Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko puuduttavan tylsiä ihmisiä?

Vierailija
05.06.2020 |

Yksi mun ystävä on tällainen. Päivän kohokohdat on kun huoltomies käy korjaamassa hanan tai kun iltapalaksi tehdään puuroa. Vaikuttaa siltä ettei hänen elämässä tapahdu oikeastaan yhtään mitään. Mistä tuollaisille voi edes jutella?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mistä se mielenkiintoinen ihminen sitten puhuu oikein?

Kerro toki esimerkkejä. Anna kun arvaan, matkustelusta?

Itse esim tykkäisin puhua ajankohtaisista tapahtumista, mutta tämä henkilö ei ole niistä perillä vaan toteaa melkeinpä kaikkeen että aijaa en oo kuullutkaan. AP

Nyt oleva ajankohtainen tapahtumako on koronavirus? No aikamoinen ihminen, jos ei ole kuullutkaan.

Ei välttii coronavirus vaan Black lifes matters's

No se ei ole oikeastaan millään sorttia Suomen asia. Miksi tuota Jenkkikamaa pitää tänne hakemalla hakea?

Suomessa ei ole mitään samanlaista meininkiä. Paitsi tietysti Soroksen palkkaamat protestoijat.

Vierailija
22/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kolossaalisen tylsä. Vapaapäivän ohjelma: kahvinjuonti, Av-mamman normipuuhat, nolo sometus, pikkuasioista valittaminen ja TV.

Kelaa, mä elän näin joka päivä, ap!

P.s. Oon oikeesti pahoillani puuduttavuudestani, mut laiskana ihmisenä ei täs jaksa mitään muuttumisleikkejäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen uusi tyttöystävä on tällainen puuduttavan tylsä ihminen. Keskustelu pyörii koko ajan jotenkin pinnallisissa jutuissa ja tuntuu raskaalta, ei siinä mitään muuten mutta hän hakeutuu koko ajan seuraani ja haluaa jutella mutta sitten ei oikeasti juttele yhtään mistään eikä myöskään lähde mihinkään keskusteluun, jos minä tai joku muu vie puhetta johonkin ”syvällisempään” aiheeseen. Käytännössä hänen kanssaan voi jutella säästä ja varmaan televisio-ohjelmista, muutoin vaikuttaa olevan ihminen jolla ei ole mitään mielipiteitä ja tulee narussa muiden perässä.

Vierailija
24/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoiset ihmiset antavat persoonansa ja mielipiteidensä näkyä ja keskustelevat esim ajankohtaisista asioita, ajatuksistaan maailman menosta, mielenkiinnonkohteistaan ja osaavat edetä myös syvällisempään pohdintaan, haastaa mielipiteitään ja muuttua. Heillä on paljon tietoa ja kokemusta. Heiltä kuulee ja oppii jotain uutta. He ovat yleisesti uteliaita elämän eri ilmiöitä kohtaan, mutta eivät pahansuopaisia  tai kateellisia juoruilijoita. Heillä on huumorintajua ja he ovat onnellisia, sopeutuvaisia. He innostuvat.

Tämä! 

Monella peruskiltillä ja tavallisella ihmisellä ei juuri ole mielipiteitä esitettävänään tai jos on niin eivät viitsi sanoa. Jos kysyy jotain heiltä kuluttamastaan viihteestä, uutisista, lomareissusta, tapahtumasta, fiinistä ravintolareissusta tai mistä vaan elämyksestä, tulee vastaukseksi "ihan ok" tai "tosi kiva" tai jotain muuta latteaa. Ei nyt tarvitse koko tunnekirjoaan tai tapahtumien kulkua selostaa mutta on se outoa jos menee vaikka iän kaiken fanittamansa kansainvälisen artistin keikalle ja ainoa kuvaus siitä on "oli tosi hieno keikka".  

Vierailija
25/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni veljen uusi tyttöystävä on tällainen puuduttavan tylsä ihminen. Keskustelu pyörii koko ajan jotenkin pinnallisissa jutuissa ja tuntuu raskaalta, ei siinä mitään muuten mutta hän hakeutuu koko ajan seuraani ja haluaa jutella mutta sitten ei oikeasti juttele yhtään mistään eikä myöskään lähde mihinkään keskusteluun, jos minä tai joku muu vie puhetta johonkin ”syvällisempään” aiheeseen. Käytännössä hänen kanssaan voi jutella säästä ja varmaan televisio-ohjelmista, muutoin vaikuttaa olevan ihminen jolla ei ole mitään mielipiteitä ja tulee narussa muiden perässä.

Tämä henkilö ei puhu edes niistä tv-ohjelmista. Ei ole siis sellainen pintaliitäjä, vaan muistuttaa enemmänkin jotain mummoa, vaikka on alle 30v. Jos puheenaiheena on elokuvat, kirjat, sarjat, tapahtumat tms niin satavarmaa on että tämä henkilö ei tiedä mistä on kyse.

Vierailija
26/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tuollainen. Siis tylsä. Siis sillä tavalla, että ei mulla ole koskaan mitään järisyttäviä ero, pettämis, tms. draamoja kerrottavana.

Rakastan tavallista elämää ja tavallisia asioita.

Vierailija
27/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja monia.Itse yltiösosiaalinen ja osaan kyl suuni pitää kiinnikkin,ja kuunnella.Puuduttavan tylsän kaa loppuu sanat..ei auta ko lähtee lätkii.Joillekki sanoo vaan heit jos tutustun,,mitä sitä menee kysyy ees mitä kuuluu ,ko aina kuuluu vaa hyvää ;) tylsää keskusteluu..Tykkään keskusteluista mistä vaan..

Vierailija
28/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kovin monille avaudu ainakaan, eli suurin osa varmasti pitää minua tylsänä. En jaksa kovin syvällisesti keskustella kuin harvojen kanssa. Olen muille vain kiltti ja ystävällinen ja tylsä. Ihan tietoisesti. Anteeksi 😀

Vierailija
29/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hänen elämänsä kohokohta on kerran vuodessa tapahtuva pienimuotoinen tapahtuma. Muuten puhuu työstään tai pyörittelee peukaloita. Mukava henkilö muuten, mutta valitettavasti parin tunnin kahvittelun tuntuessa ikuisuudelta kanssaan, olen vedonnut kiireisyyteeni jos on ehdottanut tapaamista.

Vierailija
30/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan tuollainen. Siis tylsä. Siis sillä tavalla, että ei mulla ole koskaan mitään järisyttäviä ero, pettämis, tms. draamoja kerrottavana.

Rakastan tavallista elämää ja tavallisia asioita.

Minäkin tykkään tavallisista asioista, kuulisipa edes niistä. Mutta puheenaiheet rajoittuu oikeasti vaan ja ainoastaan siivoukseen, lääkärikäynteihin ja joskus mainitsee työvuorosta jotain. 

Vierailija
31/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tylsyydessä on todella harvoin kyse puheenaiheista sinänsä. Joskus muistelen jotain hauskaa kohtaamista ja yritän miettiä, mistä juteltiin enkä muista kuin että niitä näitä. Sosiaalinen vuorovaikutus joko kulkee tai ei.

Esimerkiksi appiukon kanssa aihe voi olla sinänsä kiintoisa, mutta se on ihan sama, koska hän vain jaarittelee pitkällisesti ja tuntuu, että on ihan sama, kuka siinä olisi kuuntelemassa. Toisaalta kaikki meistä varmaan tuntevat ihmisen, joka osaa kertoa tavallisistakin sattumuksista niin, että muut kiemurtelevat naurusta.

Jos ihminen on tylsä, se johtuu yleensä sosiaalisten taitojen ja huumorintajun ja itseironian puutteesta.

Vierailija
32/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kovin monille avaudu ainakaan, eli suurin osa varmasti pitää minua tylsänä. En jaksa kovin syvällisesti keskustella kuin harvojen kanssa. Olen muille vain kiltti ja ystävällinen ja tylsä. Ihan tietoisesti. Anteeksi 😀

Tämä on minusta ihan ymmärrettävää, mutta me ollaan tunnettu jo kuitenkin 8 vuotta. AP

Vierailija
33/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itseni. Elämäni kohokohtia ovat palkkapäivä ja viikottainen ruokakauppareissu. Sos elämää ei ole ja työkin tappotylsää. Vapaa-aikana katson netflixiä tai makaan sängyssä.

Vierailija
34/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoiset ihmiset antavat persoonansa ja mielipiteidensä näkyä ja keskustelevat esim ajankohtaisista asioita, ajatuksistaan maailman menosta, mielenkiinnonkohteistaan ja osaavat edetä myös syvällisempään pohdintaan, haastaa mielipiteitään ja muuttua. Heillä on paljon tietoa ja kokemusta. Heiltä kuulee ja oppii jotain uutta. He ovat yleisesti uteliaita elämän eri ilmiöitä kohtaan, mutta eivät pahansuopaisia  tai kateellisia juoruilijoita. Heillä on huumorintajua ja he ovat onnellisia, sopeutuvaisia. He innostuvat.

Tämä! 

Monella peruskiltillä ja tavallisella ihmisellä ei juuri ole mielipiteitä esitettävänään tai jos on niin eivät viitsi sanoa. Jos kysyy jotain heiltä kuluttamastaan viihteestä, uutisista, lomareissusta, tapahtumasta, fiinistä ravintolareissusta tai mistä vaan elämyksestä, tulee vastaukseksi "ihan ok" tai "tosi kiva" tai jotain muuta latteaa. Ei nyt tarvitse koko tunnekirjoaan tai tapahtumien kulkua selostaa mutta on se outoa jos menee vaikka iän kaiken fanittamansa kansainvälisen artistin keikalle ja ainoa kuvaus siitä on "oli tosi hieno keikka".  

Aaaa, tällaiset keskustelut ovat oikeasti tylsiä. Ei yhtään kiinnosta puolituttujen tai tuttujenkaan tyhjänpäiväiset fanitukset. En usko, että muut ovat niin kauhean kiinnostuneita lomamatkastani, kunhan kohteliaisuuttaan kysyvät. Joten en vastaa pitkästi. Ai, oli kiva ravintolakokemus? No tosi kiva! Ei sinun todellakaan tarvitse käydä koko tunneskaalaasi läpi, koska minua ei kiinnosta. Ehkä jos näitä peilaisi joihinkin yleisiin ilmiöihin, niin olisi mielenkiintoista pohdintaa (vaikka tuntuuko että fiinissä ravintolassa täytyy käyttäytyä tavallista fiinimmin ja mistä tämä johtuu)... mutta se, että hehkutat jotain subjektiivista kokemusta joka ei anna muille mitään uutta ajateltavaa, joo ei kiitos. Ette ole niin kiinnostavia, ellette tuo pöytään jotain kiinnostavaa!

Vierailija
35/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joiden mielestä elämän tulee jostain syystä olla pelkkää kärsimystä. Aamusta iltaan pitää raataa ja hauskaa ei pidä olla.

Sitten nämä, jotka ei uskalla, tajua tai jaksa tutkia maailmaa omaa napaa pidemmälle ja olla itsenäisiä ihmisiä muiden seuraamisen sijaan. Koko elämä ja kaikki "mielenkiinnon" kohteet matkitaan kavereilta tai valitaan vain ne kaikkein suosituimmat jutut ajattelematta mitään itse sen kummemmin.

Vierailija
36/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei ole kiinnostunut mistään, ei seuraa uutisia, huono yleissivistys, eikä mitään mielipiteitä mistään.

Vierailija
37/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä puheenaiheilla niin väliä kunhan edes PUHUU jotain. Kamalaa joutua joskus tuppisuisten ihmisten pöytäseuraksi työlounailla, juhlissa yms.

Vierailija
38/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Aaaa, tällaiset keskustelut ovat oikeasti tylsiä. Ei yhtään kiinnosta puolituttujen tai tuttujenkaan tyhjänpäiväiset fanitukset. En usko, että muut ovat niin kauhean kiinnostuneita lomamatkastani, kunhan kohteliaisuuttaan kysyvät. Joten en vastaa pitkästi. Ai, oli kiva ravintolakokemus? No tosi kiva! Ei sinun todellakaan tarvitse käydä koko tunneskaalaasi läpi, koska minua ei kiinnosta. Ehkä jos näitä peilaisi joihinkin yleisiin ilmiöihin, niin olisi mielenkiintoista pohdintaa (vaikka tuntuuko että fiinissä ravintolassa täytyy käyttäytyä tavallista fiinimmin ja mistä tämä johtuu)... mutta se, että hehkutat jotain subjektiivista kokemusta joka ei anna muille mitään uutta ajateltavaa, joo ei kiitos. Ette ole niin kiinnostavia, ellette tuo pöytään jotain kiinnostavaa!

