Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet parisuhteessa naisen silmin

Vierailija
08.06.2020 |

Vastasin toiseen ketjuun joka hävisi samalla kun kirjoitin. Miksi ihmeessä? Keskeinen aihe suomalaista romantiikkaa.

Miehet valittaa kun naiset ei halua ja naiset ei tee aloitteita. Pitkässä parisuhteessa tilanne on usein tämä ja näin toimii oman kokemusten ja ystävieni mukaan valtaosa suomalaisista miehistä.

Mies toivoo että nainen tekee aloitteita seksiin mutta todellisuudessa ei. Jos miestä ei haluta ei hänellä seiso ja se on hänestä noloa ja epämiellyttävää. Niinpä naisen on turha houkutella, kun jos toista ei innosta niin ei innosta. Mies rappaa autoa pihalla tai hänellä on tärkeä juttu puhelimella menossa kun makaa sohvalla. Tai on menossa salille Maken ja Peten kanssa. Ainut miten hän huomioi naista on kysymys joko ruoka on valmiina. Jos nainen yrittää häiritä hänen tärkeitä verkkopelejä tai sometusta vihjailemalla hellyyshetkestä, hän saa vain kyllästyneen katseen. Lihakset on krampissa treenien jälkeen ja just pitää mennä silittämään autoa. Turha kuvitella muuta kun mies ei itse nyt halua.

Niinpä on sujuvinta odotella että miehen kassit on täynnä. Siihen menee keskimäärin kolme päivää. Silloin miehelle syttyy kiilto silmiin ja hän alkaa kiehnäämään lähellä. Työntää käsiä tisseihin ja kourii takapuolta. "Miten ois?" "Voisitko kulta vähän?" Jos et voi, alkaa mökötys ja kiukuttelu ja mies on kuin maansa myynyt, elämänhalunsa menettänyt. Helpointa on avata haarat jonka jälkeen mies on taas hyväntuulinen ja poissa jaloista muutaman päivän kunnes sama rundi alkaa uudestaan kun pussukat täyttyvät.

Näin se menee valtaosalla miehiä ja pitkissä parisuhteissa vaikka miehet kuin yrittää luoda itsestä kuvaa suurina rakastajina ja huomaavaisina kumppaneina. Ehkä alun teeskentelyvaiheessa kyllä mutta tähän se lipeää ja on kautta vuosituhansien suomalaisessa perhe-elämässä livennyt.

Kommentit (202)

Vierailija
201/202 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans aivan kyllästynyt siihen että mun elämä on yhtä työleiriä. Ensin aamuhommat, sitten palkkatyöt, illalla kotityöt ja lasten hoito ja kun lapset viimein nukkumassa, mies alkaa vihjailla että nyt olisi pallit täynnä ja voisi tehdä lisää lapsia. Itse haluaisin tässä vaiheessa levätä vaan ihan rauhassa enkä täyttää enää kenenkään tarpeita. Ei oo hehkeä äidin osa.

Vaikka väitetään että mies ei kotitöitä tekemällä seksiä saa niin oma käsitykseni on kyllä ihan toinen. Kun tulee itse väsyneenä kotiin ja mies on hakenut jo lapset hoidosta, laittanut ruoan, siivonnut keittiön ja leikkii parhaillaan lasten kanssa piilosta niin on kyllä huomattavasti auliimpi miehen kiehnäykselle myöhemmin illalla.

Riippuu paljon naisesta. Ei tuo exään vaikuttanut. Ei sitä kiinnostanut silloinkaan eikä edes hymyillyt. 

Onhan tuosta tehty tutkimuskin ja se paljasti että enemmän kotitöitä tekevät miehet saivat vähemmän seksiä. Järkiperäisesti ajatellen naisesta varmaan on kiva ajatus, että toinen auttaa paljon, mutta sitten jollain tunnepuolella se kodinhengetärmies ei ole se alkukantainen alfa, joka saa mahlat valumaan.

Niin tai mies tehdessään kotitöitä tekee senkin väärin, mikä ei kiihota naista. Aina ei ole kyse alfoista ja beetoista

Voi olla tuotakin osaltaan. Johtopäätös on kuitenkin sama, miehen ei kannata tehdä paljon kotitöitä.

Riippuu vähän siitäkin mitä haluaa. Jos haluaa parisuhteen jossa saa seksiä kannattaa ehkä tehdä (toki myös sillä on merkitystä kuinka valitsee kumppanin). Jos haluaa seksiä ja saa sitä riittävästi ilman parisuhdetta ei todennäköisesti kannata tehdä ainakaan muita kuin omat kotityönsä.

Outo kommentti. Minulla on parisuhde, jossa on seksiä joka päivä, ja kumpikin meistä tekee vain omat kotityönsä. Itse asiassa väittäisin, että juuri se, että parisuhteeseemme ei kuulu "arjen pyörittämistä", edesauttaa seksin suurta määrää.

No en ainakaan itse koe että arki olisi kovinkaan kummoista pyörittämistä kun molemmat kotitöistä tekee osansa tai jättää tekemättä ne joita ei koe tarpeelliseksi. Arjesta suurempi osa kuluu ihan muihin asioihin kuin kotitöihin tai seksiin. En myöskään koe että kotitöiden tekeminen mitenkään korreloisi seksin määrään. Sillä on tietysti mielialaan jonkin verran vaikutusta onko ne kotityöt tehty jotka itse kokee tarpeelliseksi. Tekemättömät työt yleensä ahdistaa sen verran että seksi ei välttämättä kiinnosta.

Tässä sitaattiketjussa kirjoittavat naiset, joiden puheisiin kommenttini viittasi, kyllä kokevat asian juuri niin: "Mä olen kans aivan kyllästynyt siihen että mun elämä on yhtä työleiriä. [...] Itse haluaisin tässä vaiheessa levätä vaan ihan rauhassa enkä täyttää enää kenenkään tarpeita."

Lähtökohtaisesti niin seksi kuin parisuhdekin pitää olla omien tarpeiden täyttämistä. Ei sitä että sillä täyttää toisen tarpeet tai odottaa että toinen täyttää minun tarpeeni. Parisuhde ja seksi on ikäänkuin akkujen lataamista niin että se tuo molemmille energiaa viemättä sitä toiselta. Siinä vaiheessa jos parisuhde tai se seksi kuluttaa toisen energiat suhde on huono tai ainakin se on jotakin muuta kuin parisuhde.

Vierailija
202/202 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans aivan kyllästynyt siihen että mun elämä on yhtä työleiriä. Ensin aamuhommat, sitten palkkatyöt, illalla kotityöt ja lasten hoito ja kun lapset viimein nukkumassa, mies alkaa vihjailla että nyt olisi pallit täynnä ja voisi tehdä lisää lapsia. Itse haluaisin tässä vaiheessa levätä vaan ihan rauhassa enkä täyttää enää kenenkään tarpeita. Ei oo hehkeä äidin osa.

Vaikka väitetään että mies ei kotitöitä tekemällä seksiä saa niin oma käsitykseni on kyllä ihan toinen. Kun tulee itse väsyneenä kotiin ja mies on hakenut jo lapset hoidosta, laittanut ruoan, siivonnut keittiön ja leikkii parhaillaan lasten kanssa piilosta niin on kyllä huomattavasti auliimpi miehen kiehnäykselle myöhemmin illalla.

Riippuu paljon naisesta. Ei tuo exään vaikuttanut. Ei sitä kiinnostanut silloinkaan eikä edes hymyillyt. 

Onhan tuosta tehty tutkimuskin ja se paljasti että enemmän kotitöitä tekevät miehet saivat vähemmän seksiä. Järkiperäisesti ajatellen naisesta varmaan on kiva ajatus, että toinen auttaa paljon, mutta sitten jollain tunnepuolella se kodinhengetärmies ei ole se alkukantainen alfa, joka saa mahlat valumaan.

Niin tai mies tehdessään kotitöitä tekee senkin väärin, mikä ei kiihota naista. Aina ei ole kyse alfoista ja beetoista

Voi olla tuotakin osaltaan. Johtopäätös on kuitenkin sama, miehen ei kannata tehdä paljon kotitöitä.

Riippuu vähän siitäkin mitä haluaa. Jos haluaa parisuhteen jossa saa seksiä kannattaa ehkä tehdä (toki myös sillä on merkitystä kuinka valitsee kumppanin). Jos haluaa seksiä ja saa sitä riittävästi ilman parisuhdetta ei todennäköisesti kannata tehdä ainakaan muita kuin omat kotityönsä.

Outo kommentti. Minulla on parisuhde, jossa on seksiä joka päivä, ja kumpikin meistä tekee vain omat kotityönsä. Itse asiassa väittäisin, että juuri se, että parisuhteeseemme ei kuulu "arjen pyörittämistä", edesauttaa seksin suurta määrää.

No en ainakaan itse koe että arki olisi kovinkaan kummoista pyörittämistä kun molemmat kotitöistä tekee osansa tai jättää tekemättä ne joita ei koe tarpeelliseksi. Arjesta suurempi osa kuluu ihan muihin asioihin kuin kotitöihin tai seksiin. En myöskään koe että kotitöiden tekeminen mitenkään korreloisi seksin määrään. Sillä on tietysti mielialaan jonkin verran vaikutusta onko ne kotityöt tehty jotka itse kokee tarpeelliseksi. Tekemättömät työt yleensä ahdistaa sen verran että seksi ei välttämättä kiinnosta.

Tässä sitaattiketjussa kirjoittavat naiset, joiden puheisiin kommenttini viittasi, kyllä kokevat asian juuri niin: "Mä olen kans aivan kyllästynyt siihen että mun elämä on yhtä työleiriä. [...] Itse haluaisin tässä vaiheessa levätä vaan ihan rauhassa enkä täyttää enää kenenkään tarpeita."

Lähtökohtaisesti niin seksi kuin parisuhdekin pitää olla omien tarpeiden täyttämistä. Ei sitä että sillä täyttää toisen tarpeet tai odottaa että toinen täyttää minun tarpeeni. Parisuhde ja seksi on ikäänkuin akkujen lataamista niin että se tuo molemmille energiaa viemättä sitä toiselta. Siinä vaiheessa jos parisuhde tai se seksi kuluttaa toisen energiat suhde on huono tai ainakin se on jotakin muuta kuin parisuhde.

En ole tästä ollenkaan eri mieltä. Itse asiassa olen tästä aivan samaa mieltä. Se, mistä olin eri mieltä, oli väite, että jos teet vain omat kotityösi, saat seksiä korkeintaan sinkkuna. Minun suhteessani on paljon seksiä, ja eräs syy siihen on se, että kumpikin meistä tekee omat kotityönsä ja yhteinen aika käytetään johonkin ihan muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi