Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rusketun todella huonosti

Vierailija
04.06.2023 |

Miten edistää rusketusta. Itse rusketun todella hitaasti ja huonosti

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö porkkanoita tai beetakaroteenivalmisteita tai fuskaa itseruskettavilla.

Vierailija
2/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ruskettua? Rusketus on merkki ihon vaurioitumisesta. Ruskettuminen alkaa, kun keho yrittää suojautua auringon säteilyn aiheuttamilta soluvaurioilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsi popsi porkkanaa.

Vierailija
4/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus on ihon suojautumiskeino auringon ultraviolettisäteilyn haittoja vastaan. Auringon UV-säteily saa ihossa olevat melanosyyttisolut tuottamaan väriainetta (melaniinia) ihosolujen tumien eli solun toimintaa ohjaavien rakenteiden suojaksi. Nämä melaniinit ovat ikään kuin hattu ihosolujen tumien päällä ja estävät, että UV-säteily ei pääse aiheuttamaan lisää vaurioita eli mutaatioita tuman perintötekijöihin. Ihosoluilla on pitkä muisti. Jos näitä vaurioita tulee toistuvasti vuosien aikana, voi se käynnistää ihosyövän synnyn. On myös hyvä muistaa, että UV-säteily on petollista ja palaminen tulee viiveellä.

Vierailija
5/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua, että ruskettumista vielä ihannoidaan kun tiedetään että se on ihovaurio

Vierailija
6/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma, kunnes päätin vaan antaa olla ja alkaa korostaa vaaleuttani. Muutenkin alkoi tulla maksaläiskiä niin ei edes kiinnosta enää.

Vierailija
7/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset sitä lähinnä ihannoi. Nuoret on fiksumpia.

Vierailija
8/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 40% uusista syövistä on ihosyöpiä, siis ihan täällä Suomessa. Joka kolmas meistä ehtii saada jonkin syövän elämässään. Tämä siis tiedoksi niille, jotka suunnittelevat ruskettumista.

Vierailija
9/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, miten kauan rusketus jaksaa olla muodissa, kun esim. tupakointikaan ei enää ole. Auringonpalvonta on oikeasti tosi epäterveellistä, silti ihmiset haluaa saada rusketusta, ja ellei Suomessa paista, rynnätään ulkomaille. Suojakertoimia kukaan ei tunnu käyttävän kuin korkeintaan juhannuksesta 2-3 vk eteenpäin ja sitten se unohtuu taas.

Itse palan niin herkästi, että käytän Suomessakin 50-suojakerrointa maaliskuun alusta syyskuun loppuun sekä aurinkoisina talvipäivinä.

Vierailija
10/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkista saa äkkiä päivetystä ihoon jos haluaa

Auringon palvominen on ainakin meikäläisellä jo takanapäin 👒

Vierailija
11/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö on? Ainakin hatuttomia nuoria näen joka päivä. Hattu suojaisi myös auringonpistokselta.

Vierailija
12/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä, miten kauan rusketus jaksaa olla muodissa, kun esim. tupakointikaan ei enää ole. Auringonpalvonta on oikeasti tosi epäterveellistä, silti ihmiset haluaa saada rusketusta, ja ellei Suomessa paista, rynnätään ulkomaille. Suojakertoimia kukaan ei tunnu käyttävän kuin korkeintaan juhannuksesta 2-3 vk eteenpäin ja sitten se unohtuu taas.

Itse palan niin herkästi, että käytän Suomessakin 50-suojakerrointa maaliskuun alusta syyskuun loppuun sekä aurinkoisina talvipäivinä.

Kiva kemikaalikuorma ihollasi. Miten ennen vanhaan pysyttiin elossa, kun pellolla huhkittiin koko kesä?

Vierailija
13/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö on? Ainakin hatuttomia nuoria näen joka päivä. Hattu suojaisi myös auringonpistokselta.

No ei sitä lyhyelle matkalla tartte,mutta jos oleskelee auringossa tunteja

Vierailija
14/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii päivittäistä auringossa oloa. Syö myös porkkanoita ja kevyttä itseruskettavaa.

Vierailija
15/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaatii päivittäistä auringossa oloa. Syö myös porkkanoita ja kevyttä itseruskettavaa.

Ei oo viisasta oleskella auringossa tunteja, oli sitten auringovoidetta tai ei. Mutta joku 15 min annos auringossa on taas hyväksi, kun saa d vitamiinia.

Vierailija
16/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kemikaalikuorma ihollasi. Miten ennen vanhaan pysyttiin elossa, kun pellolla huhkittiin koko kesä?

70-luvulle asti oli tyypillistä, että suomalaismiehet kuolivat viisikymppisinä sydän- ja verisuonitauteihin. Harva eli niin vanhaksi, että ihosyöpä olisi ehtinyt kehittyä. Syövät ovat enimmäkseen yli 50-vuotiaiden ongelma, mutta etenkin yli 70-vuotiaiden.

Vierailija
17/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä pellolla huhkivat ne, jotka aurinkoa sietivät. Minäkin siedin nuorempana paremmin, mutta iän myötä aurinko on alkanut useammin polttaa ihan kunnolla.

Auringon vaaroista on puhuttu jo kauan. Varmaan jotkut ihmiset ennen vanhaankin paloivat, mutta kesän edettyä iho alkoi sietää paremmin. Ja ennen ei Suomessa ollut kovia helteitä, kesän lämpimimmät päivät olivat korkeintaan 25 astetta eikä pitkiä helleputkia ollut.

Vierailija
18/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin vaaleaihoinen ja rusketun huonosti. Minua auttoi nuorempana ruskettumisessa aurinkokapselit (beetakaroteenia). Tuli kiva rusketus enkä palanut. Tietysti aurinkovoide oli käytössä. Nykyään en niin välitä rusketuksesta. Terveellisempää ja nopeampaa olisi tietysti itseruskettavan käyttö.

Vierailija
19/19 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulle asti oli tyypillistä, että suomalaismiehet kuolivat viisikymppisinä sydän- ja verisuonitauteihin. Harva eli niin vanhaksi, että ihosyöpä olisi ehtinyt kehittyä. Syövät ovat enimmäkseen yli 50-vuotiaiden ongelma, mutta etenkin yli 70-vuotiaiden.

Minä sairastuin melanoomaan 27-vuotiaana. Ei lapsena 60- ja 70-luvulla ihoa suojattu lainkaan, kesät oltiin ulkona. Iho ei kylläkään palanut koskaan vaan ruskettui hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi