Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on että jotkin rintsikkaliikkeet suosittelee niin pieniä rinnanympäryksiä rintaliiveissa?

Vierailija
04.06.2020 |

Olin ostamassa itselleni rintaliivejä ja myyjä suositteli jopa viisi jopa kymmenen senttiä omaa ympärysmittaani pienempiä liivejä jotta ne on "napakat" ja isompaa kuppia mitä yleensä käytän. Kireähän se semmoinen on. Mitä ihmettä?!

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee urheiluliiveillä niskat kipeäksi. E-kupin rinnat ja kun urheiluliivit oikeasti kannattelee niitä rintoja niin se paino on täysin harteilla.

Eikä tule, jos myös niissä oikea napakkuus.

Vierailija
62/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron, olen entinen alusvaatemyyjä.

...

2. Liivien koko istuvuus oikeastaan perustuu tähän napakkaan ympärykseen; erottelijan (etukappaleen) ja ympäryksen väliseen jännitteeseen. Jos tämä on pielessä, niin kaikki on pielessä eikä liivi oikein istu mistään kohdasta kunnolla. Tätä voi ajattella niin, että jos on esimerkiksi vähänkään raskaampi rinta, niin eihän se liivi mitenkään itsekseen vaan pysy paikallaan, vaan sen täytyy oikeasti olla napakasti "kiinni", jotta se jaksaa a) pysyä paikallaan b) kannatella ja kohottaa rintaa.

3. Mukavuus: on erittäin epämukavaa, jos liivin ympärys on liian löysä, koska silloin liivi pääsee liikkumaan sekä sivu- että pystysuunnassa. Silloin myös kaarituet helposti pistävät ikävästi rintaa ja rinnat pulpahtelevat ulos kupeista, kun kupit eivät pysy oikeilla paikoillaan. Olkaimetkin valuvat (kyllä, tämäkin liittyy ympäryksen napakkuuteen), ja kokoajan pitää olla korjailemassa. Tämän ihmiset usein "ratkaisevat" kiristämällä vaan olkaimia, josko pysyisi paremmin paikallaan ja kohottaisi enemmän, mutta se vaan yleensä pahentaa ongelmaa (nostaa liivin takakappaleen liian ylös, jolloin istuvuus huononee entisestään ja liivi pääsee liikkumaan vielä enemmän). Jos liivi on tarpeeksi napakka, niin voit huoletta heilutella käsiäsi ja tehdä mitä huvittaa ilman, että täytyy pelätä rintojen pulpahtamista ulos kupeista.

.... useimmiten vaatii ammattilaisen kertomaan, mikä on se itselle juuri oikea koko. :) Sitä ei ole itse helppo tietää, sillä siihen vaikuttaa monta asiaa. 

Toiset on myös herkempiä, eivätkä oikein kestä mitään painetta rintakehällä. Toiset taas tykkää vähän liian napakasta.

Onneksi olet entinen liivimyyjä! En todellakaan haluaisi ostaa liivejä keneltäkään, joka kuvittelee tietävänsä paremmin kuin minä, miltä MINUSTA tuntuu.

No, oletpa lapsellinen, kun et faktoja hyväksy. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä itse käytän sujuvasti 3-5 cm pienempää ympärystä. Tarkka ympärys on 85 cm, niin kyllä se olisi liian löysä liivikokona. Ja mittani ovat 165/90, jos se nyt tähän kuuluu.

Koska olet reilusti ylipainoinen, on sulla liivien kohdalla paljon löysää rasvaa kropassa. Silloin se liian pieni ympärys mahtuu rasvan sisään, ts sun kroppa antaa paljon periksi. Jos taas ihminen on kiinteä, ei liian pieni ympärys pääse pureutumaan rasvan sisään, vaan jää kiristämään ja painamaan lihaksia.

Liivit uppoavat siis selkäläskeihin. Tämäkö sitten on kaunista?

Jos multa kysyt niin ei tietenkään, selitinpa vaan tuolle kysyjälle miksi hän voi käyttää liian pientä ympärystä sen kiristämätta. Itse olen lähes 20kg kevyempi ja samanmittainen, ympärys myös lähes 85, mutta mulla se tulee lihaksista ja rotevasta rintakehästä. Ei puhettakaan että mahtuisi edes 80 ympärys päälle, kun liha ei anna juuri yhtään periksi.

