Oon kassalla töissä ja tänää erästä nuorta miestä tervehdin iloisesti ja hän ei vastannut mitään. Ekana tuli mieleen että on ujo tai tuppi suu, mutta sen jälkeen tokaisi ihan rennosti, että en tarvi kuittii
Sanoin vielä hyvää päivän jatkoa niin siihen ei taaskaan vastannut mitään vaan rupesi keräämään tavaroitaan ..
Mikä tällaista ihmistä vaivaa? Ikää oli tosi vaikea arvioida. Uskoisin kuitenkin että tuo oli yli 18v...
Ihan, kuin ihan tahallaan haluaisi loukata tai jotenkin viestittää, että on niin vittuuntunut tähän yhteiskuntaan..
En ota asiakkaiden käytöstä itteeni, mutta jäin vain miettimään??
Kommentit (110)
Voisihan ihmiset keskittyä ihan oikeisiinkin ongelmiin.
Eihän töissäkään kaikki tervehdi toisiaan, joten mikäs ihme tuo, jos ei asiakas tervehdi kassaa. Minä kyllä tervehdin työkaveria niin kuin asiakaspalvelijaakin. Se on kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho onpas siellä joku nyt mennyt tunteisiin? Minäkään en koskaan tervehdi kassaa, vaikka otan katsekontaktin kassahenkilöön tämän tervehtiessä minua. En kiitä rahoistakaan saati toivota päivänjatkoja. Olen nelikymppinen nainen.
Mitä järkeä tuossa käytöksessä on? Toivotko vastaavaa toimintaa sitten kun itse olet töissä ja koitat puhua muille?
Saan siitä mielihyvää. Työskentelen hoitajana, meillä on vähän pakko puhua takaisin joten tuollainen skenaario ei ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Oho onpas siellä joku nyt mennyt tunteisiin? Minäkään en koskaan tervehdi kassaa, vaikka otan katsekontaktin kassahenkilöön tämän tervehtiessä minua. En kiitä rahoistakaan saati toivota päivänjatkoja. Olen nelikymppinen nainen.
Nuorelta tuollaisen käytöksen vielä jotenkin ymmärtää, mutta että joku nelikymppinenkin on noin juntti...
-N29
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin vielä hyvää päivän jatkoa niin siihen ei taaskaan vastannut mitään vaan rupesi keräämään tavaroitaan ..
Mikä tällaista ihmistä vaivaa? Ikää oli tosi vaikea arvioida. Uskoisin kuitenkin että tuo oli yli 18v...Ihan, kuin ihan tahallaan haluaisi loukata tai jotenkin viestittää, että on niin vittuuntunut tähän yhteiskuntaan..
Et varmaan usko kuinka usein tapaa asiakaspalvelijoita jotka ei tervehdi... Se se vasta on hullua jos joku.
Yksi hämmentävä tapaus on läheisen K-Marketin kassa, joka asuu tässä lähinaapurissa. Kaupassa asioidessani hän vastaa varsin aneemisesti kun sanon hei, mutta vastaa kuitenkin. Kadulla vastaantullessa hän ei vastaa tervehdykseen ollenkaan. Noin kymmenennen kerran jälkeen lakkasin sanomasta mitään - kaduttaa, etten älynnyt lopettaa tervehtimästä kolmannella kerralla. Nykyään en tervehdi häntä edes kassalla, koska selvästi hän ei pidä siitä.
mua sensijaan vitu ttaa lähikaupan kassa joka tervehtii kadulla vastaantullessaan. Oi miksi ihmeessä? Me ei olla kavereita eikä tuttuja, ainoa mistä tiedetään toisemme on tuo kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä kuitenkaan pillua aio antaa, niin miksi sinulle pitäisi olla extraystävällinen?
t. mies33
Ja ÄO on?
Vierailija kirjoitti:
Se puhuu vaan kun on asiaa. Niitäkin vielä on.
Olihan sillä kassalle asiaa, kun se osti siltä tuotteita.
Kaikkia kassoja ei tarvi moikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tällaista ihmistä vaivaa? Ikää oli tosi vaikea arvioida. Uskoisin kuitenkin että tuo oli yli 18v...Ihan, kuin ihan tahallaan haluaisi loukata tai jotenkin viestittää, että on niin vittuuntunut tähän yhteiskuntaan..
Et varmaan usko kuinka usein tapaa asiakaspalvelijoita jotka ei tervehdi... Se se vasta on hullua jos joku.
Yksi hämmentävä tapaus on läheisen K-Marketin kassa, joka asuu tässä lähinaapurissa. Kaupassa asioidessani hän vastaa varsin aneemisesti kun sanon hei, mutta vastaa kuitenkin. Kadulla vastaantullessa hän ei vastaa tervehdykseen ollenkaan. Noin kymmenennen kerran jälkeen lakkasin sanomasta mitään - kaduttaa, etten älynnyt lopettaa tervehtimästä kolmannella kerralla. Nykyään en tervehdi häntä edes kassalla, koska selvästi hän ei pidä siitä.
mua sensijaan vitu ttaa lähikaupan kassa joka tervehtii kadulla vastaantullessaan. Oi miksi ihmeessä? Me ei olla kavereita eikä tuttuja, ainoa mistä tiedetään toisemme on tuo kauppa.
