Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako joku nykyään vielä kotiinsa oikean pianon?

Vierailija
26.10.2024 |

Vai pelkkiä digipianoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisin ison talon, niin ehdottomasti haluaisin oikean pianon sinne. No, tänne ei sellaista mahdu. Enkä muuttovitutuksen takia ostaisi tällaiseen vuokraläävään muutenkaan mitään kovin hankalaa muutettavaa.

Vierailija
2/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on piano edelleen. Ollut vaimollani nuoruudesta asti.

On kovassa käytössä kun lapsenlapset käy kylässä. Iät  4 ja 1 vuotiaat.

Vierailija
4/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joku yli viiskyt vuotta vanha piano. Miten se on vastaus kysymykseen, että ostaako joku nykyään pianon?

Vierailija
5/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin muutamia vuosia takaperin, kun halusin perinteisen eikä digipianon. Tilaa on eikä häiritse naapureita. 

Vierailija
6/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa halvemmalla kuin digiversion.

Vierailija
7/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi saa niitä oikeita pianoja nykyisin. Meillekin on yrittänyt kaksi tuttua tyrkyttää haluttaisiinko.

Vierailija
8/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ovat ongelmajätettä. Paras oli viime viikolla: näin ilmoituksen, jossa henkilö ei pelkästään antanut (kunnossa olevaa) akustista pianoaan pois, vaan lupasi myös maksaa siitä, että joku sen hakee helvettiin.

Vierailija
9/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vanha ja alkuperäinen. Ei koskaan saanut siirrettyä olohuoneessa mihinkään, kun painoi kuin synti. Lisäksi asumme kerrostalossa, ja minusta tuntui, että jos soitan, niin naapurit saa osansa. Vaikka kovasti aina sanoivat, että kiva kun kuuluu musiikkia. Ihanan käytännön syistä hankkiuduin eroon, ja laitoin digipianon. Saa vaihdettua paikkaa, ja tarvittaessa vaikka kuulokkeet. 

Vierailija
10/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joku yli viiskyt vuotta vanha piano. Miten se on vastaus kysymykseen, että ostaako joku nykyään pianon?

En viitsinyt vastata ap:n kysymykseen, koska se on niin typerä.

Tietysti joku ostaa pianon edelleen kotiinsa!

Vierailija
11/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuo vanhat Hellas ja Fazer -sukupianot ovat huonolaatuisia ja heikossa kunnossa, ei niitä kukaan pianonsoittaja halua. Aivan karseita soittaa.

Jos asuisin omakotitalossa ja naapureita ei olisi heti ihan ikkunan takana, ostaisin heti Steinway-flyygelin olohuoneeseen. Kerrostalossa tyydyn digipianoon naapurisovun takaamiseksi. Piano-openi tosin omistaa akustisen flyygelin kerrostalossa ja kuulemma pari naapuria savustanut ulos talosta.

Vierailija
12/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei niitä osteta oikeastaan. kaartinkaupungissa on se pianovuokraamo, joka vuokraa miljoonalla parilla niitä opperalle tms. vuosittain. 

Vierailija
13/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika vasta ostanut Yamahan sähköpianon.

Vierailija
14/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita isoja liikkuu vaan veronmaksajien rahoilla helsingin kulttuuripiireissä. tavalliset soittajat ostaa digipianoja verkkokaupasta. 

Vierailija
15/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin joku sellainen ostaa, joka nauttii naapurin häiritsemisestä.

Vierailija
16/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akustisesta pidän enemmän mutta täällä kerrostalossa toimii paremmin tuo sähköversio 😅

Vierailija
17/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vanha ja alkuperäinen. Ei koskaan saanut siirrettyä olohuoneessa mihinkään, kun painoi kuin synti. Lisäksi asumme kerrostalossa, ja minusta tuntui, että jos soitan, niin naapurit saa osansa. Vaikka kovasti aina sanoivat, että kiva kun kuuluu musiikkia. Ihanan käytännön syistä hankkiuduin eroon, ja laitoin digipianon. Saa vaihdettua paikkaa, ja tarvittaessa vaikka kuulokkeet. 

Itsekin meinasin kommentoida, että kerrostalossa jos oikeaa pianoa soittelee, koko naapurusto pääsee osalliseksi, kokemusta on.. Kyllä kerrostalo asukkaalle digipiano, jota voi soittaa vaikka keskellä yötä kuulokkeet korvilla, on ehdottomasti oikea valinta.

Vierailija
18/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on yksi pianisti (aikuinen lapsemme). Rakastaa akustista pianoamme. Hänellä kotonaan kerrostalossa on digipiano ja toivoo saavansa joskus itselleen flyygelin, jos kotiin mahtuu. Jos ei mahdu, niin sitten varmaan normi akustinen piano.

Vierailija
19/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko kerrostalossa? Jos asut, niin voimia naapureille!

Vierailija
20/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nää soitto taidottomat lahjattomat urpot ei osaa soittaa yhtään mitään ja ei tajua, että se piano pitäisi myöskin virittää.

En minäkään hommaa leuanveto tankoa jos en jaksa nostaa omaa persettä edes penkistä tai en osta myöskään moottoripyörää jos en osaa ajaa ja ei ole korttia.

Ärsyttää nää ihmiset jotka ostaa soittimia koristeeksi .  Minä olen Suomen lapsi musiikki nero soitin jo neljä vuotiaana Mozart ja kukaan ei edes opettanut itse opin soittamaan ja nyt osaan soittaa kaikkia soittimia ja PS. Piano ei ole lelu!!!! Mä en ikään antas jonku taaperon edes koskee mun soittimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi