Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saitte tietää poikanne homoudesta?

Vierailija
03.06.2020 |

Olen aika varma, että poikani (15v) tykkää pojista. Haluaisinkin kuulla muilta äideiltä, että miten ja milloin saitte tietää poikanne homoudesta vai arvasitteko sen? Minkä ikäinen poika oli silloin? Miten suhtauduitte asiaan? Onko pojalla ollut poikaystävää?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen lapseni joten olin tiennyt jo pitkään ennen kuin kertoi minulle ja isälleen 15-vuotiaana. Ei siis ollut yllätys, aavistelin jo kun oli ihan pikkupoika (tykkäsi aina naisellisimmista jutuista, oli herkempi kuin monet muut pojat, ei tykännyt muiden poikien "rajuista" leikeistä yms.) ja teini-ikään tullessa olin jo varma. 

Ei homous tarkoita sitä että olisi naisellinen tai ei tykkäisi rajuista ja miehekkäistä jutuista. Sun poika on todennäköisesti bottomi. Kannattaa katsoa sellainen elokuva kuin brokeback mountain missä on kaksi rajua cowboita. Molemmat on rajuja versanttiileja eikä bottomeja.

Vierailija
62/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä selvisi vähän surullisemmin. Poikani koulusta oli yksi poika kuollut, hänen hieman etäisempi kaveri. Hän ottikin sitten asian todella raskaasti, suri monta viikkoa, jolloin ajattelin mielessäni että olikohan tuo kaveri ollutkin paljon läheisempi. Lopulta sitten kysyin pojalta kun mietti taas tätä kuollutta, että oliko heidän välillään ollut jotain, jolloin myönsi heidän alkaneen seurustelemaan juuri ennen pojan kuolemaa. Olin jo varautunut tietoon, joten ei tullut niin yllätyksenä. Tämän jälkeen poika selvästi oli iloisempi, varmaan auttoi kun sai kerrottua asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse kertoi. Seuraavana päivänä käskin hänen muuttaa pois. En siedä homostelua.

Vierailija
64/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta luettavaa pitkästä aikaa. :D

Vierailija
65/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallisessa oppilaita on yleensä ainakin yksi homo. Ehkä juuri sinun poikasi tai tyttäresi? Monen vuoden kokemuksella voin kertoa. Aika nopeasti heidät oppii bongaamaan. Osa tuo asian näkyvämmin esille tai saattaa jopa kertoa siitä. Joillakin luokilla voi olla useampikin. Eikä siinä mitään. Saavat olla juuri sellaisia kun haluavat kun olla.

T. Ope yläkoulusta

Vierailija
66/120 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokallisessa oppilaita on yleensä ainakin yksi homo. Ehkä juuri sinun poikasi tai tyttäresi? Monen vuoden kokemuksella voin kertoa. Aika nopeasti heidät oppii bongaamaan. Osa tuo asian näkyvämmin esille tai saattaa jopa kertoa siitä. Joillakin luokilla voi olla useampikin. Eikä siinä mitään. Saavat olla juuri sellaisia kun haluavat kun olla.

T. Ope yläkoulusta

Itse olen myös yläkoulun opettaja. Pari vuotta sitten yksi valvontaluokallani ollut yhdeksäsluokkalainen poika oli mielestäni aika masentunut, mutta en viitsinyt kysyä syytä. Yksi päivä hän sitten halusi puhua minulle kahden kesken, jolloin hän kertoi olevansa homo, mutta ei uskalla kertoa siitä vanhemmilleen, he kun sattuivat olemaan todella uskovaisia. Minä olin kuulemma toinen, joka sai tietää asiasta. Olin ylpeä oppilaasta, kun uskalsi avautua edes minulle. Suosittelin häntä puhumaan vanhemmilleen, sillä asia luultavasti tulisi kumminkin ilmi joskus. Hän lupasi yrittää. Häntä ei näkynyt seuraavina päivinä koulussa, jolloin huolestuin, sillä hänen vanhempansakaan eivät olleet vastanneet. Kun vihdoin saapui kouluun, hän lähes alkoi itkemään minut nähdessään. Hän kertoi vanhempiensa lyöneen häntä ja heittäneen ulos kodistaan. Tämän jälkeen menimme rehtorin luokse, joka teki lasun ja poika sijoitettiin lähes heti muualle. Tapahtuneen jälkeen poika oli paljon iloisempi, ja hänen koulunumeronsa paranivat huomattavasti. Poika käy yhä edelleen välillä moikkaamassa minua koululla, vaikka on jo pitkällä jatko-opinnoissa.

Vierailija
67/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope yläkoulusta

Itse olen myös yläkoulun opettaja. Pari vuotta sitten yksi valvontaluokallani ollut yhdeksäsluokkalainen poika oli mielestäni aika masentunut, mutta en viitsinyt kysyä syytä. Yksi päivä hän sitten halusi puhua minulle kahden kesken, jolloin hän kertoi olevansa homo, mutta ei uskalla kertoa siitä vanhemmilleen, he kun sattuivat olemaan todella uskovaisia. Minä olin kuulemma toinen, joka sai tietää asiasta. Olin ylpeä oppilaasta, kun uskalsi avautua edes minulle. Suosittelin häntä puhumaan vanhemmilleen, sillä asia luultavasti tulisi kumminkin ilmi joskus. Hän lupasi yrittää. Häntä ei näkynyt seuraavina päivinä koulussa, jolloin huolestuin, sillä hänen vanhempansakaan eivät olleet vastanneet. Kun vihdoin saapui kouluun, hän lähes alkoi itkemään minut nähdessään. Hän kertoi vanhempiensa lyöneen häntä ja heittäneen ulos kodistaan. Tämän jälkeen menimme rehtorin luokse, joka teki lasun ja poika sijoitettiin lähes heti muualle. Tapahtuneen jälkeen poika oli paljon iloisempi, ja hänen koulunumeronsa paranivat huomattavasti. Poika käy yhä edelleen välillä moikkaamassa minua koululla, vaikka on jo pitkällä jatko-opinnoissa.

Ihanaa kun jotkut opettajat oikeasti välittävät oppilaistaan.

Oma poikani kertoi joskus 15v ruokapöydässä yhtäkkiä että on homo, menihän siinä vähän hämmentyneeksi, mutta suhtauduttiin kyllä molemmat miehen kanssa hyvin.

Vierailija
68/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikuinen,eikä minulla myöskään ole omia lapsia. Tuon tähän keskusteluun nyt toisenlaista näkökulmaa siitä, miten isä järkyttyy kun lapsi paljastuu heteroksi. Isäni siis oikeasti järkyttyi ja suuttui kun jo täysi-ikäinen kotona asunut siskoni jäi kiinni olleensa poikaystävänsä luona yönä. Siskoni on nyt asunut melkein 8 vuotta tuon saman miehen kanssa ja heillä on lapsikin. Itse en ole koskaan pystynyt määrittelemään omaa suuntautumistani, enkä ole siitä kenellekään kertonut. Isäni pitää kuitenkin itsestään selvänä minun olevan aseksuaali ja kaikki muu olisi todella suuri järkytys. Kaikenlainen seksuaalisuus on siis ollut minulta kiellettyä. Luulen, että isä suhtautuisi paremmin kaikkiin muihin vaihtoehtoihin kun heteroksi paljastumiseen. Minulla ei siis ole tarvetta tulla kaapista heterona, koska en itsekään tiedä, mikä olen, mutta jos jostain syystä minulla olisi tällainen tarve niin isä varmaan katkaisisi välit. Isä itse on siis hetero.

Vierailija
69/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa kuin ap, poika on 13v, odotan milloin kertoo olevansa homo.

Vierailija
70/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa kuin ap, poika on 13v, odotan milloin kertoo olevansa homo.

Mistä päättelet poikasi olevan homo? Meillä myös 13v, joka pitää tyttöjen jutuista ja huolehtii aina ulkonäöstään. On myös aina tullut paremmin juttuun tyttöjen kanssa. Olen varma että hän on homo, mutta ei ole kertonut vielä mitään.

Vierailija
71/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kertoi olevansa homo, kun kylään tullut isosisko kysyi mahdollisesta tyttöystävästä. Täysi yllätys mutta hyväksyttiin heti.

Vierailija
72/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika vain sanoi olevansa homo. Olin arvannut sen jo aiemmin.

Vierailija
73/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kysyi voiko xxxx tulla kylään, kysyin onko hän pojan joku koulukaveri vai mistä tuntee. "Ei kun se on mun poikaystävä". Tässä kohtaa meni kahvit väärään kurkkuun, varmistin asian ja juteltiin pojan kanssa heti. Hyväksyin kyllä asian heti ja odotin innolla tämän poikaystävän näkemistä. Hän olikin ihana poika, ja on yhä edelleen näin 4 vuoden jälkeenkin. Poika on nyt 20v eli oli 16 kun kertoi asiasta.

Vierailija
74/120 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin samalla homoklubilla.

Vierailija
75/120 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi kun juteltiin jostain ihan muusta asiasta. Yllätys, mutta ymmärsin heti.

Vierailija
76/120 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi 19-vuotiaana, että haluaisi esitellä meille yhden ihmisen, minä siihen että jonkun naisenko, ja poika sanoi että miehen. Tuli täysin puskista, ei ollut mitään merkkejä koskaan mistä olisi voinut päätellä, muuta kuin ettei ollut tyttöystäviä, mutta eihän kaikki teininä seurustelekaan. Poikaystävä oli tosi mukava, mutta olin tavatessa vielä niin yllättynyt, etten ole varma jäikö hänelle kuva etten olisi tykännyt hänestä. Kumppani on vaihtunut pari kertaa ja nykyisen kanssa on naimisissa.

Vierailija
77/120 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, miten teidän isovanhemmat tai muut vanhemmat sukulaiset on suhtautuneet asiaan? Jotkut vanhemman polven ihmiset ovat äärimmäisen konservatiivisia ja vanhoillisia. Heille perheen perustaminen ja naimisiinmeno on aivan itsestäänselviä asioita. Mahtaisiko jollain vanhemmalla vaarilla hauta kutsua jos hänelle kertoisikin että lastenlapsi on homo? Jotkut isovanhemmat eivät todellakaan ymmärrä vela-naisia tai sitten heteromiehiä, jotka ovat jääneet naisettomiksi, koska eivät taas itse huolisi vanhaa rumaa naista. Vanhempi polvi tuntuu olettavan, että miehen pitäisi perheenperustamista varten kelpuuttaa kuka tahansa nainen. 

M35

Vierailija
78/120 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulostetahrat lakanoissa ja vaatteissa. Jatkuvasti kakalta haiseva huone.

Heti kun tämän tyylinen kommentti poistetaan niin seuraava tulee tilalle. :D

Vierailija
79/120 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia miehille homous on useammin kamala/vaikea asia. Kun taas lesbous heille ok ja suorastaan ihanaa? Todella monen kuullut sanovan näin.

Miehet todella taitavat ajatella elimellään... Tai sitten heillä on piilotettuja taipumuksia. :)

Vierailija
80/120 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan mielenkiinnosta, miten teidän isovanhemmat tai muut vanhemmat sukulaiset on suhtautuneet asiaan? Jotkut vanhemman polven ihmiset ovat äärimmäisen konservatiivisia ja vanhoillisia. Heille perheen perustaminen ja naimisiinmeno on aivan itsestäänselviä asioita. Mahtaisiko jollain vanhemmalla vaarilla hauta kutsua jos hänelle kertoisikin että lastenlapsi on homo? Jotkut isovanhemmat eivät todellakaan ymmärrä vela-naisia tai sitten heteromiehiä, jotka ovat jääneet naisettomiksi, koska eivät taas itse huolisi vanhaa rumaa naista. Vanhempi polvi tuntuu olettavan, että miehen pitäisi perheenperustamista varten kelpuuttaa kuka tahansa nainen. 

M35

Joo kertokaapas tarinoita miten isovanhemmat on suhtautuneet kun poika on paljastanut nahkahuilun soittojaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi