Miksi suomalaiset tykkävät paiskaa ovet ja marssia kantapäillä?
Tuntuu että suomalaiset inhoavat hiljaisuutta ja siksi tekevät meteliä.
Kommentit (29)
Sinulla kokemusta usean maan kansalaisista?
Lihavia ei voi kävellä varpasilteen
Täällä asuttu niin kauan puutölleissä maantasalla, ettei vielä ole opittu kerrostaloelämää ja naapureiden huomioimista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä asuttu niin kauan puutölleissä maantasalla, ettei vielä ole opittu kerrostaloelämää ja naapureiden huomioimista.
Aivan. Pitäisi olla hiljaista kuin turvekammiossa keskellä synkintä korpea, muiden ihmisten olemassaolosta ei saisi näkyä eikä kuulua mitään merkkejä. Ei varsinkaan lasten.
Olen auurimman osan elämää asunut kerrostalossa enkä ole kyllä koskaan kuunnellut kenenkään askelia tai oven paukuttamisia.
Minulla on kaikesta kokemusta kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Lihavia ei voi kävellä varpasilteen
Älä kirjoita näin huonoa suomea !!
Nähtävästi palstalle on nyt saatu kerrostalohullu.
Koska asun ylimmässä kerroksessa. *kopistelee keittiöön*
Minulla on raudoitetut lännensaappaat, joihin olen lisäksi askarrellut kannukset joissa on jousikuormitetut kumivasarat. Jysäyttävät komeasti lattiaa joka askeleella!
Vierailija kirjoitti:
Jee! Uusi hullu! Ne vanhat alkoikin jo kyllästytää. Anna palaa Kerrostalohullu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee! Uusi hullu! Ne vanhat alkoikin jo kyllästytää. Anna palaa Kerrostalohullu!
Juu. Saara Aalto-hullukaan ei ole ollut pitkään aikaan aktiivinen, joten saatiinpa säpinää!
Mun yläkerran kanta-astuja on lyhyt (165 max) ja normaalipainoinen nainen. Olin ihan varma että siellä asuu kaksimetrinen kuulantyöntäjä kun kuuluu töminä joka askeleella.
Näitä tömistelystä valittajia yhdistää mielenterveysongelmat. Muuttaminen toiseen asuntoon toisessa kerrostalossa ei auta, koska ongelma pään sisällä ei muuttamalla katoa.
Sain kerran tömistelylapun postiluukussa alakerran naapuriltani (olen 154 cm, 44 kg nainen). Soitin rohkeasti alakerran naapurin ovikelloa ja menin keskustelemaan. Kummasti hänen mielestään olin tömistellyt silloinkin, kun olin mökillä. Vuolaasti valitteli, kuinka hänellä oli ollut edellisessä kodissaankin sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tömistelystä valittajia yhdistää mielenterveysongelmat. Muuttaminen toiseen asuntoon toisessa kerrostalossa ei auta, koska ongelma pään sisällä ei muuttamalla katoa.
Sain kerran tömistelylapun postiluukussa alakerran naapuriltani (olen 154 cm, 44 kg nainen). Soitin rohkeasti alakerran naapurin ovikelloa ja menin keskustelemaan. Kummasti hänen mielestään olin tömistellyt silloinkin, kun olin mökillä. Vuolaasti valitteli, kuinka hänellä oli ollut edellisessä kodissaankin sama ongelma.
Olipa fiksu yleistys. Minun asuntoon aloi kuulumaan töminä vasta kun siellä vaihtui asukas keväällä. 15
Minä en tykkää paiskaa ovet vaan paiskaTA ovia. En ole mikään hesakki, KETÄ tarvii follAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa fiksu yleistys. Minun asuntoon aloi kuulumaan töminä vasta kun siellä vaihtui asukas keväällä. 15
No ethän sinä sitä sitten enää ollut kuulemassa, jos asuntoosi vaihtui asukas. Eli sinä muutit pois. Vai onko todennäköisempi selitys, että et muuttanut fyysisesti mihinkään, mutta asuntosi asukas silti vaihtui -> jakomielitauti.
Asun kerrostalossa, jossa ovet "paiskautuvat" aina kiinni; niitä ei saa hiljaa kiinni vaikka varovasti laittaisi, koska oven rakenne on sellainen, että pitää sulkeutuessaan kovan äänen. Töminä taas voi kuulua siitä, että ihminen on isokokoinen, ja lattia on materiaalia joka ei vaimenna ääniä hyvin.
Ihminen on kanta-astuja.