Tämän takia tuntuu, että monet ihmissuhteet ovat todella pinnallisia ja suorastaan tyhjänpäiväisiä. Kysytään kohteliaisuuttaan toisen lomamatkasta tai konsertista, eikä oikeasti olla siitä pätkääkään kiinnostuneita. Toisen kuulumiset ovat ihan yksi hailee. Sinunkin kanssa keskusteltaessa pitäisi aina tuoda jotain syväluotaavaa analyysiä aiheesta. Muuten on sinun mielestäsi tylsä. Minä taas en jaksaisi keskustella sinun kanssasi, koska et olisi kiinnostunut kuitenkaan. Jokainen lause mitä sinulle sanoo, pitäisi varmaan miettiä tarkkaan. Minusta taas on välillä hauskaa vähän höllentää ja puhua kevyitäkin juttuja. Osaan keskustella myös syvällisesti. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. 

Vierailija
39/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskusteluun on selvästi osunut monta tylsimystä, jotka kuvittelevat, että "syvälliset" ja "kiinnostavat" puheenaiheet tekevät heistä hauskaa seuraa. Hah! Diipeille keskusteluille on toki paikkansa läheisten ihmisten kanssa, mutta esimerkiksi juhlissa, työpaikoilla, opinnoissa jne. osoittaa tilannetajun puutetta ottaa esiin syvällisiä aiheita.

Esimerkiksi voin mainita kälyni, joka onnistuu usein hyydyttämään hauskan illanvieton alkamalla keskustella vaikkapa rankoista äitisuhteista. Kohta onkin tunnelma pilalla, eikä ketään enää huvitakaan nauraa ja jutella. Myöskään politiikasta paasaaminen ei kuulu useimpiin tilanteisiin.

Vierailija
40/88 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Tämän takia tuntuu, että monet ihmissuhteet ovat todella pinnallisia ja suorastaan tyhjänpäiväisiä. Kysytään kohteliaisuuttaan toisen lomamatkasta tai konsertista, eikä oikeasti olla siitä pätkääkään kiinnostuneita. Toisen kuulumiset ovat ihan yksi hailee. Sinunkin kanssa keskusteltaessa pitäisi aina tuoda jotain syväluotaavaa analyysiä aiheesta. Muuten on sinun mielestäsi tylsä. Minä taas en jaksaisi keskustella sinun kanssasi, koska et olisi kiinnostunut kuitenkaan. Jokainen lause mitä sinulle sanoo, pitäisi varmaan miettiä tarkkaan. Minusta taas on välillä hauskaa vähän höllentää ja puhua kevyitäkin juttuja. Osaan keskustella myös syvällisesti. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. 

Eihän erilaisten muille keskustelijoille samaistuttavien ilmiöiden pohtiminen ole erityisen syvällistä, ihan voi käydä tällaista keskustelua vaikka temppareista. Kyse on siitä, että _keskustellaan_, eikä horista vaan itsestään ja omista mielipiteistä. Toisen kuulumisiksi riittää, että kokemus oli antoisa tai kiva, hän on siihen tyytyväinen. Olen iloinen. Mutta onhan se puuduttavaa kuunnella pitkää tarinaa, jossa ei ole itselle mitään kosketuspintaa: tyyliin "sitten mä menin sinne ja sitten pekka sitä ja sitten tuli pirkko ja sitten ai että meillä oli kivaa ja tykkään muutenkin tollasista tapahtumista ja kyllähän se on kiva käydä jossain ja toisaalta välillä pirkko ärsyttää mut onneks....... jada jada. Silleen joo, et kiinnosta minua ihmisenä jos et osaa ottaa muita huomioon, sori siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän