Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on että jotkin rintsikkaliikkeet suosittelee niin pieniä rinnanympäryksiä rintaliiveissa?

Vierailija
04.06.2020 |

Olin ostamassa itselleni rintaliivejä ja myyjä suositteli jopa viisi jopa kymmenen senttiä omaa ympärysmittaani pienempiä liivejä jotta ne on "napakat" ja isompaa kuppia mitä yleensä käytän. Kireähän se semmoinen on. Mitä ihmettä?!

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kummallakin puolella rintojen alla hiertymät, jotka eivät ole parantuneet kunnolla kuukaudessa. Näkyy mustelmana  ja arpena.

Terveisin 80C liivit ostanut, joka yleensä käyttää kokoa 85B. Ei myyjän mielestä olleet riittävän napakat nuo 85B:t.

Mä en millään ymmärrä että miksi ostaa sitä mitä myyjä sanoo eikä sitä mikä tuntuu hyvältä päällä?

Koska monet uskoo niitä myyjien "khyl ne venyy, kuules hetken päästä ne on ihan liian löysät jos isomma totat eivätkä tue tippaakaan" asiantuntevia valheita.

No seuraava kysymys, jos ei ole saanut suutaan auki siellä liikkeessä ja on ostanut kokoa liian pienet niin miksei voi hankkia sellaista pidentäjää siihen sen sijaan että käyttää niitä liian pieniä kunnes kyljet on verillä? Tai lopettaa niiden käyttämisen kokonaan? Ei tuossa ketään muuta voi syyttää kuin itseään.

Vierailija
162/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet naisista käyttää vääränkokoisia rintsikoita!

Mittautin ammattilaisella, olin koko ajan käyttänyt oikean kokoisia liivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Mä joudun sovittelemaan noita samaa kokoa kuin rinnanympärys-liivejä, kun harvemmasta vaateliikkeestä löytyy 70cm ympäryksellä olevia. Nousee melkein järjestään kaikissa selkeissä korkeammalle kuin etuosa, eikä kupit pysy tukevasti paikoillaan.

Vierailija
164/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt noita ohjeita. Varmaan siksi moni käyttää liian kapeita liivejä, ja sitten pursuaa ylä- ja alapuolelta, kun ajattelevat niiden olevan hyvät. Ehkä oikein hoikilla ja pienirintaisilla tämä ohje toimii joten kuten, kun ei ole ylimääräistä pursumassa ja saa rinnat näyttämään suuremmilta. Mutta ei ainakaan itselleni sovi.

Vierailija
165/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt noita ohjeita. Varmaan siksi moni käyttää liian kapeita liivejä, ja sitten pursuaa ylä- ja alapuolelta, kun ajattelevat niiden olevan hyvät. Ehkä oikein hoikilla ja pienirintaisilla tämä ohje toimii joten kuten, kun ei ole ylimääräistä pursumassa ja saa rinnat näyttämään suuremmilta. Mutta ei ainakaan itselleni sovi.

Miten se saa rinnat näyttämään suuremmilta?

Vierailija
166/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kummallakin puolella rintojen alla hiertymät, jotka eivät ole parantuneet kunnolla kuukaudessa. Näkyy mustelmana  ja arpena.

Terveisin 80C liivit ostanut, joka yleensä käyttää kokoa 85B. Ei myyjän mielestä olleet riittävän napakat nuo 85B:t.

Mä en millään ymmärrä että miksi ostaa sitä mitä myyjä sanoo eikä sitä mikä tuntuu hyvältä päällä?

Koska monet uskoo niitä myyjien "khyl ne venyy, kuules hetken päästä ne on ihan liian löysät jos isomma totat eivätkä tue tippaakaan" asiantuntevia valheita.

No seuraava kysymys, jos ei ole saanut suutaan auki siellä liikkeessä ja on ostanut kokoa liian pienet niin miksei voi hankkia sellaista pidentäjää siihen sen sijaan että käyttää niitä liian pieniä kunnes kyljet on verillä? Tai lopettaa niiden käyttämisen kokonaan? Ei tuossa ketään muuta voi syyttää kuin itseään.

No se onkin hyvä neuvo ja ratkaisu.

Vierailija
167/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pienimpi ympärysmitta ja suurempi kuppikoko saa näyttämään suuremmilta kuin suurempi ympärysmitta ja pienempi kuppikoko.

Vierailija
168/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää suostu käymään liiviliikkeissä, koska en saa ostaa sieltä itselleni sopivia liivejä. Muutamaan otteeseen uskoin liivimyyjää ja ostin kalliita liivejä, joiden ympärysmitta oli liian kireä, toisissa se oli sopiva, mutta kaarituet painoivat kipeästi kainaloihin, jne. Laatikkoonhan ne jäivät käyttämättä, miksi kärsisin epämukavista liiveistä koko ajan?

Joten nykyään ostan vain isoista liikkeistä, joissa myyjä ei ole tunkemassa mukaan sovituskoppiin mittanauhoineen. Hinta ei merkitse minulle mitään, mutta silti on hieno juttu, että pari-kolme vuotta sitten löysin hyvin edulliset markettiliivit, jotka istuvat päälleni täydellisesti, eivät purista, eivätkä paina ja rinnat ovat kauniin muotoiset vaatteiden istuessa hyvin. Ikävä kyllä moni muukin on ne liivit ilmeisesti löytänyt, sillä ne ovat kaupoista aina loppu!

Jos noi kaarituet painaa, voi olla sulle sopimaton rintsikkamallikin kyseessä. Kaikille rinnan modoille ei sovi kaikki rintsikkamallit.

Vierailija
169/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pienimpi ympärysmitta ja suurempi kuppikoko saa näyttämään suuremmilta kuin suurempi ympärysmitta ja pienempi kuppikoko.

En kyllä yhtään ymmärrä että miten. Ihan samat ne tissit siellä on, lukee kokolapussa mitä hyvänsä.

Vierailija
170/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee urheiluliiveillä niskat kipeäksi. E-kupin rinnat ja kun urheiluliivit oikeasti kannattelee niitä rintoja niin se paino on täysin harteilla.

Eikä tule, jos myös niissä oikea napakkuus.

napakkuus tarkoittaa ettei keuhkot päse laajenemaan eli keho ei saa happea tarpeeksi. Itelle kävi näin pari päivää sitten kun pidin liian kireitä urheiluliivejä. Tuli kamala olo. Oikeesti se mikä pitää rinnat koholla on  riittävän lyhyet olkaimet, joudun aina lyhentämään kaikista urheiluliiveistä ne olkaimet, koska olen lyhyt nainen. Rinnanympäryksen kireydellä ei ole mitään tekemistä siihen pomppiiko rinnat vai ei kun hypit hyppynarua tai juokset. 

Tuo on varmaan totta sinun kohdallasi, mutta älähän yleistä. Itse en voisi kuvitellakaan että rinnat roikkuisivat pelkkien olkainten varassa.

Voin jo kuvitella ne hartia- ja niskakivut, jotka tuosta itselle seuraisi.

Vierailija
171/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Vierailija
172/172 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Täällä taas tämä 85 cm tyyppi. Tilaamani 85C rintsikat olivat ympärystöltä sopivat mutta ihan liian iso kuppi ja palautin ne ja tilasin tilalle 85B ja uskotteko, nämä ovat täydelliset! Ei tarvita mitään jatkopaloja, olkaimet eivät tipu eivätkä rinnatkaan kupeista. Pytyy hengittämään! Saatuani tämän yhden parin, tilasin heti 3 paria lisää. Ja malli oli Cubuksen Bella Push Up. Eli huihai noille ohjeille ostaa jopa 10 cm liian pienet rintsikat, ei ikinä enää.

Hyvä että löysit sopivan kokoiset liivit. Onko näiden liivien keskiosa kiinni ihossa ja rinta mahtuu sisään kuppiin myös kainalon puolelta eli kaarituen pää ei jää painamaan rintaa?

Sanoin löytäneeni täydelliset rintsikat joten tietenkin nuo ovat kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän