Miehet parisuhteessa naisen silmin
Vastasin toiseen ketjuun joka hävisi samalla kun kirjoitin. Miksi ihmeessä? Keskeinen aihe suomalaista romantiikkaa.
Miehet valittaa kun naiset ei halua ja naiset ei tee aloitteita. Pitkässä parisuhteessa tilanne on usein tämä ja näin toimii oman kokemusten ja ystävieni mukaan valtaosa suomalaisista miehistä.
Mies toivoo että nainen tekee aloitteita seksiin mutta todellisuudessa ei. Jos miestä ei haluta ei hänellä seiso ja se on hänestä noloa ja epämiellyttävää. Niinpä naisen on turha houkutella, kun jos toista ei innosta niin ei innosta. Mies rappaa autoa pihalla tai hänellä on tärkeä juttu puhelimella menossa kun makaa sohvalla. Tai on menossa salille Maken ja Peten kanssa. Ainut miten hän huomioi naista on kysymys joko ruoka on valmiina. Jos nainen yrittää häiritä hänen tärkeitä verkkopelejä tai sometusta vihjailemalla hellyyshetkestä, hän saa vain kyllästyneen katseen. Lihakset on krampissa treenien jälkeen ja just pitää mennä silittämään autoa. Turha kuvitella muuta kun mies ei itse nyt halua.
Niinpä on sujuvinta odotella että miehen kassit on täynnä. Siihen menee keskimäärin kolme päivää. Silloin miehelle syttyy kiilto silmiin ja hän alkaa kiehnäämään lähellä. Työntää käsiä tisseihin ja kourii takapuolta. "Miten ois?" "Voisitko kulta vähän?" Jos et voi, alkaa mökötys ja kiukuttelu ja mies on kuin maansa myynyt, elämänhalunsa menettänyt. Helpointa on avata haarat jonka jälkeen mies on taas hyväntuulinen ja poissa jaloista muutaman päivän kunnes sama rundi alkaa uudestaan kun pussukat täyttyvät.
Näin se menee valtaosalla miehiä ja pitkissä parisuhteissa vaikka miehet kuin yrittää luoda itsestä kuvaa suurina rakastajina ja huomaavaisina kumppaneina. Ehkä alun teeskentelyvaiheessa kyllä mutta tähän se lipeää ja on kautta vuosituhansien suomalaisessa perhe-elämässä livennyt.
Kommentit (202)
Voi helvetti. Silmäni jotenkin avautuivat kun luin tämän ketjun. Siis eihän mun mies tosiaan halua mua yhtään, olenhan niin ajatellut jo pitkään ja kysynyt mieheltä asiasta, aina väittää että tietysti haluaa tosi paljon. Siis paskan v*tut, kylläpäs olen ollut idiootti. Meillähän sekstaillaan ehkä kerran viikossa tai kahdessa jos hyvin käy ja yleensä minun aloitteesta. Sekin tapahtuu kliseen mukaan pimeässä peiton alla (ihan oikeasti), pitkiin pitkiin aikoihin ei ole ollut enää mitään esileikkejä eikä mies ikinä halua edes riisua mua alasti. Se ei todellakaan halua mua. Voi olkaa onnellisia te naiset joilla on mies joka haluaa ja rakastaa teitä ihan oikeasti.
Minä en tuollaisesta tiedä, minut nainen nakkaa aina tylsänä, kotona viihtyvänä miehenä roskiin sitten kun se alun kanivaihe 1-2 vuotta on ohi. Sinä aikana ei naiselta tarvitse vongata, saa niin paljon kuin lystää. On se varmaan kurjaa sitten kun sekin homma alkaa pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama miehen näkökulmasta.
Nainen parisuhteen alussa: hauska, halukas, hoikka, seksikäs, pyöreä peppu, naisellisen muotoinen, tyyli kunnossa.
Nainen parisuhteen myöhemmässä vaiheessa: superarkinen, tylsä, ylipainoinen, leveä vyötärö, lökärit ja t-paita.
Miestä ehkä kiinnostaa riittävästi koska ne pallit ovat täynnä. Mutta ei sen enempää.
Miten voi olla yhtäaikaa hoikka, pyöreä peppuinen ja naisellisen muotoinen?
Oliko tämä joku kompakysymys???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama miehen näkökulmasta.
Nainen parisuhteen alussa: hauska, halukas, hoikka, seksikäs, pyöreä peppu, naisellisen muotoinen, tyyli kunnossa.
Nainen parisuhteen myöhemmässä vaiheessa: superarkinen, tylsä, ylipainoinen, leveä vyötärö, lökärit ja t-paita.
Miestä ehkä kiinnostaa riittävästi koska ne pallit ovat täynnä. Mutta ei sen enempää.
Miten voi olla yhtäaikaa hoikka, pyöreä peppuinen ja naisellisen muotoinen?
Et oo vissiin instagramissa viime aikoina käyny? Siellä on tommosia naisia kasapäin. Tokihan kuvat on välillä vähän käsiteltyjä yms. mutta hoikkia ja hyväpeppuisia ne on tosielämässäkin...
En tarkoittanut tuolla pelkästään instamalleja, vaan ihan norminaisia.
...siis ennen karkin, pullan, sidukan, hotellilomien, ravintolaillallisten, kylpylähemmotteluiden, jne aikakautta.
En usko että rakkaudessa on kovinkaan paljon kysymys ulkonäöstä alkukiinnostumisen jälkeen. Ei se pystypeppu lämmitä jos luonne on kurja kilahtelija. Ei miehessäkään ulkonäkö ole se mikä kiinnostaa pitemmän päälle vaan miehekäs käytös ja naisen kunnioittaminen. Pumpatut lihakset on vähän no-no naisella ja miehellä, ne kertoo pinnallisesta arvomaailmasta.
Minun mieheni haluttomuus jaksot ei kyllä oikeasti ole liittyneet juuri mitenkään meidän parisuhteeseen. Ne muut asiat ja haluttomuus on sitten heijastuneet vähän parisuhteeseenkin. Samoin omat paljon harvinaisemmat haluttomuudet ei ole liittyneet meihin mitenkään. Esim. sukulaisen sairaus ja kuolema, paska ehkäisy ja sitä vaihdellessa vahinkoraskauden (ei taas) pelko ja se kun pelätessä kaikki ei ole sallittua. Tärkeintä on lopulta ollut järjestellä niitä olosuhteita ja tähdätä siihen, että haluttaisiin molemmat eikä jäädä jumiin siihen kun ei haluta samallalailla yhtä aikaa aina ja olisipa hän kuin mä... Onneksi mieheni kanssa olemme aina lähes samalla aaltopituudella ja hänen kanssaan ei tarvitse sillälailla elää epävarmuudessa, ettei ymmärretäisi lopulta toisiamme. Meidän on hyvä olla yhdessä, mutta kaikkien ei vaan ole. Surullista jos ei uskalla lähteä vaikka suhde tekee molemmista selvää, tuttu tunne sekin. Onneksi suurinosa taitaa olla aika ok elämänsä kanssa, tänne avaudutaan usein jossain murrosvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsin suhteeseen naisen, joka haluaa NAIDA. Se on ainoa tapa pitää yllä päivittäistä seksiä. Jos joku tarvitsisi aina suklaarasian, viini-illallisen ja lepertelyä syttyäkseen seksille, emme olisi yhteensopivia. Kyllä se lihallinen kiima täytyy löytyä molemmilta, tai muuten seksielämä hyytyy.
Toivottavasti nainen pysyy terveenä ja halukkaan loppuelämänsä ;)
Ettei käy kuten minulle joka sairastuin syöpään, ja välissä on oltu molemmat ilman naintia kuukausitolkulla.
Tässä tilanteessa me muuttaisimme suhteen avoimeksi tai lopettaisimme sen riippuen siitä, mikä tuntuu meistä järkevältä. Ei tulisi mielenkään estää kumppaniani harrastamasta seksiä, jos en siihen itse satu pystymään.
olisit heti sanonut että puhut vain panosuhteesta, etkä PARIsuhteesta. Nehän on tietysti ihan eri asioita.
Puhun nimenomaan parisuhteista. Sinun mielestäsi esimerkiksi polyamoriset suhteet eivät ole parisuhteita? Aika outo näkemys.
No ei tietenkään ole. Pari = kaksi. Ne ovat poly-suhteita, ei parisuhteita.
-eri
Varmaankin 75 % polyamorisista suhteista on kahden ihmisen välisiä suhteita. Triadit ovat suhteellisen harvinaisia.
Mahtavaa, kun ihmiset esittävät varmoja mielipiteitä aiheista, joista eivät tiedä mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen
naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa ja perheen kanssa laatuaikaa yhdessä. Kukaan ei vaan kirjoita heistä ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle. Tälläinen mies ei ole tarpeeksi mielenkiintoinen, eikä hänestä voi kertoa ystäville miten huono mies hänellä on.
Minulla on tuollainen hyvä mies 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsin suhteeseen naisen, joka haluaa NAIDA. Se on ainoa tapa pitää yllä päivittäistä seksiä. Jos joku tarvitsisi aina suklaarasian, viini-illallisen ja lepertelyä syttyäkseen seksille, emme olisi yhteensopivia. Kyllä se lihallinen kiima täytyy löytyä molemmilta, tai muuten seksielämä hyytyy.
Ettei käy kuten minulle joka sairastuin syöpään, ja välissä on oltu molemmat ilman naintia kuukausitolkulla.
Tässä tilanteessa me muuttaisimme suhteen avoimeksi tai lopettaisimme sen riippuen siitä, mikä tuntuu meistä järkevältä. Ei tulisi mielenkään estää kumppaniani harrastamasta seksiä, jos en siihen itse satu pystymään.
Siis kun toinen tarvitsee tukea sinä olet valmis jättämään hänet? Entä jos sinä sairastut?
Ei tuen antamisesta mitään kysytty. Omasta puolestani voin aivan hyvin antaa tukea ystävän tai avoimessa suhteessa olevan kumppanin roolissa sen mukaan, miten parhaaksi katsomme tuossa tilanteessa. Outo ajatus, että ainoastaan seksittömässä monogaamisessa suhteessa oleva ihminen voisi antaa tukea.
Ja et ilmeisesti lukenut siteeraamasi viestiä, koska sanoin siinä aivan selvästi, etten todellakaan haluaisi kumppanini jäävän ilman seksiä vain siksi, etten minä pysty seksiin.
Vierailija kirjoitti:
En usko että rakkaudessa on kovinkaan paljon kysymys ulkonäöstä alkukiinnostumisen jälkeen. Ei se pystypeppu lämmitä jos luonne on kurja kilahtelija. Ei miehessäkään ulkonäkö ole se mikä kiinnostaa pitemmän päälle vaan miehekäs käytös ja naisen kunnioittaminen. Pumpatut lihakset on vähän no-no naisella ja miehellä, ne kertoo pinnallisesta arvomaailmasta.
Kyllä se lämmittää, kun minä halaan sitä. Mieltä etenkin. Elämä tuntuu onnelliselta, kaikki murheeni unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisit heti sanonut että puhut vain panosuhteesta, etkä PARIsuhteesta. Nehän on tietysti ihan eri asioita.
Puhun nimenomaan parisuhteista. Sinun mielestäsi esimerkiksi polyamoriset suhteet eivät ole parisuhteita? Aika outo näkemys.
-eri
Varmaankin 75 % polyamorisista suhteista on kahden ihmisen välisiä suhteita. Triadit ovat suhteellisen harvinaisia.
Mahtavaa, kun ihmiset esittävät varmoja mielipiteitä aiheista, joista eivät tiedä mitään. :D
Ihan termien määritelmän mukaan eivät ole. Eikä järjen mukaan. Mutta tottakai sinunlaiset haluavat kutsua niitä parisuhteiksi, koska parisuhteet koetaan positiivisenä normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ihan termien määritelmän mukaan eivät ole. Eikä järjen mukaan. Mutta tottakai sinunlaiset haluavat kutsua niitä parisuhteiksi, koska parisuhteet koetaan positiivisenä normaalina.
Sori, mutta olet tässä asiassa täysin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Sori, mutta olet tässä asiassa täysin väärässä.
Ei kun sinä, sorry vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kans aivan kyllästynyt siihen että mun elämä on yhtä työleiriä. Ensin aamuhommat, sitten palkkatyöt, illalla kotityöt ja lasten hoito ja kun lapset viimein nukkumassa, mies alkaa vihjailla että nyt olisi pallit täynnä ja voisi tehdä lisää lapsia. Itse haluaisin tässä vaiheessa levätä vaan ihan rauhassa enkä täyttää enää kenenkään tarpeita. Ei oo hehkeä äidin osa.
Vaikka väitetään että mies ei kotitöitä tekemällä seksiä saa niin oma käsitykseni on kyllä ihan toinen. Kun tulee itse väsyneenä kotiin ja mies on hakenut jo lapset hoidosta, laittanut ruoan, siivonnut keittiön ja leikkii parhaillaan lasten kanssa piilosta niin on kyllä huomattavasti auliimpi miehen kiehnäykselle myöhemmin illalla.
Riippuu paljon naisesta. Ei tuo exään vaikuttanut. Ei sitä kiinnostanut silloinkaan eikä edes hymyillyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti. Silmäni jotenkin avautuivat kun luin tämän ketjun. Siis eihän mun mies tosiaan halua mua yhtään, olenhan niin ajatellut jo pitkään ja kysynyt mieheltä asiasta, aina väittää että tietysti haluaa tosi paljon. Siis paskan v*tut, kylläpäs olen ollut idiootti. Meillähän sekstaillaan ehkä kerran viikossa tai kahdessa jos hyvin käy ja yleensä minun aloitteesta. Sekin tapahtuu kliseen mukaan pimeässä peiton alla (ihan oikeasti), pitkiin pitkiin aikoihin ei ole ollut enää mitään esileikkejä eikä mies ikinä halua edes riisua mua alasti. Se ei todellakaan halua mua. Voi olkaa onnellisia te naiset joilla on mies joka haluaa ja rakastaa teitä ihan oikeasti.
Tervetuloa kerhoon.
Vastaava käytöstä vaimolta, on monille miehille arkea. Tai tuo kerran viikossa tahti olisi jo paljon.
Näinhän se menee. Mies valittaa kavereilleen kun avioliitossa saa seksiä vain harvoin. Ja silti on käytännössä melko passiivinen ja odottaa että vaimo tekee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisillahan koko juttu perustuu suhteen alkuaikoina miehelle valehtelemiseen. Ei ehkä tietoisesti, mutta ainakin seksuaalisesti ja ehkä sitä biologiakin ohjaa. Miesten pitäisi vain osata nähdä ne merkit, mutta se on melkein mahdotonta.
Seurustelu- ja tutustumisvaiheessa naidaan kuin puput ja naista eivät miehen mahdolliset epätäydellisyydet haittaa.
Muutetaan yhteen ja edelleen naidaan säännöllisesti. Miehellä saa olla omat harrastukset ja menot jne.
Mennään naimisiin ja saadaan lapset. Tähän loppuu usein se naisten kiinnostus miestä kohtaan seksuaalisesti. Lapset on saatu ja mieskään ei voi enää niin vain lähteä. Nyt ne miehen viat alkavat ärsyttämään kymmenkertaisesti ja ei sen sian kanssa enää viitsi sekstailla.
On olemassa enää yhteiset menot ja naisen menot. Miehen omia menoja ei ole, koska eihän niille ole enää aikaa. Et saa mennä Mikon ja Peran kanssa jääkiekkomatsiin, koska vaimo on jo sopinut, että tänään on peli-ilta Maaritin ja Heikin kanssa. Vaimo toki saa käydä lauantaisin tyttöjen kanssa brunssilla tai shoppailemassa. Jos taas ollaan yhdessä liikkeellä niin käydään siellä missä vaimo haluaa käydä, vahingossakaan ei voida käydä esim. Intersportissa.
Sitten kun kerran käyt siellä lätkämatsissa niin valitetaan, että me ei koskaan tehdä mitään yhdessä. Kysyt vaimolta, että mennäänkö yhdessä pelaamaan vaikka squashia tai yhdessä sinne lätkämatsiin niin sitten ei viitsitä sellaisia miesten juttuja tehdä. Mutta kun Maarit on hankkinut neljälle liput jonnekin taidenäyttelyyn ja sanot, että ei kyllä kiinnosta yhtään, menkää te vaan niin johan alkaa huuto ja kiukuttelu.
Sitten kun mies ehkä seksinpuutteessa käy tökkäämässä jotain toista niin huudetaan perheenrikkojaa ja pettäjäsikaa.
Tai sitten tällaisessa parisuhteessa mies voisi olla kuin mies: jos vaimon menot tai touhut eivät kiinnosta, voi puhua ja sopia vaimon kanssa, että tänä viikonloppuna hän voi lähteä viettämään tyttöjen iltaa kaupungille ja shoppailemaan kavereidensa kanssa, kun ensi viikonloppuna sinä lähdet Maken ja Peran kanssa jäkismatsiin tai pelailet heidän kanssa pleikkaa.
Oikea mies osaa sekä hoitaa oman osansa kotitöistä että ottaa omaa tilaa ja aikaa silloin kuin tarve on.
Voihan sitä niin tehdä, mutta riita siitä tulee kuitenkin. Se kun ei sovi naisen suunnitelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
Kannattaisi välillä kokeilla myös pidempää flirttiä - virittäytyä tunnelmaan omassa mielessään ensin ja sitten flirttailla ihan sille omalle miehelleen päivän mittaan, keikistelläkin hieman; luonnollisen oloisesti toki...
Ja kun teet näin pitkässä suhteessa, miehen silmissä on hetken hämillinen, hajamielinen ilme. Sitten hän jatkaa salikamppeiden kokoamista, koska Make ja Pete jo odottavat.
Tuo olisi minun parisuhteessa sen verran harvinaista herkkua, että voisi jopa unohtua ilmoittaa Makelle ja Petelle että treenatkaa keskenänne. Todennäköisesti olisin helppo ja tylsä enkä malttaisi edes odottaa iltaan vaan ottaisin vaimon samoin tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisillahan koko juttu perustuu suhteen alkuaikoina miehelle valehtelemiseen. Ei ehkä tietoisesti, mutta ainakin seksuaalisesti ja ehkä sitä biologiakin ohjaa. Miesten pitäisi vain osata nähdä ne merkit, mutta se on melkein mahdotonta.
Seurustelu- ja tutustumisvaiheessa naidaan kuin puput ja naista eivät miehen mahdolliset epätäydellisyydet haittaa.
Muutetaan yhteen ja edelleen naidaan säännöllisesti. Miehellä saa olla omat harrastukset ja menot jne.
Mennään naimisiin ja saadaan lapset. Tähän loppuu usein se naisten kiinnostus miestä kohtaan seksuaalisesti. Lapset on saatu ja mieskään ei voi enää niin vain lähteä. Nyt ne miehen viat alkavat ärsyttämään kymmenkertaisesti ja ei sen sian kanssa enää viitsi sekstailla.
On olemassa enää yhteiset menot ja naisen menot. Miehen omia menoja ei ole, koska eihän niille ole enää aikaa. Et saa mennä Mikon ja Peran kanssa jääkiekkomatsiin, koska vaimo on jo sopinut, että tänään on peli-ilta Maaritin ja Heikin kanssa. Vaimo toki saa käydä lauantaisin tyttöjen kanssa brunssilla tai shoppailemassa. Jos taas ollaan yhdessä liikkeellä niin käydään siellä missä vaimo haluaa käydä, vahingossakaan ei voida käydä esim. Intersportissa.
Sitten kun kerran käyt siellä lätkämatsissa niin valitetaan, että me ei koskaan tehdä mitään yhdessä. Kysyt vaimolta, että mennäänkö yhdessä pelaamaan vaikka squashia tai yhdessä sinne lätkämatsiin niin sitten ei viitsitä sellaisia miesten juttuja tehdä. Mutta kun Maarit on hankkinut neljälle liput jonnekin taidenäyttelyyn ja sanot, että ei kyllä kiinnosta yhtään, menkää te vaan niin johan alkaa huuto ja kiukuttelu.
Sitten kun mies ehkä seksinpuutteessa käy tökkäämässä jotain toista niin huudetaan perheenrikkojaa ja pettäjäsikaa.
Nimenomaan! Sä oot ihan ongelman ytimessä!
Naisen meno on joku enintään parin tunnin brunssitapaaminen ystävän kanssa, ja jos sinne ei halua ottaa lasta mukaan, siitä pitää miehen kanssa etukäteen sopia ja neuvotella, eikä pitkäkään neuvottelu takaa, ettei mies uhriudu ja valita.
Miehen meno on sitä, että ostetaan joku h***etin kallis lippu katsomaan jotain peliä, johon ei oikeastaan olisi edes varaa. Sitten pelin jälkeen niiden Maken ja Penan kanssa täytyy toki mennä baariin vielä muutamaksi tunniksi. Kun soitat puolen yön paikkeilla umpikänniselle ukolle, että voisiko hän nyt ystävällisesti jo kotiutua siltä menoltaan, kun itsekin haluaisi nukkumaan eikä herätä sitten heti miehen kolisteluun, niin olet hirveä nätsi ja prttihirmu etkä anna miehellä olla omaa elämää ollenkaan.
Kaikki yhteinen tekeminen ja normaalit parisuhdejutut (sukujuhlat, ystäväpariskuntien tapaaminen jne.) on myös miehen näkökulmasta naisen menoja, joihin nainen pakottaa miehen pelkkää pahuuttaan. Miksi mies edes haluaa olla parisuhteessa, kun kaikki muu parisuhteessa paitsi se "tökkääminen" on miehelle niin kamalan vastenmielistä ja muu aika aivan mieluusti vietettäisi vain niiden omien kavereiden kanssa peleissä ja baarissa?
Osui ja uppos.
Brunssi ja shoppailu Katrin ja Lauran kanssa klo 9-16 = ihanaa omaa aikaa tyttöjen kanssa
Lätkämatsi Maken ja Peran kanssa klo 18-24 = ällöttävää sikailua ja tämän ajan olisi voinut käyttää johonkin järkevämpään
Juuri näin. Kun kaikkea katsotaan sieltä omasta poterosta käsin eikä yritetäkään ymmärtää erilaisia näkemyksiä niin riitahan siitä tulee.
Höpö höpö, ei ne osaa vielä laittaa silmilleni kuvankäsittelyä, kun niillä näen noita ihania naisia salilla joka kerta.
-eri