Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jollakulla sama näkemys parisuhteista? (kahden aikuisen nautiskelusuhde)

Vierailija
07.06.2020 |

Minä en varsinaisesti tarvitse toista mihinkään, mutta voin haluta naisen hyvää seksiä, läheisyyttä, rakkautta ja yhteistä hauskanpitoa varten. En kaipaa ketään "jakamaan arkea", koska arki sujuu minulta parhaiten yksin. Mutta vapaa-aikaa varten ihana kumppani on kyllä ehdoton.

Jos haluaa (lisää) lapsia, tämä filosofia ei varmaan toimi, mutta minulle tämä on aivan ehdoton parisuhdemalli.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kysymys on turvallisuudesta. Elämä on välillä muutakin kuin nautintoa. Miten tuollaisessa erillään asuvassa kahden hengen suhteessa menetellään jos toinen sairastuu vakavasti? Osallistuisiko nautiskelija enää kumppaninsa elämään vai jäisikö se vain niiden aikuisten lasten, joita ei olla tavattu, huoleksi?

Entä kun tulee enemmän ikää? Nautiskellaanko yhdessä palvelutalossa?

Eli mikä on sitoutumisen taso?

Minulla on täysin turvallinen ja riittävä olo sinkkunakin, enkä hae parisuhteelta lisäturvaa tai -tukea. Minusta tuntuu, että etenkin vähemmän itsenäisille ihmisille parisuhde on jonkinlainen sairaus- ja tapaturmavakuutus, mutta minä en jotenkaan osaa ajatella noin.

Vaikea kuvitella, että muuttuisin iän myötä ainakaan vähemmän hedonistiseksi. Ainakin toistaiseksi kehitys on ollut toiseen suuntaan.

Vierailija
62/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi paljon suositumpi parisuhdemalli, jos nuoret miehet saisivat tietää, että tällainen on ylipäätään mahdollista. Useimmat suostuvat kotileikkeihin vain naisen painostuksesta, ja sitten seuraa ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi paljon suositumpi parisuhdemalli, jos nuoret miehet saisivat tietää, että tällainen on ylipäätään mahdollista. Useimmat suostuvat kotileikkeihin vain naisen painostuksesta, ja sitten seuraa ongelmia.

Ketään ei pitäisi pystyä painostamaan kotileikkeihin, ihan oma vika jos antaa toisen tehdä itelleen niin.

Vierailija
64/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei pitäisi pystyä painostamaan kotileikkeihin, ihan oma vika jos antaa toisen tehdä itelleen niin.

Juu, eikä ketään pitäisi pystyä alistamaan ja lyömään, mutta silti naiset vain jäävät tällaisiin suhteisiin. Ihmiset eivät käyttäydy niin kuin pitäisi.

Vierailija
65/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kysymys on turvallisuudesta. Elämä on välillä muutakin kuin nautintoa. Miten tuollaisessa erillään asuvassa kahden hengen suhteessa menetellään jos toinen sairastuu vakavasti? Osallistuisiko nautiskelija enää kumppaninsa elämään vai jäisikö se vain niiden aikuisten lasten, joita ei olla tavattu, huoleksi?

Entä kun tulee enemmän ikää? Nautiskellaanko yhdessä palvelutalossa?

Eli mikä on sitoutumisen taso?

No mikä sä luulet sen sinkuilla olevan? Itsellinen ihminen hoitaa omat sairastelunsa itse.

Enkä nyt ymmärrä että miksi sen toisen tarvitsisi heti joku emptiakyvytön hylkääjä automaattisesti olla, jos sitä ei ole sidottu itseen kaikenlaisilla lupauksilla ja valoilla. Autan mä mun kavereitakin kaiken aikaa vaikka mulla ei ole niiden kanssa edes mitään ”nautiskelua”. Ihmisiin kiintyy ja se auttamisen halu tulee sitä kautta, ei velvotteista.

Vierailija
66/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin näin nelikymppisenä ja perinteiset kierrokset jo kerran käyneenä tuo kuulostaa oikein sopivalta ratkaisulta. Kunhan siinä on se perinteinen uskollisuus kuitenkin, en ala jakamaan samaa vakoa muiden miesten kanssa.

Jospa se onkin se banaali ja ryydyttävä arki, joka perinteiset suhteet tappaa?

Vierailija
67/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenmuutto on taloudellisesti huomattavasti kannattavampaa, kuin erillään asuminen. Rahaa jää paljon ennemmän.

Olen valmis maksamaan omasta tilasta, vapaudesta ja itsenäisyydestä. Minulle ne ovat todella tärkeitä asioita.

Vierailija
68/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sä luulet sen sinkuilla olevan? Itsellinen ihminen hoitaa omat sairastelunsa itse.

Enkä nyt ymmärrä että miksi sen toisen tarvitsisi heti joku emptiakyvytön hylkääjä automaattisesti olla, jos sitä ei ole sidottu itseen kaikenlaisilla lupauksilla ja valoilla. Autan mä mun kavereitakin kaiken aikaa vaikka mulla ei ole niiden kanssa edes mitään ”nautiskelua”. Ihmisiin kiintyy ja se auttamisen halu tulee sitä kautta, ei velvotteista.

Kokemusta on sinkkuaikojen sairastelusta. Jouduin menemään takaisin lapsuudenkotiin koska en pystynyt huolehtimaan itsestäni. Kavereista ei aikanaan näkynyt vilaustakaan semmoisissa sairaalasta pääsyn jälkeisissä tarpeissa.

Nyt avoliitossa kumppani hoitaa asiat, ja tuntuu hyvältä. Mutta toivoinkin että ap vastaisi, että mihin asti se itsellisyys sitten ulottuisi.

Vierailija
69/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin eron jälkeen halunnut tuollaisen suhteen, mutta miehille se oli ongelma. Halusivat nopeaa yhteenmuuttoa ja jopa avioliittoa.

Vierailija
70/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on sinkkuaikojen sairastelusta. Jouduin menemään takaisin lapsuudenkotiin koska en pystynyt huolehtimaan itsestäni. Kavereista ei aikanaan näkynyt vilaustakaan semmoisissa sairaalasta pääsyn jälkeisissä tarpeissa.

Nyt avoliitossa kumppani hoitaa asiat, ja tuntuu hyvältä. Mutta toivoinkin että ap vastaisi, että mihin asti se itsellisyys sitten ulottuisi.

Jotkut kaipaavat parisuhteelta turvallisuudentunnetta. Toiset meistä kaipaavat muita asioita. Sen mukaan valitaan, minkälaista suhdetta tavoitellaan.

Vierailija
71/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin näin nelikymppisenä ja perinteiset kierrokset jo kerran käyneenä tuo kuulostaa oikein sopivalta ratkaisulta. Kunhan siinä on se perinteinen uskollisuus kuitenkin, en ala jakamaan samaa vakoa muiden miesten kanssa.

Jospa se onkin se banaali ja ryydyttävä arki, joka perinteiset suhteet tappaa?

Kun arki sujuu yksin helposti ja vaivattomasti, on todella iso kynnys ottaa siihen joku toinen sähläämään omine mieltymyksineen. Ja mikä se palkkio on? Jos ei kaipaa lapsiperhe-elämää tai kämppistä asumiskustannuksia jakamaan, on vaikea keksiä, mitä lisäarvoa se toisi.

Vierailija
72/75 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita takertujanaisia välillä osuu vastaan, ja ne on kyllä paras lähettää maitojunalla takaisin kotiin kasvamaan. On todella epäviehättävää, jos ei aikuinen osaa hoitaa asioitaan ilman toisen jatkuvaa tukea ja turvaa. Tarvitseminen on paljon huonompi parisuhteen pohja kuin halu.

Vierailija
73/75 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita takertujanaisia välillä osuu vastaan, ja ne on kyllä paras lähettää maitojunalla takaisin kotiin kasvamaan. On todella epäviehättävää, jos ei aikuinen osaa hoitaa asioitaan ilman toisen jatkuvaa tukea ja turvaa. Tarvitseminen on paljon huonompi parisuhteen pohja kuin halu.

Minä olen taas kohdannut useamman miehen, jotka haluaisivat kovasti muuttaa yhteen, mutta olen aina sanonut ei. Varmasti vähemmistö kummankin sukupuolen edustajista haluaa tällaista suhdetta.

Vierailija
74/75 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin olla naiselle molempia, sekä haluttu että tarvittu. Missä kaikki takertujanaiset? Tänne päin!

Vierailija
75/75 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle semmoinen suhde, jonka kokee tarvitsevansa. Mutta on huonoa suostua kovin ilmavaan suhteeseen, jos itse kaipaa enemmän läheisyyttä. 

Nelikymppisenä on vielä varaa valita, joten ei kannata pitemmissä suhteissa suostua ehtoihin, jotka eivät vanhempana olekaan niin toimivia enää.