Miksi nuoret tytöt fanittaa Koreaa?
Mistä tää on alun perin lähtenyt? Hämmentävää joka tapauksessa.
Kommentit (47)
Ja kaikki on jotain muu sitä tai tätä.
Se on helpompaa istua valmiiseen muottiin, kun tehdä oma tie elämässä.
Varmaan siksi kun kaveritkin fanittaa.
Nuoret eivät osaa erottaa tekemällä tehtyä korealaista popkulttuuria Korean todellisuudesta. Jos katsoo esimerkiksi videoita, jotka on kuvattu Koreassa kadulla, ihmiset siellä ovat todellisuudessa aivan eri näköisiä kuin musiikkivideoilla.
Samasta syystä kuin Japanin fanittajat: manwa/kpop/k-drama/kulttuuri
T: entinen Japanifani
Ei tämä kovin uusi juttu enää ole. Itse fanitin kpoppareita lähes parikymmentä vuotta sitten, silloin ilmiö ei Suomessa ihan niin mainstreamia ollut, kun kansainvälinen menestys länsimaissa alkoi silloin vasta kasvaa.
nuoriin vetoavaa musiikkia, muotista tuotettuja kiiltokuvaidoleita (joilla tiukat dieetit ja määräykset eli heitä kohdellaan kuin karjaa) joita ihailla ja joista 99% eivät juuri osaa laulaa mutta näyttävät hyvältä. kiinnostaa nuoria ja parikymppisiä kun on eri kulttuuri.
Mielenkiintoistahan tässä on se, että juuri kukaan näistä poptähdistä ei ole kotimaassa kansallisesti tunnettu, ovat vain korealaisten teinien tiedossa ja vanhempi ja valtaväestö ei tunnista ketään.
Ja sitten linssin takana onkin yksi maailman misogynisimmistä ja rasistisimmista yhteiskunnista. mutta koneisto tekee rahaa, ja paljon tekeekin. Korean musiikkimarkkina on pieni, tätä tehdään vientituotteena.
tv. vaihdossa Soulissa 6v sitten.
Mitä enemmän Koreasta ottaa selvää, sitä vähemmän se muistuttaa maan popteollisuuden luomaa kuvaa.
Ei kai tää pelkkään musateollisuuteen rajoitu. Nyt pitää syödäkin vain korealaista friteerattua kanaa.
Kannattaa katsoa suomalainen dokumentti, jossa Korean ainoa NHL-pelaaja menee valmentamaan maan jääkiekkojoukkuetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tää pelkkään musateollisuuteen rajoitu. Nyt pitää syödäkin vain korealaista friteerattua kanaa.
Korealainen ruoka saattaa olla ihan hyvää. En ole itse syönyt, mutta olen nähnyt muiden syövän.
Korealaiset poppari-pojat on todella kauniita. Tytöt tykkää koreista meikkipojista, vanhempana sitten maku muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän Koreasta ottaa selvää, sitä vähemmän se muistuttaa maan popteollisuuden luomaa kuvaa.
Oikeastaan koreoissa on jotain samaa, siinä tarpeessa olla samanlainen kuin muut, yksi totuus jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korealainen ruoka saattaa olla ihan hyvää. En ole itse syönyt, mutta olen nähnyt muiden syövän.
Korealainen ruoka on hyvää, kannattaa kokeilla
Korelaiset tyttö- ja poikabändit tuovat mieleen 90-luvun amerikkalaiset vastineet. Poikien hiustyylikin on sama kuin Backstreet Boysin Nick Carterilla.
Vierailija kirjoitti:
Korealaiset poppari-pojat on todella kauniita. Tytöt tykkää koreista meikkipojista, vanhempana sitten maku muuttuu.
Poppari-pojat ovat kyllä komeita, mutta todellisuudessa katukuvassa sellaisia poikia ei juuri näy, vaan kadulla näkyy enemmän sellaisia Kim Il-Sung -tyylisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan koreoissa on jotain samaa, siinä tarpeessa olla samanlainen kuin muut, yksi totuus jne
Massasta poikkeaminen ei kuulu käsittääkseni korealaiseen kulttuurin. Lähes kaikilla on esimerkiksi samanlaiset vaatteet.
Siellä kai tehddän paljon nuoriin vetoavaa musiikkia.