Vierailija
64/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse valinnut 85 C. Myyjä valitsi mulle 80 E. Ei valittamista.

Vierailija
65/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä itse käytän sujuvasti 3-5 cm pienempää ympärystä. Tarkka ympärys on 85 cm, niin kyllä se olisi liian löysä liivikokona. Ja mittani ovat 165/90, jos se nyt tähän kuuluu.

Koska olet reilusti ylipainoinen, on sulla liivien kohdalla paljon löysää rasvaa kropassa. Silloin se liian pieni ympärys mahtuu rasvan sisään, ts sun kroppa antaa paljon periksi. Jos taas ihminen on kiinteä, ei liian pieni ympärys pääse pureutumaan rasvan sisään, vaan jää kiristämään ja painamaan lihaksia.

Eihän ole. Juuri kerroin, että tarkka mitta on 85 cm. Normaalipainossa käytin kokoa 70.

Vierailija
66/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoiden ympärysmitassa pätee sama totuus, kun opetettiin aikoinaan vaipan laittamisesta vauvalle, pitää olla napakka, mutta ei tiukka. Jos tulee punaiset jäljet tai jopa hiertymiä, liivit on liian tiukat, ihan sama mitä liivimyyjä sanoo.

Vierailija
67/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnessani kun löytää vihdoin 65 ympäryksellä olevia liivejä muualta kuin tyyriistä erikoisliikkeestä. 65c kuppi ei tosiaan ole sen isompi kuin 70 b, mutta mukavampi. Luojan kiitos tätä trendiä! Lyhyenä olen myös kapea, ja kaikki liivit on aina olleet joko kalliita (ei näin pienet rinnat tartte panostusta) tai löysiä.

Juurikin ne valuvat olkaimet ja nouseva takaosa ovat ärsyttävämpiä paljonkin kuin napakka ympärys, joka minuutin päästä häviää tietoisuudesta.

Vierailija
68/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli hitusen sinertävät kohdat selkään, kun oli ihan älyttömän pieni mitta. Olin 25-vuotias. Sanoin kyllä asiasta että koskee/hankaa pahasti mutta ei, myyntipuhetta vaan päälle. Kyseessä kauppa pelkästään rintaliiveille. 

Olen vielä pienikokoinen jne.

Aikaisemin itse olin ostanut liivit prismasta tai vastaavasta.

Ensimäinen ja viimeinen asiointi tälläisessä liikkeessä.

Vierailija
69/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa puhe ympärysmitan venytyksestä on ihan hevonkukkua. Olen mitannut kaikki nuo 80cm ympäryksen liivit, ja ILMAN venytysta niiden ympärys on noin 78 (päästä päähän) ja 75 keskimmäiseen hakaseen. Kun liivejä venyttää noin normaaliin käyttökireyteen, tulee mittaa keskimmäiseen hakaseen se 80cm.

Eli numeromitta kyllä kertoo juurikin sen IHMISEN ympäryksen jolle ne on tarkoitettu. Eivät liivien lepomittaa. Eli jos sun ympärys on 80, on liivikoko 80 oikea. Poislukien nämä vanity sizing yritykset jotka numeroi mallinsa ihan liian pienellä numerolla ja isommalla kupilla, koska joillekin on hienompaa ostaa 70D kuin 80A kokoiset liivit...

Niin, aivan oikein. 80 kokoiset liivit ovat noin 80 cm uloimpaan hakaseen. Liiviä käytetään uutena aina uloimmassa hakasessa. Jotta ne liivit mitään tukisivat, on käyttäjän oltava rinnanympärykseltään isompi kuin tuo 80cm. Tuki tulee siitä, että liivin joustava materiaali hieman venyy ja siten puristuu käyttäjän rinnan ympäri. Tukea ei tule lainkaan jos liivin mitta on sama kuin käyttäjän rinnanympärys. Se miten paljon tuota puristusta sietää, on yksilöllistä.

Vierailija
70/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Mikset ottanut 80C tai 80D? Voisi olla juuri hyvä.

Vierailija
71/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sloggi Zero feel. Ei enää ikinä muita liivejä.

Vierailija
72/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rintoja pitää tukea pitämällä rintalihakset hyvässä kunnossa ja kannattaa aloittaa jumppaaminen jo nuorena.

Vierailija
73/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintsikoiden ympärysmitassa pätee sama totuus, kun opetettiin aikoinaan vaipan laittamisesta vauvalle, pitää olla napakka, mutta ei tiukka. Jos tulee punaiset jäljet tai jopa hiertymiä, liivit on liian tiukat, ihan sama mitä liivimyyjä sanoo.

Punaiset jäljet ei ole välttämättä merkki liian kireästä. Jos ne häviävät nopeasti, ja mikä tärkeintä, käyttäjä ei koe että liivit kiristävät, ei niistä ole haittaa. Joillain on myös sellainen iho että jää helposti punaisia jälkiä esim sukista, housunkauluksista yms.

Vierailija
74/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rintakehän ympärys tarkkaan mitattuna 85 cm, käytän liivien ympärystä 80. Kuitenkin tämä ympärys tekee aina punaisen jäljen, jota kutittaa. Mulla onkin tapana kotioloissa, kun kukaan ei näe, sulloa aina kyljistä trikoopaitaa sinne ympäryksen alle, että se ei niin painaisi ja kutittaisi. Käykö teille muille näin vai onko mulla liian pieni ympärys?

Vierailija
75/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, mittasin minäkin lempirintsikkani (H&M:stä joku viitisen vuotta sitten ostetut) suihkuunmenon yhteydessä. Eli oma rinnanympärys sen 85 cm. Rintsikat 80A, poisotettuna mitattuna 77 cm ja näissä mulla on myös jatkopala.

Eli jos olisin ostanut suositellut jopa 70C rintsikat, olisivat ne olleet ympärykseltään vähintään 65 cm luokkaa. Siihenkö todella olisin ahtanut 85 cm ruhoni?

Vierailija
76/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluliiveissä tarvitsen enemmän tukea, mutta normiliiveissä lähinnä vain että rinnat näyttävät hyviltä (ei roiku tai nännit näy). Se mitattu ympärysmitta on ihan oikea, itselläni ei ainakaan normiliivien ympärysmateriaali mitään kuminauhaa ole, enkä halua kuristua.

Vierailija
77/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa sanoo netin noi laskentaohjeet. Mulla rinnanympärys 85 cm eikä tietenkään tuon kokoisia liivejä suositelleet vaan 75 cm. Mitä ihmettä, eihän siinä pysty edes hengittämään? Lisäksi kuppikokokin meni ihan pieleen (laskurilla tuli C ja ostin kokeeksi sen kokoiset rintsikat jotka eivät tukeneet rintaa ollenkaan). No tilasin nyt seuraavat eli 85B mutta epäilen vähän tuotakin onko nuokaan vielä sopivat... Rintojen päältä mitta oli siis 101 cm.

Mikset ottanut 80C tai 80D? Voisi olla juuri hyvä.

Jos mulla on nyt koko 80 jatkopalalla, miksi ostaisin jatkossa kun yritän etsiä oikeaa kokoa edelleen 80 kokoiset? Lisäksi nuo C ja D ovat aivan liian suuri kuppi. Jo 85C oli liian suuri kupiltaan, ympärys oli hyvä.

Vierailija
78/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut ihan sopivia liivejä liikkeestä, mutta ei vaan pysty enää pitämään kaarituellisia liivejä. Vaikka oikea koko niin aina jostain painaa.

Siirryin toppi-mallisiin ja urheiluliivimäisii. Cubuksella parhaat mallit. Kyllä helpotti. Ja tukee ihan tarpeeksi mun 70E rintoja, jotka ei tosin roiku yhtään iästä ja lapsesta huolimatta.

En ikinä enää palaa niihin kureliiveihin, joista jäi aina punaiset jäljet kylkiin.

Vierailija
79/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rintakehän ympärys tarkkaan mitattuna 85 cm, käytän liivien ympärystä 80. Kuitenkin tämä ympärys tekee aina punaisen jäljen, jota kutittaa. Mulla onkin tapana kotioloissa, kun kukaan ei näe, sulloa aina kyljistä trikoopaitaa sinne ympäryksen alle, että se ei niin painaisi ja kutittaisi. Käykö teille muille näin vai onko mulla liian pieni ympärys?

Kannattaa kokeilla eri kokoista ja mallista kuppia. Liian ahdas kuppi tekee sopivasta ympäryksestä liian kireän tuntuisen.

Vierailija
80/172 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lopetin rintaliivien käytön 24-vuotiaana.

terkuin 30v nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi