Haluaisin tähän selkeän vastauksen naisilta jotta voin päättää elämäni suunnan
Olen kokematon mies. Olen täyttänyt 40 vuotta. Vieläkö unelmoin parisuhteesta ja yritän sen saavuttaa, vai keskitynkö vain muihin juttuihin?
Kiitos.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kannattaa optimoida ajankäyttönsä ja tekemisensä eri ikäkausina:
0-10 lapsuus
10-20 koulu
20-30 opiskelu, seksi
30-40 työ, ura, raha
40-50 vaimo, perhe, omaisuus
50-60 vapaus, harrastukset
60-70 yhteisö, lapsenlapset
70- muistelut
Olet kohdassa 40-50 eli etsi vaimo ja perusta perhe ja hanki omakotitalo.
Olen oikeasti kohdassa 0-10.
ap
Varmastihan me kaikki jollain tasolla ollaan, mutta noihin larppeihin on vähän pakko osallistua jos aikoo yhteiskunnassa elää. Eikä tarvitse tuntea itseään aikuiseksi, riittää kun näyttelee tarpeeksi uskottavasti, niin pikkuhiljaa asettuu uuteen rooliin ja alkaa saamaan sen mukana tulevat edut.
Vierailija kirjoitti:
2 vaihtoehtoa: Jos olet valmis perheen perustamiseen, sulla voi olla hyvätkin saumat. Deittimarkkinoilla on todella paljon pulaa miehistä, jotka haluaisivat perheen. Sen sijaan miehistä, jotka "haluavat pitää hauskaa" eli panna ilman velvollisuuksia ja sitoumuksia, on aivan järkyttävä ylitarjonta. Suurin osa miehistä, jotka haluavat parisuhteen, putoavat myös tähän kategoriaan ja parisuhde nähdään vain vakituisena panona.
Toinen vaihtoehto on etsiä joku yhtä kokematon nainen. Tartu vaikka tuohon 42-vuotiaaseen, joka lankaan ilmoittautui. Jos otat jonkun muun, joudut todennäköisesti diilaamaan sen kanssa, että hän on sinua huomattavasti kokeneempi eikä ole välttämättä enää kiinnostunut käymään läpi kaikkia parisuhteen hömpötyksiä, esim. romantiikkaa tai ujoja ensisuudelmia ym.
Perhe on ollut pitkään unelmani. En tiedä olisinko siihen oikea mies tai olisinko siihen valmis, mutta oikean henkilön kanssa olisin valmis yrittämään. Olen sitoutuva ja omistautuva mies. Jos sillä saa plussaa niin se on mulle hyvä. En ole koskaan nähnyt ihmisiä vain panoina ja ehkä siksi olen kokematon.
Kokematon nainen olisi varmaan hyvä. En pidä sitä silti edelletyksenä. En katso naisessa hänen panojensa määrää. Katson hänen luonnettaan. Lisäksi kokemattomia ei voi etsiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ei kannata tavoitella ikäistäsi jolla lapsia. On niin suuri kontrasti lapsellisen ja lapsettoman elämissä. Lapsellinen on tottunut vastuuseen toisesta ihmisestä ja lapseton taas ei. Suhde dynamiikka ei toimi. Tiedän tämän siksi että olen pariinkiin kertaan yrittänyt suhdetta ikäiseni lapsettoman miehen kanssa ja tuskastuin molemmilla kerroilla siiheen että tietyistä asioista on pystyttävä sopimaan etukäteen ja ne pitävät. Lapsilleni on isä eli huoltajaa en suhteessani kaivannut ja olivat murkkuiässä. Silloin kun lapset olivat kanssani, mikään extemporee ei ole mahdollista koska lapsille omat harrastukset ja sitä kautta oma elämä. Turhaa oli kiukutella silloin etten voi osallistua johonkin yllättävään ja tämän tein selväksi molemmille eikä kuitenkaan ollut selvä vaan sain kuittailua kuinka lapset on tärkeämpi kuin parisuhde. No yllätys, niin onkin silloin kun ovat kasvuiässä.
Jatka ap elämääsi ja tee hyviä asioita. Älä kuitenkaan jäädytä itseäsi ja ole avoin. Enkä tarkoita hulluna suinpäin kaikkiin tilanteisiin ryntäämistä vaan rauhaksiin katselet. Yksi puoli vuotta on vasta tutustumista eikä sitoumus loppuelämästä.
"Lapset on tärkeämpiä kuin parisuhde" ... Tämä on kaikkien sinkkumiesten ongelma, eikä päde vain lapsiin. Koskahan miehet oppivat, että eivät tule enää koskaan olemaan naisen elämän pääroolissa. Kaikille tästä haaveileville miehille kehotukseksi: hankkikaa koira, sillä siinä asemassa nainen oli silloin, kun miestään "pyyteettömästi rakasti", niinkuin nykyään koirat rakastavat. Lukittuina täysin avuttomina miesten asuntoihin. Sellaista rakkautta se.
Ei muuten pidä paikkansa, että kokemattomuus olisi negatiivinen asia. Ei ainakaan naisella. Minulla esimerkiksi olisi ottajia vaikka kuinka. Ei sillä ole merkitystä. Päinvastoin. Suurimmalla osalla miehistä tämä vain vähentäisi mustasukkaisuutta.
Tämä on Suomessa, ulkomailla minulla olisi vieläkin enemmän vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 vaihtoehtoa: Jos olet valmis perheen perustamiseen, sulla voi olla hyvätkin saumat. Deittimarkkinoilla on todella paljon pulaa miehistä, jotka haluaisivat perheen. Sen sijaan miehistä, jotka "haluavat pitää hauskaa" eli panna ilman velvollisuuksia ja sitoumuksia, on aivan järkyttävä ylitarjonta. Suurin osa miehistä, jotka haluavat parisuhteen, putoavat myös tähän kategoriaan ja parisuhde nähdään vain vakituisena panona.
Toinen vaihtoehto on etsiä joku yhtä kokematon nainen. Tartu vaikka tuohon 42-vuotiaaseen, joka lankaan ilmoittautui. Jos otat jonkun muun, joudut todennäköisesti diilaamaan sen kanssa, että hän on sinua huomattavasti kokeneempi eikä ole välttämättä enää kiinnostunut käymään läpi kaikkia parisuhteen hömpötyksiä, esim. romantiikkaa tai ujoja ensisuudelmia ym.
Perhe on ollut pitkään unelmani. En tiedä olisinko siihen oikea mies tai olisinko siihen valmis, mutta oikean henkilön kanssa olisin valmis yrittämään. Olen sitoutuva ja omistautuva mies. Jos sillä saa plussaa niin se on mulle hyvä. En ole koskaan nähnyt ihmisiä vain panoina ja ehkä siksi olen kokematon.
Kokematon nainen olisi varmaan hyvä. En pidä sitä silti edelletyksenä. En katso naisessa hänen panojensa määrää. Katson hänen luonnettaan. Lisäksi kokemattomia ei voi etsiä.
ap
Nimenomaan, kokemattomia naisia ei voi etsiä. Eihän naisetkaan voi kertoa avoimesti kokemattomuudestaan, siinä on liian suuri hyväksikäytetyksi tulemisen vaara. Moni mies kiinnostuu vain ja ainoastaan sen takia ja sitten hylkää naisen kun on saaneet hänet kaadettua. Harmi kun maailma on näin paha paikka ja pahantahtoisia ihmisiä riittää, hyvät joutuvat sen vuoksi olemaan varuillaan. Tämä pahentaa jo entisestään suurta kohtaamisongelmaa.
Että joo, aika mahdoton tilanne tämä sulla on. En tiedä, sinuna ehkä ottaisin sellaisen asenteen, että lopettaisin ainakin deittipalstoilla hengaamisen, jos sellaisissa olet. Koska et löydä sieltä sellaisia naisia jotka sopii sulle ja sä niille. Mutta kokonaan luovuttaminen olisi typerää, koska mitä sit jos sellainen nainen tuleekin vastaan ja sä vaan oot jo täysin luovuttanut? Jätä ovi vähän raolleen, mutta keskity kuitenkin miettimään muita asioita. Eli jätä se ikäänkuin kohtalon varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos olet nettideiteillä, tai missä nyt naisia kohtaatkin, tuo perhehaave kannattaa tuoda esille mahdollisimman varhaisessa vaiheessa (mielellään jo esittelyssä). Myös se, että näet naiset ihmisinä kannattaa jollakin tavalla mainita. Mieti, mitä haluaisit naisen kanssa tehdä ja sitten vaan ehdottelemaan.
Kokemattomuudesta ei kannata tehdä dilemmaa. Keskity siihen, mitä haluat, ja mieti konkreettisia asioita, jolla pääset lähemmäs tavoitettasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkansa, että kokemattomuus olisi negatiivinen asia. Ei ainakaan naisella. Minulla esimerkiksi olisi ottajia vaikka kuinka. Ei sillä ole merkitystä. Päinvastoin. Suurimmalla osalla miehistä tämä vain vähentäisi mustasukkaisuutta.
Olen muutamalle naiselle kertonut, tai oikeastaan myöntänyt olevani kokematon. Heti sen jälkeen heidän kiinnostuksensa lieveni. Miehellä kokemattomuus ei ole hyve.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, että minulla on 40-vuotiaan ihmisen elämänkokemus ja rauhallisuus. Silti olen säilyttänyt tyttömäisyyden ja huumorin. Jos vertaan itseäni johonkin 25-vuotiaisiin ikäistään vanhemman oloisiin ja näköisiin panokoneisiin, valitsisin itseni milloin vain.
Se on, että asioita ei saa tekemättömäksi eikä kokemuksia voi pyyhkiä pois. Niitä voi taas hankkia lisää harkiten. Minä voisin milloin vain alkaa seksihurjastelemaan, jos valitsisin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa, ulkomailla minulla olisi vieläkin enemmän vientiä.Olen muutamalle naiselle kertonut, tai oikeastaan myöntänyt olevani kokematon. Heti sen jälkeen heidän kiinnostuksensa lieveni. Miehellä kokemattomuus ei ole hyve.
ap
Ei kokemattomuus haittaa, jos muuten olet edustavan näköinen ja pidät huolta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 120 vastausta. Tee johtopäätös.
Ei se ole niin helppoa. Laskin ketjun vastaukset eikä sieltä selkeää suuntaa löytynyt. Jonkin mielestä kannattaa luovuttaa, mutta sitten heti perään joku sanoo, että kannattaa yrittää. Halusin vastauksen. Tämä ketju vain sekoitti entisestään päätäni. Nyt haluan yhtäaikaa lopettaa yrittämisen ja samalla melkein uskon, että 40 v kokematon mies voi löytää itselleen mukavan naisen. En tiedä mitä ajatella.
ap
Suosittelisin, että ajattelet vähemmän ja kohdistaisit energiasi konkreettisiin toimiin, jotka vievät sinut lähemmäs sitä, mitä haluat. Jos haluat naisen, voit askel kerrallaan alkaa harjoitella naisten kanssa tekemisissä olemista. Ja jos tulee vastoinkäymisiä, niin takasin ylös ja eteenpäin. Kaikki uuden opettelu on sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa, ulkomailla minulla olisi vieläkin enemmän vientiä.Olen muutamalle naiselle kertonut, tai oikeastaan myöntänyt olevani kokematon. Heti sen jälkeen heidän kiinnostuksensa lieveni. Miehellä kokemattomuus ei ole hyve.
ap
Asianhan voi tuoda monella tapaa esille. Ketjun perusteella sinulla on tuollainen hieman anteeksipyytelevä ja alistuva tapa kommunikoida, ja se on monille naisille epäseksikästä. Jos sanoisit määrätietoisesti, että olet "säästänyt itseäsi oikeaa naista varten", sen sijaan että valittelet kokemattomuuttasi, olisi reaktio aivan eri. Kyse on siis enemmän asenteesta kuin siitä, kuinka monta kokemusta sulla on. Sama pätee kaikilla muillakin elämän osa-alueilla. Itsetunnon vahvistaminen voisi siis tehdä terää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen neuvo: Älä kerro.
Näin mulle on sanottu. Olen pohtinut tätä. Olen päätynyt lopputulemaan, että ei kannata suoraan kertoa, mutta ei ehkä myöskään kannata valehdella. Pitää löytää oikea ihminen, joka voisi hyväksyä mut, mutta pitää myös tutustua sen verran, että tietää voisiko hän hyväksyä. En siis tietenkään kerro suoraan, mutta jos mulle tärkeä ihminen kysyy niin voin ehkä tunnustaa.
ap
Ajattele asiaa sitten myös sen naisen kannalta niin että jos et kerro tai johdat vaikenemalla harhaan, voi se rikkoa luottamusta teidän välillä.. Ja itse asiassa tiedän kohtuu tarkkaan mistä puhun, sillä mulle on käynyt juuri noin.. kokematon mies valehteli asiasta suoraa.. muutenkin arvostan rehellisiä ja suoraselkäisiä ihmisiä, vaikeat tilanteet vasta paljastavat ihmisen todellisen luonteen, joten vaikka asia voikin olla vaikea kertoa, mulle salaaminen olis paljon pahempi..
Se 32v.
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole välttämättä salaamista. Tuo on hyvin henkilökohtainen asia ja ap:lla on lupa valita kehen luottaa niin paljon että kertoo sen. Ehkä sinä et ole sellainen ihminen jolle on helppo kertoa asioita. Vaikutat aika kärkkäältä sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Asianhan voi tuoda monella tapaa esille. Ketjun perusteella sinulla on tuollainen hieman anteeksipyytelevä ja alistuva tapa kommunikoida, ja se on monille naisille epäseksikästä. Jos sanoisit määrätietoisesti, että olet "säästänyt itseäsi oikeaa naista varten", sen sijaan että valittelet kokemattomuuttasi, olisi reaktio aivan eri. Kyse on siis enemmän asenteesta kuin siitä, kuinka monta kokemusta sulla on. Sama pätee kaikilla muillakin elämän osa-alueilla. Itsetunnon vahvistaminen voisi siis tehdä terää.
No ei nyt noin ainakaan. Kuulostaa joltain ääriuskovaiselta friikiltä. Lakatkaa antamasta huonoja neuvoja ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 120 vastausta. Tee johtopäätös.
Ei se ole niin helppoa. Laskin ketjun vastaukset eikä sieltä selkeää suuntaa löytynyt. Jonkin mielestä kannattaa luovuttaa, mutta sitten heti perään joku sanoo, että kannattaa yrittää. Halusin vastauksen. Tämä ketju vain sekoitti entisestään päätäni. Nyt haluan yhtäaikaa lopettaa yrittämisen ja samalla melkein uskon, että 40 v kokematon mies voi löytää itselleen mukavan naisen. En tiedä mitä ajatella.
ap
Tässä sulle tiivistelmä:
Toisia häiritsee, joko kokemattomuus tai sen tuomat sivuilmiöt. Näitä ihmisiä on varmasti suurempi osa. Nämä ovat myös varmasti aika lailla valtavirtanaisia. Hyvä uutinen on se, että ko. Naiset ei ole niitä joille nyt muutenkaan ehkä parhaiten sovit tai he sopisivat sulle, joten et käytännössä menetä sillä saralla mitään.
Sitten toisia ei häiritse, tai ainakaan eivät tee siitä kynnyskysymystä. Näitä varmasti vähemmän, mutta tähän joukkoon kuuluu myös juuri ne valtavirrasta poikkeavat, hieman oudon ihanat tapaukset jotka ovat sitä porukkaa joiden kanssa sulla taas voisi olla se kestävä tulevaisuus.
”Never give up on something you can't go a day without thinking about.”
Se 32v.
Osasit hienosti summata tämän ketjun.
Ongelma mun kohdalla on tuo käsite valtavirrasta. Jos se on se todennäköisin nainen jonka kohtaan niin se tarkoittaa, että tulen kohtaamaan paljon hylkäämisiä. He voisivat tykätä musta, mutta he eivät tykkää kokemattomuudesta tai siitä mitä siitä ajattelevat. On oikein ajatella, että he eivät olisi olleet mulle oikeita, mutta miksi ajatella noin? He ovat normaaleja naisia. Mä haluan olla normaali. Jos suljen normaalit pois itseltäni niin minkä se tekee minusta?
Enkä mä voi kokemattomuuttani mainostaa. Se olisi sosiaalinen itsemurha. Vaikka joku voisi hyväksyä kokemattomuuden keski-ikäiseltä mieheltä, ei hän hyväksyisi sen mainostamista.
ap
Okei, selitin ehkä vähän huonosti.. ne jotka kiertää lätäköt, niitä luultavasti suuremmalla todennäköisyydellä haittaa. Ne jotka hyppää, niitä ei välttämättä niin suuresti sitten taas haittaa.. got my point? :) vähän sillai ordinary people want ordinary things..
Ja älä mainosta, mutta älä ole myöskään epärehellinen..
Enkä mä sua tsemppais jos en itse uskois asiaan :)
Se 32v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa, ulkomailla minulla olisi vieläkin enemmän vientiä.Lisäyksenä vielä, että minulla on 40-vuotiaan ihmisen elämänkokemus ja rauhallisuus. Silti olen säilyttänyt tyttömäisyyden ja huumorin. Jos vertaan itseäni johonkin 25-vuotiaisiin ikäistään vanhemman oloisiin ja näköisiin panokoneisiin, valitsisin itseni milloin vain.
Se on, että asioita ei saa tekemättömäksi eikä kokemuksia voi pyyhkiä pois. Niitä voi taas hankkia lisää harkiten. Minä voisin milloin vain alkaa seksihurjastelemaan, jos valitsisin niin.Mäkin valitsisin itseni, terveisin kokenut 25-vuotias. Se että kelpaa miehelle, kuinka tasokas tahansa, hedelmättömäksi spermapussiksi ei ole mikään saavutus.
Noh, olen ehtinyt muutaman lapsen tehdä. Siinä mielessä on kokemusta raskaudesta ja synnytyksestä, lapsen hoidosta ja kasvattamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa, ulkomailla minulla olisi vieläkin enemmän vientiä.Lisäyksenä vielä, että minulla on 40-vuotiaan ihmisen elämänkokemus ja rauhallisuus. Silti olen säilyttänyt tyttömäisyyden ja huumorin. Jos vertaan itseäni johonkin 25-vuotiaisiin ikäistään vanhemman oloisiin ja näköisiin panokoneisiin, valitsisin itseni milloin vain.
Se on, että asioita ei saa tekemättömäksi eikä kokemuksia voi pyyhkiä pois. Niitä voi taas hankkia lisää harkiten. Minä voisin milloin vain alkaa seksihurjastelemaan, jos valitsisin niin.Mäkin valitsisin itseni, terveisin kokenut 25-vuotias. Se että kelpaa miehelle, kuinka tasokas tahansa, hedelmättömäksi spermapussiksi ei ole mikään saavutus.
Noh, olen ehtinyt muutaman lapsen tehdä. Siinä mielessä on kokemusta raskaudesta ja synnytyksestä, lapsen hoidosta ja kasvattamisesta.
Nämähän eivät tietysti liity seksinharrastamiseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ne naiset varmaan pelkää, että sulle sitten kelpaa kuka vaan harjoituskappaleeksi. Sehän tuntuu muutenkin olevan naisilla se suurin pelko tuolla lihamarkkinoilla, niillä siis jotka eivät etsi seksiä. Johtuen siitä että niitä seksin vonkaajia on siellä muutenkin naisten kimpussa jatkuvalla syötöllä. Eli on sekin tavallan ymmärrettävää, mutta sun kannalta ikävää koska olet tosissasi. Mutta eihän ne naiset sitä voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei kokemattomuus haittaa, jos muuten olet edustavan näköinen ja pidät huolta itsestäsi.
En tiedä mikä on edustavan näköinen. Kaappini ovat täynnä vaatteita. Osaan pukeutua eri tilaisuuksiin. Urheilen viisi kertaa viikossa. Välillä käyn parturissa. Ajan partani.
Henkisesti olen jonkin verran rikki.
ap
Ei kannata jäädä pelkästään unelmoimaan. Rakenna omaa elämääsi ja elä elämääsi omalla tavallasi. Rakkaus tulee kohdalle, jos se on tarkoitettu niin. En usko, että rakkautta pystyy väkisin saamaan elämään.
Ei kannata kyynistyä. Tee asioita, niin kuin on hyvä juuri nyt. Onnettominta on rakentaa elämäänsä ikäänkuin tulevaisuuden varaan. Tiedän ihmisiä, jotka ovat ostaneet asunnon tulevaa perhettään varten ja sitten perhettä ei ikinä ole tullut.
Näin minä olen tehnyt. Olen ikäisesi nainen ja minulla on hyvä elämä yksinkin. Voi olla, että tapaan jonkun sopivan, tai sitten en. Olen hyväksynyt sen, että toinen ihminen ei tuo elämääni mitään lisäarvoa. Onnellisten asioiden myötä parisuhde tuo myös ikäviä asioita.