Herkästipä sinua v*tuttaa. Asutte kuitenkin ilmeisesti lähiseuduilla, kun hän tulee kadulla useinkin (?) vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosannistasi päätellen pysytkin kaupan kassalla.
Kyllä minä ainakin ymmärsin ensimmäisellä lukemallani mistä on kyse. Lue sinä niin monta kertaa että ymmärrät.
Et kuitenkaan ymmärtänyt kommenttia, johon vastasit.
Tervehdin kassaa ja kiitän, mutta mihinkään "hyvää päivänjatkoa" -papukaijatervehdyksiin en jaksa vastata. Ärsyttää nuo pakonomaiset hokemat.
Jos olet nuori nainen eikä ko. mies ole saanut pillua ikäisiltäsi niin tottakai silloin voi hyvin "kostaa" kelle hyvänsä nuorelle naiselle.
Hän on sellainen mies joka ei saa naista...Naiset eivät hänelle anna huomiota ja hän on ikineitsyt.
Edellä mainitun asian takia häntä vitutti kun tiesi että nainen puhuu hänelle vain siksi koska on siellä töissä, ja se kuuluu hänen työhönsä.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin kassaa ja kiitän, mutta mihinkään "hyvää päivänjatkoa" -papukaijatervehdyksiin en jaksa vastata. Ärsyttää nuo pakonomaiset hokemat.
Minä olen tuo aiemmin kirjoittanut puhevikainen, ja jos minulle sanotaan "hyvää päivänjatkoa", vastaan yleensä "hei vaan", koska se on helpompaa.
Olen aina luullut, että puhuminen on minulle erityisen vaikeaa, mutta näköjään Suomesta löytyy paljon väkeä, joille on ylivoimaista edes hymyillä ja nyökätä.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassani on nainen joka hokee kuin robotti näitä ohjeistettuja sanomia kuten juuri tuo "hyvää päivänjatkoa" ja pari muuta.
Muutenkin olemus ja katse on outo...Epäilen hänellä olevan jokin vahva autismi tai vastaava.
Kassoilla on nykyään aika paljon todella ylimielisiä kauniita nuoria naisia. Monelta sellaiselta kun saa tökeröä käytöstä niin sitä on aika usein oppinut jättämään turhan pirtsakkuuden pois juuri tätä ammattiryhmää kohtaan.
Etenkin lidlissä on ihan jumalattomasti näitä vaikka olen lidl fani. Pyrin valitsemaan vanhempien naisten ja kaiken ikäisten miesten kassoja mielummin. Ymmärrän että moni mies jumaloi teitä kauniita nuoria naisia, mutta minä en. Mä näen suoraan teidän sisään, teidän pienimmätkin mikroilmeet ja tiedän 10 sekunnissa minkälaisia olette ihmisinä noin suunnilleen. En aio jumaloida tai palvoa maata jalkojenne alla, mutta toki tervehdin.
Mitään muuta ette multa saa. Mun äiti oli hyvin kaunis nainen joten tiedän mitä kitkerää myrkkyä teidän kauniiden naisten päässä saattaa liikkua :). Hyvää kesää!
Osa väestöstä yrittää pakolla tuoda jenkkiläistä halailu ja muutenkin imelää kanssakäymistä tänne meille vaikka se ei sovi kulttuuriin ollenkaan. Ärsyttävää touhua.
Tiedän ettei joku 20v pimatsu välitä rumasta kolmekymppisestä miehestä ollenkaan joten miksi esittää ystävällistä kummaltakaan taholta? Kassan ulkopuolella sitten lähinnä tartutaan kassiin yms jos kävelee vastaan.
Huutista.
Mua ärsyttää noi hyvät päivänjatkot ja hyvät viikonloput. Ei se kaupankassa nyt tietenkään voi tietää, että joudun olemaan viikonlopun töissä, mutta ärsyttää kun hän hekumoi sillä viikonlopulla. Eikö ihan pelkkä "kiitos, hei!" riittäisi, jos haluaa olla kohtelias?
Entäs yövuorot sitten? Kun käyn aamuyöllä Prisman kassalla ostamassa evästä, niin mitä se kassa siinä kohtaa voi toivottaa? Hyvää yötä? Juu kiva ajatus, mutta kun ei tässä vielä nukkumaan pääse kun työvuoro on vasta puolessa välissä.
miksi se haittaa jos asiakas ei tervehdi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä kuitenkaan pillua aio antaa, niin miksi sinulle pitäisi olla extraystävällinen?
t. mies33Ja ÄO on?
Siinähän se lopussa mainittiin.
Eiköhän sinulle aina yksi paikka järjesty.