Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on että jotkin rintsikkaliikkeet suosittelee niin pieniä rinnanympäryksiä rintaliiveissa?

Vierailija
04.06.2020 |

Olin ostamassa itselleni rintaliivejä ja myyjä suositteli jopa viisi jopa kymmenen senttiä omaa ympärysmittaani pienempiä liivejä jotta ne on "napakat" ja isompaa kuppia mitä yleensä käytän. Kireähän se semmoinen on. Mitä ihmettä?!

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana uskoin näitä kuristusohjeita ja kärsin kireissä liiveissäni vaieten. Enää en alistu kiduttamaan itseäni moisilla remeleillä.

Vierailija
2/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene kaupaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Vierailija
4/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kylkiä pakottaa moiset kureliivit.

Vierailija
5/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen hoikka nainen (no käsittäkää 168cm/56cm nyt miten haluatte) Ja myyjä tunki minulle B70  rintaliivit...

Vierailija
6/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostu käyttämään elämästäni jonkin suositellun napakkuuden puristaessani rintakehääni vain siksi, koska olen nainen.

Vierailija
7/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen hoikka nainen (no käsittäkää 168cm/56cm nyt miten haluatte) Ja myyjä tunki minulle B70  rintaliivit...

56kg, jos joku nyt tästä ehti huumoria repiä.

Vierailija
8/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Olen ostanut pari kertaa myyjien suositteleman koon, mutta on ollut pakko lopettaa niiden liivien käyttö kun ihoon painautuu punaiset kipeät hankaumat. Ostan nykyään vain sellaisia jotka on päällä niin mukavat ettei niitä edes huomaa. Vissiin sitten liian isot eikä tarpeeksi tukevat, mutta olkoon sitten niin.

Vierailija
9/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 5 cm normaalia kokoa kireämmät liivit isommalla kupilla ja kylä puristaa. En tajua miten olisin itseni edes saanut ahdettua 10 cm pienempiin, joita kieltäydyin edes sovittamasta, koska käytin kyseistä kokoa joskus hyvin nuorena ja paljon hoikempana.  En usko, että tähän puristukseen tottuukaan, kun on niin mukavuudenhaluinen ja tykkään pukeutua rennosti. Ainoa asento jossa rintaliiveissä tuntuu olevan jokseensakin mukava olla on seisoma-asento. Nätiltähän ne toki näyttää, mutta silleen vähän epämukavat.

Pitänee varmaan hankkia jatkopalat uusiin liiveihin, ja jatkossa palata takaisin isompaan ympärysmittaan. Ajattelin, että rintaliiviliikkeestä saa sitä hyvää palvelua ja löytää mahtavat rintaliivit, mutta taidan jatkossakin suosia markettia ja omaa intuitiota myyjän neuvojen sijaan.

Vierailija
10/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Vaikuttaa, että joillain liikkeillä on laskurit, jotka antaa näitä pienempiä ympäryskokoja ja joillain liikkeillä laskurit minkä mukaan oikea ympärysmitta on se mitä mitta näyttää. Taidan jatkossa suosia näitä liikkeitä :D

Onko täällä ketään kuka käyttää tyytyväisenä näitä 5-10 cm omaa ympärysmittaa pienempiä rintaliivejä?

Vierailija
11/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä tuossa oli outoa?

Minä en koskaan ole ollut liiviliikkeessä (koska juuri pelännyt liian tiukkojenliivien pskkomyyntiä). Ihan itse sovittamalla käytössä on nyt 70C. Olen 168 cm, 57 kg ja pienirintainen.

Vierailija
12/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että joillain liikkeillä on laskurit, jotka antaa näitä pienempiä ympäryskokoja ja joillain liikkeillä laskurit minkä mukaan oikea ympärysmitta on se mitä mitta näyttää. Taidan jatkossa suosia näitä liikkeitä :D

Onko täällä ketään kuka käyttää tyytyväisenä näitä 5-10 cm omaa ympärysmittaa pienempiä rintaliivejä?

Häh ja miksi?

Vierailija
13/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tiedä mikä salaliitto tää "pitää olla napakat" ohjeistus on. Haluan kyllä että alusvaatteet on mukavat.

Vierailija
14/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 5 cm normaalia kokoa kireämmät liivit isommalla kupilla ja kylä puristaa. En tajua miten olisin itseni edes saanut ahdettua 10 cm pienempiin, joita kieltäydyin edes sovittamasta, koska käytin kyseistä kokoa joskus hyvin nuorena ja paljon hoikempana.  En usko, että tähän puristukseen tottuukaan, kun on niin mukavuudenhaluinen ja tykkään pukeutua rennosti. Ainoa asento jossa rintaliiveissä tuntuu olevan jokseensakin mukava olla on seisoma-asento. Nätiltähän ne toki näyttää, mutta silleen vähän epämukavat.

Pitänee varmaan hankkia jatkopalat uusiin liiveihin, ja jatkossa palata takaisin isompaan ympärysmittaan. Ajattelin, että rintaliiviliikkeestä saa sitä hyvää palvelua ja löytää mahtavat rintaliivit, mutta taidan jatkossakin suosia markettia ja omaa intuitiota myyjän neuvojen sijaan.

No ei ne kyllä nätitkään ole jos liian kireät liivit uppoavat selkäläskeihin.

Vierailija
15/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeksi rintsikkaliikkeen suosittelemat rintsikat. Ongelmaksi muodostuikin sitten se, etten tahtonut saada rintsikoita edes kiinnni selkäni takana, eikä onnistunut päällelaitto niinkään, että olisin laittanut edessä kiinni ja sitten pyörittänyt taakse: Rintsikat oli niin tiukat ettei ne mihinkään pyörineet vaikka kuinka yritti.

No, sain sitten pinnistettyä voimani äärimmilleen (en ole edes mikään heiveröinen nainen) ja sain rintsikoita kiinni, ajan myöt ne venyivät, mutta edelleen jos on nihkeä iho, niin ei tahdo saada kiinni.

Seuraavat rintsikat ostan kyllä isommalla ympärysmitalla, eihän tuollaisessa ole mitään järkeä ja lisäksi rintsikat tietysti myös painui ihon sisään rumasti, kun olen vielä lihavakin, niin varmaan tosi kaunis näky kun rintsikat on osittain jossain läskien syövereissä.

Muuten kyllä hyvät rintsikat ja pitäneet isot rinnat hyvin kuosissa.

Vierailija
16/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne aina väittää että löystyy käytössä ja pesussa mutta aika vähän ne kyllä niin tekevät. Jos on esim. kolme hakasta ja menee ostaessa toiseen niin ei ne käytössä kyllä veny kuin siihen kolmanteen.

Vierailija
17/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tämä myytti, jonka mukaan rintaliivimyyjät myyvät liivejä liian pienillä ympäryksillä. Eihän sellaisessa olisi mitään järkeä.

On ihan yleisesti tiedossa, että suomalaiset naiset ovat tottuneet liian suurin ympärysmittoihin. Ja liian pieniin kuppeihin.

Tähän voi esittää vertauksen. Jos on tottunut esim. makoilemaan kotona 24/7, liikunnan harrastaminen ei varmasti alkuun tunnu mukavalta. Mutta ei se tarkoita, että kotona makoilu olisi terveellisempää tai järkevämpää. Saati että liikuntaan kannustaminen olisi salaliitto.

Vierailija
18/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokomerkinnöissä on heittoja kuten vaatekoo'issa yleensäkin. Vakkarimerkiltä ostan 75A, mutta toiselta merkiltä 65E. Pitää aina tarkistuttaa omat mitat ko. merkin sivuilta!

Vierailija
19/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en tiedä mikä salaliitto tää "pitää olla napakat" ohjeistus on. Haluan kyllä että alusvaatteet on mukavat.

Rintaliivien pitää olla tukevat. Muuten tulee mm. selkäkipuja jos on vähänkin isommat rinnat.

Vierailija
20/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ainakaan venyneet yhtään, käytössä koko 80A jatkopaloilla ja toi jatkopalasysteemi ollut alusta saakka kaikissa. En nyt tiedä miksi keksin tuota kokoa hankkia kun kuppikin liian pieni. No ehkä ne olivat sopivat joskus vuosia sitten kun useamman parin hankin. Toi 85 cm kokoinen siis taas vastaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme