkit, mutta se on melkein mahdotonta.
Seurustelu- ja tutustumisvaiheessa naidaan kuin puput ja naista eivät miehen mahdolliset epätäydellisyydet haittaa.
Muutetaan yhteen ja edelleen naidaan säännöllisesti. Miehellä saa olla omat harrastukset ja menot jne.
Mennään naimisiin ja saadaan lapset. Tähän loppuu usein se naisten kiinnostus miestä kohtaan seksuaalisesti. Lapset on saatu ja mieskään ei voi enää niin vain lähteä. Nyt ne miehen viat alkavat ärsyttämään kymmenkertaisesti ja ei sen sian kanssa enää viitsi sekstailla.
On olemassa enää yhteiset menot ja naisen menot. Miehen omia menoja ei ole, koska eihän niille ole enää aikaa. Et saa mennä Mikon ja Peran kanssa jääkiekkomatsiin, koska vaimo on jo sopinut, että tänään on peli-ilta Maaritin ja Heikin kanssa. Vaimo toki saa käydä lauantaisin tyttöjen kanssa brunssilla tai shoppailemassa. Jos taas ollaan yhdessä liikkeellä niin käydään siellä missä vaimo haluaa käydä, vahingossakaan ei voida käydä esim. Intersportissa.
Sitten kun kerran käyt siellä lätkämatsissa niin valitetaan, että me ei koskaan tehdä mitään yhdessä. Kysyt vaimolta, että mennäänkö yhdessä pelaamaan vaikka squashia tai yhdessä sinne lätkämatsiin niin sitten ei viitsitä sellaisia miesten juttuja tehdä. Mutta kun Maarit on hankkinut neljälle liput jonnekin taidenäyttelyyn ja sanot, että ei kyllä kiinnosta yhtään, menkää te vaan niin johan alkaa huuto ja kiukuttelu.
Sitten kun mies ehkä seksinpuutteessa käy tökkäämässä jotain toista niin huudetaan perheenrikkojaa ja pettäjäsikaa.
Nimenomaan! Sä oot ihan ongelman ytimessä!
Naisen meno on joku enintään parin tunnin brunssitapaaminen ystävän kanssa, ja jos sinne ei halua ottaa lasta mukaan, siitä pitää miehen kanssa etukäteen sopia ja neuvotella, eikä pitkäkään neuvottelu takaa, ettei mies uhriudu ja valita.
Miehen meno on sitä, että ostetaan joku h***etin kallis lippu katsomaan jotain peliä, johon ei oikeastaan olisi edes varaa. Sitten pelin jälkeen niiden Maken ja Penan kanssa täytyy toki mennä baariin vielä muutamaksi tunniksi. Kun soitat puolen yön paikkeilla umpikänniselle ukolle, että voisiko hän nyt ystävällisesti jo kotiutua siltä menoltaan, kun itsekin haluaisi nukkumaan eikä herätä sitten heti miehen kolisteluun, niin olet hirveä nätsi ja prttihirmu etkä anna miehellä olla omaa elämää ollenkaan.
Kaikki yhteinen tekeminen ja normaalit parisuhdejutut (sukujuhlat, ystäväpariskuntien tapaaminen jne.) on myös miehen näkökulmasta naisen menoja, joihin nainen pakottaa miehen pelkkää pahuuttaan. Miksi mies edes haluaa olla parisuhteessa, kun kaikki muu parisuhteessa paitsi se "tökkääminen" on miehelle niin kamalan vastenmielistä ja muu aika aivan mieluusti vietettäisi vain niiden omien kavereiden kanssa peleissä ja baarissa?
Osui ja uppos.
Brunssi ja shoppailu Katrin ja Lauran kanssa klo 9-16 = ihanaa omaa aikaa tyttöjen kanssa
Lätkämatsi Maken ja Peran kanssa klo 18-24 = ällöttävää sikailua ja tämän ajan olisi voinut käyttää johonkin järkevämpään
Kuka syö brunssia monta tuntia? Siis tiedätkö sä edes mikä on brunssi, kun jostain syystä oletat siihen menevän tunteja? Ei kauppojen kiertämiseenkään tavallisesti ihan työpäivän verran aikaa käytetä, johan se on tosi raskastakin monta tuntia kävellä yhtä mittaa. Tällaiselta menolta nainen lisäksi saapuu kotiin selvin päin ja järkevään aikaan, joten en ymmärrä sarkasmisi(?) pointtia.
Kyllä mä luulen, että sä et taida tietää mikä brunssi on. Ja meinaat, että jos nainen on kahden kaverin kanssa sopinut brunssin + shoppailun niin siellä juostaan tuli perseen alla tunnissa kaikki läpi ja sitten kotiin? :D Ensin pitää päästä sinne paikalle, sitten vedetään se brunssi shampanjan/kuohuviinin kanssa, lähdetään shoppailemaan ensimmäiseen paikkaan, pidetään Cappuccino-tauko, shoppaillaan taas, syödään lounassalaatti, shoppaillaan, toinen Cappucino-tauko ja sitten pikkuhiljaa kotiin. Jaa niin, sen miehen lätkämatsi alkaisi klo 17, mutta kai se sinne voi vähän myöhässä mennä tai katsoa sen alun jälkeenpäin telkkarista. Nainen tulee kotiin ja valittaa, että ei kyllä pysty enää yhtään enää kävelemään, voisiko mies hoitaa vielä lapsille ruoat. Kun mies sitten lähtee sinne lätkämatsiin niin alkaa kiukuttelu, että taaskaan ei tehty mitään yhdessä, pitääkö sinne lätkämatsiin just nyt lähteä ja ei kai lapset vaan jää nyt naisen vastuulle loppuillaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luulen, että sä et taida tietää mikä brunssi on. Ja meinaat, että jos nainen on kahden kaverin kanssa sopinut brunssin + shoppailun niin siellä juostaan tuli perseen alla tunnissa kaikki läpi ja sitten kotiin? :D Ensin pitää päästä sinne paikalle, sitten vedetään se brunssi shampanjan/kuohuviinin kanssa, lähdetään shoppailemaan ensimmäiseen paikkaan, pidetään Cappuccino-tauko, shoppaillaan taas, syödään lounassalaatti, shoppaillaan, toinen Cappucino-tauko ja sitten pikkuhiljaa kotiin. Jaa niin, sen miehen lätkämatsi alkaisi klo 17, mutta kai se sinne voi vähän myöhässä mennä tai katsoa sen alun jälkeenpäin telkkarista. Nainen tulee kotiin ja valittaa, että ei kyllä pysty enää yhtään enää kävelemään, voisiko mies hoitaa vielä lapsille ruoat. Kun mies sitten lähtee sinne lätkämatsiin niin alkaa kiukuttelu, että taaskaan ei tehty mitään yhdessä, pitääkö sinne lätkämatsiin just nyt lähteä ja ei kai lapset vaan jää nyt naisen vastuulle loppuillaksi.
Samanlaisilta vänisijöiltä ja kiukuttelijoilta vaikutatte molemmat. Massiivinen turn-off.
Miehellä on vähän manipulatiivisiä piirteitä. Nauttii siitä vallan tunteesta kun nainen haluaa häntä, mutta hänpä ei annakaan. Sitten kun hän haluaa, niin naisen on langettava hänen viemänään. Mulla oli tällainen exä.
Jos tämä on se kuvio parisuhteenne tapetisssa, niin katkaise se... Sitten näet lähteekö mies tavoittelemaan tuota vallan tunnetta muualta flirttailemalla toisten naisten kanssa.
Aloittajan tekstissä tuntui aika oudolta käsitys, että mies seksiä toivoessaan kyselisi tyyliin "mites olis?" tai "Voisitko kulta vähän?". En minä ainakaan vuosikymmenien aikana avio- tai avoliitoissani ole moisia tohtinut ehdottaa. Kuulostaa kovin rohkealta ja suorasukaiselta tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan omaa miestäni, vaikka hän on hyvinkin epätäydellinen. Parasta hänessä on kuitenkin se että hän sietää minua, ja jopa haluaa vapaaehtoisesti olla kanssani, vaikka olen paljon kamalampi ihminen kuin hän.
Joka kerta kun mielessäni, tai joskus jopa ääneen arvostelen mieheni tapaa olla ja toimia, kuulen toiselta olkapäältäni lauseen että sinuapas se kuitenkin on viitsinyt kattella jo kymmenettä vuotta. En usko että minua jaksaisi kuin hetkellisesti kukaan muu mies, taikka edes nainen :p
Se on kyllä totta että olen itse kuvitellut sisällön mieheeni, kuten kaikkiin muihinkin miehiin elämäni varrella. Tyhjiä kuoria ovat he. Kannattaa yrittää pitää illuusiosta kiinni, että mies olisi sitä mitä luulit aluksi, ja millaiseksi hänet mielessäsi loit, tai tulla toimeen sen asian kanssa että se syö nukkuu paskoo, käy töissä, ja välillä haluaa nusaista ja juoda kaljaa.
Tämä on paras viesti mitä olen ikinä lukenut av:lta. Sympaattinen! Niinpä, itsessäkin on vikaa ihan samalla lailla. Ihmettelen joskus miten omakin mieheni jaksaa esim. pms-oireideni kanssa. Joka kuukausi (tai oikeastaan useamminkin) on päiviä, jolloin peittelen vihaani miestä kohtaan ja kun taas pms on ohi, olen niin kiitollinen kultaisesta puolisostani. Ja tyhjiä kuoriahan me kaikki olemme! Yritän todellakin pitää mielessä sen tunteen kun puolisooni ihastuin.
Ap:n viestikin oli hauska! Just noin se meilläkin menee. Kyllä sitä aina välillä miettii, että yksin olisi kivaa, mutta on se vaan kuitenkin elämän suola kun saa jutustella puolison kanssa kaikesta mikä mieleen juolahtaa. Ei pidä sitä seksiä liian vakavasti ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit kun mua naurattaa nämä kommentit :D. Kyllä on naiset ja miehet eri planeetalta. Sen pitäisi tuoda jännitettä ja vetoa välille mutta nykyisin se tuokin lähinnä ärtymystä ja pettymystä kun toinen osapuoli suhteessa ei olekaan unelmieni jatke. Helsingin Sanomat uutisoi että pääkaupunkiseudulla korona-aikana avioerot on lisäänetyneet 30 %. Jos muulloinkin avioeroprosentti lähentelee 40-50, on lisäys merkittävä. Täyttymättömät odotukset ja täyttymättömyyden konkretisoituminen tilanteessa, jossa on pakko olla puolison ja perheen kanssa sen sijaan että voisi huidella illat jossakin harrastuksissa ja metatekemisissä kuten yleensä.
Tuo tilasto kertoo tylyn totuuden "tosirakkaudesta".
Nainen haluaa lapsia, asunnon, ynnä muuta.
Mies, ellei ole alfa, on vain tarpeellinen osa tätä. Nyt kun miehen kanssa joutuukin viettämään aikaa, eron todennäköisyys kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisillahan koko juttu perustuu suhteen alkuaikoina miehelle valehtelemiseen. Ei ehkä tietoisesti, mutta ainakin seksuaalisesti ja ehkä sitä biologiakin ohjaa. Miesten pitäisi vain osata nähdä ne merkit, mutta se on melkein mahdotonta.
Seurustelu- ja tutustumisvaiheessa naidaan kuin puput ja naista eivät miehen mahdolliset epätäydellisyydet haittaa.
Muutetaan yhteen ja edelleen naidaan säännöllisesti. Miehellä saa olla omat harrastukset ja menot jne.
Mennään naimisiin ja saadaan lapset. Tähän loppuu usein se naisten kiinnostus miestä kohtaan seksuaalisesti. Lapset on saatu ja mieskään ei voi enää niin vain lähteä. Nyt ne miehen viat alkavat ärsyttämään kymmenkertaisesti ja ei sen sian kanssa enää viitsi sekstailla.
On olemassa enää yhteiset menot ja naisen menot. Miehen omia menoja ei ole, koska eihän niille ole enää aikaa. Et saa mennä Mikon ja Peran kanssa jääkiekkomatsiin, koska vaimo on jo sopinut, että tänään on peli-ilta Maaritin ja Heikin kanssa. Vaimo toki saa käydä lauantaisin tyttöjen kanssa brunssilla tai shoppailemassa. Jos taas ollaan yhdessä liikkeellä niin käydään siellä missä vaimo haluaa käydä, vahingossakaan ei voida käydä esim. Intersportissa.
Sitten kun kerran käyt siellä lätkämatsissa niin valitetaan, että me ei koskaan tehdä mitään yhdessä. Kysyt vaimolta, että mennäänkö yhdessä pelaamaan vaikka squashia tai yhdessä sinne lätkämatsiin niin sitten ei viitsitä sellaisia miesten juttuja tehdä. Mutta kun Maarit on hankkinut neljälle liput jonnekin taidenäyttelyyn ja sanot, että ei kyllä kiinnosta yhtään, menkää te vaan niin johan alkaa huuto ja kiukuttelu.
Sitten kun mies ehkä seksinpuutteessa käy tökkäämässä jotain toista niin huudetaan perheenrikkojaa ja pettäjäsikaa.
Jospa vain valitsisitte alunperin sellaisen puolison joka sopii yhteen kanssanne niin ei tarvitsisi loppuelämää mäkättää siitä miten sitä naista/miestä ei vain voi ymmärtää.
Helpommin sanottu kuin tehty. Molemmat osapuolet haluavat alussa näyttää vain paremmat puolensa ja siksi toisilleen sopimattomat ihmiset päätyvät luvattoman usein yhteen.
Kyse ei ole vain tuosta.
Tuon lisäksi on alkuhuuma, joka kestää n. 2 vuotta.
Tämä on iso ongelma siksi koska on kolmaskin ongelma: pääsääntöisesti naiset haluavat pariutua tavismiesten kanssa vasta kun ajatukset perheestä alkavat olemaan ajankohtaisia.
Yhteen mennään kun naisella on perhevietti päällä, edetään nopeasti naisen tavoitteeseen eli lapset+asunto=lapsiarki, ja sitten päälle vyöryvät ruuhkavuodet, jolloin ei ehdi miettiä yhteensopivuutta kun juostaan kiireellä ylitöiden, mökkiremontin ja Miina-Vertin harrastusten välillä..
Jossain vaiheessa alkaa koronavirusepidemiä, mies tekee etätöitä ja nyt pitäisikin viettää enemmän aikaa yhdessä sen sian kanssa. Olisikohan aika erota kun ei me sovitakaan yhteen.
Tarkoitatko ettei noiden tavismiehen haluavien naisten ei kannata laskea rimaa ikinä? Täytyy pysyä mahdollisimman ronkeleissa vaatimuksissa miesten suhteen, ja kaikki ovat onnellisia? Yksikään mies ei varmasti kitise tästä ratkaisusta?
Sitten on vielä se pikkujuttu, ettei parikymppisenä parisuhteeseen haluamaton mieskään ole mikään harvinaisuus, eivätkä he kaikki ole täällä jankattuja Chadeja ja juristi-ortopedeja. Miesten kohdalla se on nuoruuden elämistä ja seikkailua, pariutuvat itsekin sen jälkeen sitten vähän vanhempana. Miehille ok, naisille ei? eri
Rane vaan kirjoitti:
Aloittajan tekstissä tuntui aika oudolta käsitys, että mies seksiä toivoessaan kyselisi tyyliin "mites olis?" tai "Voisitko kulta vähän?". En minä ainakaan vuosikymmenien aikana avio- tai avoliitoissani ole moisia tohtinut ehdottaa. Kuulostaa kovin rohkealta ja suorasukaiselta tuollainen.
Meillä sanotaan usein "Tuu nussiin mua". Seksiä on lähes päivittäin, joten tuntuu toimivan. Mutta meitä onkin kaksi ihmistä, jotka haluavat ja TARVITSEVAT seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kyse ei ole siitä että miehissä on jotain vikaa vaan siinä että suurin osa meistä ihmisistä ollaan suhteissa vääränlaisten kumppanien kanssa, kun valitetaan, kommunikaatio ja kemia ei toimi, tullaan palstalle ulisemaan kuinka huonosti menee. Itselläni on vain parantunut mies valinnat edellisten suhteiden jälkeen kun olen kasvanut ihmisenä ja tajunnut mitä tarvitsen (sen sijaan kuin mitä haluan).
Olen 27, sinkku, en halua miestä vierelleni...tarkalleen ottaen ketä tahansa miestä en halua rinnalleni koska ottajia olisi mutta minulle ei sovi. Jotkut miehet kuin naisetkin luulevat kemian ja hyvän tasaisen ja nautittavan parisuhteen olevan huuhaata mitä olen saanut selville. Teillä ihmisillä ei ole tarpeeksi kokemusta ja sitten suretaan kun tyydytään siihen "on todella ihanaa mutta myös aivan kamalaa välillä" tyyppeihin. Sen takia monet "tyytyisvät" minuun kun eivät paremmasta tiedä. Olenhan ainakin omasta mielestäni ihan silmissä siedettävä, treenaan kroppaa, minulla on harrastuksia, olen freelancer yrittäjä ja paljon mielenkiinnon kohteita joten miehiä kiinnostaa, minua ei.
Olen mieluummin yksin onnellinen kuin parisuhteessa surullinen.
Tämä on hyvin sanottu! On paras mahdollinen lahja itselle ja tulevalle kumppanille selvittää kuka on, mistä tykkää ja mitkä asiat ovat vastenmielisiä. Ja opetella puhumaan avoimesti siitä millainen on ja mihin on valmis. Moni ajattelee, että se toinen pitää valloittaa ja saada omakseen, keinoista viis. Mielistely, salailu, jopa valehtelu ja sitten ihmetelläänkin kenen kanssa sitä on oikein pariuduttu ja miksi suhde tuntuu vievän enemmän kuin antaa. Tyypillinen virhe on tyytyä ihan kehen tahansa parempaa odotellessa tai koska parempaa saa. Sitten valitetaan katkerina kun muiden suhteet näyttävät somessa ja livenä paljon paremmilta. Tai kuvitellaan, että kyllä se toinen siitä muuttuu kun tarpeeksi painostaa ja vaatii. Ei muuten muutu, vaatiminen ja mollaus lisäävät uhmakkuutta ihan tutkitustikin.
Naista tai miestä ei "saada", jokainen elää ja kuuluu itselleen. Se mitä saadaan on suhde ja sitä luodaan ja rakennetaan yhdessä molempien toimesta. Rakastuminen on ihana tunne, mutta se ei riitä siihen, että rakastuneet voisivat elää yhdessä onnellisina. Tarvitaan kumppanuutta ja kommunikointitaitoa. Tarvitaan motiivi olla juuri siinä suhteessa eli sitoutuminen. Miksi juuri tämä ihminen, miksei joku muu? Jos tuntuu, että kun vaan pitää olla joku, niin sehän tarkoittaa sitä että tämä joku on vaihdettavissa toiseen niinkuin esine. Pitää olla auto, se on ymmärrettävää. Auto on esine. Pitää olla nainen/mies samalla periaattella ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa vain valitsisitte alunperin sellaisen puolison joka sopii yhteen kanssanne niin ei tarvitsisi loppuelämää mäkättää siitä miten sitä naista/miestä ei vain voi ymmärtää.
Helpommin sanottu kuin tehty. Molemmat osapuolet haluavat alussa näyttää vain paremmat puolensa ja siksi toisilleen sopimattomat ihmiset päätyvät luvattoman usein yhteen.
Ohista, mutta seurailin tapailu/seurustelukeskustelua eräällä toisella foorumilla. Osa miehistä puolusteli valkoisia valheita ja kertomatta jättämistä mitä tulee omaan menneisyyteen . Muuten ei pääse suhteeseen, ja kun se on miehille niin vaikeaa. Tuo vaikeus on nähtävästi joillekin vapaalippu ja oikeutus olla välittämättä toisen rajoista ja toiveista. eri
Sivusta. Jos sattumalta kaverit jotka vääntää valkoisia valheita erehtyvät lukemaan...
Itse olin asumusero aikana deitti palstalla, rehellisesti kerroin omaa taustaa. En väittänyt olevani eronnut vaikka paperit olivat vetämässä. Kun lopulta bongasin kiinnostavan naisen lähestyin häntä suoraan. Ja nainen innostui rehellisyydestäni, vaikka kysymysmerkkejä leijui ilmassa paljon. Eipä meidän tarvinnut chättäillä kuin paripäivää jonka jälkeen nainen halusi nähdä. 😁 Ja ainakin siihen hetkeen nainen oli 10nainen ja paras sivustolla, minun silmääni. Ja itse olen ihan perus Tavis ulkonäöllisesti (ainakin omasta mielestä).
Valkoiset valheet eivät aina edistä parisuhteeseen pääsyä. Ja varsinkaan pitämään parisuhdetta. (samaa tietenkin voisi painottaa naisille, kun tykkäävät filtteröidä kuvia jne.)
"Jos olet täysin rehellinen suoraan kysymykseen, tapailu loppuu siihen. Näin kunnollinen mies jää sinkuksi, kun epärehelliset eivät kerro totuutta." Jotakuinkin noin se logiikka meni. Joten molemmat valehtelevat, kunnolliset ja kelvottomat? Kunnollisuuden päätti mies itse.
Eikä tuo väite edes pidä paikkaansa. Kelvoton mieskin voi kertoa tapailun jatkon kannalta jotain kriittistä.
Vierailija kirjoitti:
Eli naisten mielestä miesten tulisi rakastella vaimojaan vaikka ei haluta? Pitääkö naisten ryhtyä seksiin jos ei haluta?
Kerrotko AP tai joku muu, että miksi miesten pitäisi jos ei haluta kuin 3pv välein?
En naisten puolesta voi vastata, mutta miehenä sanoisin, että tottakai! Puolin ja toisin, pitää kumppanin tarpeista huolehtia. Vaikka väsyttäisi, tai joku turha toiminta olisi kiinnostanut enemmän, se unohtuu nopeasti, kun pääsee toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole ihan sama asia. Kyllä sitä on jopa alkuhuuman aikana mahdollista havainnoida sitä toista aika monin tavoin jos vai tajuaa niin tehdä. Lähes aina ne luonteen peruspiirteet ovat näkyvissä siellä alla. Esim. ne sivusta seuraavat kaverit näkevät lähes aina jos ihan toisillen sopimattomat ihmiset ovat menossa yhteen joten ei niiden asioiden näkeminen mitään rakettitiedettä ole.
Tämä sotii naisten uhriutumismentaliteettia vastaan. Kun ei voinut tietää että siitä bensalenkkarista kuoriutuu bensalenkkari. Eikä se muuttunutkaan miksikään vaikka nainen heittikin t-paitoja roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsin suhteeseen naisen, joka haluaa NAIDA. Se on ainoa tapa pitää yllä päivittäistä seksiä. Jos joku tarvitsisi aina suklaarasian, viini-illallisen ja lepertelyä syttyäkseen seksille, emme olisi yhteensopivia. Kyllä se lihallinen kiima täytyy löytyä molemmilta, tai muuten seksielämä hyytyy.
Toivottavasti nainen pysyy terveenä ja halukkaan loppuelämänsä ;)
Ettei käy kuten minulle joka sairastuin syöpään, ja välissä on oltu molemmat ilman naintia kuukausitolkulla.
Tässä tilanteessa me muuttaisimme suhteen avoimeksi tai lopettaisimme sen riippuen siitä, mikä tuntuu meistä järkevältä. Ei tulisi mielenkään estää kumppaniani harrastamasta seksiä, jos en siihen itse satu pystymään.
olisit heti sanonut että puhut vain panosuhteesta, etkä PARIsuhteesta. Nehän on tietysti ihan eri asioita.
Puhun nimenomaan parisuhteista. Sinun mielestäsi esimerkiksi polyamoriset suhteet eivät ole parisuhteita? Aika outo näkemys.
No ei tietenkään ole. Pari = kaksi. Ne ovat poly-suhteita, ei parisuhteita.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsin suhteeseen naisen, joka haluaa NAIDA. Se on ainoa tapa pitää yllä päivittäistä seksiä. Jos joku tarvitsisi aina suklaarasian, viini-illallisen ja lepertelyä syttyäkseen seksille, emme olisi yhteensopivia. Kyllä se lihallinen kiima täytyy löytyä molemmilta, tai muuten seksielämä hyytyy.
Toivottavasti nainen pysyy terveenä ja halukkaan loppuelämänsä ;)
Ettei käy kuten minulle joka sairastuin syöpään, ja välissä on oltu molemmat ilman naintia kuukausitolkulla.
Tässä tilanteessa me muuttaisimme suhteen avoimeksi tai lopettaisimme sen riippuen siitä, mikä tuntuu meistä järkevältä. Ei tulisi mielenkään estää kumppaniani harrastamasta seksiä, jos en siihen itse satu pystymään.
olisit heti sanonut että puhut vain panosuhteesta, etkä PARIsuhteesta. Nehän on tietysti ihan eri asioita.
Puhun nimenomaan parisuhteista. Sinun mielestäsi esimerkiksi polyamoriset suhteet eivät ole parisuhteita? Aika outo näkemys.
Kyllä käsitän parisuhteen olevan suljettu ja kahdenvälinen. Poly ja avoin ovat tietenkin suhteita myös, mutta niille on omat nimityksensä.
Ja nimeämisellä on väliä, kun puhutaan kumppanin kanssa tai täällä anonyyminä. Keskustelu kummasti helpottuu kun kaikki ymmärtävät mistä on kyse.
Suurin osa polyamorisista suhteista on myös kahdenvälisiä. Triadit ovat selvästi vähemmistössä. keskustelu kummasti helpottuu, kun ymmärtää, mistä puhuu.
Poly = moni. Pari = kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tuon että miehelle on ihan turha yrittää tehdä aloitteita, vaikka mies väittäisikin niitä haluavansa, niin käytännössä ei halua. Ja sitten taas naiselle nöyryyttävää tehdä niitä, kun mies "ei pysty nyt".
Siis jos kumppanilla on sovittu meno juuri silloin, niin on se aika huono aika tehdä aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohista, mutta seurailin tapailu/seurustelukeskustelua eräällä toisella foorumilla. Osa miehistä puolusteli valkoisia valheita ja kertomatta jättämistä mitä tulee omaan menneisyyteen . Muuten ei pääse suhteeseen, ja kun se on miehille niin vaikeaa. Tuo vaikeus on nähtävästi joillekin vapaalippu ja oikeutus olla välittämättä toisen rajoista ja toiveista. eri
Mutta naisethan ovat ne, jotka jättää kertomatta omasta menneisyydestä, tai kaunistelevat. Esim kuinka moneen eri penikseen on koskenut elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun luen tällaisia ketjuja, minulla herää sama kysymys:
Jos näette miehet rasittavina parasiitteina, minkä ihmeen takia te otatte miehen elämäänne? Miksi te vietätte aikaanne tällä palstalla valittamassa ihmisistä, joiden kanssa kukaan ei teitä pakota olemaan missään tekemisissä? Miksette seurustele naisten kanssa, jos vihaatte miehiä?
Oletteko jotenkin mielisairaita? Ei kukaan normaali ihminen käyttäytydy näin...
rakastan miestäni. Hän vaihtaa autoon renkaat, tuo puolet tuloista, huolehtii talotekniikan jne. Siinä syitä.
Joka päiväkö ne auton renkaat vaihdetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
Kannattaisi välillä kokeilla myös pidempää flirttiä - virittäytyä tunnelmaan omassa mielessään ensin ja sitten flirttailla ihan sille omalle miehelleen päivän mittaan, keikistelläkin hieman; luonnollisen oloisesti toki...
Ei toimi yĺi 20 vuoden suhteessa.
Flirttailu sinänsä toki on ihan kivaa, mutta se ei oikein toimi aloitteena seksiin.
Siis ihan uteliaisuudesta tahtoisin kysyä, millaisia teidän muiden aloitteet sitten ovat? Olen käyttänyt jo vuosikaudet keikistelyä eri variaatioilla aloitteena ja se saa mun miehen AINA halukkaaksi:)
Usein aloiteeksi riittä se että "haluan sinua" tai sitten vähän suorempi ilmaisu. Kyllä mies jo siinä vaiheessa yleensä kertoo miten toivoo edettävän.
Ahaa, mun oma toiminta on ehkä paria astetta viettelevämpää:)
Voin vain kuvitella miten mies suhtautuisi jos alkaisin keikistellä. Hyvin nopesti sieltä tulisi vastaukseksi mene nyt siitä katsotaan sitten illalla. Illalla hän ehkä unohtaa itsensä teeveen eteen kun ei muista koko aikaisempaa kekistelyä tai jos siinä vaiheessa alan keikistellä sanoisi että mä katon tän vielä. Mutta mulle sopii ihan hyvin näin että ei tarvikaan keikistellä.
Niin, mutta mieti silti, miten ihanaa sun olisi vietellä sun rakas mies, kun hän tekee etätöitä työhuoneessaan. Pukisit päällesi sun söpöimmät bikinit, minkä jälkeen menisit kysymään häneltä, mitä mieltä hän on niiden istuvuudesta. Kyllähän tuollainen tilanne päättyy aina rakasteluun:)
Tuommoinen kelpaisi toki ja herättäisi halut, mikäli vaimolla olisi ns. bikinivartalo.
M38
Jep, samaa mietin. Ohje on turha naiselle, jolla ei ole tätä "avua". Seksiin kantsii virittäytyä katselemalla instatypyköiden kuvia, pysyy paremmin seisokki vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
Kannattaisi välillä kokeilla myös pidempää flirttiä - virittäytyä tunnelmaan omassa mielessään ensin ja sitten flirttailla ihan sille omalle miehelleen päivän mittaan, keikistelläkin hieman; luonnollisen oloisesti toki...
Ei toimi yĺi 20 vuoden suhteessa.
Flirttailu sinänsä toki on ihan kivaa, mutta se ei oikein toimi aloitteena seksiin.
Siis ihan uteliaisuudesta tahtoisin kysyä, millaisia teidän muiden aloitteet sitten ovat? Olen käyttänyt jo vuosikaudet keikistelyä eri variaatioilla aloitteena ja se saa mun miehen AINA halukkaaksi:)
Usein aloiteeksi riittä se että "haluan sinua" tai sitten vähän suorempi ilmaisu. Kyllä mies jo siinä vaiheessa yleensä kertoo miten toivoo edettävän.
Ahaa, mun oma toiminta on ehkä paria astetta viettelevämpää:)
Voin vain kuvitella miten mies suhtautuisi jos alkaisin keikistellä. Hyvin nopesti sieltä tulisi vastaukseksi mene nyt siitä katsotaan sitten illalla. Illalla hän ehkä unohtaa itsensä teeveen eteen kun ei muista koko aikaisempaa kekistelyä tai jos siinä vaiheessa alan keikistellä sanoisi että mä katon tän vielä. Mutta mulle sopii ihan hyvin näin että ei tarvikaan keikistellä.
Niin, mutta mieti silti, miten ihanaa sun olisi vietellä sun rakas mies, kun hän tekee etätöitä työhuoneessaan. Pukisit päällesi sun söpöimmät bikinit, minkä jälkeen menisit kysymään häneltä, mitä mieltä hän on niiden istuvuudesta. Kyllähän tuollainen tilanqqne päättyy aina rakasteluun:)
Maanviljelijänä mieheltä ei oikein etätyöt onnistu ja vaikka "työhuoneessa" seksiä on harrastettu en nyt sinne bikineissä ole ajatellut mennä.
No harmi, etten ollut selvännäkijä:D
Harva on vaikka moni luulee olevansa. Ja vaikka olisikin sillä harvoin parisuhteessa pärjää. Puoliso haluaa tulla nähdyksi ja kuulluksi ilman kristallipalloa. On parempi ottaa selvää siitä mikä hänet saa syttymään ja miten aloite kannattaa tehdä kuin arvailla miten se kuuluisi tehdä. Siksi on myös äärettömän vaikeaa antaa neuvoja miten toisen pitäisi toimia jos ei tunne molempia osapuolia edes jotenkin. Se mikä toimii jossakin parisuhteessa ei välttämättä toimi toisessa tai päinvastoin jos joku asia ei toimi jossakin suhteessa se voi hyvin toimia jossakin toisessa.
Eivät ne ole tarpeettomia. Niistä nainen saa keinon kokea olevansa tärkeä ja hyödyllinen.