Haluaisin tähän selkeän vastauksen naisilta jotta voin päättää elämäni suunnan
Olen kokematon mies. Olen täyttänyt 40 vuotta. Vieläkö unelmoin parisuhteesta ja yritän sen saavuttaa, vai keskitynkö vain muihin juttuihin?
Kiitos.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaatko hieman sitä millaisen naisen haluaisit ja millainen itse olet? Mielelläni voin yrittää vastata järkevästi niin että siitä olisi apuakin, mutta tarvitsisin hieman paremman kokonaiskuvan :)
En voi kuin vastata omien kokemusteni pohjalta. Olen elämäni aikana viehättynyt monenlaisista naisista. He ovat olleet ujoja, ulospäin suuntautuneita, rohkeita ja poikkeuksellisia. Ehkä se mikä heitä on yhdistänyt on se, että he eivät kulje samaa tietä kuin suurin osa. He näkevät polun vieressä olevan vesilammikon mahdollisuutena hypätä siihen, kun keskiarvoihminen kiertäisi lammikon. Tuo on kuitenkin hyvin pinnallista. Jos ajattelen ihmisenä niin viehätyn tyypeistä, jotka ajattelevat, kyseenalaistavat ja osaavat olla sinut itsensä kanssa. Jos voit olla tyytyväinen hiljaisessa huoneessa kirjan kanssa niin tykkään sinusta.
Minä? Olen kokematon, keski-ikäinen mies. Pyrin olemaan oma itseni ja tykkäämään siitä, mutta se on vaikeaa.
ap
Uskon että sain hyvin kiinni tuosta ensimmäisestä osiosta, mutta huomaatko mitä vastasit toiseen? On hyvä että pyrit pitämään itsestäsi sellaisena kuin olet, muttet kertonut silti itsestäsi oikeastaan mitään.. Mikä on sun intohimo? Viihdytkö kotona vai pidätkö matkustelusta? Oletko sisimmältäsi rauhallinen vai kriisiherkkä? Viihdytkö huomion keskipisteenä vai taka-alalla? Tykkäätkö keskustella? Jos, mitkä on sun lempi aiheet? Millainen huumorintaju sulla on? Oletko herkkä? Mitä asioita odotat parisuhteelta? Mitä uskot että sulla on annettavaa toiselle? Annat kiinnostavamman kuvan itsestäsi kun kerrot heti kysyttäessä jotain mistä saa jo hyvän realistisen kuvan susta :)
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta tuo on hankalin asia mun elämässäni. En halua puhua itsestäni ja kaiken lisäksi kokemattomuuden verho asettaa päälleni sellaisen pimeyden, että koen puhumisen mahdottomaksi. Olen intohimoinen ihminen. Rakastan musiikkia, ruokaa ja arkkitehtuuria. Olen pohtiva ja keskusteleva mies, joka viehättyy kaikesta älyllisestä. Nauran usein, kaikelle. Itken usein, enkä häpeä sitä. Haluan väitellä, mutta väittelyn jälkeen haluan kätellä ja halata hyvässä hengessä. Kaikki tämä on minua, mutta en osaa siitä puhua.
ap
Kyllä mä ymmärrän, mutta hyvältähän toi kuulostaa. En meinaa sanoa että älä luovuta, koska sen sanominen ja toteutus käytännössä on hieman eri tasoilla.. mutta sitä tarkoitan kuitenkin :)
Se voi kuulostaa hyvältä, mutta ei ole sitä. Jos se olisi hyvä niin en olisi kokematon 40-vuotias mies.
ap
No, sanotaan sitten näin että mulle kokemattomuus ei olisi deal breaker jos muut asiat natsaisi miehen kanssa. Esim. taas tupakanpoltto tai alkoholin runsas käyttö on jotain mikä ei vaan yksinkertaisesti käy, ihan sama mitä muuta joku mies olisi. Ja itse en ole kokematon, päälle 30v jolla muutama pitkä parisuhde, eli kyse ei ole siitä että kokemattomuus ei olisi ongelma koska itsekin olen. En vaan näe sitä erityisen häiritsevänä :)
Mä voisin uskoa tähän, jos kokemukseni eivät olisi toisenlaisia. Varmaan kokemus käsitteenä ei ole kaikille turn-off, mutta kokemattomuuteen liittyy osaamattomuus ja sen takia olen saanut lukemattomat pakit. Ehkä en olisi noita saanut, jos olisin kertonut olevani kokematon, mutta en ole niin tehnyt ja pakit on tullut, koska en ole osannut toimia kuin mies.
ap
Usko nyt silti vaan ;) toki varmasti valtavirtanaiset odottavatkin ”osaavaa” käytöstä, mutta A) sä et edes etsi sellaisia naisia, joten sillä ei ole mitään väliä mitä ne odottaa ja b) sit on meitä valtavirrasta poikkeavia, jotka näkee asiat toisin :)
Mä uskon, että teitä on. Se usko saa mut menemään eteenpäin. Vielä kun löytäisin teidät.
ap
Ja hei sitten muuten vaihtoehtoinen näkemys vielä tohon, vähän epävarmat ja hermostuneet miehet on mun mielestä paljon söpömpiä kuin yli-itsevarmat alfat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity muihin juttuihin mutta pidä mieli avoimena. Älä sulje sydäntäsi vaan pidä se avoimena ja jos joskus sattumalta tulee joku tietty elämässä vastaan niin silloin otat sen vastaan.
Niin ei tule tapahtumaan. Ap on mies, ei nainen. Miehen elämä ei ole mikään huvipuistoajelu jossa etsitään elämyksiä ja kokemuksia joita prinssit tarjoutumat järjestämään.
Voi älkää tehkö tästä vastakkainasetteluketjua. Ap kuulostaa hyvältä ja herkältä mieheltä ja moni outo elämänrikkoma nainenkin on täällä avautunut. En jaksaisi taas kuulla sitä katkeraa viemärisontaa, mitä tällä palstalla kuulee paljon ja mikä vie uskon maailmaan.
Tämä jatkuva naisviha juuri pahentaa yksinäisten kohtaamisongelmaa. Se saa varsinkin meidät herkät ja kokemattomat naiset näkemään kokemattomat miehet pelottavina. Joten kukaan ei siitä hyödy.
Koittakaa jo uskoa, että meitä naisiakin on monenlaisia. Kokemattomia naisia ei uskota olevan koska me emme ole huomionhakuisia. Se ei tarkoita etteikö meitä olisi olemassakaan. Kyseessä on vain kohtaamisongelma, mikä johtuu paljolti tästä nykyajasta ja sen aiheuttamista luonnollisen kanssakäymisen vähenemisestä.
Parisuhteen löytämisestä on tullut työnhakuun verrattava, stressaava toimenpide. Kaikki eivät vaan pysty sellaiseen.
Maailma ei ole koskaan ollut herkkiä ihmisiä varten, mutta nykyaikana on erityisen vaikeaa olla herkkä. Myönnän että se varmasti koskee miehiä enemmän kuin naisia, mutta ei me herkät naisetkaan täällä millään huviajelulla olla.
Mä haluaisin uskoa, että en ole tuohon suuntaa tässä ketjussa pyrkinyt.
Olen ollut oma itseni. Kohtaaminen on ongelma. Me olemme kaikki vain yksinäisiä ihmisiä vaeltamassa toivoen, että kohtaamme sen oikean. Lisäksi on herkkyys. Se on hyvä, mutta myös huono.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, mikä ap:ssä on "vialla", kun ei ole onnistunut saamaan seksiä eikä parisuhdetta. Liian lihava tai esim. epämuodostunut? Liian naismainen tai homomainen? Liian vakava mielenterveysongelma? Jos ei ole saanut seksiä kertaakaan (tai tyyliin kerran, pari), on hänessä todennäköisesti jokin huomattava negatiivisena nähty piirre.
Tilanteesta voisi käydä juttelemassa lääkärin tai psyk.sairaanhoitajan kanssa. Vaikuttaa, että asia vaivaa sen verran paljon mieltä.
Entä onkohan ap:llä kavereita? Heidän kanssaan olisi hyvä yhdessä pohtia tätä ongelmaa. Ehkä he voisivat auttaa.
Vastaus ap:n kysymykseen: Itse en ryhtyisi tekemään lähempää tuttavuutta, jos ihminen olisi liian outo, eli näkisin, että on mielenterveyden kanssa vakavaa ongelmaa. Jos ap:llä ei tällaisia ongelmia ole, niin toki kannattaa jatkaa naisen tavoittelua. Ja jos on mt-ongelmaa, niin sitä tulisi hoitaa eka.
Mulla on aikaa niin voin vastata pohdintoihisi.
En ole lihava enkä epämuodostunut. En ole naismainen, mutta kieltämättä poikkean keskiarvoisesta miehestä. Ei ole diagnosoitua mielenterveysongelmaa. Varmasti moni pitää jotain piirrettäni negatiivisenä, mutta mulle ei ole sitä kerrottu.
Mulla on kavereita. Oikeita kavereita useita ja harrastuskavereita kymmeniä.
ap
Eihän mielenterveysdiagnoosia edes saa, ellei itse hakeudu palvelun piiriin tai tee rikosta tai häiritse muita, että pakosta joutuu psykiatrin jututettavaksi. Masennus tai sosiaalisten tilanteiden pelko ja epäluuloinen persoonallisuushäiriö tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Itse tiedän monia yli 40-vuotiaita miehiä, jotka eivät ole saaneet parisuhdetta, koska ovat todella joustamattomia, eivätkä pysty tekemään mitään kompromissejä eli autismin kirjo tulee näissä tapauksissa mieleen. He ikäänkuin keksivät syitä, miksi kukaan nainen ei kelpaa, mutta tuskin ymmärtävät nirsouttaan ja joustamattomuuttaan itsekään. Näitä on moni nainen yrittänyt iskeä, mutta mies pelkää kaikkea mahdollista, eikä halua tehdä mitään parisuhteen eteen. Jonkin aikaa nainen yrittää, mutta kun mies ei tule vastaan niin nainen lopettaa.
Ei saa. Olen kokeilllut. Ei edes juttelemaan pääse.
Sä voisit kertoa oletko saanut mun viesteistä sen kuvan, että tarvitsisin psykiatrista hoitoa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaatko hieman sitä millaisen naisen haluaisit ja millainen itse olet? Mielelläni voin yrittää vastata järkevästi niin että siitä olisi apuakin, mutta tarvitsisin hieman paremman kokonaiskuvan :)
En voi kuin vastata omien kokemusteni pohjalta. Olen elämäni aikana viehättynyt monenlaisista naisista. He ovat olleet ujoja, ulospäin suuntautuneita, rohkeita ja poikkeuksellisia. Ehkä se mikä heitä on yhdistänyt on se, että he eivät kulje samaa tietä kuin suurin osa. He näkevät polun vieressä olevan vesilammikon mahdollisuutena hypätä siihen, kun keskiarvoihminen kiertäisi lammikon. Tuo on kuitenkin hyvin pinnallista. Jos ajattelen ihmisenä niin viehätyn tyypeistä, jotka ajattelevat, kyseenalaistavat ja osaavat olla sinut itsensä kanssa. Jos voit olla tyytyväinen hiljaisessa huoneessa kirjan kanssa niin tykkään sinusta.
Minä? Olen kokematon, keski-ikäinen mies. Pyrin olemaan oma itseni ja tykkäämään siitä, mutta se on vaikeaa.
ap
Uskon että sain hyvin kiinni tuosta ensimmäisestä osiosta, mutta huomaatko mitä vastasit toiseen? On hyvä että pyrit pitämään itsestäsi sellaisena kuin olet, muttet kertonut silti itsestäsi oikeastaan mitään.. Mikä on sun intohimo? Viihdytkö kotona vai pidätkö matkustelusta? Oletko sisimmältäsi rauhallinen vai kriisiherkkä? Viihdytkö huomion keskipisteenä vai taka-alalla? Tykkäätkö keskustella? Jos, mitkä on sun lempi aiheet? Millainen huumorintaju sulla on? Oletko herkkä? Mitä asioita odotat parisuhteelta? Mitä uskot että sulla on annettavaa toiselle? Annat kiinnostavamman kuvan itsestäsi kun kerrot heti kysyttäessä jotain mistä saa jo hyvän realistisen kuvan susta :)
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta tuo on hankalin asia mun elämässäni. En halua puhua itsestäni ja kaiken lisäksi kokemattomuuden verho asettaa päälleni sellaisen pimeyden, että koen puhumisen mahdottomaksi. Olen intohimoinen ihminen. Rakastan musiikkia, ruokaa ja arkkitehtuuria. Olen pohtiva ja keskusteleva mies, joka viehättyy kaikesta älyllisestä. Nauran usein, kaikelle. Itken usein, enkä häpeä sitä. Haluan väitellä, mutta väittelyn jälkeen haluan kätellä ja halata hyvässä hengessä. Kaikki tämä on minua, mutta en osaa siitä puhua.
ap
Kyllä mä ymmärrän, mutta hyvältähän toi kuulostaa. En meinaa sanoa että älä luovuta, koska sen sanominen ja toteutus käytännössä on hieman eri tasoilla.. mutta sitä tarkoitan kuitenkin :)
Se voi kuulostaa hyvältä, mutta ei ole sitä. Jos se olisi hyvä niin en olisi kokematon 40-vuotias mies.
ap
No, sanotaan sitten näin että mulle kokemattomuus ei olisi deal breaker jos muut asiat natsaisi miehen kanssa. Esim. taas tupakanpoltto tai alkoholin runsas käyttö on jotain mikä ei vaan yksinkertaisesti käy, ihan sama mitä muuta joku mies olisi. Ja itse en ole kokematon, päälle 30v jolla muutama pitkä parisuhde, eli kyse ei ole siitä että kokemattomuus ei olisi ongelma koska itsekin olen. En vaan näe sitä erityisen häiritsevänä :)
Mä voisin uskoa tähän, jos kokemukseni eivät olisi toisenlaisia. Varmaan kokemus käsitteenä ei ole kaikille turn-off, mutta kokemattomuuteen liittyy osaamattomuus ja sen takia olen saanut lukemattomat pakit. Ehkä en olisi noita saanut, jos olisin kertonut olevani kokematon, mutta en ole niin tehnyt ja pakit on tullut, koska en ole osannut toimia kuin mies.
ap
Usko nyt silti vaan ;) toki varmasti valtavirtanaiset odottavatkin ”osaavaa” käytöstä, mutta A) sä et edes etsi sellaisia naisia, joten sillä ei ole mitään väliä mitä ne odottaa ja b) sit on meitä valtavirrasta poikkeavia, jotka näkee asiat toisin :)
Mä uskon, että teitä on. Se usko saa mut menemään eteenpäin. Vielä kun löytäisin teidät.
ap
Ja hei sitten muuten vaihtoehtoinen näkemys vielä tohon, vähän epävarmat ja hermostuneet miehet on mun mielestä paljon söpömpiä kuin yli-itsevarmat alfat :)
Ajattelin laittaa sulle vielä tällaisen yleisen pohdintaviestin liittyen noihin vastauksiin joita oot muille laittanut (tässä viestien lainausketjussa on kaikki mun laittamat, pysyt ehkä edes vähän kärryillä kenen kanssa puhut mistäkin, jos sillä nyt on edes väliä).. mutta, väärässä seurassa herkkyys on toki huono, mutta noin muuten se piirre on täyttä kultaa.. oon itse tosi herkkä ja kärsiihän siitä toki välillä, joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta se on mun mielestä yks hienoimpia piirteitä sekä mussa itsessä että muissa.. äläkä oikeasti esitä yhtään mitään muuta mitä et ole, luota muhun. Sä haluat kuitenkin ihmisen joka haluaa nimenomaan SUT, joten anna ihmisten tutustua alusta alkaen todelliseen suhun, sun on vaan pakko luottaa siihen että se riittää kyllä sille oikealle, joka riittää myös sit sulle. Älä oleta ihmisten haluavan joitain tiettyjä asioita/käytöstä jne., koska ei se useinkaan mene niin.. kuinka monta kertaa munkin kohdalla on miehet olleet niiiin väärässä..
Tottakai sun tilanne vaikuttaa kokonaisvaltaisesti sun käytökseen, ajatuksiin, itsetuntoon.. kaikkeen. Mutta en edelleenkään näe sun tilannetta niin huonona kun selkeästi sä näet.. sä oot vaan törmänny ihan vääriin naisiin, mutta uskon että kyllä niitä oikeitakin varmasti on. Perustyypit löytää toisen samanlaisen helpommin kun ne harvinaisemmat tapaukset, mutta ei se silti kovin mahdotonta ole.. riippuu myös pitkälti missä asuu, pks on varmasti huomattavasti helpompi kuin joku pikkupaikkakunta kaukana kaupungeista.. missä päin sä asut? :)
Tämä oli mukava ketju. Sain paljon pohdittavaa. Sain myös ehkä sen suunnan, jota elämälleni hain. Kiitos kaikille. jotka vastasivat. Hyvää kesää.
ap
Annan sulle neuvon naisena: keskity muuhun juttuun. Ei ole todennäköistä, että löydät kumppania. Saatat löytää, mutta ei siihen kannata enää tuossa iässä ja kokemattomana keskittyä. Siksi mieti muita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
ap
Miten mies sitten toimii?
Mieheltä odotetaan määrätietoista otetta, jolla demonstroidaan seksuaalista kokeneisuutta ja osaamista joka on kuulunut saavuttaa tuohon ikään mennessä.
Ujostelu, epäröinti ja hermoilu tappavat välittömästi naisen tunteet koska ne kertovat miehen olevan matalatasoinen.
Nainen saattaa myös epäillä onko mies seksuaalisesti alistuvaa sorttia, mikä on lähes kaikille naisille turn-off.
Uskon että tämä pitää monen naisen kohdalla paikkansa, mutta ei kaikkien. Ja sitten osa on siltä väliltä, jotka ovat valmiita kokeilemaan ja jos mies on vielä ujo muutaman seksikerran ja yhdessä olon jälkeen niin kiinnostus lakkaa. Oma mieheni oli aikoinaan tavatessaan kokematon ja on ehkä vähän ujokin tai ei ainakaan yhtään päälle käyvä, mutta ensimmäinen kerta sängyssä oli parasta siihen mennessä. Hän todella huomioi minut, mitä aikaisemmat itsevarmemmat poikaystäväni eivät olleet tehneet. Muistan aina miten ihmeissään olin, että seksi voi olla sellaistakin. Yhdessä 20 vuotta nyt.
Keskity muihin juttuihin. Se ei estä parisuhteen löytämistä. Jos keskityt vain etsimään suhdetta, niin se voi pahimmassa tapauksessa estää suhteen löytämisen. Varsinkin jos erehdyt etsimään täysin vääristä paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Annan sulle neuvon naisena: keskity muuhun juttuun. Ei ole todennäköistä, että löydät kumppania. Saatat löytää, mutta ei siihen kannata enää tuossa iässä ja kokemattomana keskittyä. Siksi mieti muita juttuja.
Kuten itse ketjussa totesin, toisille kokemattomuus ei oo mikään sen suurempi juttu, muilla asioilla on enemmän painoarvoa.. joten en lähtisi sen takia toivetta parisuhteesta hylkäämään.. Kyse on oikeasti vain siitä että onnistuu kohtaamaan itselleen sen sopivan, oli kokemusta tai ei..
Olisko sulle itselle ihan ok nyt vaan todeta että elät ilman parisuhdetta loppuelämäs, keskityt vaan muuhun? Helppo ehkä sano mutta aika kummallinen heitto kyllä..
T. Itsekin nainen, 32v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten itse ketjussa totesin, toisille kokemattomuus ei oo mikään sen suurempi juttu, muilla asioilla on enemmän painoarvoa.. joten en lähtisi sen takia toivetta parisuhteesta hylkäämään.. Kyse on oikeasti vain siitä että onnistuu kohtaamaan itselleen sen sopivan, oli kokemusta tai ei..
Olisko sulle itselle ihan ok nyt vaan todeta että elät ilman parisuhdetta loppuelämäs, keskityt vaan muuhun? Helppo ehkä sano mutta aika kummallinen heitto kyllä..T. Itsekin nainen, 32v
Jos on ollut 40 v ilman, niin ehkä siihen on tottunut? Se on normaalia.
Laita edes välillä edelleen profiili tinderiin tai treffisivustolle. Ymmärsin että et enää tee sitä. Se on kuitenkin se paikka missä ylipäätään voi jutella naisten kanssa edes silloin tällöin. Vaikka se tuntuisi turhalta, ei siinä ole oikeasti mitään menetettävääkään. Asennoidut vaan niin että mitään viestitulvaa ei tule, mutta voi kuitenkin tulla joku viesti silloin tällöin.
40-vuotiaalla on vielä 40 vuotta elämää edessä. En nyt sanoisi että ”päätä olla yksin loppu elämä”. Onhan tuossa nyt vielä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaalla on vielä 40 vuotta elämää edessä. En nyt sanoisi että ”päätä olla yksin loppu elämä”. Onhan tuossa nyt vielä aikaa.
Väärin laskettu. ap on seksissä ja parisuhteessa teinin tasolla. Ei voi enää opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota ikää ja että onko se toivoton, mutta ei minusta. Nelikymppisenä monet eroaa ja eron jälkeen sitä tietää itsestään enemmän kuin parikymppisenä. Uskon että aika moni etsii nelikymppisenä ihmistä tarkemmalla seulalla. Kuka tahansa kivan näköinen ei kelpaa. Se voi olla myös vahvuutesi. Vaikutat paljon pohdiskelevammalta kuin monet miehet. Naiset jotka ei nuorempana kiinnostuneet sinusta, voivat lisääntyneen elämänkokemuksen myötä nähdä sinussa mielenkiintoisia puolia joita eivät nuorena nähneet. Minusta nelikymppisenä on paremmat mahdollisuudet löytää joku jonka kanssa oikeasti henkisesti sopii yhteen.
Tapasin Tinderissä erään vanhan ihastukseni. Alkuhuuman jälkeen hän ei ollut enää kiinnostunut.
ap
Mutta oli alkuhuuma? Sehän on positiivista. Kuten sanottua, tuossa iässä etsii tarkemmalla seulalla, kun on jo oppinut jotain itsestään. Hän todennäköisesti vain tajusi että ette sovi yhteen. Kaikkien kanssa kun ei sovi, vaikka olisi kaksi ihmistä jotka kumpikin kaipaa ihmistä vierelleen.
Tuo just on se pahin asia musta 4-kymppisten suhteita. Kokeillaan, seulontaan, valkataan, ei sitouduta. Käytetään toisia ihmisiä lyhytkestoisina hyödykkeinä kun etsitään sitä, joka kelpaisi muuhunkin. -eri
Minusta se ei ole mitään hyödykkeenä käyttämistä, kun tuntee jo itsensä paremmin ja tietää mikä pitemmän päälle toimii ja mikä ei. Ja ennen kuin ihmiseen tutustuu ei voi tietää. Nelikymppisenä kun ei voi enää tehdä valintaa pelkän ulkonäön perusteella, kun tietää että se ei riitä mihinkään pitemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin laskettu. ap on seksissä ja parisuhteessa teinin tasolla. Ei voi enää opetella.
Miten niin ei voi opetella? Toiset on sitä paitsi luonnonlahjakkuuksia, eikä tarvi opetella mitään kun osaa heti. Kuten oma mieheni. Kyse on enemmänkin siitä haluaako saada toisen nauttimaan. Jos tuollainen halu on, seksistä tulee hyvää. Jos taas kiinnostaa lähinnä tyhjentää itsensä naiseen ja suorittaa jotain pornokohtauksia, mikään harjoittelu ei auta kun alkuasenne on jo väärä.
Suosittelen tekemään rehellisen profiilin nettitreffeille, sellaisen jossa kerrot kokemattomuutesi, elämäntarinaasi, toiveesi elämältä, sen haluatko lapsia yms. Suora ja rehellinen, mutta ilman katkeruutta, epäluuloja tai syytöksiä kokemattomuudestasi mihinkään suuntaan (itseesi, naisiin, muihin miehiin, vanhempiisi tms.)
Vähemmän voi tulla osumia, mutta jos niitä tulee, ne on potentiaalisempia.
Itse nörttimäisenä naisena etsin miehissä aina ujoutta ja herkkyyttä älykkyyden kera. Kokemattomuus ei myöskään koskaan ollut este ja useamman kerran olen tapaillut miestä, jolle olin ensimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi opetella? Toiset on sitä paitsi luonnonlahjakkuuksia, eikä tarvi opetella mitään kun osaa heti. Kuten oma mieheni. Kyse on enemmänkin siitä haluaako saada toisen nauttimaan. Jos tuollainen halu on, seksistä tulee hyvää. Jos taas kiinnostaa lähinnä tyhjentää itsensä naiseen ja suorittaa jotain pornokohtauksia, mikään harjoittelu ei auta kun alkuasenne on jo väärä.
Ei voi opetella tai oikeammin kukaan ei halua opettaa asiaa joka pitää oppia teini-iässä. Se on yksi seikka. Toinen seikka on se, että tuo osaamattomuus kertoo persoonasta. Normaali oppii nuo asiat silloin, kun pitää. Voi puhua mitä vain, mutta jos joku kertoo, että on kokematon aikuinen niin kaikkien mielipide tuosta henkilöstä muuttuu.
Tässä vastaus: etsi toinen suunta. Jos löydät rakkauden niin hyvä, mutta älä oleta sitä.
Miehen kannattaa optimoida ajankäyttönsä ja tekemisensä eri ikäkausina:
0-10 lapsuus
10-20 koulu
20-30 opiskelu, seksi
30-40 työ, ura, raha
40-50 vaimo, perhe, omaisuus
50-60 vapaus, harrastukset
60-70 yhteisö, lapsenlapset
70- muistelut
Olet kohdassa 40-50 eli etsi vaimo ja perusta perhe ja hanki omakotitalo.
Eihän mielenterveysdiagnoosia edes saa, ellei itse hakeudu palvelun piiriin tai tee rikosta tai häiritse muita, että pakosta joutuu psykiatrin jututettavaksi. Masennus tai sosiaalisten tilanteiden pelko ja epäluuloinen persoonallisuushäiriö tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Itse tiedän monia yli 40-vuotiaita miehiä, jotka eivät ole saaneet parisuhdetta, koska ovat todella joustamattomia, eivätkä pysty tekemään mitään kompromissejä eli autismin kirjo tulee näissä tapauksissa mieleen. He ikäänkuin keksivät syitä, miksi kukaan nainen ei kelpaa, mutta tuskin ymmärtävät nirsouttaan ja joustamattomuuttaan itsekään. Näitä on moni nainen yrittänyt iskeä, mutta mies pelkää kaikkea mahdollista, eikä halua tehdä mitään parisuhteen eteen. Jonkin aikaa nainen yrittää, mutta kun mies ei tule vastaan niin nainen lopettaa.