Miehet parisuhteessa naisen silmin
Vastasin toiseen ketjuun joka hävisi samalla kun kirjoitin. Miksi ihmeessä? Keskeinen aihe suomalaista romantiikkaa.
Miehet valittaa kun naiset ei halua ja naiset ei tee aloitteita. Pitkässä parisuhteessa tilanne on usein tämä ja näin toimii oman kokemusten ja ystävieni mukaan valtaosa suomalaisista miehistä.
Mies toivoo että nainen tekee aloitteita seksiin mutta todellisuudessa ei. Jos miestä ei haluta ei hänellä seiso ja se on hänestä noloa ja epämiellyttävää. Niinpä naisen on turha houkutella, kun jos toista ei innosta niin ei innosta. Mies rappaa autoa pihalla tai hänellä on tärkeä juttu puhelimella menossa kun makaa sohvalla. Tai on menossa salille Maken ja Peten kanssa. Ainut miten hän huomioi naista on kysymys joko ruoka on valmiina. Jos nainen yrittää häiritä hänen tärkeitä verkkopelejä tai sometusta vihjailemalla hellyyshetkestä, hän saa vain kyllästyneen katseen. Lihakset on krampissa treenien jälkeen ja just pitää mennä silittämään autoa. Turha kuvitella muuta kun mies ei itse nyt halua.
Niinpä on sujuvinta odotella että miehen kassit on täynnä. Siihen menee keskimäärin kolme päivää. Silloin miehelle syttyy kiilto silmiin ja hän alkaa kiehnäämään lähellä. Työntää käsiä tisseihin ja kourii takapuolta. "Miten ois?" "Voisitko kulta vähän?" Jos et voi, alkaa mökötys ja kiukuttelu ja mies on kuin maansa myynyt, elämänhalunsa menettänyt. Helpointa on avata haarat jonka jälkeen mies on taas hyväntuulinen ja poissa jaloista muutaman päivän kunnes sama rundi alkaa uudestaan kun pussukat täyttyvät.
Näin se menee valtaosalla miehiä ja pitkissä parisuhteissa vaikka miehet kuin yrittää luoda itsestä kuvaa suurina rakastajina ja huomaavaisina kumppaneina. Ehkä alun teeskentelyvaiheessa kyllä mutta tähän se lipeää ja on kautta vuosituhansien suomalaisessa perhe-elämässä livennyt.
Kommentit (202)
Kai tajuatte että tällaisen miehen kanssa asuminen kertoo teistä ihan yhtä paljon kuin näistä miehistäkin?
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte että tällaisen miehen kanssa asuminen kertoo teistä ihan yhtä paljon kuin näistä miehistäkin?
Miehistä suurin osa on tämmöisiä. Te miehet ette sitä voi tietää mutta naiset tietää kun on parisuhteista miehen kanssa jo paljon kokemusta. Näin se menee pitemmän päälle.
Juuri näin. Nainen on vain kassien tyhjennystä varten, ettei pikku vauvaa ala kiukuttaa.
Miehet on kuin parasiitteja, jotka aterioivat välillä imien naisesta energiaa.
Parasiitista on paras päästä kokonaan eroon.
Vähän pitää olla silmää sille koska aloitteen tekee. Kyllä miehen saa useinkin innostumaan, vaikka hän ei olisi aloitteellin. Toimii toki toisinkin päin aina ei ole oikea hetki aloitteen tekemiselle mutta oikeassa tilanteessa nainen innostuu vaikka aloiteen teko hetkellä ei olisikaan halukas.
Aina kun luen tällaisia ketjuja, minulla herää sama kysymys:
Jos näette miehet rasittavina parasiitteina, minkä ihmeen takia te otatte miehen elämäänne? Miksi te vietätte aikaanne tällä palstalla valittamassa ihmisistä, joiden kanssa kukaan ei teitä pakota olemaan missään tekemisissä? Miksette seurustele naisten kanssa, jos vihaatte miehiä?
Oletteko jotenkin mielisairaita? Ei kukaan normaali ihminen käyttäytydy näin...
Miehille voisi olla silmiäavaavaa nähdä miltä elo heidän kanssaan tuntuu naisesta. Se voisi parantaa parisuhteiden laatua. Tai ainakin vähentää ainaista rutinaa siitä kuinka naiset ei halua yhtä paljon kuin he. Miksihän ei?
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen
naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa ja perheen kanssa laatuaikaa yhdessä. Kukaan ei vaan kirjoita heistä ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle. Tälläinen mies ei ole tarpeeksi mielenkiintoinen, eikä hänestä voi kertoa ystäville miten huono mies hänellä on.
Vierailija kirjoitti:
Jos näette miehet rasittavina parasiitteina, minkä ihmeen takia te otatte miehen elämäänne? Miksi te vietätte aikaanne tällä palstalla valittamassa ihmisistä, joiden kanssa kukaan ei teitä pakota olemaan missään tekemisissä? Miksette seurustele naisten kanssa, jos vihaatte miehiä?
Monelle naiselle tämä järjestely sopii ihan hyvin. Kumpikin puuhaa omiaan, lapsilla on isä ja perhesopu säilyy kun huolehtii että miehen kassit ei kilise. Miksikä ei? Ihan hyvä diili.
Vierailija kirjoitti:
rakastan miestäni. Hän vaihtaa autoon renkaat, tuo puolet tuloista, huolehtii talotekniikan jne. Siinä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään oteta miestä. Hupsu ajatus!
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä suurin osa on tämmöisiä. Te miehet ette sitä voi tietää mutta naiset tietää kun on parisuhteista miehen kanssa jo paljon kokemusta. Näin se menee pitemmän päälle.
Oletko ollut parisuhteessa suurimman osan suomalaisista miehistä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
En vain osaa samaistua, sori vain. Oma mies ei ole yhtään ainoaa kertaa torjunut minun aloitettani. Ja yhdessä sentää 23 vuotta. Muutenkin asettaa aina perheen ja parisuhteen kaiken muun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
Aijaa, siis nuijitko sun miehen tajuttomaksi ennen rakastelua?:D
Vierailija kirjoitti:
Voin tietenkin vastata vain omasta puolestani, mutta tässä sitten:
Otin miehen elämääni, koska oli ihan kiva viettää jonkun kanssa aikaa ja halusin lapsen. Parisuhde oli huomattavasti vähemmän kakkaa alussa kuin myöhemmin.
Valitin miehestä, jonka kanssa "ei ollut pakko" olla, koska aina kun yritin jättää häntä, hän suostutteli ja aneli jäämään. On se vähän oma syy, jos tällaisella toiminnalla saa parisuhteen sellaisen kanssa, joka ei siinä kovin innoissaan ole mukana.
Seurustelisin naisten kanssa, jos heteronormia ei olisi.
Mitä enemmän olen ollut miesten kanssa tekemisissä, sitä enemmän olen tullut siihen tulokseen että en tartte itselleni aviomiestä vaan vaimon. Harmi etten ole lesbo.
Siis ihan oikeasti suuressa osassa parisuhteita juttu perustuu siihen että nainen siivoaa, laittaa ruokaa ja antaa seksiä. Mitä tekee mies? Maksaa tasa-arvoisesti nykyisin puolet laskuista.
Mihin ihmeeseen tarvitsisin sohvalla makaavaan tai pleikkaa pelaavaa äijää, jota pitäisi passata ja jolle pitäisi antaa seksiä. Jos toinen ei mitenkään huomioi minua, niin miksi minäkään ketään huomioisin?
Alkuhuuma erikseen, arki kun tulee niin tuohon se menee.
Tuon takia parisuhde ei kiinnosta. Availkaa te vain haarojanne tuollaisille, minä en :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, siis nuijitko sun miehen tajuttomaksi ennen rakastelua?:D
Tuo kyllä selittää paljon miksi mies ei aloitteista innostu. Rakastelu tajuttoman miehen kanssa on hiukan haastavaa. Se yksi juttu on saatava haluamaan mies tulee kyllä perässä omine haluineen.
Tämähän se on. Miehet on ihmeellisen sokeita omalle toiminnalleen.